Elekma  Autoracing

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678173 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi

Mikä bensiinimoottori sopii perheajoon (?!) tulevalle V60 Volvolle?
Vuosimalli voi olla 2012-2014 tienoilla.

Näyttäisi hakujen perusteella, että V60:sta ei enää ole bensavaparilla, vaan kaikki ovat turboja - joko bensa tai diesel. Onko näin?

Paikalla tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2895
Kaikki ovat tosiaan ahdettuja moottoreita. Noista bensiinikoneista tuolta aikakaudelta  ei ole pahemmin kokemusta, mutta muistelen että noiden koneiden jatkeeksi on lykitty sitä Powershift-vaihteistoa. Oliko peräti T5:ssa vasta oikea automaattivaihteisto? Noissa saattaa olla vuosimallikohtaisia eroja, mutta jonkun vuosimallin T4 -moottori oli ainakin vielä Powershift-vaihteistolla jatkettu. Tuon vaihteiston kiertäisin itse kaukaa.

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Kaikki ovat tosiaan ahdettuja moottoreita. Noista bensiinikoneista tuolta aikakaudelta  ei ole pahemmin kokemusta, mutta muistelen että noiden koneiden jatkeeksi on lykitty sitä Powershift-vaihteistoa. Oliko peräti T5:ssa vasta oikea automaattivaihteisto? Noissa saattaa olla vuosimallikohtaisia eroja, mutta jonkun vuosimallin T4 -moottori oli ainakin vielä Powershift-vaihteistolla jatkettu. Tuon vaihteiston kiertäisin itse kaukaa.

Hyvä tietää!

Entä nuo moottorit? Ei ole kokemusta Volvon bensaturboista.

Turbodieselit ovat suht tuttuja TDI-mallisesta VAG-traktorista lähtien. Oli muuten vahva kone!

Miten lie tuo V60:n äänieristys, jos vaikka dieseliin sortuu? Olisiko sittenkin D5 paras vaihtoehto - oli sitten alla V60 tai V70?

Päättämättömänä savolaisena kaipaan vinkkejä, kiitos.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Kaikki ovat tosiaan ahdettuja moottoreita. Noista bensiinikoneista tuolta aikakaudelta  ei ole pahemmin kokemusta, mutta muistelen että noiden koneiden jatkeeksi on lykitty sitä Powershift-vaihteistoa. Oliko peräti T5:ssa vasta oikea automaattivaihteisto? Noissa saattaa olla vuosimallikohtaisia eroja, mutta jonkun vuosimallin T4 -moottori oli ainakin vielä Powershift-vaihteistolla jatkettu. Tuon vaihteiston kiertäisin itse kaukaa.
T6 ainoastaan aisinin laatikko, muissa bensoissa automaatti on powershift.

Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Kankikari

  • Vieras
Mikä bensiinimoottori sopii perheajoon (?!) tulevalle V60 Volvolle?
Vuosimalli voi olla 2012-2014

Määrittele perheajo? Sovita itsesi v60 takapenkille niin että kuljettajan penkki on sun omassa asetuksessa. Laita ovi kii ja kuvittele istuvas siellä yli 30 min.

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Määrittele perheajo? Sovita itsesi v60 takapenkille niin että kuljettajan penkki on sun omassa asetuksessa. Laita ovi kii ja kuvittele istuvas siellä yli 30 min.

Tuota tuota. Pitääkin vielä hieman pohtia.  :)

Onneksi esikoinen on pian 28 ja juniori 25 vee. Ja kaukana poissa kotoa.  :-[ :-[

Tarkennan termiä "perheajo" - taitaakin olla kyse kahden eläkeläisen köröttelystä + leppeän collien satunnaisesta kuskaamisesta.
Onneksi nykyinen V70 on molempiin tehtäviin erityisen sopiva.  8) 8)

Poissa brax

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
On tullut taas vaihteeksi autokuumeiltua nelivetojen, ym. perään. Mm. XC70, nämä viimeiset faceliftatut 2014+ mallit. Ovat vaan ihmeen kalliita - tuntuu olevan n. neljänneksen kalliimpaa kuin vastaava V70 (sama kone ja neliveto). Paikoin enemmänkin. Onkohan tähän jotain järkisyytä? Onhan nuo uutenakin arvokkaampia, mutta ei minusta suhteessa noin paljon.

Tuo XC70 hinnoittelu tuntuu lähentelevän jo vastaavien V90 hintoja, mikä kanssa ihmetyttää, kun jälkimmäisissä kyseessä melko lailla tuoreempaa tekniikkaa.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
On tullut taas vaihteeksi autokuumeiltua nelivetojen, ym. perään. Mm. XC70, nämä viimeiset faceliftatut 2014+ mallit. Ovat vaan ihmeen kalliita - tuntuu olevan n. neljänneksen kalliimpaa kuin vastaava V70 (sama kone ja neliveto). Paikoin enemmänkin. Onkohan tähän jotain järkisyytä? Onhan nuo uutenakin arvokkaampia, mutta ei minusta suhteessa noin paljon.

Tuo XC70 hinnoittelu tuntuu lähentelevän jo vastaavien V90 hintoja, mikä kanssa ihmetyttää, kun jälkimmäisissä kyseessä melko lailla tuoreempaa tekniikkaa.
Aika vähän on myynnissä AWD V70 malleja myynnissä. Siis noita 2014->, mutta saman huomannut jo aikoja sitten että XC70 on huomattavisti kalliimpi kuin normi korkuiset mallit.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Kurppalehto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
2008 xc70 hankinnassa. Paria käynyt koeajamassa ja nyt heräsi pari kyssärit mieleen.
1) D5 summum malli siis kyseessä, onko näissä vakiona Bluetooth? Äkkiseltään en löytänyt tästä tietoa. Aux tässä kyseisessä löytyy ja mitä tällä kysymyksellä nyt haen on se että pystynkö puhumaan puhelimeen auton mahdollisen mikrofonin ja kaiuttimen kautta joko bluetoothilla tai liittämällä Aux piuhaan? Onko siis kumpikaan edes mahdollinen. Onko autossa omaa mikkiä? Kyynärnojasta löytyy jokin lankapuhelin.

2) Volvon oma lisälämmitin. Tuolta yksi ketju löytyi missä oli keskustelua useita sivuja kaukosäätimen asennuksesta. Ei vain ottanut selvää kun pitäisi tietää onko joku boksi takakontissa yms yms. Eli lyhyt vastaus olisi hakusessa. Volvon oma lisälämmitin ajastuksella, vuosimalli 2008; millainen ja minkä hintainen homma saada kaukosäädin tähän.

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi

Autokuume se vaan aaltoilee kuin Topi Sorsakosken Moody River!

No sanokaapa asiantuntijat - siis oikeasti - uskaltaako tällaisen vaihtaa:

https://www.nettiauto.com/volvo/v70/11587845

Kuvissa ainakin on OK. Onko kellään parempaa tai tarkempaa tietoa? Kiitos.

DiltWasney

  • Vieras
Itse kysyisin ekana miten on hoidettu vaihdelaatikon ja AWD-voimansiirron öljyjen vaihdot.

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Itse kysyisin ekana miten on hoidettu vaihdelaatikon ja AWD-voimansiirron öljyjen vaihdot.

Jep.

Juuri noita lähden huomenna selvittämään paikan päälle eli koeajamaan ja huoltokirjaa tutkimaan.
Toivottavasti kaikki on OK!


Paikalla tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2895
Autokuume se vaan aaltoilee kuin Topi Sorsakosken Moody River!

No sanokaapa asiantuntijat - siis oikeasti - uskaltaako tällaisen vaihtaa:

https://www.nettiauto.com/volvo/v70/11587845

Kuvissa ainakin on OK. Onko kellään parempaa tai tarkempaa tietoa? Kiitos.
Kannattaa kuunnella moottoria kuumana, ettei pahasti venttiilinnostimet ääntele. Tuossa on vielä tuo harmaakoppanen D5, jossa tuo on yleistä jos on vedetty nuo kilometrit 30 000km huoltovälillä. Samaten kiinnitä vaihteiston toimintaan huomiota. Testaa tehdä muutama agressiivinen kiihdytys vaikkapa 30-100km/h välillä. Toinen 3/4 kaasulla ja toinen kaasu pohjassa. Useimmiten viallinen vaihteisto oireilee tollasten kiihdytyksien vaihtohetkillä.

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Kannattaa kuunnella moottoria kuumana, ettei pahasti venttiilinnostimet ääntele. Tuossa on vielä tuo harmaakoppanen D5, jossa tuo on yleistä jos on vedetty nuo kilometrit 30 000km huoltovälillä. Samaten kiinnitä vaihteiston toimintaan huomiota. Testaa tehdä muutama agressiivinen kiihdytys vaikkapa 30-100km/h välillä. Toinen 3/4 kaasulla ja toinen kaasu pohjassa. Useimmiten viallinen vaihteisto oireilee tollasten kiihdytyksien vaihtohetkillä.

Veikkaatko, että nuo 30 tkm:n huoltovälit ovat liian pitkät? Sitä pelkään minäkin!

Entä jos venttiilinnostimet ääntelee? Onko peli pelattu ja ääntelevä venttiilinen menopeli kannattaa unohtaa vai? Kiitos!

Paikalla tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2895
30 000km on mielestäni liian pitkä huoltoväli mille tahansa koneelle, mutta erityisesti tuolle harmaakoppaselle D5:lle se on myrkkyä. Tuossa moottoriversiossa nuo venttiilinnostajat ottavat huonoista öljyistä poikkeuksellisen nopeasti itseensä. En pientä nostajien ääntelyä itse säikähtäisi, jos auto olisi muuten hyvässä kunnossa. Kunhan ei vaan ihan hirveästi säksätä/papata. Jos oma korvasi ei ole harjaantunut kuuntelemaan tuota, niin laita meille tänne video/äänite tuosta moottorista, niin katsotaan miltä se kuulostaa. Hirveästi ääntelevää konetta en viitsisi ostaa, koska onhan näitä markkinoilla pilvin pimein ja tuo venttiilinnostinremontti ei ole mikään ihan halpa remontti. Taitaa ehkä siinä reilussa kahdessa tonnissa pyöriä käsittääkseni.

2010 vuosimallisessa on jo sitten uudempi kone, joka on tuolta osin merkittävästi parempi.

 

Kulkukoira  Proturbo