RallyBaron  Samppasport

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678194 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa punakukko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: Volvo s80 07->
« Vastaus #1935 : 29.02.2020, 15:34:31 »
Olen toista volvoa katsomassa itselleni kiinostaisi s80 tätä viimeisintä versiota oleva. Te keillä on niin onko joku asia mitä pitäsi tarkistaa
kyseisetä autosta? Ajatuksissa on noin max 80tkm ajettu bensa versio.
Meillä s80 2.5 t automaatti volvo summum ollut uudesta ajettu nyt 190tkm pikku vikoja(lue halpoja) ilmastoinnin haistin keskikonsolissa puhdistus auttoi,etu umpiot vaihdoin kun halkeamia umpion lasiin (muoviin) otin lampun pesimemien sulakkeen pois ei kuumille muoveille kylmä vettä..yhtäkään niveltä tarvinnut vaihtaa..huollossa 15 tkm välein vaihteiston öljyt 100 tkm kohdalla..aivan upeasti toiminut..näin bmw meiehestä tuli vannoutunut volvomies..ja meidän toinen volvo xc60 d4 awd -16  ajettu 90 tkm toiminut loistavasti mitä nyt pikku öljyvuoto jouduttiin korjaamaan kulmavaihteesta..mut ei muuta
volvo S80 2.5t momentum 2007, volvo xc60 d4 awd summum business 2016

Paikalla ErkkiXC

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1012
  • XC70 D4 AWD -16, aito ruotsalainen
Ylläolevaan sen verran kommenttia, että kannattais opetella se toisen tekstin lainaus, niin tietäis mikä on kenenkin kirjoittamaa. Varsinkin kun kommentoi vajaan yhdeksän vuoden takaista kyselyä.

Poissa Valdemar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Autokuume taas polttaa...
Katsellut tuommosia S80 -14 eteenpäin ~100tkm niin uskaltaako sen D4 ottaa ja jos se ne öljyrenkaat jumii niin mitä se koneen aukikäyttäminen maksaa? Jotain egr juttuja oli myös mutta en muita isompia tyyppivikoja ole nyt mistään löytänyt onko niitä? Ja sitten toinen kysymys että onko niitä avain ongelmia vain xc60 vai onko niitä muissakin?

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Kiitos vastauksista. Eli D5 on 6 portaisella manuaalilla ja DRIVE nappi tarkoittaa start stoppia, jos nyt ymmärsin oikein.

Kestääkö volvon 6- manuaali tuon D5 koneen tehot ja väännön. Kaksoismassavauhtipyörä on varmaankin heikko lenkki kuten VAGeissa, mutta tätäkin voi minimoida kun ei jyrryytä isolla vaihteella matalilla kierroksilla.

Mites 215hv D5 manuaalin optimointi minkälaisia tehoja uskaltaa odottaa?
Täällä oli jollain alkanut vakiokytkin luistamaan hieman yli 600nm jälkeen. Jos DPF jätetään niin käytännössä tehot stumppaa siihen 260hv/550nm paikkeille. DPF tyhjäksi niin päästään n. 280/600 arvoihin, tämä kuultu Lisäätehoa.fi kaverilta.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa volvo2020

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Täällä oli jollain alkanut vakiokytkin luistamaan hieman yli 600nm jälkeen. Jos DPF jätetään niin käytännössä tehot stumppaa siihen 260hv/550nm paikkeille. DPF tyhjäksi niin päästään n. 280/600 arvoihin, tämä kuultu Lisäätehoa.fi kaverilta.

Kiitos vastauksesta. Ihan mukavastihan tuosta saa näköjään irti saastelaitteet paikallaankin.  Pitää kyllä optimointi jossain vaiheessa hommata kunhan nyt sopivan yksilön löytää. Ihan hyvin tuntuisi vakiokytkin kestävän vääntöjäkin. Käyttäjästäkin toki riippuu paljon.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Autokuume taas polttaa...
Ja sitten toinen kysymys että onko niitä avain ongelmia vain xc60 vai onko niitä muissakin?

Jos tarkoitat avainongelmilla kaukosäätimen kantamaa niin sitä kai ollut yhteen aikaan liki kaikissa malleissa. Usein korjaantuu ohjausyksikön vaihdolla joka kustantaa viitisen sataa.

Moottoreista löytyy runsaasti juttua täältä palstalta. Tuon vuosimallin D4 awd on 5sylinterinen ja etuvetoinen D4 on nelisylinterinen. Aivan eri moottoreista kyse. Jos öljy alkaa liiaksi maistumaan niin yleensä vaihtavat moottorin.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Valdemar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Jos tarkoitat avainongelmilla kaukosäätimen kantamaa niin sitä kai ollut yhteen aikaan liki kaikissa malleissa. Usein korjaantuu ohjausyksikön vaihdolla joka kustantaa viitisen sataa.

Moottoreista löytyy runsaasti juttua täältä palstalta. Tuon vuosimallin D4 awd on 5sylinterinen ja etuvetoinen D4 on nelisylinterinen. Aivan eri moottoreista kyse. Jos öljy alkaa liiaksi maistumaan niin yleensä vaihtavat moottorin.
Nimen omaan etuvetoinen hakusessa, ei niin paljon nelikkoa tarvitse joten olisi vain ylimääräinen huoltokohde, ja D5 ei taida paljon olla etuvetoisia näitä faceliftattuja (vanhemman mittaristo ja varsinkin vaihdevalitsin melko hirveitä) eli kun sedan on saatava niin s80/90 vaihtoehtoina ja 90 vielä vähän hintava. Tässä selannyt tätä foorumia läpi ja tämän keskustelun vuodesta 2016 asti ja moni sanoo että egr vikaa ja mahdollista öljyn syöntiä, mutta egr vika varmaan vähenee ohjelmoimalla ja öljyn syöntiä ei ole ollut kaikilla, niin sillä kysyin että onko vielä jotain mikä kippaisi kupin sille kannalle että on joku muu kuin Volvo ostettava...

Poissa Rytkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • www.vrcf.fi
Olisi kiikarissa yksi 2015 V60 D4 180hv etuveto, mittarissa 145tkm.  Onko tuo nelisylinterinen kone uhka vai mahdollisuus?
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Olisi kiikarissa yksi 2015 V60 D4 180hv etuveto, mittarissa 145tkm.  Onko tuo nelisylinterinen kone uhka vai mahdollisuus?

Tässä autossa on kyseinen moottori. Päättele itse
https://www.nettiauto.com/volvo/xc60/10942558
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Tässä autossa on kyseinen moottori. Päättele itse
https://www.nettiauto.com/volvo/xc60/10942558
Mitä tuosta voi päätellä?
Nettiautosta löytyy 101 muuta vastaavaa ilmoitusta, jossa ei ole mainintaa vaihtokoneesta.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • www.vrcf.fi
Mitä tuosta voi päätellä?
Nettiautosta löytyy 101 muuta vastaavaa ilmoitusta, jossa ei ole mainintaa vaihtokoneesta.

Samaa minäkin ihmettelin ???

Poissa mheguli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 365
  • www.vrcf.fi
Ruvennut vähän mietityttämään, josko hakisi Ruotsista AFV-Volvon. Lähinnä V70 on mielessä. Tähänastinen kokemus Volvon ottomoottoreista on 0. Mitä tuollaisen 2008--> bensa-/kaasuvehkeen kohdalla pitäisi ymmärtää kytätä? Nimenomaan kone kiinnostaa. Korin ominaisuuksista nyt on jo joku käsitys, kun taloudessa oli n. 140 tkm verran V70 dieselinä.

Ilmeisesti jossain vaiheessa AFV:ien takakontti on ainakin muuttunut. Vanhimmissa on noin 10 sentin korotus pohjassa ja uudemmissa vain 5 sentin, kuvista tulkiten.

Miten kestäviä nämä koneet ovat? Kokemustietoa on oletettavasti melko vähän, mutta kysyn kuitenkin. Onko tuollainen vanha taksi jo förbi? https://www.bytbil.com/stockholms-lan/personbil-v70-t5-aut-momentum-euro-momsbil-eu6-skinn-7000-14322963 tai tällainen?

https://www.bytbil.com/stockholms-lan/personbil-v70-2-0-bi-fuel-geartronic-momentum-218hk-5597-13634639

Näköjään päästölukemat vaihtelevat paljonkin. Uusimmassa oli 156 g, vanhemmissa 197 g pääsääntöisesti.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Mitä tuosta voi päätellä?
Nettiautosta löytyy 101 muuta vastaavaa ilmoitusta, jossa ei ole mainintaa vaihtokoneesta.

Kun on väitetty Essonbaari-jutuiksi näitä VEA moottorivaihtoja niin tuossa on malliksi myynti-ilmoitus jossa asia mainitaan. Kyseessä ei ole Volvo jälleenmyyjä niin heidän ei tarvitse liikaa pohtia. Viralliselle jälleenmyyjälle asia hankalampi ja mielellään vaietaan kuoliaaksi. Yksityisenkään autoansa myyvän ei ehkä ole viisasta ottaa esiin asiaa ainakaan myynti-ilmoituksessa..
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Rytkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • www.vrcf.fi
No jaa, löytyyhän noita sitten vastaavasti 400tkm ajettuja taksejakin tuolla koneella. Toki foliohattuna voi ajatella että kaikkiin on kone vaihdettu mutta sitä ei ole mainittu. :D
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Niinpä. Eikä taida olla kellään tilastoa, moneenko 5-pyttyiseen koneeseen on tehty kansiremontti apulaitehihnan mentyä jakohihnan väliin. Epäilen, että selvästi useampaan yksilöön kuin mihin on vaihdettu VEA moottori.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy