Elekma  Autoracing

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678194 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Onko 2.0 4syl ja 2.4 5syl kestävyyden kannalta isoja eroja?

On selkeitä eroja. Nelisylinterisiä riivaa EGR josta takaisinkutsukin päällä (tulipalovaara) ja öljynkulutus. Moottoreita uusittu ja jos törmäät yksilöön jossa uusi moottori niin varmista että myös dpf uusittu. Muuten voi uusikin moottori olla kohta jo loppu. Toisaalta polttoaineen kulutus on sitten pienempi ;)

AWD malleihin 4syl tuli myöhemmin. Jos tulee olla AWD niin aika paljon pukkaa 5syl versioita silmille.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi

AWD malleihin 4syl tuli myöhemmin. Jos tulee olla AWD niin aika paljon pukkaa 5syl versioita silmille.

Saikos edes P3-alustaiseen nelipyttyistä nelivetoa? V70:t ainakin kaikki nelikot 2.4 litraisia viismukisia
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • www.vrcf.fi
Saikos edes P3-alustaiseen nelipyttyistä nelivetoa? V70:t ainakin kaikki nelikot 2.4 litraisia viismukisia

Ei. Ainakaan dieselinä

Poissa Vuluva

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Kiitos vastauksista. Tällä hetkellä budjettiin sopivista autoista tämä vaikuttaisi sopivimmalta https://www.nettiauto.com/volvo/v70/10857856
Mitä mieltä olette? Tuossa olisi hiljattain kytkinremppakin tehty.
Onko tuo 136hv diesel millainen näin isossa autossa ja eikös tämä vielä ole noita 5syl moottoreita?

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • www.vrcf.fi
Kiitos vastauksista. Tällä hetkellä budjettiin sopivista autoista tämä vaikuttaisi sopivimmalta https://www.nettiauto.com/volvo/v70/10857856
Mitä mieltä olette? Tuossa olisi hiljattain kytkinremppakin tehty.
Onko tuo 136hv diesel millainen näin isossa autossa ja eikös tämä vielä ole noita 5syl moottoreita?

Varmaan ihan hyvä auto. Kone kyllä on laina moottori fordilta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Saikos edes P3-alustaiseen nelipyttyistä nelivetoa? V70:t ainakin kaikki nelikot 2.4 litraisia viismukisia
Ei. Ainakaan dieselinä
Dieselinä ei saanut, mutta T6 bensana sai.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Varmaan ihan hyvä auto. Kone kyllä on laina moottori fordilta.
Ja ford kehitti sen psa:n kanssa. Eli 2.0D on sama kuin fordilla tdci tai peugeotilla/citroenilla hdi.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Kiitos vastauksista. Tällä hetkellä budjettiin sopivista autoista tämä vaikuttaisi sopivimmalta https://www.nettiauto.com/volvo/v70/10857856
Mitä mieltä olette? Tuossa olisi hiljattain kytkinremppakin tehty.
Onko tuo 136hv diesel millainen näin isossa autossa ja eikös tämä vielä ole noita 5syl moottoreita?

Rajaa hakutulokset moottorikoon mukaan (2.4L ja isommat) niin pukkaa 5syl jos niitä haluat.

Esim tässä suht vähän ajettu jos automaatti kelpaa. Ei ole kuin momentum mutta on xenonit, nahkapenkit, tutka, sähkötoiminen takaluukku.. Manuaali on käytännössä yhtä särkyväinen kuin automaatti. Kytkin..

https://m.nettiauto.com/volvo/v70/10796064?vifAdCount=0&vifNav=Y
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Hulu

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Kysymys V60 D5:sta. Onko se yhtä vikaherkkä, kuin D6? Plugareista pitkät keskustelut, mutta näin yksinkertaiseen kysymykseen en löytänyt vastausta.
Eli uskaltaako D5 plugaria ostaa, vai onko viisaampaa jättäytyä D4:een, kun awd automaattina haussa?

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Kysymys V60 D5:sta. Onko se yhtä vikaherkkä, kuin D6? Plugareista pitkät keskustelut, mutta näin yksinkertaiseen kysymykseen en löytänyt vastausta.
Eli uskaltaako D5 plugaria ostaa, vai onko viisaampaa jättäytyä D4:een, kun awd automaattina haussa?
On yhtä vika herkkä kun autot on mekaanisesti samoja. Tehoero on tehty kuristamalla dieselmoottoria. Miksi ei voi ostaa normaalia D5 AWD mallia? Toisaalta D5 AWD ja D4 AWD on samoja
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Hulu

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Enpä löytänyt yhtään vm 2016--> D5 mallia ilman Twin Engineä...

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Enpä löytänyt yhtään vm 2016--> D5 mallia ilman Twin Engineä...
Katoppas. Siltä näyttää. No mutta D4 AWD on softalla kuristettu D5.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Katoppas. Siltä näyttää. No mutta D4 AWD on softalla kuristettu D5.

-16 hinnastosta tippui D5 AWD kokonaan pois ja tilalle jäi D4 AWD, joka sitten Polestarilla päivitettiin 990e hintaan 220hp "D5":ksi. Näin aikoinaan itsellänikin. D5 pyhitettiin ainoastaan uudella VEA D5:lle.
« Viimeksi muokattu: 11.11.2019, 16:44:01 kirjoittanut Bawuka »
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
-16 hinnastosta tippui D5 AWD kokonaan pois ja tilalle jäi D4 AWD, joka sitten Polestarilla päivitettiin 990e hintaan 220hp "D5":ksi. Näin aikoinaan itsellänikin. D5 pyhitettiin ainoastaan uudella VEA D5:lle.
Nettiautossa oli aika paljon noita Polestar softalla olevia yksilöitä. Jännä että D5 pudotettu pois kun VEA D5 konetta ei näihin ole saanut
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Furi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Otetaan kerran vielä esille, sanokaa lähinnä onko oikein/väärin :)

Taustaa: Edellinen käyttöautoni 3C Passat 1.9tdi sylki öljyt pihalle tehtyään lisäaukon moottorin kylkeen 320tkm ajon jälkeen. Tätä ennen siihen oli vaihdettu vaihtolaatikko hajonneen tasauspyörästön vuoksi n. 2 kk sitten. Nyt saisi nämä vanhat ritsat riittää ja seuraava menopeli täytyy olla ehdottomasti tekniikaltaan luotettava.

Ajatuksissa on pyörinyt tuollainen diesel 5-pyttyinen V70 vuodelta 2008-2012. Ajatellaan, että ostaisin n.10k€ auton, silloin noilla on ajeltu 300tkm molemmin puolin. Mitä olen lueskellut, niin noilla tuntuu olevan paremmat mahdollisuudet päästä 4-500 tonnia kohtuullisella huoltamisella. Onko niin, että 2.0 litraisia on myös 5-sylinterisiä?

Mitä huoltokirjasta pitäisi katsoa näissä? Hihnanvaihtoväli? Laatikon nesteet? Tuntuu, että hihnanvaihtovälistä on monta käsitystä, kumpaa uskoa? Tietysti, jos mitä tiheämpi väli niin sen parempi, mutta kuitenkin tuo ikä tekee sen, että kertaalleen pitäisi olla joka tapauksessa vaihdettu ja ehkäpä toisenkin. Laatikon nesteet, vaihdettu 80tkm välein vai 60tkm? Entä vuodet noissa?

Paljon kysymyksiä, mutta nyt otan kerrankin selvää kunnolla etukäteen. :)

 

Samppasport  Futurez