Ateho  Elekma

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678189 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2895
Riittääkö näin komealle Volvolle se, että automaattilaatikon öljyjä on vaihdettu edes kerran?

https://www.nettiauto.com/volvo/v60/11551034

Itse olen epäileväinen. Entä muut?
Se on ihan yksilöstä kiinni ja siitä millaista ajoa autolla on ajettu. Koeajolla selviää laatikon kunto. Yleisesti tuo uudempi TF80SC on herkempi vioittumaan huonojen öljyiden takia kuin vanhempi loota.

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi

Koeajoin aiemmin mainitun V60:n. Sen, jossa oli harvakseltaan moottoriöljyjä ja vielä harvemmin automaattiöljyjä vaihdettu.

Todella siisti ja näpäkkä peli. Ja hemmetin hyvä ajaa. Mutta mutta - jostain kumman syystä se tosiaan tuntui lähes pikkuautolta nykyisen V70:n jälkeen! Eikä pelkästään hyvässä mielessä.

Autossa on muuten tällainen vaihteisto:




Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Sama pettymys iski minulle. Näyttää isommalta kuin on ja tuntuu vielä pienemmältä.

Sama laatikko, uudempi keppi. Tuon kepin pystyy laittamaan vanhempiin (myös v70) jos tykkää.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Suurin ero S80 kun vaihdoin S60 malliin oli äänieristys. 60-sarjassa penkit on paremmat kuin S80/V70 malleissa. S80 oli nappanahkaa penkit, mutta muuten todella laimeasti muotoiltu kun vertaa nykyisessä oleviin Sport-penkkeihin. Myös se että hyppäsi 2008 yksiväri näyttö maailmasta 2014 mallin värinäyttöihin oli iso muutos. Toisaalta saman olisi saanut päivittämällä uudempaan S80.

Ja mitä moottorin pesuun tulee. Aika äkkiä se pölyyntyy ainakin itsellä. Itsellä ollut nykyinen 1.5v enkä ole vielä kertaakaan moottoritilaa pessyt ja se näkyy.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Sama pettymys iski minulle. Näyttää isommalta kuin on ja tuntuu vielä pienemmältä.

Käsittääkseni sama pienuuden logiikka ulottuu myös tekniikkaan. Esim jarrut on rimpulammat kuin V70. Ainakin niitä tunnutaan rassaavan varsin pienillä kilsoilla.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Käsittääkseni sama pienuuden logiikka ulottuu myös tekniikkaan. Esim jarrut on rimpulammat kuin V70. Ainakin niitä tunnutaan rassaavan varsin pienillä kilsoilla.

Samat jarrut siellä on
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa dedbet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Riittääkö näin komealle Volvolle se, että automaattilaatikon öljyjä on vaihdettu edes kerran?

https://www.nettiauto.com/volvo/v60/11551034

Itse olen epäileväinen. Entä muut?

Katselin ja itseasiassa kyselinkin muuten aivan samaa autoa!  ;D Kohde vaihtui kuitenkin nyt V70:iin joten tuo putosi listalta pois, tarve on isommalle. Mutta mielestäni tuon huoltohistoria näytti ihan ok:lta. Omassa S60:ssä vaihdettu kahteen otteeseen, taisi eka olla 70000km kohdalla ja ite vaihdatin vähän aikaa sitten 150000km kohdalla.

Tuolla -08 S60:llä ajellu nyt kolmisen vuotta mutta tavaratilan ahtaus alkanu haittaamaan maalle muuton jälkeen (ollaan oikeasti jouduttu käymään rautakaupassa -02 Citroen C3:lla johon saadaan mahtumaan isommat tavarat paksiin) joten niinhän siinä kävi että meinaa ostohousut livahtaa jalkaan vähän liiankin ketterään eikä edes rauhalliset bensa vs diesel -laskelmat rauhoita :D

Minkälaisia nuo V70:sten D4-koneet on luotettavuudeltaan? Onko jotain tyyppivikoja joita erityisesti ottaa noiden kanssa huomioon? Auto jota tsekkailin on ollu taksikäytössä parisen vuotta ja huollettu kyllä todella tarkasti, sekä kilsat vielä niin maltilliset ja varustelu viimesen päälle että jos koeajo vaan osoittautuu positiiviseksi kokemukseksi niin joutunee lyömään nimeä alle papereihin.

