Kulkukoira  Proturbo

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678194 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

DiltWasney

  • Vieras
Joo, rajansa puunaamisessakin. Yksi teettää kymmenen kertaa 340e öljynvaihdot, toinen vaihtaa 10-15 vuoden päästä uuden osan rikkoutuneen tilalle, kumpi tuli halvemmaksi? No vitsi vitsinä. 8)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Joo, rajansa puunaamisessakin. Yksi teettää kymmenen kertaa 340e öljynvaihdot, toinen vaihtaa 10-15 vuoden päästä uuden osan rikkoutuneen tilalle, kumpi tuli halvemmaksi? No vitsi vitsinä. 8)
Haldexin pumppu on volvolla vaihdettuna tonnin. Edellisessä S80 se oli porsinut 160tkm kohdalla.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

DiltWasney

  • Vieras
Haldexin pumppu on volvolla vaihdettuna tonnin. Edellisessä S80 se oli porsinut 160tkm kohdalla.

Eli maksoi sen kolmen öljynvaihdon verran. Jos siis vaihtaa öljyt 50-60tkm välein. Rahaa pitää joka tapauksessa jossain vaiheessa laittaa tiskiin.  8)

Poissa volvo v70 legend

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi xc60 vm2010 ja s80 vm2008
https://www.elekma.com/esipainepumppu_gen_iv_volvo_31256757
Kalliit on osat volvolla jos noin paljon maksaa vaihdettuna.
Meillä xc60 vm2010 haldex pumppu vaihdettu 170tkm ja sitten koko perä 200tkm.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
https://www.elekma.com/esipainepumppu_gen_iv_volvo_31256757
Kalliit on osat volvolla jos noin paljon maksaa vaihdettuna.
Meillä xc60 vm2010 haldex pumppu vaihdettu 170tkm ja sitten koko perä 200tkm.
Itse osa taisi olla 500€ ja vaihto samaa luokkaa.

Edit: vähän oudosti oli tuolla listattu mihin sopii. Tuon mukaan ei kävisi esim. 2007-2008 mallisiin S80 Volvoihin.
« Viimeksi muokattu: 06.09.2020, 18:46:52 kirjoittanut Ribbe »
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Eli maksoi sen kolmen öljynvaihdon verran. Jos siis vaihtaa öljyt 50-60tkm välein. Rahaa pitää joka tapauksessa jossain vaiheessa laittaa tiskiin.  8)
Ei nyt mahda Hadlexin öljynvaihto missään maksaa 340 euroa. Öljyä sinne mahtuu ehkä puoli litraa.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

DiltWasney

  • Vieras
Lainaus
Ei nyt mahda Hadlexin öljynvaihto missään maksaa 340 euroa. Öljyä sinne mahtuu ehkä puoli litraa.

Ei tietenkään pelkkä Haldex, mutta koko AWD eli kulmavaihde ja peräöljy myös. Teetin juuri viime kuussa nuo huollot. Kysyin tietenkin ensin paikallisilta mitä maksaa. Tässä vastaukset, copy pastena 17.8.2020:

Bilia: "Autolle aoc-kytkimen öljynvaihto+ suodatin maksaa vaidettuna n:230,00e.
Kulmavaihteen öljynvaihto 120,00e + peräöljyt 100,00e.
Automaattivaihteiston öljyn vaihto 360,00e.
Kaivoksela/Bilia"

Volvoks Hki: "Vaihteistoöljynvaihto, sisältäen BG-pesu ja 8L öljyä, on 400€.
Loppuvoimansiirron öljynvaihto sisältäen tarvittavat öljyt ja suodattimet n. 500€."

Halvin oli Öljypiste, 150e awd-öljynvaihdot (sekä 310e laatikkoöljyt BG pesulla) . Itse teetin silti Sinisellä koska haluan merkkiliikkeen leimoilla koko huoltokirjan, mutta se on vain henkilökohtainen preferenssi.

