Race.fi  Puotilan autokorjaamo

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678187 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Tämä. Näin olen sen itsekin ajatellut ja tähän asti toiminut ihan hyvin tämä lähestymistapa.

Lähtökohtaisestihan sen pitäisikin näin toimia, mutta kertooko myyjäkään myymästään tuotteesta aina kaiken oleellisen? Varsinkaan, kun käytetyn auton kauppiaalla liikkeessä ei ole tuon taivaallista käsitystä myynnissä olevasta autosta ja sen historiasta.

Niin, mutta auto nyt jokatapauksessa on ao. liikkeen omaisuutta ja he myyvät sen miten myyvät. Puhuvat mitä puhuvat. Se on heidän oikeutensa ja asiansa.

Koetan tässä vain herätellä ihmisiä ajattelemaan etteivät syyttä suotta joutuisi vaikeuksiin.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Niin, mutta auto nyt jokatapauksessa on ao. liikkeen omaisuutta ja he myyvät sen miten myyvät. Puhuvat mitä puhuvat. Se on heidän oikeutensa ja asiansa.

Koetan tässä vain herätellä ihmisiä ajattelemaan etteivät syyttä suotta joutuisi vaikeuksiin.

Vaikeuksiin? Mihin vaikeuksiin? Jokaisella käytetyllä tuotteella on historia, minkä selvittäminen tai siitä kertominen vanhan omistaja roolissa ole mitenkään "kielletty". Vainoharhaisuutta. Onko joku koskaan ikinä kuullut että joku olisi joutunut vaikeuksiin kertomalla jotain vanhasta omistamastaan autosta, veneestä tai vaikka pesukoneesta?
« Viimeksi muokattu: 12.03.2018, 20:41:50 kirjoittanut Bawuka »
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vaikeuksiin? Mihin vaikeuksiin? Jokaisella käytetyllä tuotteella on historia, minkä selvittäminen tai siitä kertominen vanhan omistaja roolissa ole mitenkään "kielletty". Vainoharhaisuutta. Onko joku koskaan ikinä kuullut että joku olisi joutunut vaikeuksiin kertomalla jotain vanhasta omistamastaan autosta, veneestä tai vaikka pesukoneesta?

No tuskin on kukaan kuullut tuollaisesta , onhan nyt ihan päivänselvää että järjissään ::) oleva käytetetyn auton ostaja ehdokas ottaa tarkasti selville mitä on mahdollisesti ostamassa, muu puhe on "hulluttelua". :2funny:

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vaikeuksiin? Mihin vaikeuksiin? Jokaisella käytetyllä tuotteella on historia, minkä selvittäminen tai siitä kertominen vanhan omistaja roolissa ole mitenkään "kielletty". Vainoharhaisuutta. Onko joku koskaan ikinä kuullut että joku olisi joutunut vaikeuksiin kertomalla jotain vanhasta omistamastaan autosta, veneestä tai vaikka pesukoneesta?

No mihinpä vaikeuksiin sitä kaupankäynnissä voi joutua.. Kannattaa muistaa että autoliikkeelläkin on oikeutensa siinäkin tapauksessa että kaupan molemmat osapuolet eivät ole huomanneet vaihtoauton vikoja tai puutteita. Löytyy kuluttaja-asiamiehen ratkaisuja joissa kuluttaja on joutunut jäljestäpäin hyvittämään. Että kannattaa ilman muuta hämmentää tehtyä kauppaa vielä jäljestäpäinkin mahdollisimman paljon.

Itse katson että kun tavara on keskusteltu, testattu ja lopulta lyöty kättä päälle ja myyty niin se on siinä. Asia loppuun käsitelty. Jos joku soittaa niin näen pikkumaisena alkaa selostamaan kauppatavarasta sen omistajan eli siis myyjän selän takana. Pyydän palaamaan takaisin myyjän juttusille. En ole ajatuksineni yksin koska minulle ei ole soitettu kertaakaan viimeistä kuudesta autosta. Soittelu ei yksinkertaisesti ole enää tätä päivää.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Soittelu ei yksinkertaisesti ole enää tätä päivää.