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Nyt vuorokausi V60:n koeajon jälkeen ja noin 200 km:n omalla V70 ajamisen jälkeen suuntaan kyllä katseeni kohti uudempia V70 Volvoja. Ja nimenomaan D5-moottorilla!

Tuosta D4 moottorista en osaa ihmeitä sanoa. Toivottavasti on OK.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Minkälaisia nuo V70:sten D4-koneet on luotettavuudeltaan? Onko jotain tyyppivikoja joita erityisesti ottaa noiden kanssa huomioon?

Nelisylinterinen? Minkäikäinen, paljonko ajettu ja onko moottori mahdollisesti vaihdettu?
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa jkooj

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
V60 D4, vm2015 hankittu. Etuvetoisena, 114tkm mittarissa, kaikin puolin ehjä ja magia peli.

Huolto asioissa jakopää tehty ym, mutta vaihdelaatikon öljyjä ei ole vaihdettu.
- Onko muita tärkeitä ennakoivia huoltoja, mitkä kannattaisi hoitaa?

Tahtoisin kuulla myös mielipiteitä Bi-Fuel malleista? (kaasu/bensa). Se oli ensisijaisena itselläni kiikarissa, mutta toistaiseksi sellaista sopivaa ei ole ilmaantunut (varustetaso ja km).

Eli kannattaako vaihtaa tämä D4:n pois ja tilalle Bi-fuel?

Poissa dedbet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Nelisylinterinen? Minkäikäinen, paljonko ajettu ja onko moottori mahdollisesti vaihdettu?

Nelisylinterinenhän tuo 2,0l, 181hp versio taitaa tosiaan olla,  225000km ajettu, vm 2014. Alkuperäinen moottori on.
« Viimeksi muokattu: 19.08.2020, 23:57:37 kirjoittanut dedbet »

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Nelisylinterinenhän tuo 2,0l, 181hp versio taitaa tosiaan olla,  225000km ajettu, vm 2014. Alkuperäinen moottori on.
Öljynkulutus kannattaa kysäistä edelliseltä omistajalta. Muuten kova rauta vielä.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Peksitys

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vielä XC60 hakusessa. Kerrotteko viisaammat varusteista, seuraavat askarruttavat. Summum mallia katsellut ruotsista ja mietityttää

- onko kaikissa vakiona tuo takaluukun sähköinen avaus ja sulku?
- jos autossa on mukautuva vakkari ja blis toiminnot, onko aina myös liikennemerkkien tunnistus?
- yllä olevaan liittyen saako mittaristoon valittua teeman, joka näyttäisi nopeuden perinteiseen tapaan neulana kehällä ja piirtäisi aina kulloisenkin nopeusrajoituksen kehälle? Eli saako tosiaan muitakin teemoja kuin kierrokset kehällä ja nopeus numeroina? Se tuntuisi vähän tylsältä.

Olen jotenkin olettanut että nuo olisi vakiona summumissa mutta olenko erehtynyt? Onko maakohtaisia eroja Suomi ruotsi? Edit: niin mallina 2017 ja AWD jos jotain merkkaa.

