Futurez  Kulkukoira

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678172 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa alspe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Ihan vähän offtopickkia vielä. Jokos tuohon on vaihdettu jakoketju? Kannattaa olla tarkkana ja jos yhtään ääntää, niin kannattaa hoitaa vaihto myyjäliikkeen piikkiin :)
Ei ole vaihdettu. Koneen ääni on minusta ihan kohtuullisen siisti, mutta totta puhuakseni ei ole kokemusta näistä eli riski riskiä. Myyjäliikkeen vastuu tuli mieleen tueksi nopealle ostolle, mutta toisaalta voi se aika taistelu olla mitä kukin maksaa jos vain äänen perusteella pitäisi ketju vaihtaa.
Monesta keskustelusta ymmärsin, että ketjuviat olisi eniten N47:n ekojen mallien ongelma ja nimenomaan taksikäytössä jossa liikaa tyhjäkäyntiä jolloin öljynpaine ei ole riittävä.
Varmaan pitää viedä jossain välissä kone kuuntelutettavaksi kunhan keksisi BMW-gurun jolla ei ole oma lehmä (eli vaihtotyö) ojassa.
LL-öljynvaihtelupelleily saa tietenkin jäädä nyt heti, laitan öljyä vaihtumaan ~10tkm välein ainakin alkuun kun mittarissa nyt 200 ja tosiaan 30tkm vaihtovälillä paineltu menemään.

Poissa FallN

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Hei!

Perheenlisäyksen johdosta tuli isomman auton tarve.

Tällä hetkellä ajossa V40 2002 2.0t.

Olen katsellut V70 08-> 2.4D ja D5 automaatteja, joihin varmasti sopisivat lastenrattaat konttiin ja kaukalo takapenkille ilman etupenkkien siirtelyä..

Mites onko sama homma V60:ssä? Niitä näyttäisi olevan sopuhintaan D3 koneella 100kw ja 120kw. Onko takapenkit ja kontti todellisuudessa kuinka ahtaat?

Ei ole tässä lähellä liikkeessä kyseistä autoa niin en pääse autoa seku testaamaan ja kokeilemaan.. ::)

Olis kiva tietää kannattaako edes haaveilla vai siirtyä suoraan katsomaan nuita V70 sarjalaisia.

Kiitos!

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Itse vertailin 2 vuotta sitten V60:sen konttia ja rattaita ja tulin siihen tulokseen, että V70:ssä pysytään. Kyllä niissä vaan on eroa aika paljon ja jos konttiin haluaa rattaiden lisäksi muutakin ja ei halua joka kerta olla purkamassa rattaita ihan atomeiksi niin kyllä sanoisin, että ota mieluummin V70.

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Hei!

Perheenlisäyksen johdosta tuli isomman auton tarve.

Tällä hetkellä ajossa V40 2002 2.0t.

Olen katsellut V70 08-> 2.4D ja D5 automaatteja, joihin varmasti sopisivat lastenrattaat konttiin ja kaukalo takapenkille ilman etupenkkien siirtelyä..

Mites onko sama homma V60:ssä? Niitä näyttäisi olevan sopuhintaan D3 koneella 100kw ja 120kw. Onko takapenkit ja kontti todellisuudessa kuinka ahtaat?

Ei ole tässä lähellä liikkeessä kyseistä autoa niin en pääse autoa seku testaamaan ja kokeilemaan.. ::)

Olis kiva tietää kannattaako edes haaveilla vai siirtyä suoraan katsomaan nuita V70 sarjalaisia.

Kiitos!

Katsele vaan V70 niitä on hyvin tarjolla ja tilanpuutetta ei ole mutta tuo V60 on aika ahdas, toki on varmasti niitä jotka kelpuuttavat mutta V70 on tukeva vakaa turvallinen kulkine.

Poissa FallN

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Tämä selvä!

Jakopään vaihtoväli ja automaattiaskin öljynvaihdot vissiin ne tärkeimmät mitä kantsii tuijotella? Ja pyörreläpän säätömoottori sekä tanko.

Tietenki muutenki kuunnella ettei nostimet rallata..

Yhdestäkään ei vielä ole vaihdeltu öljyjä mitä olen kysellyt..  :nohnoh

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • www.vrcf.fi
Tämä selvä!

Jakopään vaihtoväli ja automaattiaskin öljynvaihdot vissiin ne tärkeimmät mitä kantsii tuijotella? Ja pyörreläpän säätömoottori sekä tanko.

Tietenki muutenki kuunnella ettei nostimet rallata..

Yhdestäkään ei vielä ole vaihdeltu öljyjä mitä olen kysellyt..  :nohnoh

Ne laatikon öljyt on ihan turha vaihtaa jos ei meinaa ajaa autolla vuosia tai ihan hemmetisti kilsoja. Turhaa rahan menoa. Vaihtoon kun joskus autoa vie niin ei ole mitään merkitystä onko vaihdettu vai ei. Hyvitys hintaan ei vaikuta :)

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6024
Minä kyllä ostaessa valitsen tasan vain yksilöitä joita on oikeasti huollettu, muut jää kauppaan.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Ne laatikon öljyt on ihan turha vaihtaa jos ei meinaa ajaa autolla vuosia tai ihan hemmetisti kilsoja. Turhaa rahan menoa. Vaihtoon kun joskus autoa vie niin ei ole mitään merkitystä onko vaihdettu vai ei. Hyvitys hintaan ei vaikuta :)

Tämä on niin totta!
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Ne laatikon öljyt on ihan turha vaihtaa jos ei meinaa ajaa autolla vuosia tai ihan hemmetisti kilsoja. Turhaa rahan menoa. Vaihtoon kun joskus autoa vie niin ei ole mitään merkitystä onko vaihdettu vai ei. Hyvitys hintaan ei vaikuta :)
Jos ostaa uuden auton tai auton johon vaihdettu niin ei ole merkitystä. Mutta ainakin omassa vaihdot muuttui pehmeämmäksi kun laitettiin uudet öljyt. Eikä se 300€ ole iso summa autoilun kustannuksissa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Toppahousu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
No se on sitten sama vaikka jättäs moottoriöljytki vaihtamatta jos autoa pitää vain vähän aikaa. Ei se arvoa nosta, mutta myydessä/vaihtaessa helpottuu hommat.

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • www.vrcf.fi
No se on sitten sama vaikka jättäs moottoriöljytki vaihtamatta jos autoa pitää vain vähän aikaa. Ei se arvoa nosta, mutta myydessä/vaihtaessa helpottuu hommat.

No ei se ihan sama taida moottoriöljyjen kanssa olla. Sitä vaan meinasin et jos vaikka ostaa uutena ja ajaa sen 100-200tkm niin ei se hyvitys hintaa nosta oli ne vaihteistoöljyt vaihdettu vai ei. Ite siitä vaihdosta ei taida päästä "nauttimaan".

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Ilmeisesti laatikoita ihan oikeasti hajoaa jos niitä öljyjä ei vaihdella. Mikä muu selittäisi sen että taksit vaihdattavat 60tkm välein. Eihän heidän tarvis tällaisista murehtia jos laatikot kestäisivät.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
No ei se ihan sama taida moottoriöljyjen kanssa olla. Sitä vaan meinasin et jos vaikka ostaa uutena ja ajaa sen 100-200tkm niin ei se hyvitys hintaa nosta oli ne vaihteistoöljyt vaihdettu vai ei. Ite siitä vaihdosta ei taida päästä "nauttimaan".
Edellisen S60 kun jätin vaihdossa paikalliseen Volvo-liikeeseen niin kysyivät miten on vaihdettu remmit ja muut vastaavat mukaanlukien laatikon öljyt. Auton mittarissa oli 250tkm.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Edellisen S60 kun jätin vaihdossa paikalliseen Volvo-liikeeseen niin kysyivät miten on vaihdettu remmit ja muut vastaavat mukaanlukien laatikon öljyt. Auton mittarissa oli 250tkm.

Niin? Ja vaikuttiko hintaan?
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Edellisen S60 kun jätin vaihdossa paikalliseen Volvo-liikeeseen niin kysyivät miten on vaihdettu remmit ja muut vastaavat mukaanlukien laatikon öljyt. Auton mittarissa oli 250tkm.

Jos huollot tehty merkkiliikkeessä ei tarvinne kenenkään kysellä mitään, lukee vaan auton huoltokirjasta ja sitten jos jää epäselvää kysyy.
« Viimeksi muokattu: 06.03.2018, 13:32:17 kirjoittanut V70 A 4D 2016 »

 

Autoracing  KL-varaosat