Minä taas näen asian niin, että soittelu on nimenomaan tätä päivää. Autoja myydään ympäri Suomen näkemättä ja koeajamatta niitä, ja tällöin ainoa luotettava tietolähde auton historialle on edellinen omistaja
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Minä taas näen asian niin, että soittelu on nimenomaan tätä päivää. Autoja myydään ympäri Suomen näkemättä ja koeajamatta niitä, ja tällöin ainoa luotettava tietolähde auton historialle on edellinen omistaja
+1 8)
Ennemmin soitellen sotaan, kuin Facebuukissa alkaa kaikkien kesken puimaan asioita
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
+1 8)
Ennemmin soitellen sotaan, kuin Facebuukissa alkaa kaikkien kesken puimaan asioita

Juuri näin!
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
No mihinpä vaikeuksiin sitä kaupankäynnissä voi joutua.. Kannattaa muistaa että autoliikkeelläkin on oikeutensa siinäkin tapauksessa että kaupan molemmat osapuolet eivät ole huomanneet vaihtoauton vikoja tai puutteita. Löytyy kuluttaja-asiamiehen ratkaisuja joissa kuluttaja on joutunut jäljestäpäin hyvittämään. Että kannattaa ilman muuta hämmentää tehtyä kauppaa vielä jäljestäpäinkin mahdollisimman paljon.

Itse katson että kun tavara on keskusteltu, testattu ja lopulta lyöty kättä päälle ja myyty niin se on siinä. Asia loppuun käsitelty. Jos joku soittaa niin näen pikkumaisena alkaa selostamaan kauppatavarasta sen omistajan eli siis myyjän selän takana. Pyydän palaamaan takaisin myyjän juttusille. En ole ajatuksineni yksin koska minulle ei ole soitettu kertaakaan viimeistä kuudesta autosta. Soittelu ei yksinkertaisesti ole enää tätä päivää.

"Paskanmarjat" Soittelu on tätä päivää, ihan kuten auton tilaaminen sähköpostilla ilman edes näkemättä myyjää. Vainoharhaisuutta.
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
No mihinpä vaikeuksiin sitä kaupankäynnissä voi joutua.. Kannattaa muistaa että autoliikkeelläkin on oikeutensa siinäkin tapauksessa että kaupan molemmat osapuolet eivät ole huomanneet vaihtoauton vikoja tai puutteita. Löytyy kuluttaja-asiamiehen ratkaisuja joissa kuluttaja on joutunut jäljestäpäin hyvittämään. Että kannattaa ilman muuta hämmentää tehtyä kauppaa vielä jäljestäpäinkin mahdollisimman paljon.

Itse katson että kun tavara on keskusteltu, testattu ja lopulta lyöty kättä päälle ja myyty niin se on siinä. Asia loppuun käsitelty. Jos joku soittaa niin näen pikkumaisena alkaa selostamaan kauppatavarasta sen omistajan eli siis myyjän selän takana. Pyydän palaamaan takaisin myyjän juttusille. En ole ajatuksineni yksin koska minulle ei ole soitettu kertaakaan viimeistä kuudesta autosta. Soittelu ei yksinkertaisesti ole enää tätä päivää.

Mulugrenin kanssa pitkälti samaa mieltä. Tuotteen omistaa jo liike joka sitä myy, ei minulla ole siihen mitään lisättävää. Olen aina toimittanut kaikki korjaus- ja huoltokuitit erittelyineen autoni mukana muovitaskussa hansikaslokerossa, joista selviää kaikki oleellinen. Jos myyjäliike on ne hukannut tahallaan tai vahingossa niin se on heidän ongelmansa. Ei ole kukaan koskaan soittanut ja jos soittaisi niin kertoisin että ajelin autolla ihan tyytyväisenä kunnes möin sen ko. liikkeeseen jolla on kaikki tiedot mitä tarvitsee.
Tesla S75D '17

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 743
  • www.vrcf.fi
Mulugrenin kanssa pitkälti samaa mieltä. Tuotteen omistaa jo liike joka sitä myy, ei minulla ole siihen mitään lisättävää. Olen aina toimittanut kaikki korjaus- ja huoltokuitit erittelyineen autoni mukana muovitaskussa hansikaslokerossa, joista selviää kaikki oleellinen. Jos myyjäliike on ne hukannut tahallaan tai vahingossa niin se on heidän ongelmansa. Ei ole kukaan koskaan soittanut ja jos soittaisi niin kertoisin että ajelin autolla ihan tyytyväisenä kunnes möin sen ko. liikkeeseen jolla on kaikki tiedot mitä tarvitsee.

Sama juttu itselläni. Jokaisen huoltokuitin ja lisätyöt sekä varaosakuitit, mitä on autoon erikseen laitettu, olen aina antanut mukaan erillisessä kirjeessä. Ylläri, että vaikka merkkiliike myy sen jälkeen autoa eteenpäin, ei hanskalokerosta löydy kuin huoltokirja, vaikka kuiteissa olisi uusien iskunvaimentimien takuukuittia yms tarpeellista mukana. Näin ainakin Bilia tekee.
V90 T8 2020 Inscription

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Näinpä eikä nuo liikkeet ole koskaan olleet kiinnostuneita muusta kuin että "onko huoltokirja? kahdet avaimet? missä kunnossa on kesä/talvirenkaat? Koeajo on korttelin ympäri missä selviää lähinnä että autossa on moottori ja se liikkuu.
Tesla S75D '17

Poissa Inergen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Hei kysymys ilmastoinnin kompressorista.

Minulla on autona Volvo S80 2.5t automaatti, 2007, 96tkm ajettu.
Ilmastoinnin kompressori pitää ääntä kun kelit on vähän lämmenneet. Isoin ääni kuuluu alle 40km / h vauhdissa. Ääni loppuu heti kun laittaa ilmastoinnin kiinni napista. Ääni on luonteeltaan sellaista jurinaa joka kuuluu välillä kovempaa ja välillä katoaa täysin.

Olen huomannut että jos laskee kabiinin lämpötilaa jurina loppuu. Ilmastointi toimii täysin normaalisti.
Onko muilla kokemusta? Tarviiko huolestua? Kompressorin laakeri tulossa tiensä päähän?

Ääni on nyt ollut sama puolen vuoden ajan kun olen omistanut auton.



Poissa Pedri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Itselläni oli aivan samanlainen ääniongelma. Luultavasti johtuu ilmastoinnin vajaasta täytöstä. Eli ilmastoinnin täyttö olisi paikallaan ellei ole ihan äskettäin tehty. Sen jälkeen ylimääräiset äänet hävisi. Luulin kanssa laakeri ongelmaa, mutta onnneksi näin ei ollut.
Volvo S60 T8 TwE AWD Business Inscription aut -20
Ex:Volvo S80 V8 Summum RICA Stage1 -07

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6024
Omassa vanhemmassa mallissa kun kompuran laakeri vaihdettiin heleän äänen takia niin samalla piti myös aineet vaihtaa että siinä ne meni kätevästi molemmat.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Hei kysymys ilmastoinnin kompressorista.

Minulla on autona Volvo S80 2.5t automaatti, 2007, 96tkm ajettu.
Ilmastoinnin kompressori pitää ääntä kun kelit on vähän lämmenneet. Isoin ääni kuuluu alle 40km / h vauhdissa. Ääni loppuu heti kun laittaa ilmastoinnin kiinni napista. Ääni on luonteeltaan sellaista jurinaa joka kuuluu välillä kovempaa ja välillä katoaa täysin.

Olen huomannut että jos laskee kabiinin lämpötilaa jurina loppuu. Ilmastointi toimii täysin normaalisti.
Onko muilla kokemusta? Tarviiko huolestua? Kompressorin laakeri tulossa tiensä päähän?

Ääni on nyt ollut sama puolen vuoden ajan kun olen omistanut auton.

Ilmastoinnin huollattaminen on kanssa sellainen perus huolto asia mikä kannattaa teettää noin 5-6 vuoden välein, no harvallapa edes on sama auto noin kauan.

 

RallyBaron  Samppasport