Carcom Oy  Ateho

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678178 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Otetaan kerran vielä esille, sanokaa lähinnä onko oikein/väärin :)

Taustaa: Edellinen käyttöautoni 3C Passat 1.9tdi sylki öljyt pihalle tehtyään lisäaukon moottorin kylkeen 320tkm ajon jälkeen. Tätä ennen siihen oli vaihdettu vaihtolaatikko hajonneen tasauspyörästön vuoksi n. 2 kk sitten. Nyt saisi nämä vanhat ritsat riittää ja seuraava menopeli täytyy olla ehdottomasti tekniikaltaan luotettava.

Ajatuksissa on pyörinyt tuollainen diesel 5-pyttyinen V70 vuodelta 2008-2012. Ajatellaan, että ostaisin n.10k€ auton, silloin noilla on ajeltu 300tkm molemmin puolin. Mitä olen lueskellut, niin noilla tuntuu olevan paremmat mahdollisuudet päästä 4-500 tonnia kohtuullisella huoltamisella. Onko niin, että 2.0 litraisia on myös 5-sylinterisiä?

Mitä huoltokirjasta pitäisi katsoa näissä? Hihnanvaihtoväli? Laatikon nesteet? Tuntuu, että hihnanvaihtovälistä on monta käsitystä, kumpaa uskoa? Tietysti, jos mitä tiheämpi väli niin sen parempi, mutta kuitenkin tuo ikä tekee sen, että kertaalleen pitäisi olla joka tapauksessa vaihdettu ja ehkäpä toisenkin. Laatikon nesteet, vaihdettu 80tkm välein vai 60tkm? Entä vuodet noissa?

Paljon kysymyksiä, mutta nyt otan kerrankin selvää kunnolla etukäteen. :)

On ollut lyhyen aikaa myynnissä 2litrainen 5syl. Itse valitsisin 2.4L koska Volvo valmisti 2.4litraista eri variaatioina 17vuotta tjsp (vuoteen 2017 saakka). Se on se "original gangster", aito asia:-)

Minä vaihdatutan hihnat 180tkm välein joka on valmistajan ohje. Samalla vaihtuu vesipumput sun muut. Hyvin on kestäny vaikkakaan tiheämpi vaihto ei tietenkään haittaa.

Laatikkoöljyt vaihdatutan 60tkm välein. Kunhan edes alle 100tkm välein vaihtaa niin kai se välttää. Ton ikäisestä kyllä tars olla ihan kaikki nesteet vaihdettu vähintään kerran. Ohjaustehostimenkin nesteet mutta ennenkaikkea jarrunesteet
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Furi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
On ollut lyhyen aikaa myynnissä 2litrainen 5syl. Itse valitsisin 2.4L koska Volvo valmisti 2.4litraista eri variaatioina 17vuotta tjsp (vuoteen 2017 saakka). Se on se "original gangster", aito asia:-)

Minä vaihdatutan hihnat 180tkm välein joka on valmistajan ohje. Samalla vaihtuu vesipumput sun muut. Hyvin on kestäny vaikkakaan tiheämpi vaihto ei tietenkään haittaa.

Laatikkoöljyt vaihdatutan 60tkm välein. Kunhan edes alle 100tkm välein vaihtaa niin kai se välttää. Ton ikäisestä kyllä tars olla ihan kaikki nesteet vaihdettu vähintään kerran. Ohjaustehostimenkin nesteet mutta ennenkaikkea jarrunesteet

Kiitos, mistäs tuon 2,0l 5syl tunnistaa ts. onko jotain teknisissä tiedoissa mistä sen erottaa 4 sylinterisestä (teho, iskutilavuus tms) ? Toki kuvasta konehuoneesta, mutta katselen ruotsin tarjontaa, ja kaikissa ei ole kovinkaan hyviä kirjoituksia ja kuvaa koneesta...

Nyt kun Paskatti on myyty pois jaloista niin on käsirahakin seuraavaa varten koossa :)

Poissa KariL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • Asioilla on taipumus järjestyä.
"On ollut lyhyen aikaa myynnissä 2litrainen 5syl. Itse valitsisin 2.4L koska Volvo valmisti 2.4litraista eri variaatioina 17vuotta tjsp (vuoteen 2017 saakka). Se on se "original gangster", aito asia:-)"

2 litran 5 syl kone on sama kuin 2,4 litran 5 syl kone. Vain kampiakselin vaihdolla on iskutilavuus pienenetty 2 litraan.
V70 D3 2011 180.000 km

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
"On ollut lyhyen aikaa myynnissä 2litrainen 5syl. Itse valitsisin 2.4L koska Volvo valmisti 2.4litraista eri variaatioina 17vuotta tjsp (vuoteen 2017 saakka). Se on se "original gangster", aito asia:-)"

2 litran 5 syl kone on sama kuin 2,4 litran 5 syl kone. Vain kampiakselin vaihdolla on iskutilavuus pienenetty 2 litraan.
2.4 litrainen oli 2 turbolla.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
2.4 litrainen oli 2 turbolla.

Se ja 0.4L ero kuutiotilavuudessa tekee jo aika erilaiset ominaisuudet. En ole kokeillut mutta intän silti :D

Ilmeisesti 2litraiset oli nimetty D3:ksi jossain välissä
« Viimeksi muokattu: 21.11.2019, 19:03:16 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • www.vrcf.fi
Se ja 0.4L ero kuutiotilavuudessa tekee jo aika erilaiset ominaisuudet. En ole kokeillut mutta intän silti :D

Ilmeisesti 2litraiset oli nimetty D3:ksi jossain välissä

Kantsii kuitenki kokeilla ennen ku tuomitsee.. Mulla on D4 ja 2 litrainen. 163 hp riittää kyllä hyvin tohon kulkineeseen..

Poissa Hota

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Ei ne pelkät hevoset.
Myös vääntö vaikuttaa ajotuntumaan.
Ex-Volvot: 142 -70, 145 -74 (2.3 L R-sport) ja Amazon -70.

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • www.vrcf.fi
Ei ne pelkät hevoset.
Myös vääntö vaikuttaa ajotuntumaan.

400nm

Poissa KariL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • Asioilla on taipumus järjestyä.
Se ja 0.4L ero kuutiotilavuudessa tekee jo aika erilaiset ominaisuudet. En ole kokeillut mutta intän silti :D

Ilmeisesti 2litraiset oli nimetty D3:ksi jossain välissä

Rauta ja luotettavuus koneilla on sama. Se on sitten eri juttu miten kukakin koneensa virittää ja lastuttaa.
V70 D3 2011 180.000 km

Poissa nicce

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
Löytyykö tästä jotain sanottavaa? https://www.rintajouppi.fi/auto/volvo/xc60/OUT123/
XC60 T6 Recharge R-design 2022

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Löytyykö tästä jotain sanottavaa? https://www.rintajouppi.fi/auto/volvo/xc60/OUT123/
Eipä muuta kun kokeilemaan miltä tuntuu. Sporttipenkit oli itselle must, mutta tos on sitten plussaa H&K hifit. Voimalinja öljyjä tuskin vaihdettu, mutta vielä ehtii hyvin noilla kilsoilla.
Tuontiauto ? Historiaan voi luottaa ? Kilsat, kolarit ? Koukku, mitä vedetty? Sata kertaa Alppien ylitys 10m Kabe perässä ?
« Viimeksi muokattu: 24.11.2019, 12:26:41 kirjoittanut JanMac »
S80 Executive D5 AWD

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Löytyykö tästä jotain sanottavaa? https://www.rintajouppi.fi/auto/volvo/xc60/OUT123/

Autossa on S&S.. No se on nykyaikaa.

Minulla on lähes identtinen 2014 malli. Ex-leasing ja veikkaan että tuokin on. Hyvä puoli ex-leasingeissä on että niissä ei (yleensä) ole omia kötöstyksiä ja kaikki huollot tehdään merkkihuollossa. Huono puoli on että mitään ylimääräistä (esim. Laatikkoöljy) ei satavarmasti ole tehty.

Laatikon sisäiset tiivisteet voi kaivata vaihtoa. Seuraa koeajossa että onko jysähtäviä alasvaihtoja. Vuodon näkee myös merkkihuollon testerillä. Tarkista ennen ostoa että lukot pelaa ja kaukkarin kantomatka on säädyllinen. Jos kantama vain muutaman metrin niin ohjainyksikkö voi olla rikki.

Kaikki voimalinjan öljyt heti vaihtoon jos ostat. Tinkaa kaupan päälle
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa ErkkiXC

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1012
  • XC70 D4 AWD -16, aito ruotsalainen
On tuolla ainakin aika järkyttävä hinta :o

Poissa paavomp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 147
  • www.vrcf.fi
On tuolla ainakin aika järkyttävä hinta :o
Kieltämättä vaikka isoin arvonalenema on jo takanapäin, on tuo yksilö siinä pisteessä että vuoden pidolla arvo saattaa tippua vielä kymppitonnin... riippuen kilsoista toki. Ei tietty ole sinällään ongelma, jos autoa on tarkoitus pitää 5+ vuotta. Usein vaan ihmisten ajatukset muuttuu nopeastikin, ja se mielen muutos tulee sitten helposti kalliiksi.

Tokihan tuosta pyynnistä lähtee varmasti pari tonnia heti kysymällä. Ei 5 vuotiaan tuon hintaisen auton myynti ole välttämättä helppoa liikkeellekään, tuskin on ostajia jonoksi asti.
« Viimeksi muokattu: 24.11.2019, 18:06:25 kirjoittanut paavomp »

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
On tuolla ainakin aika järkyttävä hinta :o

Tiedän 2015 mallista maksetun yli 40Keur vieläpä huonommilla varusteilla ja D4 :o Tänä vuonna. Kilsoja kolmasosa vähemmän.

Kun kauppa toteutuu niin hinta on oikea ;D

Edit: tuo on muuten käyttöönotettu elokuun lopussa 2015. Ei siis ihan 5v vanha vielä.
« Viimeksi muokattu: 29.11.2019, 14:50:07 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

Elekma  Autoracing