Race.fi  Puotilan autokorjaamo

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678178 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
D4 Vea ja 8portainen.

D asennossa liikennevaloissa esim. Lepuuttaa vaihdetta ja sport asennossa vaihde on kytkettynä kokoajan.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa VKM

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi

Ei kai tuossa ylöspäin kierrokset heilahda vai ?

Kuten nimikin sanoo, eli ne ovat vaan teemoja ja eivät vaikuta mihinkään. Eco nappi on vaihdekepin edessä keskikonsolissa.

Joo, parempi niin että teemat teemoina. Tuossa videolla ei kyllä kierrokset tosiaan heilahda ylöspäin vaihtohetkellä toisin kuin koeajoautossani, joten tämä on hyvä tietää kun sopiva yksilö eteen ilmaantuu.



Noissa uusissa VEA dieseleissä on nimenomaan ollut egr ongelmia runsain mitoin. Sittemmin ongelma lienee saatu kuriin. En tiedä noiden dpf:stä mutta sen perinteisen 5sylinterisen dieselin dpf ainakin kestää loputtomiin. Puoli miljoonaa km ei ole mikään ihme jne.

Ei kannata kuunnella automyyjiä. Keksivät omasta päästä kaikenlaisia hokemia.

Sinun tulee kysyä itseltäsi että millainen olet autonostajana :) Haluatko mahdollisimman huolettoman ja edullisen huollettavan vaiko ominaisuuksia, imagoa, luonnetta jne. Molempia et voi saada ostitpa minkä merkkisen auton tahansa

Vaikka järjellä näitä autoja aina luulee ostavansa, niin onhan näissä fiilistäkin mukana. Kyllä tässä kuume on jo aika korkea. Tulisi vain sopiva vastaan...


Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Fiilistä lienee suurin osa. Monia asiallisia autoja ei muuten saa tehokkaalla dieselmoottorilla lainkaan eikä niistä saa kummoisia softaamallakaan. Tämä puoli on Volvoissa kunnossa ainakin minun mielestä.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Harmi kun Volvoon ei ikinä saanut kolmen litran kutosdieseliä. Olisi kyllä sopinut hienosti Volvoon sellainen. Onneksi sentään T6:sta tehtiin jonkin aikaa. Liekkö sitten ollut rajallinen tila ettei suoraa kutosta saanut edes mahtumaan dieselinä. Tuo T6 on yhden millimetrin lyhyempi kuin vanhempaa moottorisukupolvea oleva 2.5T eli kompakti piti siitäkin tehdä. V6 diesel olisi ollut ratkaisu 8)
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Harmi kun Volvoon ei ikinä saanut kolmen litran kutosdieseliä. Olisi kyllä sopinut hienosti Volvoon sellainen. Onneksi sentään T6:sta tehtiin jonkin aikaa. Liekkö sitten ollut rajallinen tila ettei suoraa kutosta saanut edes mahtumaan dieselinä. Tuo T6 on yhden millimetrin lyhyempi kuin vanhempaa moottorisukupolvea oleva 2.5T eli kompakti piti siitäkin tehdä. V6 diesel olisi ollut ratkaisu 8)
Kyllä tuolla 2.4 dieselilläkin ihan riitävästi tuota malmikasaa pystyy kuljettamaan. Muutama vuosi eteen päin, niin yli 2litran koneita ei löydy edes saksalaisilta. Toki aina löytyy ihmisiä jotka kaipaavat niitä litroja. Jenkki harrastajat sieltä ”pahimmasta” päästä. Kaverilla Suburban jollain 7-8litran koneella kehittää lähes 200heppaa ;D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Kyllä tuolla 2.4 dieselilläkin ihan riitävästi tuota malmikasaa pystyy kuljettamaan. Muutama vuosi eteen päin, niin yli 2litran koneita ei löydy edes saksalaisilta. Toki aina löytyy ihmisiä jotka kaipaavat niitä litroja. Jenkki harrastajat sieltä ”pahimmasta” päästä. Kaverilla Suburban jollain 7-8litran koneella kehittää lähes 200heppaa ;D
Ei sinänsä litroja vaikka toki V70 olisi saanut tulla V8 koneella ja remmiahdettuna kuten uumoilivat aikanaan R-mallia. Mutta tosin kilpailijoilla on 3.0 V6 dieselit niin varmasti olisi Volvoonkin sopinut jollain vajaa kolmen sadan hepan tehoilla. Mut joo tulevaisuus on Hybrideissä ja uuden auton ostajilla ei varaa noihin isokoneisiin ja ei ehkä järkeäkään uutena ostaa kun saa valtiolle maksaa hirveän summan siitä.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Mutta tosin kilpailijoilla on 3.0 V6 dieselit niin varmasti olisi Volvoonkin sopinut jollain vajaa kolmen sadan hepan tehoilla.

Juu. Sen saa halutessaan softauttamalla sen vajaa 300. Ainakin vanhan liiton 2.4L D5 koneeseen ::)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Juu. Sen saa halutessaan softauttamalla sen vajaa 300. Ainakin vanhan liiton 2.4L D5 koneeseen ::)
Saa myös D5 VEA koneeseen ilmeisesti 280 tms, mutta paljonko saisikaan V6 tai jopa V8 dieseliin. Se siinä pointti oli 8) Mutta onneksi bensapuolelta sitte löytyy koneita suuremmassa koossa.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Pek38

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Iltaa!

Olisi perjantaina tulossa Volvo v60 D3 r-desing vuosimallia 2011 koeajoon.

 Sitä vaan kysyisin, että kun myyjä väitti ettei webasto toimi jos on yli 15astetta lämmintä??  :idiot2:
Voiko se oikeasti olla näin vai koittaako vaan kusettaa? Ja on tehdasasenteinen webasto.

Mulla on kokemuksia vaan ebereistä ja niitä ainakin piti käyttää päällä kesälläkin, että polttoaine kiertää  :o

Poissa Hota

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Hyvin tuo on pöhissy +20 asteessakin.
V60 D3 - 12.
Ex-Volvot: 142 -70, 145 -74 (2.3 L R-sport) ja Amazon -70.

Poissa Pek38

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Hyvin tuo on pöhissy +20 asteessakin.
V60 D3 - 12.

Kiitos vastauksesta! Sitähän minäkin, että kyllä sen pitää pyöriä kesälläkin  :)

Poissa jv70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 115
  • www.vrcf.fi
Kyllä vaan automyyjä on oikeassa.. käyttöohjekirjassakin lukee, että jos ulkolämpötila yli 15astetta niin lämmitin ei lähde päälle. Saman olen myös itse huomannut.

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Ohjekirja kyllä kertoo: Jos ulkolämpötila ylittää 15 °C, lämmitintä ei voi käynnistää.

https://az685612.vo.msecnd.net/pdfs/9702b1f73310c24bc39fbce4178e9a9cb8ae460a/V60_owners_manual_MY11_FI_tp12697.pdf
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Olen käyttänyt päällä kesällä. On kait se ollu yli 15deg
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Hyvin tuo on pöhissy +20 asteessakin.
V60 D3 - 12.
Kiitos vastauksesta! Sitähän minäkin, että kyllä sen pitää pyöriä kesälläkin  :)

Taas noita höpöjuttuja!  Juuri kokeilin omassa autossani Webastoa kun nyt on ulkona +16.1 astetta niin autossa ei käynnistynyt Webasto 2 yrittämällä. Juuri niinkuin ohjekirjassa lukee, eli ei kuulukaan käynnistyä jos ulkoilman lämpötila on enemmän kuin +15 celsius astetta.
« Viimeksi muokattu: 22.08.2018, 23:52:39 kirjoittanut V70 A 4D 2016 »

 

Kulkukoira  Proturbo