EDIT: muistin jopa väärin, se 340€ olikin joku halvempi firma, Sinisellähän tuo teki 450€ yhteenlaskettuna.
« Viimeksi muokattu: 07.09.2020, 08:14:24 kirjoittanut DiltWasney »

Poissa paavomp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 147
  • www.vrcf.fi
Vs: Saako kymppitonnilla kunnon Volvon?
« Vastaus #2182 : 06.09.2020, 20:39:35 »

Mitä mieltä olette - onko pantava kaupantekoon joku tonni lisää vai tyydyttävä nykytarjontaan?

Tähän on pakko kommentoida, että se joku tonni ei riitä, ellei satu käymään pienimuotoinen munkki. Kuten joku toinen jo totesikin, ei uuden auton ostajaa kiinnosta laittaa ylimääräistä rahaa auton ylläpitoon, ellei tarkoitus ole itse pitää autoa hamaan tappiin asti, ja valitettavasti nämä henkilöt ovat nykyään vähemmistössä. Autoon sijoitetut lisähuollot sen alkutaipaleella eivät vaikuta mitenkään uudehkon auton hyvityshintaan tai tekniseen kestoon sinä aikana, kun auto on sen ensimmäisellä ja usein myös toisella omistajalla.  Jos öljynvaihtovälit ja muut on kriittisiä ostopäätökselle, on ainut tapa iskeä niin paljon rahaa kiinni, että saa ostettua jonkun 100tkm ajetun yksilön. Silloin pääsee vielä itse tekemään sen ensimmäisen vaihdon vaihdelaatikkoon/voimansiirtoon ns. "lähes ajoissa". Jos taas 30tkm:n öljynvaihtovälit huolettaa, silloin pitäisi melkein löytää auto, joka on ollut niin vähillä ajoilla, että öljyt vaihdetaan kerran vuoteen eikä kilometrien mukaan. Kuten sanottua, "kukaan" ei nykyään teetä ylimääräisiä vaihtoja muuten..

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi


Jos taas 30tkm:n öljynvaihtovälit huolettaa, silloin pitäisi melkein löytää auto, joka on ollut niin vähillä ajoilla, että öljyt vaihdetaan kerran vuoteen eikä kilometrien mukaan. Kuten sanottua, "kukaan" ei nykyään teetä ylimääräisiä vaihtoja muuten..

Kyllä kyllä.

Tarkemmin ajateltuna nyt on alla auto, joka on ollut kahdella aiemmalla omistajalla vähillä ajoilla. Noin 14-19 tkm:n välein ovat öljyt vaihtuneet ja mulla noin 14 tkm:n aikana jo kahdesti olen öljyt + suodattimet vaihtanut.

Auton mittarissa on nyt 226 tkm, joten autokuume taitaa laskea...  :) :)

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6024
Aika moni teettää ne öljynvaihdot 30tkm välein, vaikka siihen menisi 2-3 vuotta. Jopa kummin mekaanikko sanoi että se riittäisi skodaan..
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

DiltWasney

  • Vieras
Nykyiset öljylaadut ja moottorien toleranssit ovat paljon laadukkaampia kuin jokunen vuosi sitten. Esim BMW ja Jaguar ovat siirtyneet joka toinen vuosi -öljynvaihtotahtiin (paitsi tietysti jos kilsat tulevat ensin täyteen)
Juuri hiljattain katsoin YouTube videon jossa testattiin meneekö öljy pilalle yli vuodessa (spoiler: ei mene)
https://youtu.be/T-yt5a1cWd4
« Viimeksi muokattu: 07.09.2020, 14:42:41 kirjoittanut DiltWasney »

Poissa paavomp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 147
  • www.vrcf.fi
Aika moni teettää ne öljynvaihdot 30tkm välein, vaikka siihen menisi 2-3 vuotta. Jopa kummin mekaanikko sanoi että se riittäisi skodaan..