Kiitos jos viisaammat autatte. S*

« Viimeksi muokattu: 21.08.2020, 23:36:52 kirjoittanut Peksitys »

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vielä XC60 hakusessa. Kerrotteko viisaammat varusteista, seuraavat askarruttavat. Summum mallia katsellut ruotsista ja mietityttää

- onko kaikissa vakiona tuo takaluukun sähköinen avaus ja sulku?
- jos autossa on mukautuva vakkari ja blis toiminnot, onko aina myös liikennemerkkien tunnistus?
- yllä olevaan liittyen saako mittaristoon valittua teeman, joka näyttäisi nopeuden perinteiseen tapaan neulana kehällä ja piirtäisi aina kulloisenkin nopeusrajoituksen kehälle? Eli saako tosiaan muitakin teemoja kuin kierrokset kehällä ja nopeus numeroina? Se tuntuisi vähän tylsältä.

Olen jotenkin olettanut että nuo olisi vakiona summumissa mutta olenko erehtynyt? Onko maakohtaisia eroja Suomi ruotsi? Edit: niin mallina 2017 ja AWD jos jotain merkkaa.

Kiitos jos viisaammat autatte. S*

Jos digimittaristo niin valittavana kolme teemaa joista kaksi on niitä viisarinäyttöjä. Mutta luulenpa että tykästyt siihen sport teemaan jossa nopeus näkyy numerona. Jopa vaimoni alkoi puhelemaan että miksi hänellä näkyy tylsä viisarinäyttö ;D Teemat kun ovat avainsidonnaisia kuin myös istuimen säädöt jos sähköpenkki ja keyless. Eli kun oven kahvaan koskee niin kaikki säätyy automaattisesti siihen mihin ne viimeksi jätit (=arjen luksusta 8)).  Myös mittariston värikkyyttä voi säätää. En tykännyt leiskuvan punaisesta niin vedin minimiin.

Varusteiden kanssa saa olla tarkkana. Itsekin vietin hyvän tovin niitä ihmetellen ja ehkä osittain tuurilla autossa oli sitten lopulta kaikki mitä tarvitsen. Vakkarin tyypin näkee ratin napeista, blis leimat näkyy peilikolmioissa ja myös kojelaudassa nappi mutta liikennemerkkitunnistusta ei näe päällepäin. Se on kuulunut suomessa High Tech pakettiin mutta mistä tuon tietää onko joka vuosimallissa näin. Vaadi myyjältä tiedot(!) jos et pääse paikanpäälle. Sähköisen takaluukun näkee luukun napista ja kojelaudan napista. 2017 lienee suomessa(!) myyty vain classic jossa mahdollisesti ”kaikki” mutta älä luita tähän. Volvot on voinu ostettaessa räätälöidä vähän liiankin kanssa.

AWD meinaa näissä muutakin kuin vain vetotapaa. AWD parina kun on aina se viisisylinterinen 2.4L

Huom! Jos tarvitset navia niin varmista että autossa on oikea navi eikä vain karttoja. Jälkeenpäin laitto mahdollista mutta maksaa maltaita. Vähän vaikuttaa että tuontiautoissa on pihistelty juuri tuon kanssa. Tai paremminkin suomalaiset käytettyjen tuojat valikoivat myyntiin näitä versioita paremman katteen toiveissa. Tuontiauto ei siis automaattisesti tarkoita parempaa varustelua
« Viimeksi muokattu: 22.08.2020, 11:41:48 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Peksitys

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
https://www.blocket.se/annons/uppsala/volvo_xc60_d4_awd_190_automat_classic_summum/91497778

Tuollaista katsellut, siitä taitaa puuttua VOC. Luukun sähköinen avaus myös, kun ei ole takapenkkien lämmitystä eikä tavaratilan kassitelinettä. Mittaristoa myös mietin, että saako sitä muutettua lainkaan, on pienempi näyttö ja olen ymmärtänyt että näytön teemat tulevat sen high tech paketin kanssa.

Isompaa näyttöä ja VOCia nyt en niin paljoa haikaile, mutta liikennemerkkien tunnistus ja mittariston variaatiot olisi kivoja, kuten myös sähköinen takaluukku.

Täytynee vielä kysyä ennen kauppakirjan allekirjoitusta.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy