RallyBaron  Samppasport

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678177 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rytkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • www.vrcf.fi
Semmoinen pieni kytö tullut nyt pari vuotta V50:llä ajeltuani, että XC60 voisi olla aika näppärä peli. Minulla on ollut mielikuva, että nämä olisi aika laadukkaita ja vähävikaisia, mutta onko oikeasti näin? Onko mallissa jotain mk1 V70 kaasuläppäkotelon tyylisiä varmasti hajoavia kalliita tyyppivikoja? :D Vuosimallia 2015-2017 olen katsellut, D4/D5 awd automaattina ja kilsoja saisi olla maksimissaan 100tkm.
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Semmoinen pieni kytö tullut nyt pari vuotta V50:llä ajeltuani, että XC60 voisi olla aika näppärä peli. Minulla on ollut mielikuva, että nämä olisi aika laadukkaita ja vähävikaisia, mutta onko oikeasti näin? Onko mallissa jotain mk1 V70 kaasuläppäkotelon tyylisiä varmasti hajoavia kalliita tyyppivikoja? :D Vuosimallia 2015-2017 olen katsellut, D4/D5 awd automaattina ja kilsoja saisi olla maksimissaan 100tkm.

Minulla D5 AWD mutta hieman vanhempi eli 2014. Joku lukituksen ohjausmoduuli piti vaihtaa 3v iässä kun kaukkarin kantama meni naurettavan pieneksi. Tämän lisäksi vaihteiston sisäiset tiivisteet vaihdatutin kun testeri näytti että vuotaa ja aika ajoin oli raskaita alasvaihtoja.

Voimalinjan öljyjen vaihtoon syytä varautua heti kun auton ostaa. Harvassa vaihdettu kun ei kuulu huolto-ohjelmaan.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Rytkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • www.vrcf.fi
Minulla D5 AWD mutta hieman vanhempi eli 2014. Joku lukituksen ohjausmoduuli piti vaihtaa 3v iässä kun kaukkarin kantama meni naurettavan pieneksi. Tämän lisäksi vaihteiston sisäiset tiivisteet vaihdatutin kun testeri näytti että vuotaa ja aika ajoin oli raskaita alasvaihtoja.

Voimalinjan öljyjen vaihtoon syytä varautua heti kun auton ostaa. Harvassa vaihdettu kun ei kuulu huolto-ohjelmaan.

Kiitos tiedosta. Onko nuo minkä hintaisia remontteja? Tekevätkö sinisellä tuommoisia tiivisteen vaihtoja vai pitääkö tehdä jossain nyrkkipajalla? Voimalinjan öljyjen vaihto meinaa ilmeisesti siis Haldex (?) öljyjen vaihtoa? Tuo voimalinjan öljyjen vaihto pätee luultavasti siis myös V60 AWD:n kanssa myös. Jos sopivaa XC60 mallia ei löydy, niin joku V60 tai V60 Cross Country nelivetona menisi myös.

Samaan syssyyn voisi kysäistä että onko täällä jollain ihan käyttökokemuksia sekä etuvetoisesta että nelivetoisesta V60:sta? Noissahan taitaa olla esim. vaikka D4:n tapauksessa erona että nelivedossa on 2.4 kone ja 6v loota kun taas etuvedossa 2.0 kone ja 8v loota. Lähinnä ero käyttömukavuudessa, kaivelee hieman tuo 8v loota että se olisi kuitenkin olettavasti vähän nykyaikaisempi käytökseltään.
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Tiivisteet vajaa pari tonnia josta Volvo maksoi puolet. Lukituksen ohjausyksikkö 500Eur tjsp (meni johonkin takuuseen). Voimalinjan öljyillä tarkoitan laatikko+kulmavaihde+haldex+perä settiä. Laatikkoöljyn vaihto noin 300Eur. Muut noin 300Eur yhteensä. Nämä sinisen hintoja.

2l ja 2.4l on aivan eri moottoreita. 2l on uusi nelisylinterinen jota en missään nimessä itse halunnut ja päätös osoittautui oikeaksi. Lähipiirissä meni kyseinen moottori vaihtoon ihan hiljattain 4v ikäisestä autosta. Volvo ei osallistunut latin vertaa. Suosittelen välttämään kyseistä moottoria. Googleta Volvo VEA hieman niin huomaat. Ei savua ilman tulta..
« Viimeksi muokattu: 30.12.2019, 13:39:34 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Tiivisteet vajaa pari tonnia josta Volvo maksoi puolet. Lukituksen ohjausyksikkö 500Eur tjsp (meni johonkin takuuseen). Voimalinjan öljyillä tarkoitan laatikko+kulmavaihde+haldex+perä settiä. Laatikkoöljyn vaihto noin 300Eur. Muut noin 300Eur yhteensä. Nämä sinisen hintoja.

