Kulkukoira  Proturbo

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678190 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Inergen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Kiitoksia vastauksista. Pitääpä tilailla tuolle ilmastointihuolto. Ei löytynyt huoltokirjasta merkintää joten voi olla hyvin ajankohtainen :)

Poissa punakukko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: Volvo s80 07->
« Vastaus #1291 : 23.03.2018, 06:51:25 »
Olen toista volvoa katsomassa itselleni kiinostaisi s80 tätä viimeisintä versiota oleva. Te keillä on niin onko joku asia mitä pitäsi tarkistaa
kyseisetä autosta? Ajatuksissa on noin max 80tkm ajettu bensa versio.
volvo S80 2.5t momentum 2007, volvo xc60 d4 awd summum business 2016

Poissa punakukko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
Hei minulla on -07 S80 2.5 t momentum automaattina (met hopea ja musta nahka) toimii kun kello.
Parhaimmillaan matka ajossa,muttei huono kaupungissakaan. ajettu 166 tkm koko aikana ei mitään tietty kaikki huollot teetetty ajallaan.
Normaalit pesut ja vahaukset maalipinta ja pellit virheettömät ..ei niin selviö kaikissa 11 v vanhoissa autoissa.
Nyt juuri jakoremmin vaihdossa (toinen kerta auton historiassa) ja eka isompi vika korjauksessa  taka akselin pitkittäistukien puslat menee  samalla vaihtoon.
Mitään muita niveliä ei ole tarvinnut uusia.
En voi kun kehua  ero edelliseen BMW autoon on todella suuri.
Nyt ajatuksissa vaihtaa hyvä hevonen toivottavasti yhtä hyvään. Katsellut vakavasti vm 2015-2017 XC60 D4 koneella ajatellut nimenomaan 190 hv moottoria
(euro 6 ? Co2 päästöillä 117-124 g/km) koska tarkoitus tuoda auto ruotsista autoveron määrässä huomioinut seuraavaa: D5/D4 koneista osa ainakin on  Co2 päästöillä 169 g/km vaikuttaa vaan autoveroon 1580;- pieni päästöisimmän hyväksi(verrattu samaa autoa eri päästö tasoilla verosivulla).
Automaatti .. (ruotsissa muuten suurin osa xc 60 D4 on manuaaleja ?)kuusi pykäläinen ei taida xc60 saada sitä 8 portaista  ainakaan en vaihdokeista havainnut..
onko toiminnasta kerrottavia kokemuksia?
Sitten varustevaihtoehdot ? taas piti opiskella ;) kinetig,momentum, summum taitaa olla sitten inspektion tms...siihen  lisätään soppaan vielä classic,ocean race jne..
no verrattuna nykyiseen momentum varustus ihan kiva..mut pykälää ylöspäin summum? ja se navin näyttö olis mielestäni kiva olla 7" ? .
ja luin täältä jostain,että 17" pyörät näyttää pieneltä noin isossa autossa? ..olen täysin samaa mieltä tuuma mielestäni tekee jo paljon ..ei aleta hurjimaan tässä.
Sitten alamäki ylämäki hidastimet en tiedä oikein onko niillä normaali maatie ajossa käyttöä?
Sisälle tummaa nahkaa valkea mielestäni vähän arka kun joskus hellyyden puuskassa koiran otan etupenkille.
Vierastan vähän panoraamakattoa joka on aika monessa (ainakin ruotsissa) kokemukset periytyy vanhasta kattoluukusta johon  talvella tuli jäätä ja sitten suli päälle..ei kiva (: Onko kokemuksia näistä panoraama jutuista?
ja sitten se ehkä minulle isoin pähkäilyn aihe: etu- vai AWD..no nykyisellä tienpidolla nelikko,mutta vähän mietityttää paljonko siinä enemmän hajoavaa suhteessa saatavaan hyötyyn ja kulutukseen vaikutus ? Toki vähän tuntuu että auton luonteeseen kuuluu neliveto(tai  että ainakin että yksi pyörä sutii edessä ja takana) Off rodia ei ole tarkoitus ajaa. Mielipiteitä ja kokemuksia pyydän.

Tässäpä näitä jos joku viitsisi asiallisesti kertoa jos on mielipiteitä asiaan tai muuta kerrottavaa.
Yst:terveisin:Kari




« Viimeksi muokattu: 23.03.2018, 09:18:13 kirjoittanut punakukko »
volvo S80 2.5t momentum 2007, volvo xc60 d4 awd summum business 2016

Poissa punakukko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
Tänään merkkihuollossa jakopää ja apuhihnat vaihto (ilman vesipumppua vaihdettu ed.hihnan vaihdossa) + apuhihnat 500e
taka-akselin tukivarsi/pitkittäisakseli kumipuslat 309e
automaatin vaihteisto öljyn vaihto..jännä ei koskaan huollossa puhuttu ,mutta luin nyt täältä että pitäisi vaihtaa joskus (luonnollisesti mut  ei tuu aatelleksi kun käyttää huollossa) nyt kyselin ei määritettyä vaihtoväliä..kuulemma .."no mitä volvo sanoo kysyin?" kuulemma suosittelevat 90 tkm välein ..no meni nyt 75 tkm pitkäksi vaihto 290 e
raidetangon pää sisempi vasen ei vielä iso välys mutta katsastuksessa pyysi seuraamaan vuosi sitten aattelin et menee samaan ny takapuslien kanssa kun kuitenkin joutuu kulmat säätään  säätö 99e pää 212 e
Normaali huolto öljynvaihtoineen ja suodattimineen vika diasnostiikan luku ja ilmastoinnin anturin kammion puhaltimen korjaus. ym +uusia päivityksiä..450 E
1800 e mut saa taas (i hope) huristella toooosi tosi pitkän siivun huoletta.
Siis volvo kohta myytävänä kun xc 60:tä tekee mieli joku saa täyd huoltokirjalla olevan mustaa nahkaa sisällä ja hopeaa ulkopintaa  tehokkaan volvon 168 tkm ajetun volvon 1.  omistajalta ;D ;D
« Viimeksi muokattu: 23.03.2018, 16:23:39 kirjoittanut punakukko »
volvo S80 2.5t momentum 2007, volvo xc60 d4 awd summum business 2016

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Hei minulla on -07 S80 2.5 t momentum automaattina (met hopea ja musta nahka) toimii kun kello.
Parhaimmillaan matka ajossa,muttei huono kaupungissakaan. ajettu 166 tkm koko aikana ei mitään tietty kaikki huollot teetetty ajallaan.
Normaalit pesut ja vahaukset maalipinta ja pellit virheettömät ..ei niin selviö kaikissa 11 v vanhoissa autoissa.
Nyt juuri jakoremmin vaihdossa (toinen kerta auton historiassa) ja eka isompi vika korjauksessa  taka akselin pitkittäistukien puslat menee  samalla vaihtoon.
Mitään muita niveliä ei ole tarvinnut uusia.
En voi kun kehua  ero edelliseen BMW autoon on todella suuri.
Nyt ajatuksissa vaihtaa hyvä hevonen toivottavasti yhtä hyvään. Katsellut vakavasti vm 2015-2017 XC60 D4 koneella ajatellut nimenomaan 190 hv moottoria
(euro 6 ? Co2 päästöillä 117-124 g/km) koska tarkoitus tuoda auto ruotsista autoveron määrässä huomioinut seuraavaa: D5/D4 koneista osa ainakin on  Co2 päästöillä 169 g/km vaikuttaa vaan autoveroon 1580;- pieni päästöisimmän hyväksi(verrattu samaa autoa eri päästö tasoilla verosivulla).
Automaatti .. (ruotsissa muuten suurin osa xc 60 D4 on manuaaleja ?)kuusi pykäläinen ei taida xc60 saada sitä 8 portaista  ainakaan en vaihdokeista havainnut..
onko toiminnasta kerrottavia kokemuksia?
Sitten varustevaihtoehdot ? taas piti opiskella ;) kinetig,momentum, summum taitaa olla sitten inspektion tms...siihen  lisätään soppaan vielä classic,ocean race jne..
no verrattuna nykyiseen momentum varustus ihan kiva..mut pykälää ylöspäin summum? ja se navin näyttö olis mielestäni kiva olla 7" ? .
ja luin täältä jostain,että 17" pyörät näyttää pieneltä noin isossa autossa? ..olen täysin samaa mieltä tuuma mielestäni tekee jo paljon ..ei aleta hurjimaan tässä.
Sitten alamäki ylämäki hidastimet en tiedä oikein onko niillä normaali maatie ajossa käyttöä?
Sisälle tummaa nahkaa valkea mielestäni vähän arka kun joskus hellyyden puuskassa koiran otan etupenkille.
Vierastan vähän panoraamakattoa joka on aika monessa (ainakin ruotsissa) kokemukset periytyy vanhasta kattoluukusta johon  talvella tuli jäätä ja sitten suli päälle..ei kiva (: Onko kokemuksia näistä panoraama jutuista?
ja sitten se ehkä minulle isoin pähkäilyn aihe: etu- vai AWD..no nykyisellä tienpidolla nelikko,mutta vähän mietityttää paljonko siinä enemmän hajoavaa suhteessa saatavaan hyötyyn ja kulutukseen vaikutus ? Toki vähän tuntuu että auton luonteeseen kuuluu neliveto(tai  että ainakin että yksi pyörä sutii edessä ja takana) Off rodia ei ole tarkoitus ajaa. Mielipiteitä ja kokemuksia pyydän.

Tässäpä näitä jos joku viitsisi asiallisesti kertoa jos on mielipiteitä asiaan tai muuta kerrottavaa.
Yst:terveisin:Kari

Nelisylinterinen uuden sukupolven diesel eli VEA tuli AWD pariksi aika myöhään. Olisiko ollut 2015 lopussa? Siihen saakka AWD sai vain 5 sylinterisellä moottorilla ja kyseinen moottori on se 2000 luvussa esitelty mutta monin tavoin edelleen kehitelty pata (tuplaturbo jne). Itse ostin viime kesänä XC60 ja halusin nimenomaan tuon 5 sylinterisen kun en luota alkupään VEA moottoreihin. Volvo koetti kärvistellä ilman addblue:ta ja hoitaa päästöt kuntoon egr ”akrobatialla” ja ilmeisesti egr vikoja VEA moottoreissa on ollutkin. Kannattaa perehtyä tuohon VEA moottoriin ennenkuin ryhtyy. Tämä on minun mielipide, joku toinen voi olla eri mieltä. Kaikki kuitenkin ovat samaa mieltä siitä että 5 sylinteriä kuulostaa paremmalle.

Kannattaa ilman muuta ottaa VOC ja driver support varustepaketilla jos mahdollista. Et kadu. Minulla on nuo ja myös high tech paketti. Vaihdoin mk2 V70 Volvon tähän ja jos noita varusteita ei olisi niin hieman mahtaisi olla hölmö olo että mitä tästä vaihdosta nyt kostui. Onhan auto makean näköinen ja monella lailla kiva mutta ilman varusteita kicksit jäisi vaimeiksi ainakin minulla.

Niin ja AWD todellakin tuo mukanaa lisää rikkoontuvaa. Jos autosta ei ole vaihdeltu voimalinjan öljyjä niin esim. Haldex pumppu voi mennä jo 100tkm aikana. Toisaalta kyllähän se AWD helpottaa auton myyntiä sitten aikanaan kun on niin haluttu ominaisuus. Minulla se on ja vielä on paikat kestäneet, kop kop
« Viimeksi muokattu: 26.03.2018, 13:19:47 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa punakukko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
suuresti kiitoksia  Mulugren arvokkaista tiedoistasi.