Riippuen nyt kuinka vanhasta Skodasta on kyse, tuo on kuitenkin uudehkoissa VAG-kulkineissa ihan valmistajan itsensä määrittämä, eli 2 vuotta tai 30tkm. Käytännössä Das Auto sitten itse ilmoittaa ajoprofiilin perusteella milloin huoltoon on mentävä, voi olla 18kk tai 24kk. Pidentyneen huoltovälin takia volkkarihuolto onkin sitten keksinyt innovatiivisen "tarkistushuollon", joka on tehtävä kerran vuoteen, eli auto ajetaan halliin pariksi tunniksi kuivumaan ja sitä "tarkastellaan" kohtuullista korvausta vastaan. Mutta ei siitä sen enempää  ;)

Volvolla kun tällaista huoltokäytäntöä ei ole, en usko että kovinkaan moni jättää uudehkon auton viemättä huoltoon, kun se alkaa 11 kuukauden kohdalla pimputtamaan huoltotarvetta jokaisella käynnistyksellä. Vanhemmissa toki voi olla yleisempää noudattaa sitä kilometrirajaa.

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Vs: Saako kymppitonnilla kunnon Volvon?
« Vastaus #2187 : 07.09.2020, 14:26:56 »
Tähän on pakko kommentoida, että se joku tonni ei riitä, ellei satu käymään pienimuotoinen munkki. Kuten joku toinen jo totesikin, ei uuden auton ostajaa kiinnosta laittaa ylimääräistä rahaa auton ylläpitoon, ellei tarkoitus ole itse pitää autoa hamaan tappiin asti, ja valitettavasti nämä henkilöt ovat nykyään vähemmistössä. Autoon sijoitetut lisähuollot sen alkutaipaleella eivät vaikuta mitenkään uudehkon auton hyvityshintaan tai tekniseen kestoon sinä aikana, kun auto on sen ensimmäisellä ja usein myös toisella omistajalla.  Jos öljynvaihtovälit ja muut on kriittisiä ostopäätökselle, on ainut tapa iskeä niin paljon rahaa kiinni, että saa ostettua jonkun 100tkm ajetun yksilön. Silloin pääsee vielä itse tekemään sen ensimmäisen vaihdon vaihdelaatikkoon/voimansiirtoon ns. "lähes ajoissa". Jos taas 30tkm:n öljynvaihtovälit huolettaa, silloin pitäisi melkein löytää auto, joka on ollut niin vähillä ajoilla, että öljyt vaihdetaan kerran vuoteen eikä kilometrien mukaan. Kuten sanottua, "kukaan" ei nykyään teetä ylimääräisiä vaihtoja muuten..

Toinen vaihtoehto on ostaa käytetty taksi, jossa kilometrejä voi olla paljon, mutta öljyt on vaihdettu taksien huolto-ohjelman mukaisesti.
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6024
Yritin itsekin puhua kummin ympäri että vaihdata nyt ihmeessä joka vuosi mut kun mekaanikko oli sanonut että vähempikin riittää..
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi

Kohtalon kumma koura puistelee veikeästi.

Tänään (ke 9.9.) olin jo lyömässä tutun ja reilun Volvo-kauppiaan kanssa kättä päälle autokaupasta täälläkin aiemmin mainittuun neliveto-V70 Volvoon. Välirahasta jäi noin 500 euroa keskustelun varaa. Sovittiin, että huomenna tai ylihuomenna auto on koeajettavissa, sillä se oli ketjun toisessa liikkeessä toisessa kaupungissa. Homma oli OK ja olin innoissani.

Mutta noin tunti sitten reilu ja tuttu Volvo-kauppias soitti ja kertoi, että mainitulla autolla oli joku ollut koeajolle ja ja kas, auto oli sammunut noin vain kesken ajon! Enempää ei ole tiedossa - muuta kuin se, että huomenna auto ei ole minun koeajettavissa eikä kaupoista päästä sopimaan.

Nyt taisi käydä niin, että kohtalo suojeli minua neliveto-Volvolta! Vai kuinka?

Osaako kukaan sanoa tai edes arvailla mikä mahtoi tulla V70 2,4 D (D5?) malliseen vm. 2008 siistiin, noin 279 tkm ajettuun Volvoon?


 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo