Carcom Oy  Ateho

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678187 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Kaupoille vaan mars, jos toimiva oli! Kiireesti vaan kaikki nesteet ja suodattimet vaihtoon sitten, jos tuon ostat.

Kiitos.

Oletko sitä mieltä, että noin kannattaa heti tehdä?

Joissakin autoissa noin 40-vuotisen autoilu-urani (?!) aikana olen vaihdattanut öljyjä, tulppia ja suodattimia. Mutta ajattelin, että näin "uudessa" ei siihen tarvitse mennä.

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2895
Itse tekisin noin. Toki itse remontoin auton ostamisen jälkeen puolet auton osista, niin ei ehkä sittenkään kannata ottaa minusta mallia.  :D Mutta vakavasti, nesteet/suodattimet joiden vaihdosta ei ole tietoa, niin ne vaihtaisin itse välittömästi. Esim. jarrunesteet tuntuu unohtuvan monelta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Olen samaa mieltä. Kun tekee täydellisen nestehuollon niin siinä on hyvä sijoitus auton tulevaisuuteen.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

DiltWasney

  • Vieras
Itse ostin aikoinaan auton josta tiesin että oli ollut huonolla pidolla viime vuodet. Teetin huollot BG huollossa jossa samalla tehtiin BG performance huolto "huuhtelee koneiston", sekä BG ilmajärjestelmän huolto sekä polttoainejärjestelmän puhdistuskäsittelyn. Huoltoon tuli lisähintaa jotain parisem sataa mutta jopa käyntiääni parani heti korvin kuullen.
« Viimeksi muokattu: 04.09.2020, 21:20:15 kirjoittanut DiltWasney »

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Olen samaa mieltä. Kun tekee täydellisen nestehuollon niin siinä on hyvä sijoitus auton tulevaisuuteen.

Täydellinen nestehuolto? Onko se yhtä kuin jarruneste, ohjaustehostimen neste, moottoriöljyt + suodatin ja automaattivaihteiston öljyt ja vielä se hemmetin Haldex? Vai? Riittääkö tuohon tonni vai meneekö kaksi?

Entä mistä voisi tarkistaa ja kuinka että onko se juuttaan Haldex kunnossa? Siihen kun ei ole vaihdettu öljyjä kuin kerran, noin vuosi sitten.

Kiitos. Alkaa oikeasti kiinnostaa!  8) 8)

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2895
Moottoriöljyt, vaihteistoöljyt, ohjaustehostinöljyt, Haldexin öljyt ja suodatin, kulmavaihdeöljyt, peräöljyt, jarrunesteet ja jäähdytysnesteet, jos niiden väri on jotain muuta kuin asiallista.

Onhan tuossa listaa kieltämättä. Tietenkin jos jotkin nesteet ovat vastikään vaihdettu, niin turha niitä on sitten vaihdella.

DiltWasney

  • Vieras
"Tietenkin jos jotkin nesteet ovat vastikään vaihdettu, niin turha niitä on sitten vaihdella."

Juurikin näin, vaihtaa ne mitä ei ole viime aikoina uusittu, ja jatkaa sitten omalla hyvällä huolenpidolla eteenpäin.

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Saako kymppitonnilla kunnon Volvon?
« Vastaus #2167 : 05.09.2020, 13:12:51 »
Autokuume aaltoilee kuin Tenojoki.

Olen katsellut D5-moottorisia V70 Volvoja hintaluokassa noin 10.000 euroa.

Toki myös siistit D3-moottoriset ja bensavehkeetkin kiinnostavat. Autokuume kun on tunnetusti vaihteleva - välillä se kohoaa dieselien kohdalla, mutta veroja ajatellessa lämpö laskee ja bensakoneet kiinnostavat enemmän.

Mutta - löytyykö nykyisin tuosta kymppitonnin hintaluokasta kunnon V70 Volvoa?!

