Ateho  Elekma

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678190 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Jos huollot tehty merkkiliikkeessä ei tarvinne kenenkään kysellä mitään.
Edelleen tuo lootan öljynvaihto ei kuulu määräaikaishuoltoihin. Takseissa kai on ”pakollinen” tuossa 60tkm kohilla 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Edelleen tuo lootan öljynvaihto ei kuulu määräaikaishuoltoihin. Takseissa kai on ”pakollinen” tuossa 60tkm kohilla 8)

Merkkiliike saa edellisen omistajan luvalla kertoa kaikki huollot ja korjaukset, jos 1 ollut saa siis kaikki tiedot, kysyvät kyllä luvan autokauppojen aikana. :2funny:

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Merkkiliike saa edellisen omistajan luvalla kertoa kaikki huollot ja korjaukset, jos 1 ollut saa siis kaikki tiedot, kysyvät kyllä luvan autokauppojen aikana. :2funny:

Jossain saattavat kysyä mutta minulta ei ole koskaan kysytty. Jos kysyisivät niin en antaisi lupaa. Jokainen voi vapaasti jaella ja viljellä tietojaan mielin määrin mutta itse en jaa
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Jossain saattavat kysyä mutta minulta ei ole koskaan kysytty. Jos kysyisivät niin en antaisi lupaa. Jokainen voi vapaasti jaella ja viljellä tietojaan mielin määrin mutta itse en jaa

Miksi ei vanhan autonsa huolloista saisi kertoa, jos ymmärsin oikein ? Eli jos joku on esim. ostamassa vanhaa autoasi liikkeestä ja saa ajatuksen soittaa sinulle niin et suostu kertomaan mitään ennen omistamastasi autosta ?
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Niin? Ja vaikuttiko hintaan?
Oletan että vaikutti kun kerta niistä kysyi. Jos ei vaikuttaisi niin miksi kysyisivät.

Jos huollot tehty merkkiliikkeessä ei tarvinne kenenkään kysellä mitään.
Siis kun käyt kysymässä vaihtotarjousta niin ei se myyjä voi käydä katsomassa huollon koneelta mitä tehty. Ja kun itse olen toisessa liikkeessä huollattanut.

Edit: minulla on Volvoissa laitettu huoltokirjaan merkintä kun tehty lisätöitä normihuollon lisäksi.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
jos joku on esim. ostamassa vanhaa autoasi liikkeestä ja saa ajatuksen soittaa sinulle niin et suostu kertomaan mitään ennen omistamastasi autosta ?

En. Autoa on tuossa tilanteessa myymässä kolmas taho enkä voi mitenkään tietää mitä siellä höpisty. En halua olla missään tekemisissä asian kanssa.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6024
en ole ikinä soitellut edellisille omistajille mutta nykyisessä se olis kyllä ollut ainut keino saada selville että mikä ihme lastu tossa on
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
en ole ikinä soitellut edellisille omistajille mutta nykyisessä se olis kyllä ollut ainut keino saada selville että mikä ihme lastu tossa on

Itse olen soittanut nykyisen ja edellisen auton ostoa edellisille omistajille näkemättä koko autoa. Kummatkin rehellisesti ja asiallisesti kertoivat autojen historiasta ja uskalsin ostaa molemmat rakkineet ja hyvät kaupat tehnyt molemmissa. Autot siis ostettu liikkeestä, ei yksityiseltä. Autoliikkeen myyjä ei todennäköisesti tiedä auton historiasta tai autoista pätkän vertaa, enkä aina luottaisi noiden huoltokirjojen merkintöihinkään.
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Minulle soitti ihminen joka oli ostamassa mun vanhaa S60. Minua ei haitannut yhtään että soitti. Olisi ehkä pitänyt itsekkin soittaa niin olisi tiennyt ettei webasto toimi :D
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa FinnDRZ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
Jatkakaa öljynvaihtokeskustelua jossain muualla, please?

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Jatkakaa öljynvaihtokeskustelua jossain muualla, please?

Tällaiset kommentit kuuluu minusta off-topic "kyllä vituttaa" osastolle jos edes sinne
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
En. Autoa on tuossa tilanteessa myymässä kolmas taho enkä voi mitenkään tietää mitä siellä höpisty. En halua olla missään tekemisissä asian kanssa.

Jännä. Itse tullut joskus soitettua, kun vähän käytettyjen kanssa ajeli edellisille omistajille. Samoin itselleni on soitettu vanhoista autoistani. Itse olen kertonut ihan mielelläni autosta, kuten ovat tähän mennessä nekin harvat kertoneet kenellä olen soittanut.
« Viimeksi muokattu: 08.03.2018, 07:30:25 kirjoittanut Bawuka »
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
On minullekin takavuosina soiteltu ja kerroin avoimesti mutta siitä on jo vuosikymmeniä. Silloinhan touhu oli sangen yleistä ja jopa auton aiemman omistajan ammatti oli oleellinen osa auton historiaa :) Homma kuitenkin hieman haisee ja on ehkä vähän riskaabeliakin. Eikö olisi viisainta kertoa jo autoa myydessä kaikki oleellinen?
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
On minullekin takavuosina soiteltu ja kerroin avoimesti mutta siitä on jo vuosikymmeniä. Silloinhan touhu oli sangen yleistä ja jopa auton aiemman omistajan ammatti oli oleellinen osa auton historiaa :) Homma kuitenkin hieman haisee ja on ehkä vähän riskaabeliakin. Eikö olisi viisainta kertoa jo autoa myydessä kaikki oleellinen?

No...puhutaan ehkä käytetystä autosta jota ostetaan liikkeestä. Se peruspena siellä ketä on myynnin puolella tietää usein saman verran vaihtureistaan kun hirvi kiikareista. Tällöin ostajakandidaatin ainoa keino saada autosta mitään faktatietoa on soitaa edelliselle omistajalle. Itse en ole koskaan ostanut käytettyä autoa, ilman että en tietäisi sen historiaa. Viime ajat kun on tullut ajeltua uusilla, olen mieluusti jakanut tietoni omasta omistusajastani, jos joku niitä on minulta kysynyt.
« Viimeksi muokattu: 09.03.2018, 11:27:24 kirjoittanut Bawuka »
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
No...puhutaan ehkä käytetystä autosta jota ostetaan liikkeestä. Se peruspena siellä ketä on myynnin puolella tietää usein saman verran vaihtureistaan kun hirvi kiikareista. Tällöin ostajakandidaatin ainoa keino saada autosta mitään faktatietoa on soitaa edelliselle omistajalle. Itse en ole koskaan ostanut käytettyä autoa, ilman että en tietäisi sen historiaa. Viime ajat kun on tullut ajeltua uusilla, olen mieluusti jakanut tietoni omasta omistusajastani, jos joku niitä on minulta kysynyt.

Tämä. Näin olen sen itsekin ajatellut ja tähän asti toiminut ihan hyvin tämä lähestymistapa.

On minullekin takavuosina soiteltu ja kerroin avoimesti mutta siitä on jo vuosikymmeniä. Silloinhan touhu oli sangen yleistä ja jopa auton aiemman omistajan ammatti oli oleellinen osa auton historiaa :) Homma kuitenkin hieman haisee ja on ehkä vähän riskaabeliakin. Eikö olisi viisainta kertoa jo autoa myydessä kaikki oleellinen?

Lähtökohtaisestihan sen pitäisikin näin toimia, mutta kertooko myyjäkään myymästään tuotteesta aina kaiken oleellisen? Varsinkaan, kun käytetyn auton kauppiaalla liikkeessä ei ole tuon taivaallista käsitystä myynnissä olevasta autosta ja sen historiasta.
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

 

Kulkukoira  Proturbo