Futurez  Kulkukoira

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678207 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Tuollaista katsellut, siitä taitaa puuttua VOC.

Unohda. There is plenty of fish in the sea. Varusteet tekevät XC60 Volvosta hienon pelin. Ilman niitä se on vain yksi monista viime vuosikymmenen SUV:sta

Jatka etsimistä :)
« Viimeksi muokattu: 22.08.2020, 11:46:17 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Peksitys

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Kiitos, lienet oikeassa :)

Poissa Peksitys

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Aukeaako tuo takaluukku myös kojelaudassa jostain? Missä se nappi mahtaa olla? Mulugren näin mainitsi tuossa edellä.

Eikö näissä kaikissa 2016-2017 mallissa ole jo digimittaristo? Bongasin tuolta showroomin puolelta Ansonin Volvon esittelystä varustepaketit. Näyttäisi aika samaan tapaan ruotsin autoissa kulkevan nuo varusteet nipuissa. "Digimittaristo" lienee joku laajennettu ominaisuuksiltaan ehkä? Analogisia ei liene lainkaan...

Alla lainaus paketeista Ansonilta, kiitos:

VARUSTEPAKETTI HIGH TECH
• Avaimeton ajo järjestelmä/ Keyless go
• Sensus Connect Audio High Performance 7” värinäytöllä, DVD/CD-soitin, MP3, 8 kaiutinta, 160W vahvistin, USB portti, bluetooth sekä audio 1600 1946-2293 - - o o
streaming bluetoothin kautta, käyttöohjekirja kovalevyllä, internet valmius
• Digital mittaristo, kolmella näyttölgrafiikalla
• Sensus navigointijärjestelmä + TMC-liikennetiedotus + kartta Eurooppa + Lifetime karttapäivitykset
• Volvo On Call

VARUSTEPAKETTI FAMILY
• Lämmitettävä takaistuin (reunapaikat)
• Ostoskassinpidin tavaratilassa
• Sähkötoiminen takaluukku
• Sähkötoimiset lapsilukot
• Tummennetut takalasit (5kpl)

VARUSTEPAKETTI DRIVER SUPPORT
• Mukautuva vakionopeudensäädin ACC jonoaputoiminnolla
• Törmäysvaroitin automaattisella täysjarrutuksella
• Etäisyysvahti (DA)
• Jalankulkijan sekä polkupyöräilijän havaitsemistoiminto
• Kaistavahti
• Kuljettajan tarkkailu toiminto
• Liikennemerkkien tunnistustoiminto
• Täysaktiiviset Xenon kaukovalot häikäisynestoautomatiikalla
• Kulmavalot
• Blis järjestelmä, risteävän liikenteen varoituksella

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Kojelaudassa noin kello 19:00 suuntaan ratista on se luukun avausnappi. Valokatkaisimen ja bensatankin luukun napin vieressä




Valokatkaisin näkyy olevan joku karvalakki. Puuttuu se "auto" asento.

Tuo varustelistaus vaikuttaa samalle kuin minulla paitsi että peruutustutkaa listassa ei näy. Kai se driver supporttiin kuuluu(?) tai sit mun autoon ruksattu erikseen. Sitten mulla kaiketi on joku sisävalopaketti. Ovien lokeroissakin kun on siistit pienet valot. Kuuluu varmaan johonkin pakettiin, tuskin ruksattu erikseen. Ilmankin pärjää :D
« Viimeksi muokattu: 22.08.2020, 18:19:58 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Voimapesä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Onko tilanne tämän sukupolven vehkeissä se, että bensa S60/V60 laatikkona on Powershift? T5:sta en lyö päätäni pantiksi, mikä laatikko sen jatkeena on. S80:n/V70:n 2.5(F)T jatkeena sitten taas Aisin, mutta kuinkas muut bensat? Omia rahojani en laita kaksoiskytkimeen, varsinkaan Powershiftiin.

Tuo uudempi malli kiinnostaisi ja 5-mukisia dieseleitä tässä pitkään katsellutkin Aisinin takia, mutta kilometrejä tulee sen ~13-15tkm vuoteen, että on siinä ja siinä kannattaako diesel? Toki kaupungissa vie vähemmän, eikä käyttövoimaveron suuruus ei sinänsä kiinnosta, kun se menee mukavuuden piikkiin ;). Eniten dieselissä mietityttää se, kun vähintään kerran kuussa pitäisi ajaa pidempi lenkki että poltto tapahtuu, mutta mikä lasketaan pidemmäksi lenkiksi? Volvon ohjeistus taitaa olla, kun kone on lämmin, niin vähintään 20min matka yli 65km/h nopeudella. Mitä mieltä on käytännön kokemus, riittääkö se oikeasti?