Yli 40-vuotisen autoilu-urani aikana olen hankkinut vain kaksi kertaa yli kymppitonnin maksavan käytetyn auton. Ensimmäinen oli turhakkeeksi osoittautunut VW Pasaati vm. -97 ja toinen heti sen perään tullut vm. -98 V70, joka oli muuten silkkaa terästä!

Muut ovat olleet viidentonnin ja seitsemäntonnin väliltä. Ja ovat toistaiseksi olleet erinomaisia Volvoja. Mutta juuri nyt näyttää oudolta: kunnon Volvot ovat joko nelivetoja (en tarvitse, en) tai hitosti ajettuja. Ja mikä pahinta - näitä autoja on huollettu kovin harvoin ja automaatin öljyjä vaihdettu tuskin koskaan! Eihän semmoisia pommeja kukaan halua.  :( :(

Mitä mieltä olette - onko pantava kaupantekoon joku tonni lisää vai tyydyttävä nykytarjontaan?
« Viimeksi muokattu: 05.09.2020, 13:15:41 kirjoittanut Kaldonia1 »

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Minulla oli 2008:ssa bluetooth handsfree puheluille. Eli oli mikrofonikin. Musiikkia ei pystynyt kuuntelee.

Musiikin kuuntelu bluetoothilla onnistuu niissä autoissa, joissa on Sensus tai Sensus Connect -mallinen keskikonsoli ja audiopakettina vähintään High Performance, eli V70/XC70 osalta vuosimallista 2012 alkaen.
« Viimeksi muokattu: 06.09.2020, 03:04:15 kirjoittanut NNH »
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

DiltWasney

  • Vieras
Noista Haldexeista kertoo jotain sekin että autolla on saatettu rullata 270tkm ilman öljynvaihtoja ja yhä toimii. Jos ajo ei ole mitään revittelyä, ne kestävät pitkään ilmankin jotain 50tkm välisiä vaihtoja. Kun kilsoja on noin paljon, pumppu voi tehdä tenän jo ikänsä puolesta vaikka olisi kuinka hyvin pidetty huolta, mikä menee siihen "käytetyn auton riskiin". Esimerkiksi Kamuxin takuu- ja virhevastuu sivulla voimansiirron elinkaareksi määritellään 200tkm, joten jos ostat heiltä auton jolla on ajettu enemmän kuin tuo, saa ostaja olettaa että voimansiirto pettää milloin tahansa. Jos ostat alle tuon ajettuna, he tulevat osaltaan vastaan korjauskuluissa.

Mitä tarkistin haldex-pumppujen hintoja, esim. Elekmalla taisi uusi aito Borgwarner-Haldex pumppu maksaa 329 euroa, joten eipä nuo perikatoon vie hajotessaan (toki pumppu vain yksi esimerkki osasta mikä voi mennä rikki, mutta ehkä yksi yleisimpiä).

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Noista Haldexeista kertoo jotain sekin että autolla on saatettu rullata 270tkm ilman öljynvaihtoja ja yhä toimii. Jos ajo ei ole mitään revittelyä, ne kestävät pitkään ilmankin jotain 50tkm välisiä vaihtoja. Kun kilsoja on noin paljon, pumppu voi tehdä tenän jo ikänsä puolesta vaikka olisi kuinka hyvin pidetty huolta, mikä menee siihen "käytetyn auton riskiin". Esimerkiksi Kamuxin takuu- ja virhevastuu sivulla voimansiirron elinkaareksi määritellään 200tkm, joten jos ostat heiltä auton jolla on ajettu enemmän kuin tuo, saa ostaja olettaa että voimansiirto pettää milloin tahansa. Jos ostat alle tuon ajettuna, he tulevat osaltaan vastaan korjauskuluissa.

Mitä tarkistin haldex-pumppujen hintoja, esim. Elekmalla taisi uusi aito Borgwarner-Haldex pumppu maksaa 329 euroa, joten eipä nuo perikatoon vie hajotessaan (toki pumppu vain yksi esimerkki osasta mikä voi mennä rikki, mutta ehkä yksi yleisimpiä).