volvo S80 2.5t momentum 2007, volvo xc60 d4 awd summum business 2016

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Nelisylinterinen uuden sukupolven diesel eli VEA tuli AWD pariksi aika myöhään. Olisiko ollut 2015 lopussa? Siihen saakka AWD sai vain 5 sylinterisellä moottorilla ja kyseinen moottori on se 2000 luvussa esitelty mutta monin tavoin edelleen kehitelty pata (tuplaturbo jne). Itse ostin viime kesänä XC60 ja halusin nimenomaan tuon 5 sylinterisen kun en luota alkupään VEA moottoreihin. Volvo koetti kärvistellä ilman addblue:ta ja hoitaa päästöt kuntoon egr ”akrobatialla” ja ilmeisesti egr vikoja VEA moottoreissa on ollutkin. Kannattaa perehtyä tuohon VEA moottoriin ennenkuin ryhtyy. Tämä on minun mielipide, joku toinen voi olla eri mieltä. Kaikki kuitenkin ovat samaa mieltä siitä että 5 sylinteriä kuulostaa paremmalle.

Kannattaa ilman muuta ottaa VOC ja driver support varustepaketilla jos mahdollista. Et kadu. Minulla on nuo ja myös high tech paketti. Vaihdoin mk2 V70 Volvon tähän ja jos noita varusteita ei olisi niin hieman mahtaisi olla hölmö olo että mitä tästä vaihdosta nyt kostui. Onhan auto makean näköinen ja monella lailla kiva mutta ilman varusteita kicksit jäisi vaimeiksi ainakin minulla.

Niin ja AWD todellakin tuo mukanaa lisää rikkoontuvaa. Jos autosta ei ole vaihdeltu voimalinjan öljyjä niin esim. Haldex pumppu voi mennä jo 100tkm aikana. Toisaalta kyllähän se AWD helpottaa auton myyntiä sitten aikanaan kun on niin haluttu ominaisuus. Minulla se on ja vielä on paikat kestäneet, kop kop
VEA moottoreita ei ole näiden topicin autojen kanssa saanut diesel AWD yhdistelmänä koskaan. AWD malleissa ollut aina D5. Bensaan sai T6 mallia AWD:nä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
2016 mallin V70 ja XC60 on ainakin jo D4 VEA AWD :)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
2016 mallin V70 ja XC60 on ainakin jo D4 VEA AWD :)
Mutta saiko AWD:tä 8-lovisena? Itse muistelisin ettei saanut ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • www.vrcf.fi
2016 mallin V70 ja XC60 on ainakin jo D4 VEA AWD :)

Varmaa tietoa?

Poissa punakukko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
mitä tutkinut euro 5/6 2l 190 hv D4  (eli VEA ?)löytyy co2 päästöillä 117-129 g/km ainakin vm-16 alusta
 eteenpäin AWd:n kanssa

« Viimeksi muokattu: 26.03.2018, 21:06:20 kirjoittanut punakukko »
volvo S80 2.5t momentum 2007, volvo xc60 d4 awd summum business 2016

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Varmaa tietoa?

Jos myytävien autojen tietoihin on luottamista niin kyllä. En allekirjoita tätä, mutta selkeästi kun katsoo onko alle 130g/1km päästöt niin ei se ainakaan 5mukinen ole.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Pitää kyllä vetää takaisin, tai sitten ovat harvassa.

Joskus 3kk sitten katselin niin oli mm. XC60 D4 awd 129g päästöillä ja katoin rek tiedot niin oli vea. Nyt katoin noita niin järjestään kaikissa on 149g ja 5cyl.
Tai sit on ollut virheellinen ilmoitus nettiautossa.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa punakukko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
juu ei nimenomaan viisikko vaan nelikko on mistä puhuin..en kai puhunut reestä ja toiset reen jalaksista :)
volvo S80 2.5t momentum 2007, volvo xc60 d4 awd summum business 2016

Poissa punakukko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
Maxxxed näyttäis et D5 varmempi valinta kuitenkin kuin nämä ns.pieni päästöidet ..vaikka haluis olla "viherpiipertäjä" kun näitä diiseleitä meinataan panna boikottiin ainakin uutisoinnin mukaan..tiedä sitten..
volvo S80 2.5t momentum 2007, volvo xc60 d4 awd summum business 2016

 

Proturbo  Autodiagnoosi