Poissa gubbe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 393
Onko tilanne tämän sukupolven vehkeissä se, että bensa S60/V60 laatikkona on Powershift? T5:sta en lyö päätäni pantiksi, mikä laatikko sen jatkeena on. S80:n/V70:n 2.5(F)T jatkeena sitten taas Aisin, mutta kuinkas muut bensat? Omia rahojani en laita kaksoiskytkimeen, varsinkaan Powershiftiin

  Volvocars teknisten tietojen mukaan.
  V/S60 2016-2017
  T3/B4204T37 1969 cm³ 112 kW (152 hp M66H
  T3/B4154T4   1498 cm³  112 kW (152 hp  AW TF-71SC,
  T4/B4204T19  1969 cm³ 140 kW (190 hp  M66H / AW TF-71SC
  T5/B4204T11   1969 cm³   180 kW (245 hp  AW TG-81SC 2WD
  T6/B4204T9 1969 cm³  225 kW (306 hp AW TG-81SC 2WD
 2011-2015 T3/T4/T5 vaihdelaatikko MMT6W3 / MPS6-7 2WD

https://www.media.volvocars.com/se/sv-se/media/documentfile/168622/volvo-s60-model-year-2016-technical-specifications

« Viimeksi muokattu: 28.08.2020, 22:55:50 kirjoittanut gubbe »

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Eniten dieselissä mietityttää se, kun vähintään kerran kuussa pitäisi ajaa pidempi lenkki että poltto tapahtuu, mutta mikä lasketaan pidemmäksi lenkiksi? Volvon ohjeistus taitaa olla, kun kone on lämmin, niin vähintään 20min matka yli 65km/h nopeudella. Mitä mieltä on käytännön kokemus, riittääkö se oikeasti?

Ainakin sun kantsii esilämmittää webastolla huolella. Itse (taikauskoisena) tankkaan myös aina Nesteellä jos mahdollista. No eipä ole tukkeentunut. Tulee tosin kilsoja tuplasti. Normi kauppareissulla jo saattaa poltella ja yleensä (jos ei ole Vaimo kyydissä) ajelen niin kauan että saa päätökseen sen polton. Aika harvoin sitä loppuviimeksi huomaa edes sitä polttoa. Käännän näet kulutuslukemat yleensä piiloon ::) Ei pääse Vaimo kuittailemaan kuinka ”hirveästi nämä Volvot vie pensaa!” ;D
« Viimeksi muokattu: 23.08.2020, 14:36:20 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Voimapesä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
  Volvocars teknisten tietojen mukaan.
  V/S60 2016-2017
  T3/B4204T37 1969 cm³ 112 kW (152 hp M66H
  T3/B4154T4   1498 cm³  112 kW (152 hp  AW TF-71SC,
  T4/B4204T19  1969 cm³ 140 kW (190 hp  M66H / AW TF-71SC
  T5/B4204T11   1969 cm³   180 kW (245 hp  AW TG-81SC
  T6/B4204T9 1969 cm³  225 kW (306 hp AW TG-81SC
  2011-2015 T3/T4/T5 vaihdelaatikko MMT6W3 / MPS6-7 2WD

https://www.media.volvocars.com/se/sv-se/media/documentfile/168622/volvo-s60-model-year-2016-technical-specifications

Kiitos tästä tiedosta! Eli 2016 -> bensakoneisiin saa sitten perinteistä lootaa taas.

Mutta mikä tuo Aisinin TF-71SC -loota on? 80SC/81SC:nhän pitäisi olla 6- ja 8-lovinen

Poissa Voimapesä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Ainakin sun kantsii esilämmittää webastolla huolella. Itse (taikauskoisena) tankkaan myös aina Nesteellä jos mahdollista. No eipä ole tukkeentunut. Tulee tosin kilsoja tuplasti. Normi kauppareissulla jo saattaa poltella ja yleensä (jos ei ole Vaimo kyydissä) ajelen niin kauan että saa päätökseen sen polton. Aika harvoin sitä loppuviimeksi huomaa edes sitä polttoa. Käännän näet kulutuslukemat yleensä piiloon ::) Ei pääse Vaimo kuittailemaan kuinka ”hirveästi nämä Volvot vie pensaa!” ;D

Oma kauppareissu on vaan 1-4km, riippuen minkä ryhmittymän kauppaan haluaa mennä, joten poltto tuskin kerkeää tuossa tapahtumaan :D Harvoin tuollaisia siirtymiä tulee tehtyä, yleensä ne on sitten 10-30km suunta

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Oma kauppareissu on vaan 1-4km, riippuen minkä ryhmittymän kauppaan haluaa mennä

No aja joskus pitemmän kautta kotiin ja naati vitoskoneen hurinasta :)

Noin lyhyeen matkaan muuten sopisi parhaiten sähköauto. Oletko harkinnut?
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa gubbe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 393
Mutta mikä tuo Aisinin TF-71SC -loota on? 80SC/81SC:nhän pitäisi olla 6- ja 8-lovinen

 Näyttää olevan TF-71SC 6-vaihteinen myös S90/v90 -18 FD D3 D4204T9 1969 cm³ 110 kW (150 hp) mallissa . Sen tarkempaa tietoa ei ole, mutta olettaisin, että ei ole PS-laatikko. joku paremmin tietävä voi kertoa enemmän.
« Viimeksi muokattu: 23.08.2020, 16:19:51 kirjoittanut gubbe »

Poissa Voimapesä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
No aja joskus pitemmän kautta kotiin ja naati vitoskoneen hurinasta :)

Noin lyhyeen matkaan muuten sopisi parhaiten sähköauto. Oletko harkinnut?

Olishan se sähköauto ihan kiva, mutta näin kerrostaloasujana latausmahdollisuudet on vähän huonot  ;D. Hintakin vähän karkaa

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Näyttää olevan TF-71SC 6-vaihteinen myös S90/v90 -18 FD D3 D4204T9 1969 cm³ 110 kW (150 hp) mallissa . Sen tarkempaa tietoa ei ole, mutta olettaisin, että ei ole PS-laatikko. joku paremmin tietävä voi kertoa enemmän.
Ei ole PS laatikko koska powershift laatikko oli getragin tekemä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Korppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi

Tuo uudempi malli kiinnostaisi ja 5-mukisia dieseleitä tässä pitkään katsellutkin Aisinin takia, mutta kilometrejä tulee sen ~13-15tkm vuoteen, että on siinä ja siinä kannattaako diesel? Toki kaupungissa vie vähemmän, eikä käyttövoimaveron suuruus ei sinänsä kiinnosta, kun se menee mukavuuden piikkiin ;). Eniten dieselissä mietityttää se, kun vähintään kerran kuussa pitäisi ajaa pidempi lenkki että poltto tapahtuu, mutta mikä lasketaan pidemmäksi lenkiksi? Volvon ohjeistus taitaa olla, kun kone on lämmin, niin vähintään 20min matka yli 65km/h nopeudella. Mitä mieltä on käytännön kokemus, riittääkö se oikeasti?

Toki lyhyillä siirtymillä ei ehdi lämmetä ja alkaa polttamaan, mutta millä takaa sen, että poltto tapahtuu juuri silloin kun haluaa? Oman kokemuksen mukaan, tuo on heikosti ennakoitavissa, voisi jopa sanoa että naisiakin on helpompi ennakoida. Omalla poltto tapahtuu noin 900-1400 km välein ja usein juuri aamulla kun on kiire töihin, ei illalla töistä tullessa  ;D Olen kokeillut välttää polton keskenjättämistä, kerran jätin, eikä se alkanut seuraavalla ajokerralla polttamaan, vaan vasta n. 300km jälkeen.

Toki koko polttoprosessin aloittamisen olisi voinut kehitellä paljon paremmin, jos se kerran on tärkeää. Olisi joku valikko mistä näkisi, että on lähestymässä ja saisi itselle sopivassa kohdassa alkaa polttamaan. Jos kuski ei manuaalisesti aloittaisi polttoa, niin auto hoitaisi sen sitten nykyiseen tyyliin.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Toki lyhyillä siirtymillä ei ehdi lämmetä ja alkaa polttamaan, mutta millä takaa sen, että poltto tapahtuu juuri silloin kun haluaa? Oman kokemuksen mukaan, tuo on heikosti ennakoitavissa, voisi jopa sanoa että naisiakin on helpompi ennakoida. Omalla poltto tapahtuu noin 900-1400 km välein ja usein juuri aamulla kun on kiire töihin, ei illalla töistä tullessa  ;D Olen kokeillut välttää polton keskenjättämistä, kerran jätin, eikä se alkanut seuraavalla ajokerralla polttamaan, vaan vasta n. 300km jälkeen.

Toki koko polttoprosessin aloittamisen olisi voinut kehitellä paljon paremmin, jos se kerran on tärkeää. Olisi joku valikko mistä näkisi, että on lähestymässä ja saisi itselle sopivassa kohdassa alkaa polttamaan. Jos kuski ei manuaalisesti aloittaisi polttoa, niin auto hoitaisi sen sitten nykyiseen tyyliin.

Jos tulee edes 25km ajosuoritteita säännöllisesti niin ainakin nämä 5sylinteriset saa kyllä pönttönsä pysymään auki ilman että kuski stressaa poltoista. Kokemusta kahdesta autosta ja noin 250tkm yhteensä. Valtaosan ajanut Vaimo jolle nämä dpf polttohommat lievästi sanottuna EVVK :D Webastoa käytetään ahkerasti
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

Futurez  Kulkukoira