2l ja 2.4l on aivan eri moottoreita. 2l on uusi nelisylinterinen jota en missään nimessä itse halunnut.
Ei kai se tiiviste ole noin kallis, siis itse tiiviste. Työt sitten maksaa. Topicin autot alkaa olemaan sen verta vanhoja ettei volvo tule enää vastaan. Öljyjen kanssa säästää kun käy vaikkapa Motonetissa. Sieltä Volvon pönttö Haldex öljyä on puolet Volvon hinnasta. Samoin laatikkoöljyjen kanssa. Ainakin SAH Oulussa suostui vaihtamaan asiakkaan tuomilla öljyillä. Taisi vuosi sitten tulla maksamaan laatikko+haldex yhteensä 400e kun käytti omia öljyjä. Tuossa siis öljyt ja työ. Laatikkoon lotrattiin 16 litraa öljyä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Ei kai se tiiviste ole noin kallis, siis itse tiiviste. Työt sitten maksaa.

Tiivisteet tais olla pari euroa. Jokatapauksessa minulle jäi maksettavaa 750Eur toissakesänä kun auto oli hieman yli 4v ikäinen. Volvo maksoi puolet töistä. Volvo siis 2018 vuonna osallistui 2014 mallin korjaukseen. Luulisi että osallistuu 2015-2017 vuosimallienkin korjauksiin
« Viimeksi muokattu: 30.12.2019, 13:46:48 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 743
  • www.vrcf.fi
Tiivisteet tais olla pari euroa. Jokatapauksessa minulle jäi maksettavaa 750Eur toissakesänä kun auto oli hieman yli 4v ikäinen. Volvo maksoi puolet töistä. Volvo siis 2018 vuonna osallistui 2014 mallin korjaukseen. Luulisi että osallistuu 2015-2017 vuosimallienkin korjauksiin

Mulla on 2014 ja tähän on vaihdettu myös kyseiset tiivisteet laatikkoon. Muuta isompaa vikaa ei ole ollut. Tosin nyt kun mietin, niin mielestäni kaukosäätimen kantama ei ole mikään iso, olisikohan samaa oiretta kuin mulugrenilla? Toimii kyllä, mutta ei kyllä kanna kuin max 15m.
Voimalinjan öljyjen vaihtoa kannatan ehdottomasti, edellisestä 2010 paukahti perä varmastikin tästä syystä jo 150tkm kohdalla. Mutta jos noin uutta olet Rytkonen katselemassa, niin mieti myös silloin auton ostamista esim Volvolta käytettynä. Saat monesti joko 12kk tai 24kk select takuun kaupanpäälle. Tosin muillakin liikkeillä voi olla hyviä lisäturvia tarjota mukaan. Itselläni tuo "takuu" maksoi laatikon tiivisteiden laiton ja edelliseen perän laiton. Molemmat muutamien tonnien remppoja helposti ja se pieni ero auton hinnassa Bilia vs joku toinen autoliike tuli kyllä takaisin nopeasti hankittua.
« Viimeksi muokattu: 30.12.2019, 22:49:19 kirjoittanut Niclashki »
V90 T8 2020 Inscription

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Tosin nyt kun mietin, niin mielestäni kaukosäätimen kantama ei ole mikään iso, olisikohan samaa oiretta kuin mulugrenilla? Toimii kyllä, mutta ei kyllä kanna kuin max 15m.

Korjauksen jälkeen kaukosäädin toimii todella kaukaa. Luokkaa 100m. Ennen korjausta vain joitain metrejä

Tässä yksi thread noista tiivisteistä. Niitä on vaihdeltu ilmeisesti aika paljon. Silloin kun vaihdatutin niin hallissa oli toinenkin potilas jolle oli juuri tehty sama.
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=99623.135
« Viimeksi muokattu: 31.12.2019, 00:42:53 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Rytkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • www.vrcf.fi
Onko homma siis näin:

D4 (tai nelisylinteriset dieselit ylipäätään) ja etuveto = laatikko hyvä, kone huono.
D4/D5 ja AWD = laatikko huono, kone hyvä, voimansiirto vähän niin ja näin.

Ja jos ymmärsin oikein, niin tämä pätee kaikkiin ketjun otsikon autoihin?

Vähän yllätyksenä tuli tuo laatikon tiivistehomma, lieköhän sitten omassa viiskymppisessäkin luvassa samaa (2012 D3 150tkm ajettu).

Luultavasti siniseltä auto tulee ostettua, nykyisen ostokokemus Bilialta oli erittäin positiivinen.
« Viimeksi muokattu: 31.12.2019, 09:54:40 kirjoittanut Rytkonen »
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 743
  • www.vrcf.fi
Onko homma siis näin:

D4 (tai nelisylinteriset dieselit ylipäätään) ja etuveto = laatikko hyvä, kone huono.

-> Laatikko uudempaa sukupolvea kyllä, mutta osaa kyllä 8v -laatikoissakin oikkuja joskus olla. Ei kai täysin viattomia laatikoita ole oikein monellakaan merkillä.

D4/D5 ja AWD = laatikko huono, kone hyvä, voimansiirto vähän niin ja näin.

->Laatikko on kestoltaan yleisesti hyvä, kun muistaa vain perus öljynvaihdot. Voimansiirto uudemmissa on kestänyt hyvin kun senkin muistaa huoltaa. Volvolla on outoa, että esim haltexin yms öljynvaihto suosituksia ei edes ole, vaikka muilla merkeillä se kuuluu jopa 60tkm välein tehtäväksi, vaikka on tismalleen sama haltex.

Ja jos ymmärsin oikein, niin tämä pätee kaikkiin ketjun otsikon autoihin?

Vähän yllätyksenä tuli tuo laatikon tiivistehomma, lieköhän sitten omassa viiskymppisessäkin luvassa samaa (2012 D3 150tkm ajettu).

-> Tätä tiivisteongelmaa on käsittääkseni ollut 6v -laatikoissa, enemmänkin 2012-2015 malleissa. Tosin tuonkin oireen tekee vain kuumalla kelillä, helteellä yleisesti jos tiivisteet vuotaa. Ei se ole käsittääkseni hajottanut laatikoita.

Luultavasti siniseltä auto tulee ostettua, nykyisen ostokokemus Bilialta oli erittäin positiivinen.
V90 T8 2020 Inscription

Poissa Rytkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • www.vrcf.fi


Kiitoksia, nyt lupaan lopettaa inttämisen tästä asiasta. :D En tosiaan odotakaan että mikään kestää ikuisesti ja lasken kyllä öljyjen vaihdot normaaliin huoltoon. Edellinen V70 -98 automaatti toimi hienosti sinne 310tkm asti kun vaihdoin auton pois ja siinä öljyjä vaihdeltiin 60-80tkm välein.

Pitänee ruveta kiikaroimaan keväällä/kesällä tarkemmin nelivetoa itselle. "Maasturi" ei tarvitse olla, mutta neliveto vähintään.
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Kiitoksia, nyt lupaan lopettaa inttämisen tästä asiasta. :D En tosiaan odotakaan että mikään kestää ikuisesti ja lasken kyllä öljyjen vaihdot normaaliin huoltoon. Edellinen V70 -98 automaatti toimi hienosti sinne 310tkm asti kun vaihdoin auton pois ja siinä öljyjä vaihdeltiin 60-80tkm välein.

Pitänee ruveta kiikaroimaan keväällä/kesällä tarkemmin nelivetoa itselle. "Maasturi" ei tarvitse olla, mutta neliveto vähintään.

Noista tiivisteistä vielä sen verran että -kuten tuossa linkittämässäni ketjussakin sanon -sinisen mekaanikko ei nähnyt välttämättömäksi niiden vaihtoa vaikka painevuotoa oli liikaa. Päätin ne kuitenkin vaihdatuttaa etenkin kun osallistuivat kustannuksiin.

Nelisylinterisistä kannattaa tosiaan pysyä erossa. Hermot (ja rahat) jotka säästyvät voivat olla sinun ;D
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Nelisylinterisistä kannattaa tosiaan pysyä erossa. Hermot (ja rahat) jotka säästyvät voivat olla sinun ;D
Ei ole kovin valoisa volvoilun tulevaisuus, jos alkaa nelisylinterisiä VEA moottoreita karttamaan. Mitään muuta moottoria kun ei ole valmistettu enää moneen vuoteen.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Rytkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • www.vrcf.fi
Onko nuo ongelmat dieselissä vai myös bensan puolella? Itsellä ajot juuri siinä rajalla että oikeastaan ihan sama kummalla ajaa, semmoinen 20tkm vuoteen.
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Ei ole kovin valoisa volvoilun tulevaisuus, jos alkaa nelisylinterisiä VEA moottoreita karttamaan. Mitään muuta moottoria kun ei ole valmistettu enää moneen vuoteen.

Näinhän se on. Harmi.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

Autoracing  KL-varaosat