KL-varaosat  Race.fi

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678203 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mettämies

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
1.6 drive-koneesta tietoa/kokemuksia?
« Vastaus #1350 : 06.06.2018, 18:55:32 »
Houkuttaisi ostaa V60 tuolla 1.6Drive-koneella (2011-2013 vuosimallivälillä) kun niitä myydään Volvoiksi suht edullisesti.
Kuitenkin tuosta kyseisestä PSA-moottorista saanut kuulla paljon huonoa ja keskustelupalstoilla sitä parjataan, että turbo hajoaa reilussa 100 tkm:ssa jne...
Useita autoja itsellä ollut ja kyllä niillä 300tkm ilman mitään radikaaleja remontteja ihan perushuollot tekemällä ja kuluvat osat vaihtamalla on ajellut...

Onko tämä kone siis niin huono kun väitetään?
Kokemuksia/tietoa?

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: 1.6 drive-koneesta tietoa/kokemuksia?
« Vastaus #1351 : 06.06.2018, 20:37:50 »
turbo hajoaa reilussa 100 tkm:ssa

Samoilla kilsoilla on vaihdettava dpf. Tämä siis ihan huolto-ohjelmassa ja ilmeisesti ihan syystä
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa _tino_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
Terve! Kiinnostaisi kaikki tieto linkin mallisista autoista ja ylipäätään kyseisestä moottori vaihdelaatikko yhdistelmästä. Olen ymmärtänyt että kyseinen 2.5T moottori on kestävä. Automaatti ehkä enemmän kiinnostaa, että onko tässä 6v geartronic eikä mikään powershift yms muu laatikko?

https://m.nettiauto.com/volvo/s80/9710423
850 T5
EX:S40 T5, V60 T5 ,S60 T5, 940 TIC, 240 DL, 740 GLE

Poissa Pete_r

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Kiinnostaisi jonkin verran tuo V70 2.0F moottorilla, missä muilla on kulutus pyörinyt? Onko ollut edullista ajaa etanolilla?

Paikalla volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Vs: 1.6 drive-koneesta tietoa/kokemuksia?
« Vastaus #1354 : 03.07.2018, 21:58:16 »
Samoilla kilsoilla on vaihdettava dpf. Tämä siis ihan huolto-ohjelmassa ja ilmeisesti ihan syystä

Ei pidä paikkaansa. Tuossa mallissa ei ole enää määräajoin vaihdettavaa DPF:ää. Ahdin kestää helposti yli 200tkm, kuten muissakin dieseleissä. Hyvä moottori, EGR vaan pois käytöstä niin saa varmuutta.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa JiiPeePee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Olen satunnaisesti pohtinut -14/15 vuotista V60 tai 70: stä D2 tai D3 koneella kun niissä tuotuina verot on aika maltilliset ja käyttökulutkaan tuskin päätä huimaa. Onkos noissa geartronic vai joku powershift vaihteisto? Tuosta 1,6d:stä saanee ohjelmoinnilla helposti jonkun 140hp irti?

Paikalla volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Olen satunnaisesti pohtinut -14/15 vuotista V60 tai 70: stä D2 tai D3 koneella kun niissä tuotuina verot on aika maltilliset ja käyttökulutkaan tuskin päätä huimaa. Onkos noissa geartronic vai joku powershift vaihteisto? Tuosta 1,6d:stä saanee ohjelmoinnilla helposti jonkun 140hp irti?

1.6D:stä helpolla 140hv, 150hv on max. D3 4-syl on Volvon VEA ja 5- syl Volvon moottori myös. Itse jättäisin VEAn pois ja valitsisin noista kahdesta toisesta. Jos on 5-syl D3 niin siitä saa jo 215hv ja 480Nm.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Olen satunnaisesti pohtinut -14/15 vuotista V60 tai 70: stä D2 tai D3 koneella kun niissä tuotuina verot on aika maltilliset ja käyttökulutkaan tuskin päätä huimaa. Onkos noissa geartronic vai joku powershift vaihteisto? Tuosta 1,6d:stä saanee ohjelmoinnilla helposti jonkun 140hp irti?

Tee toki niinkuin haluat, mutta unohda silti ihan oikeasti nuo 1.6 koneet niin jää sinulta turhat ongelmat pois, Volvon 2.0 ja sitä isommat Dieselit on tehty kestämään, lähi naapurilla on 5-sylinterinen VS80 missä on nyt yli 500 000km ja vain perus huollot on tarvinut tehdä. Toisella naapurilla on 4-sylinterinen V-50 1.6 ja remontteja on ollut "liikaa" >:( vaikka auto on huollettu yli valmistajan suosituksen on moottorissa ollut useita ongelmia+ kertaalleen ruskutus suutin hajonnut.

Geartronic 6-vaihteinen on (D2)=2.0 koneissaja aina D3 ja D5 koneen kanssa, 2013 alkaen on D4 eli VEA koneen kanssa 8-vaihteinen Geartronic (itsellä tämä)  Upeasti toimii ja ilo ajaa kesät talvet, koneestakaan D4 en sano mitään pahaa sanaa vaan=se toimii  hyvin.8) ;D

Paikalla volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Huonoa tuuria on ollut 1.6D:n kanssa. Nuo on todella hyviä moottoreita ja kertoo jo sekin kun niitä käyttää 6 vai 7 muuta autonvalmistajaa. Minulle noita tulee vain EGR ja DPF vikojen vuoksi, Volvon koneissa sitten nuo + imusarjan läpät + kaasuläpät.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Geartronic 6-vaihteinen on (D2)=2.0 koneissaja aina D3 ja D5 koneen kanssa

Tästä laatikosta riittääkin sitten juttua. Itsekin juuri köyhdyin liki tonnin verran kun piti ne sisäiset tiivisteet vaihtaa uudentyyppisiin. Kahden päivän remontti.. Yli 4v ikäisiin Volvo tulee vastaan 50% verran ja uudempiin ilmeisesti 100%. En tiedä minkä ikäisiin saakka tuo good will yltää. Kuulosti että korjattavia piisasi.. Kannattaa koeajaa huolella ja selvittää onko tiivisteet jo vaihdettu. Vaihteenvaihdot ovat turhan napakoita/töksiviä jos laatikko ei kunnossa. Alkaa pitemmän päälle käydä hermoille. Ei ilmeisesti kuitenkaan rikkoudu tuon takia ihan heti(?)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Tästä laatikosta riittääkin sitten juttua. Itsekin juuri köyhdyin liki tonnin verran kun piti ne sisäiset tiivisteet vaihtaa uudentyyppisiin. Kahden päivän remontti.. Yli 4v ikäisiin Volvo tulee vastaan 50% verran ja uudempiin ilmeisesti 100%. En tiedä minkä ikäisiin saakka tuo good will yltää. Kuulosti että korjattavia piisasi.. Kannattaa koeajaa huolella ja selvittää onko tiivisteet jo vaihdettu. Vaihteenvaihdot ovat turhan napakoita/töksiviä jos laatikko ei kunnossa. Alkaa pitemmän päälle käydä hermoille. Ei ilmeisesti kuitenkaan rikkoudu tuon takia ihan heti(?)

Onko 8 vaihteisissa myös tuollainen mahdollinen ongelma?

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Onko 8 vaihteisissa myös tuollainen mahdollinen ongelma?

En tiedä. Toivonpa hartaasti että ei ole
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
En tiedä. Toivonpa hartaasti että ei ole


Paljonko autollasi oli ajettu kun ongelma ilmaantui?  Jos ehkä oletkin sen kertonut mutten ole kaikkia osioita lukenut!

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind

Paljonko autollasi oli ajettu kun ongelma ilmaantui?  Jos ehkä oletkin sen kertonut mutten ole kaikkia osioita lukenut!

120tkm. Volvo vaihtaa tiivisteet erityyppisiin eli ongelma ei varsinaisesti liity kilometreihin. Mutta kaikki aina liittyy kaikkeen eli ehkä se kuluminen yhdessä huonon tiivistekonstruktion kanssa (ja vanhojen öljyjen kanssa) tuo ongelman esille. Mutta nyt on ainakin puhdas laatikko ja uusi suodatinkin siellä :) Vaihtavat suodattimen tietysti kun koko aski on levällään. Normaalistihan ei vaihdeta koskaan :hg: Tätä muuten yksi tuttu autoguru suuresti hämmästeli
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa erde5

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
V60 T4 aut 2011
« Vastaus #1364 : 14.07.2018, 13:24:49 »
Olen ostamassa kyseistä Volvoo.
Olisi kiva tietää vikoja tai jotain muuta kyseisestä autosta. Ajettu 122000.
Kuuluuko huoltoon esim laaikkoöljyt ja suodattimen vaihto? Onko raitisilmasuodatin/ilmanputsari miten helpo vaihtaa ja jne?

Jakopää vaihdettu 2016.
Myös ohjelmointi mielessä??
« Viimeksi muokattu: 14.07.2018, 13:26:56 kirjoittanut erde5 »

 

RallyBaron  Samppasport