RallyBaron  Samppasport

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678196 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • www.vrcf.fi
Miten Webaston automaattikäytön saa pois? Koitin tuossa valikkoja selailla mutta en löytänyt. Käsittääkseni se pitäisi olla mahdollista jo näissä uudemmissa?

Mittariston puolelta>Asetukset>sieltä
« Viimeksi muokattu: 30.04.2020, 16:54:37 kirjoittanut juho82 »

Poissa Sepeto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Terve! Ehkä tuleva Volvoilija ja uusi foorumilainen täällä.
Olen siirtymässä C-Mersusta Volvo XC70 D4 AWD:hen. Nyt oon alustavasti sopinut jo kauppaa 2016 vuosimalli 138tkm ajetusta Ruotsin tuonnista.
Ihan Volvoja tuntemattomana, mihin pitää kiinnittää huomiota koeajolla?
Mitkä ovat ensimmäiset huoltokohteet?

Olenko oikeassa, jos veikkaan että heti aluksi saan ajaa autoni huoltoon ja vaihtaa jakopään hihnan, automaattilaatikon öljyt ja Haldex öljyt?


Sent from my iPad using Tapatalk

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Terve! Ehkä tuleva Volvoilija ja uusi foorumilainen täällä.
Olen siirtymässä C-Mersusta Volvo XC70 D4 AWD:hen. Nyt oon alustavasti sopinut jo kauppaa 2016 vuosimalli 138tkm ajetusta Ruotsin tuonnista.
Ihan Volvoja tuntemattomana, mihin pitää kiinnittää huomiota koeajolla?
Mitkä ovat ensimmäiset huoltokohteet?

Olenko oikeassa, jos veikkaan että heti aluksi saan ajaa autoni huoltoon ja vaihtaa jakopään hihnan, automaattilaatikon öljyt ja Haldex öljyt?


Sent from my iPad using Tapatalk

Lisäksi myös uudet öljyt perään ja kulmavaihteeseen. Mä vaihtaisin myös jarrunesteet.

Jakohihnan vaihto ei varmaan haittaa mutta minä vaihdatutin vasta 180tkm kohdalla. Auto oli tuolloin 5v ikäinen. Vähintäänkin hihna kunto olisi hyvä tarkistaa.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Volvoja taas vilkuilen... Omia vasta kolme pihalla.

Mitä mieltä olette tällaisesta:   https://www.nettiauto.com/volvo/v70/11310693

Kestääkö tuo kaksilitrainen moottori? Vai oliko juuri se moottori, joka söi valtavasti öljyä?

D5 koneista hyviä kokemuksia. Miten lie tuo 2,0-litrainen?

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6024
Ajatko oikeasti niin paljon että kannattaa volvoja katsoa teoreettisten polttoainekulutuslupauksien kannalta kysyisin? Dieselillä on jokatap kovat verot.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Rytkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • www.vrcf.fi
Volvoja taas vilkuilen... Omia vasta kolme pihalla.

Mitä mieltä olette tällaisesta:   https://www.nettiauto.com/volvo/v70/11310693

Kestääkö tuo kaksilitrainen moottori? Vai oliko juuri se moottori, joka söi valtavasti öljyä?

D5 koneista hyviä kokemuksia. Miten lie tuo 2,0-litrainen?

Eroaakohan tuo miten paljon V50:ssä olevasta 2.0 litran D3 koneesta? Mulla oli edellinen auto (V50) kyseisellä koneella ja oli siis 5-sylinterinen kone. Ongelmia ei ollut niin minkäänlaisia kyseisen moottorin kanssa, tosin en sillä ehtinyt ajamaan kuin 124tkm --> 157tkm.
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Tuo on perinteinen D5 mutta 2 litraisena eli ei ole öljysyöppö. :)

Ja mitä väliä dieselverolla? Se on 300€/v enemmän kuin vastaava bensiini eli 25€/kk. :idiot2:
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Volvoja taas vilkuilen... Omia vasta kolme pihalla.

Mitä mieltä olette tällaisesta:   https://www.nettiauto.com/volvo/v70/11310693

Kestääkö tuo kaksilitrainen moottori? Vai oliko juuri se moottori, joka söi valtavasti öljyä?

D5 koneista hyviä kokemuksia. Miten lie tuo 2,0-litrainen?
Ei tuo vie sen enempää öljyä kuin D5 konekkaan. Tuo on kuitenkin tehty D5 moottorin pohjalta.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Tuo on perinteinen D5 mutta 2 litraisena eli ei ole öljysyöppö. :)

Ja mitä väliä dieselverolla? Se on 300€/v enemmän kuin vastaava bensiini eli 25€/kk. :idiot2:
Tämä. 2.5T kone on niin kova päästöinen että verot on todella kovat. Plus D5 kulutus on pienempi.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Tuo on perinteinen D5 mutta 2 litraisena eli ei ole öljysyöppö. :)

Ja mitä väliä dieselverolla? Se on 300€/v enemmän kuin vastaava bensiini eli 25€/kk. :idiot2:

OK.

Entä tuo auto muuten? On kuvissa ainakin kähee peli.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Tämä. 2.5T kone on niin kova päästöinen että verot on todella kovat. Plus D5 kulutus on pienempi.
2.0 bensiini 330€ että ei sekään ole kuin 33€/kk vähemmän kuin diesel. Ei vieläkään peruste olla ottamatta dieseliä.

Merkkiliikkeen huoltokirja on plussaa mutta selvitä onko automaattilaatikon öljyjä vaihdettu säännöllisesti. Ne kun ei kuulu huoltoihin.

Laatikko voi olla silti kunnossa mutta se selviää vain koeajamalla.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Rytkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • www.vrcf.fi
Olen tässä varailemassa ajat laatikon öljyjen vaihtoon ja nelivetojärjestelmän öljynvaihtoon. Jälkimmäinen tuli yllätyksenä että Kuopiossa sinisellä hinta on vain 319€ sisältäen siis öljyt kulmavaihteeseen, tasauspyörästöön ja haldexiin + haldex-suodatin. Luulin että tuo on joku paljon kalliimpikin savotta. Laatikon öljyt 280€.
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

Poissa volvo2020

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Olen tässä varailemassa ajat laatikon öljyjen vaihtoon ja nelivetojärjestelmän öljynvaihtoon. Jälkimmäinen tuli yllätyksenä että Kuopiossa sinisellä hinta on vain 319€ sisältäen siis öljyt kulmavaihteeseen, tasauspyörästöön ja haldexiin + haldex-suodatin. Luulin että tuo on joku paljon kalliimpikin savotta. Laatikon öljyt 280€.

Kannattaa varmistaa, että tekevät laatikkoöljyjen vaihdon sitten huuhtelemalla. Näin vaihtuu kaikki öljyt eikä vanhaa öljyä/likaa jää järjestelmään aiheuttamaan ongelmia esim. "paskashokkia" Näin tuppaa käymään herkästi jos vain valutetaan pois tuleva ja kaadetaan uudet sisään.

Huuhtelemalla huuhdellaan niin kauan kunnes ulos tuleva tavara on täysin punaista ja sitten vasta täytetään. Menee hieman enemmän öljyä, mutta on mielestäni riskittömämpi kuin tuo "epätäydellinen" öljynvaihto. Ei tätä kuitenkaan niin usein tarvitse tehdä eli ei luulisi olevan kustannustenkaan puolesta ongelma.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Öljypisteellä huuhtelivat erityisellä koneella ja aineella laatikon, sisäpesu siis. Aion tuota jatkossakin käyttää.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa volvo2020

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Öljypisteellä huuhtelivat erityisellä koneella ja aineella laatikon, sisäpesu siis. Aion tuota jatkossakin käyttää.

Joo sama täällä. Käytin tuossa huhtikuussa omaa volvoo siellä ja tyytyväinen sai olla. Eikä ole hinnalla pilattu öljyineen, töineen ja pesuineen myöskään. Varsin kilpailukykyiset hinnat ja tuleepahan varmasti kaikki vaihdettua.

 

Samppasport  Futurez