Selvä. Kiitos.

Onko paljon muita nelivedon vaaranpaikkoja? Kulmavaihde, kardaani yms.?

Sillä kyselen, koska epäilen erittäin vahvasti, että en tarvitse nelivetoa! Sattui vain kohdalla aikalailla siisti neliveto, kun hain "ihan tavallista D5-mooottorista V70 Volvoa"...  8)

DiltWasney

  • Vieras
Neliveto tuo kolme huoltokohdetta, mitä ei etuvedossa ole. kulmavaihde, Haldex-hässäkkä, sekä perä. Yhteensä niiden kaikkien öljynvaihto maksaa gen-mallista ja pajasta riippuen 150-340 euroa (itselläni on gen5 ja kysyin hintoja öljynvaihtoihin, Öljypiste sanoi 150e, Sininen sanoi 340e). Jos ostaa etuvedon, ei noita tarvitse huoltaa, eikä tarvitse pelätä että menevät rikki.
« Viimeksi muokattu: 06.09.2020, 11:07:39 kirjoittanut DiltWasney »

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Neliveto tuo kolme huoltokohdetta, mitä ei etuvedossa ole. kulmavaihde, Haldex-hässäkkä, sekä perä. Yhteensä niiden kaikkien öljynvaihto maksaa gen-mallista ja pajasta riippuen 150-340 euroa (itselläni on gen5 ja kysyin hintoja öljynvaihtoihin, Öljypiste sanoi 150e, Sininen sanoi 340e). Jos ostaa etuvedon, ei noita tarvitse huoltaa, eikä tarvitse pelätä että menevät rikki.

Kiitos tiedoista.

Onko nuo Haldex-hässäkät, kulmavaihde ja perä herkkiä porsimaan? Kuinka usein tuollainen 350 euron öljyvaihto-huoltopaketti on tehtävä?  :) :)

DiltWasney

  • Vieras
Se on vähän monimutkaisempi kysymys. VAG konsernilla kuuluu huolto-ohjelmaan 60tkm välein, Volvo suosittelee muistaakseni 90tkm välein (taksikäytössä 60tkm) mutta ei vaadi huolto-ohjelmassa lainkaan vaihtoja. Jotkut eivät vaihda koskaan ja ajavat vuosia niillä. Uusin Haldex 5gen malli ei sisällä suodatinta mikä joidenkin mielestä tarkoittaa että pitäisi vaihtaa useammin öljyt. Pumpun sisällä on magneetti johon irtoileva metallipöly tarttuu, ja huollossa ne putsataan. Mutta jos metallipölyä kertyy liikaa, sitä tietenkin liikkuu öljyn seassa muuallakin. Eikä ikääntyvä öljy tietenkään voitele samalla tavalla kuin uusi. Varmaa vastausta jonkin yksilön kestoon ei voi sanoa kukaan, ajotavoilla ja -olosuhteillakin on niin paljon vaikutusta. Sekä onnella.
« Viimeksi muokattu: 06.09.2020, 13:09:42 kirjoittanut DiltWasney »

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi

Kiitos Dilt.

Onnella on varmasti suuri merkitys - niin autoilussa kuin koko elämässä. Autojen kanssa onni paranee kummasti oivallisella huollolla, mutta rajansa kaikella. Naapuri puunaa, pesee, vahaa ja sivelee autojaan useammin kuin kerran viikossa. Ovat todella siistikuntoisia ja kiiltäviä. Silti häneltä pamahti japsirauta yhdellä pitemmällä reissulla ihan noin vain kun ei ollut huomannut öljyjä tarkistaa ja jostain kumman syystä oli laskenut öljyjä pitkin matkaa!

Pitää luottaa hyvään tuuriinsa ja pysyä Volvoissa! Ja ehkä etuvetomalleissa...  8) 8)

 

Elekma  Autoracing