Ateho  Elekma

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678200 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa d6r

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 207
Voiko kaukovaloautomatiikan (ns. täysaktiiviset valot häikäisynestolla) tai Driver Support -paketin olemassaoloa päätellä auton valokuvista (umpiot, tutkat/kamerat, kojetaulun nappulat tmv.) 2016 V60:ssa? Pelkkää kaukovaloja päälle/pois vaihtavaa automaattia ei ilmeisesti tällaiseen ole tarjottukaan?

Adaptiivisen vakionopeudensäätimen erottaa helposti, mutta 2016 hinnaston mukaan Ruotsissa sen on voinut valita myös ilman Driver Support -pakettia, joten ei auta valoasian päättelyyn.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Driver support paketissa tullut adaptiivinen cruise ja bliss tärkeimpinä varusteina.  Acc:n huomaa helposti maskista ja ratin säätimistä. Bliss:n nappuloita ei ole koelaudassa, mutta driver supportissa tuli myös kaistavahti ja törmäysvaroitin (en muista oikeaa nimeä). Noiden napit on siinä kehässä keskikonsolissa missä kaikki muutkin näppäimet on.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa d6r

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 207
Tässä on adaptiivinen vakionopeudensäädin, BLIS:n merkkivalo ja symboli peilikolmioissa, mutta ei törmäysvaroittimen nappia keskikonsolissa. Erikseen valitun adaptiivisen kanssakin on kuitenkin hinnaston mukaan tullut myös törmäysvaroitin. Ruotsissa on myös BLIS:n voinut valita erikseen, mutta adaptiivisen kanssa olisi tullut kalliimmaksi kuin koko Driver Support.  :idiot2:

https://cdn.blocket.com/static/1/original/94/9404245502.jpg

https://cdn.blocket.com/static/2/original/94/9442898434.jpg

Poissa paavomp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 147
  • www.vrcf.fi
Tässä on adaptiivinen vakionopeudensäädin, BLIS:n merkkivalo ja symboli peilikolmioissa, mutta ei törmäysvaroittimen nappia keskikonsolissa. Erikseen valitun adaptiivisen kanssakin on kuitenkin hinnaston mukaan tullut myös törmäysvaroitin. Ruotsissa on myös BLIS:n voinut valita erikseen, mutta adaptiivisen kanssa olisi tullut kalliimmaksi kuin koko Driver Support.  :idiot2:

https://cdn.blocket.com/static/1/original/94/9404245502.jpg

https://cdn.blocket.com/static/2/original/94/9442898434.jpg

Eihän tuossa ole adaptiivista vakkaria, ratissa on normaalin vakkarin nappulat.

Poissa Pietilä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Eihän tuossa ole adaptiivista vakkaria, ratissa on normaalin vakkarin nappulat.

Kyllä nuo adaptiivisen napit on. Keskirullasta säädetään etäisyyttä, S60/V60 malleissa on nopeuden rajoitin ja niissä on hieman erinlaiset napit, juurikin tuollaiset mitkä kuvassa.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Tässä on adaptiivinen vakionopeudensäädin, BLIS:n merkkivalo ja symboli peilikolmioissa, mutta ei törmäysvaroittimen nappia keskikonsolissa. Erikseen valitun adaptiivisen kanssakin on kuitenkin hinnaston mukaan tullut myös törmäysvaroitin. Ruotsissa on myös BLIS:n voinut valita erikseen, mutta adaptiivisen kanssa olisi tullut kalliimmaksi kuin koko Driver Support.  :idiot2:

https://cdn.blocket.com/static/1/original/94/9404245502.jpg

https://cdn.blocket.com/static/2/original/94/9442898434.jpg
On tuossa kaikki nappulat mitä driver supportin mukana tullut. Auto näyttäisi olevan uudella VEA koneella kun on pysäköintiavustin nappulakin.  Voi olla että törmäysvaroitin on Sensuksen syövereissä. Itsellä sen nappula on tuossa alarivissä ja tuossa sen paikalla on tuo pysäköintiavustus nappula.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Pietilä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
On tuossa kaikki nappulat mitä driver supportin mukana tullut. Auto näyttäisi olevan uudella VEA koneella kun on pysäköintiavustin nappulakin.  Voi olla että törmäysvaroitin on Sensuksen syövereissä. Itsellä sen nappula on tuossa alarivissä ja tuossa sen paikalla on tuo pysäköintiavustus nappula.

Asetuksista varmaan löytyy. Esim ratinlämmityksen ohjeissa tais olla, että poistetaan  joku nappi tuosta keskikonsolista. Olikohan kaistavahti vai törmäysvaroitin.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Asetuksista varmaan löytyy. Esim ratinlämmityksen ohjeissa tais olla, että poistetaan  joku nappi tuosta keskikonsolista. Olikohan kaistavahti vai törmäysvaroitin.
Tämän kuvan ja oman auton perusteella voin sanoa että blis nappula lähtee pois jos on lämmitys
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa RATSUNI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
V70 -14 D2 (114hv, manuaali) tulossa, mitä tuosta kannattaisi katsoa koeajolla tai onko joitain heikkoja kohtia joita joutuisi remppaamaan?
Oliko näihin AdBluen täyttö missä ja onko merkkiliikkeen hommia? muutenkin kokemukset autosta olisi tervetulleita. varustetaso Summum joten varmaan vähintään tarpeelliset varusteet löytyy valmiiksi autosta. Onko kukaan ohjelmoinut näitä moottoreita, lähinnä kiinnostaa EGR:n pois otto ohjelmallisesti ja muutama lisähevonen ei pahitteeksi olisi, suosituksia paikasta? Sijainti ei ongelma, ajetaan sinne missä asia hoidetaan

Poissa volvo v70 legend

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi xc60 vm2010 ja s80 vm2008
Ohjelmointia kannattaa kysyä nimimerkiltä volvotdi siis lisäätehoa.fi.

Poissa h4nkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 311
  • Dieselisti
Moro!

Hankintalistalla farmari volvo. Käynyt koeajamassa nyt vaihtoehtoja V50 D5 (2008) ja V70 D5 (2009). Sama kone, mutta onko kytkin/ vauhtipyörissä eroa? V50:hin tuntuu olevan usein vaihdettu kytkintä ja vauhtipyörää n 200tkm tuntumassa, mutta seiskakympeissä ei. Ja tarkennuksena, vain manuaalit katselussa.  ;)
Takavetoisia menneitä:142 Deluxe 1971-> 144 GL 1972-> 340 GL 1987-> 245 SE 1993
Etuvetoisia menneitä: V70 Tdi 1998->440Tbo 1990-> 460 1,8i 1994-> V40 D2 2014-> V50 D5 2008->V70 D3 2013->S60 D3 2011

Nyt käytössä:  XC60 2014 ja volkkari

Poissa sdojfi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Hei, aloitan nyt käymään tätä viestiketjua lävitse, mutta jos joku volvotietäjä voisi hieman kertoa S60 ja S80 eroja. Molemmat autot nimittäin kiinnostavat itseäni, en ole koskaan omistanut Volvoa ja en käytännössä tiedä Volvon autoista mitään. Viimeiset 15 vuotta olen amistanut VAG-vehkeitä, ja nyt on tullut aika vaihtaa merkkiä, koska näiden 2005vm eteenpäin olevien VAGien kanssa pitää olla tee-se-itse mies.

Mitä eroja S60 ja S80 on? Onko toinen toista parempi jollakin osa-alueella, vai ovat molemmat ihan perus hyviä autoja omine vikoineen? Kannattaako automaatti? Bensakoneet vain kiinnostavat, mutta joku voisi myös kertoa että kannattaako flexfuel moottori vai ei? Näyttäisi joissain näissä Volvoissa olevan ihan kohtalaisen tehokkaita koneitakin, mutta flexikoneet ovat yleensä ilmeisesti vähän heikompi tehoisia? Autolla tulisi ajettua sekalaista ajoa noin. 10 000km vuodessa. Auton ostan todennäköisesti kotiin toimitettuna, koska lähialueellani ei ole kuin noin. 2 kappaletta Volvoja minun hintaluokasta. Mitä asioita pitäisi kysyä myyjältä / tarkistaa huoltovihkosesta?

Lisävarusteet on kivoja, nettiautossa on paljon myynnissä näitä Volvoja joihin ei ole listattu kuin perstuntumalla joitakin lisävarusteita. Onko tämän vuosimallin S60 ja S80 lisävarusteena aina nämä: luistonesto, automaattinen ilmastointi, vakaudenhallinta, AUX? Mistä tiedän että autossa olisi esim. bluetooth jos myyjäkään ei osaa oikein sanoa ja en pääse fyysisesti autoa itse kopeloimaan?

Varmaan helpompi on kysyä: mitä moottoria / vaihteistoa ei ainakaan kannata ostaa?

Kiitokset ja anteeksi.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Minkä ikäisiä yksilöitä olet katsellut? Alle 2012 malleissa on paljonkin eroja sisällä kun S80 on vielä vanhalla keskikonsolilla. Siitä eteenpäin ei ole isoja eroja. Penkit on tukevammat S60 mallissa, 2014 eteenpäin niihin saanut hyvät sport penkit. S80 on sisältä isompi. Lisäksi auto on huomattavasti hiljaisempi vaikka S60 taitaa olla melulta samaa luokkaa kuin kilpailijatkin. Jos ajatellaan 2012-> malleja niin niissä flex fuel mallit on Fordin koneella olevia ja niissä on kaverina powershift laatikko. Niissä ollut kytkinten kanssa ongelmaa. Tehot on samat oliko moottori flex fuel tai ei. Kaikissa näissä taitaa olla automaatti-ilmastointi, aux ja ajonvakaudenhallinta (DSTC). Alle 2012 vuoden S80 bluetooth on aika harvinainen ja sen kautta ei saa audiota stiimattua. Uudemmissa taisi olla käytännössä vakiona bluetooth ja sillä saa audiot kuulumaan stereoissa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Onhan ne ihan eri autoja S60 ja S80. Kannattaa käydä koeajamassa kumpaakin että kumpi tuntuu paremmalta. S80 on enemmän maantielaiva ja S60 napakampi ja pienempi. Riippuu kummasta tykkää.

Kyllä minä sen powershift laatikon uskaltaisin ottaa jos siihen on vaihdettu öljyjä ja tuntuu toimivalta. Perinteisissä automaateissa voi olla omat ongelmat ja manuaaleissakin kytkin/vauhtipyörä pitää joskus vaihtaa. Kaikissa vaikuttaa miten niitä on käytetty ja huollettu.

Flexfuel on ihan sama kuin bensakin mutta se vaan ymmärtää etanolin päälle. Sinun kilometreillä ei ole merkitystä ajatko etanolilla vai bensalla. Mieluiten bensalla koska noin vähän ajoa. Etanoli ei pääse haihtumaan öljyn seasta.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Onhan ne ihan eri autoja S60 ja S80. Kannattaa käydä koeajamassa kumpaakin että kumpi tuntuu paremmalta. S80 on enemmän maantielaiva ja S60 napakampi ja pienempi. Riippuu kummasta tykkää.

Kyllä minä sen powershift laatikon uskaltaisin ottaa jos siihen on vaihdettu öljyjä ja tuntuu toimivalta. Perinteisissä automaateissa voi olla omat ongelmat ja manuaaleissakin kytkin/vauhtipyörä pitää joskus vaihtaa. Kaikissa vaikuttaa miten niitä on käytetty ja huollettu.

Flexfuel on ihan sama kuin bensakin mutta se vaan ymmärtää etanolin päälle. Sinun kilometreillä ei ole merkitystä ajatko etanolilla vai bensalla. Mieluiten bensalla koska noin vähän ajoa. Etanoli ei pääse haihtumaan öljyn seasta.
Ei ne  nyt ihan eri autoja ole. Suurin osa piilossa olevista osista menee yks yhteen. En ole ajanut molempia samalla alustalla ja ohjauksella. Edellinen S80 oli four-c alustalla ja säädettävällä ohjauksella kun taas nykyinen S60 on sport alustalla ja vakio ohjauksella. S80 oli jäykimillä säädöillä mukava ajella mutkatietä, ainoastaan ne softnahkaiset sohvat oli semmoiset että piti ratissa roikkua :D. Kun taas nuo S60 sport penkit pitää aika hyvin paikoillaan kun mennään rajoitusten mukaan. Valitettavasti S80 malliin ei saanut vastaavia penkkejä koskaan tehtaalta.

Kaikissa vaihdelaatikoissa on omat ongelmansa ja ennakoivalla huollolla noita voi välttää.  Sama mikä automaatti kyseessä niin huoltokirjasta pitäisi löytyä merkintä öljyistä. Lisäksi kannattaa kysäistä remmeistä. Ne on vaihdettava 160tkm/5v välein ja Volvolla tehtynä on 400-500€ homma.

10tkm vuosittaisilla kilometreillä etsisin bensaa. Flexfuel mallit voi pitää paremmin hintaa, mutta jos viinalla ajetaan niin öljynvaihto väli pitää puolittaa bensaan verrattuna.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

Ateho  Elekma