KL-varaosat  Race.fi

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678197 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rytkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • www.vrcf.fi
Joo kyllä näissä kunto vaihtelee, enkä nyt sanoisi että se johtuu Fordista. Osa vaan pitää autoaan todella huonolla pidolla. Meidänkin XC60 on ulkoa päin aika nuhjuinen (naarmuja todella paljon ja pesty aina jossain kivimurskeessa), mutta sisältä taas sitten ihan uudenveroisessa kunnossa. Ajattelin ensi vuonna käyttää tuon myllytyksessä ja kestovaha pintaan, niin eiköhän se siitä.

Sama juttu oli aiemman auton (V50) kanssa, hinta, vuosimalli ja kilometrit suunnilleen samat, mutta yksilöt oli kuin toiselta planeetalta keskenään. Joissain oli koira syönyt sisustan, toista heitelty kivillä ja toista peruuteltu ties mihin tolppaan. Eikä kuitenkaan tuolloinkaan puhuttu kuin 4-7 vuotta vanhoista autoista.

Meilläkin XC60:stä etsiessä yksi ehdokas olisi ulkoapäin ollut upea helmiäisvalkoinen ja kuin uusi, mutta sisältä oli siinäkin koira syönyt sieltä sun täältä paikkoja rikki ja varusteetkin oli perus Summum ilman mitään muuta. Hintaa 10k€ enemmän kuin siinä johon päädyttiin sitten lopulta. Itsellä tuo sisäpuolen siisteys on melkein tärkeämpi, kun sieltä päin minä itse enemmän autoani katselen.
« Viimeksi muokattu: 23.09.2020, 14:09:21 kirjoittanut Rytkonen »
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

Poissa varttimondeo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Koska näihin tuli saataville Sport- penkki?




Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • www.vrcf.fi
Koska näihin tuli saataville Sport- penkki?




Ainakin 2014 mallissa on.

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 743
  • www.vrcf.fi
Järkevä vaihtoväli sopivilla öljyillä vaikuttaa kestävyyteen merkittävästi.

Vaihtoväli on yksi vaikuttava varmasti ja jos öljy täyttää luokituksen sekä on ns. tunnettuja merkkejä, niin et voi varmasti mennä pahasti metsään. Jotain pieniä eroja tosiaan voi olla eri merkkien välillä, mutta esim Suomen Volvo merkkihuollotkin käyttää niitä öljyjä, kenen kanssa saavat tehtyä halvimmat sopparit. Bilia ennen käytti sitä kuuluisaa Castrolia, mutta viimeksi kun ex autoni kävi Bilialla huollossa, niin sinne turahtikin yllätykseni Shellin 0w30 A5/B5. Samoin Lappeenrannassa kun teetätin viime kesänä välihuollon Volvon merkkikorjaamolla exään, niin siellä menikin Nesteen 0w30 ölpät sisään. Jännityksellä odotan, mitä Bilia käyttää nyt seuraavassa huollossa nykyiseen, missä on luokituksena 0w20.
V90 T8 2020 Inscription

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Ainakin 2014 mallissa on.
2014 vuosimallin faceliftin yhteydessä tuli. Eli voi olla kesällä 2013 rekisteröidyssä tuommoiset.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • www.vrcf.fi
2014 vuosimallin faceliftin yhteydessä tuli. Eli voi olla kesällä 2013 rekisteröidyssä tuommoiset.

Näin on. Meilläki on 10/2013 käyttöönotto, mut vm 2014

Poissa semmosta-että

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Kävin koeajamaan 157 tkm ajetun vm. 2013 V70 2.0T Bi-Fuelin. Koeajolla ilmeni vain seuraavaa:

- Liikkeelle lähtö pysähdyksistä oli joka kerta aika sähäkkää - onko kyse enemmän kaasupolkimeen tottumisesta ja ns. ominaisuus? Automaatti tuntui vaihtavan sujuvasti, ei mitään sellaista mitä osaisin omalla perstuntumalla epäillä.
- Kuinka kestäviä nämä 2.0T-moottorit ja niihin kytketyt automaatit ovat?
- Mitkä ovat todennäköisimpiä asioita, mitkä näistä lasahtavat?
- Onko kaasusysteemin viat ajan kanssa kaikille eteen tulevia vai onko ihan tuurihommaa, että missä autoyksilössä tarvitsee alkaa tiivisteitä vaihtelemaan ja askelmoottoreita puhdistelemaan?

Onko jotain, mitä kannattaa vielä tarkistaa tai koeajolla kuulostella näissä volvoissa?
Volvo V70 2013 Bifuel

Poissa TonttuX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
2 vuotta tuli täyteen samanlainen -13 2.0T Bi-fuel V70 115tkm-177tkm. Ainut vika oli muutama kaasuletku hapero ja kaasunjakaja rikki, muuten toimiva peli. Tosin kilsat tulee niin paljon ja kaasun saatavuus niin päätin vaihtaa dieseliin.
Dacia Duster 10 Blue dCi 115 4x4 -20
Volvo V70 2.0 BiFuel Kinetic -13
Volvo V70 2.5 tdi -99

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • www.vrcf.fi
Olen ostamassa v70/v60 80-150tkm ajettua volvoa flexi fuelina. T4F moottorisesta kysyin jo tarjouksen mutta nyt rupesi mietityttään, että kuinkahan hyvin tuo fordin tekniikka kestää vrt tuohon 2,5tf koneeseen.

Poissa Volvokuumeella_papaksi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Eka viesti foorumille. Toivottavasti ei tuu heti vastapalloon. Koko ketjua en vielä ehtinyt lukea, voi olla, et reilun 100 sivua tätä lisää, niin olisi selkeämpää.

Mietinnässä V70 D4 viimeistä faceliftattua, koska digimittarit ja automaatti vaikuttivat hienoilta eli 2-litraisella koneella. Olisi yksi mahdollinen vaihtoehto tulevaksi ajokiksi meidän perheelle. Päätynyt vähän kuin suosikiksi, koska ed korimallin V60 ei tunnu tarpeeksi isolta, Octavia tuntui traktorilta ja jostain syystä tuo nyt vaan heättää enemmän tunnetta kuin muut.

Mulle kävisi vanhempikin, mutta kumppani toivoo ekologisuutta. Tuossa tuntuisi olevan hyvä kompromissi, joka ehkä tarjoaisi sekä tilaa, jouhevaa kulkua maantiellä ja ekoa.

Nelivedot, niin kivat kuin ne ehkä olisivatkin, ajattelin jättää väliin. Vähemmän riskiä ja kuluvia osia. Voin ne muutamat pahemmat kelit ajella sit varovaisemmin. Tai siis nelivedon hankkiminen tuntuu turhalta riskiltä verrattuna siitä saatavaan huviin ja hyötyyn.

Mutta nuo eri varustetasot. Kun aiemmin Volvot eivät ole kiinnostelleet, nuo tuntuvat sekavilta. Onnistuin selvittämään järjestyksen, kinetic, momentum, summum ja ilmeisesti classic. Mut eri malleissa tuntuu olevan näillä eri sisältöjä.

Mulla on varmaan järjetön liuta kysymyksiä, mut koitan ymmärtää, mihin Volvossa ehkä ryhtyisin.

Saako noiden naveihin ajantasaiset kartat vai käykö mahdottomaksi tai kalliiksi?

Onko olemassa varustetasoa kineticin alle?

Onko sähköpenkki tai penkit jossain varustetasossa vai lisävarusteena? Entä lämmitettävät takaistuimet tai ne integroidut koroketyynyt lapsille?

Onko jostain varustetasosta alkaen pistoketta takaluukussa tai saako sellaisen sinne järkevästi asennettua?

Missä varustetasossa tulee xenonit tai vastaavat lähivalot? Kaukovaloilla ei niin väliä, kun aattelin kahta pyöreää lisävaloa keulalle ulkonäkösyistä, sopivat tuohon musta esteettisesti hienosti.

Toimiiko mukautuva vakkari kunnolla tai paremmin kuin tavallinen?

Löytyyköhän jostain listaa asioista, mitä noin yleisen kunnon ja kolinoiden suhteen tällaisesta pitäisi koeajoilla koittaa kuulla tai huomata?

Ja ennen kaikkea, näitä ei taida olla tehty lasikattoisina ja pienet kattoluukutkin lienevät aika harvinaisia?

Tunnetta tässä herättää muuten se, et se tulee lähempää ja että se pystyn takalasinsa kanssa on jollain tapaa klassikko ja saattais vanhentua kauniimmin kuin muut mahdolliset perhevankkurit.

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Kineticin alla ei ole mitään. Summum on taas paras taso. Classic vastaa about momemtumia. Xenonit on momemtumista alkaen. Summumissa tulee sitten nahkaverhoilua ja sähköpenkkiä kuskille. 2015-> navi on suurella todennäköisyydellä internet kartta versio, vähän riisuttu versio oikeasta navista. Integroidut lastenistuimet on kaikissa malleissa ollut lisävaruste. Ne on lämmitettävän takapenkin kanssa toisensa pois sulkevia varusteita, ei voi olla siis molempia.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Mutta nuo eri varustetasot. Kun aiemmin Volvot eivät ole kiinnostelleet, nuo tuntuvat sekavilta. Onnistuin selvittämään järjestyksen, kinetic, momentum, summum ja ilmeisesti classic. Mut eri malleissa tuntuu olevan näillä eri sisältöjä.

Summum on paras varustetaso. Classic on ollut tarjolla ainoastaan viimeisenä mallivuotena, ja sisällöltään se osuu johonkin Momentumin ja Summumin väliin.

Tästä vuoden 2015 hinnasto, josta Kinetic-Momentum-Summum -varustetasojen sisältö käy ilmi:
https://drive.google.com/file/d/1uedmH8klZCmaMKH7VY7Az5OHOKdaHF2y/view?usp=sharing

...sekä mallivuoden 2016 hinnasto, josta ilmenee Classic-varustetason sisältö:
https://drive.google.com/file/d/16f4V0B3itE7fnpaqtCnFu5tFho5mvW92/view?usp=sharing

Saako noiden naveihin ajantasaiset kartat vai käykö mahdottomaksi tai kalliiksi?

Kannattaa katsoa tarkkaan, onko harkitsemassasi autossa "Internet-kartat" vai "Sensus navigointijärjestelmä* TMC liikennetiedotuksella + Euroopan kartat + Lifetime karttapäivitykset". Jälkimmäinen on se kunnollinen navigointisysteemi ja siihen saa karttapäivityksiä toistaiseksi:

https://www.volvocars.com/fi/support/downloads/maps/mca/eurooppa
(viimeisin päivitys 23.4.2020)

Onko olemassa varustetasoa kineticin alle?

Riippuu vuosimallista. Pre-facelifteissä oli kineticin alla nimetön "perusvarustetaso".

Onko sähköpenkki tai penkit jossain varustetasossa vai lisävarusteena? Entä lämmitettävät takaistuimet tai ne integroidut koroketyynyt lapsille?

Summumissa kuskin penkki on sähköllä vakiona, matkustajan penkki sähkösäädöillä on maksanut extraa. Jos penkit ovat tuuletetut, sekä kuljettajan että etumatkustajan penkit ovat sähkösäädöillä. Takaistuin on Suomessa uutena myydyissä autoissa lämmitetty, ellei integroituja turvaistuimia lapsille ole ruksitettu. Niiden kanssa lämmitettävää takapenkkiä ei ole saanut.

Onko jostain varustetasosta alkaen pistoketta takaluukussa tai saako sellaisen sinne järkevästi asennettua?

Kuulunut Family-pakettiin, ei ollut ainakaan facelifteissä missään vuosimallissa vakiona. XC70:ssä oli vakiona. Vinkkinä, XC70:n on saanut faceliftinä etuvetoisena nelisylinterisellä VEA-moottorilla ja XC70:n varustetasot olivat kautta linjat paremmat kuin V70:n.

Missä varustetasossa tulee xenonit tai vastaavat lähivalot? Kaukovaloilla ei niin väliä, kun aattelin kahta pyöreää lisävaloa keulalle ulkonäkösyistä, sopivat tuohon musta esteettisesti hienosti.

Momentumissa.

Toimiiko mukautuva vakkari kunnolla tai paremmin kuin tavallinen?

Ainakin oman kokemukseni perusteella toimii. Tekee pitkistä reissuista huomattavasti rennompia.

Löytyyköhän jostain listaa asioista, mitä noin yleisen kunnon ja kolinoiden suhteen tällaisesta pitäisi koeajoilla koittaa kuulla tai huomata?

Kannattaa tsekata, että automaattivaihteiston öljyt on vaihdettu noin 60-80 tkm välein.

Ja ennen kaikkea, näitä ei taida olla tehty lasikattoisina ja pienet kattoluukutkin lienevät aika harvinaisia?

Lasikattoa lisävarustelistalta ei löydy, omien havaintojen mukaan myöskään kattoluukku ei Suomessa uutena myydyissä autoissa ole ollut yleinen varuste.
« Viimeksi muokattu: 23.11.2020, 15:53:45 kirjoittanut NNH »
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa Volvokuumeella_papaksi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Kiitokset esitelinkeistä. Hyvä, et voi niihin perehtyä, saa helpommin kuvaa siitä, millasia vaihtoautoja ylipäänsä voisi olla ja mihin joku tietty sijoittuu.

Kävin tässä yksi päivä koeajolla, V60:aa koittamassa. Oli tarkoitus koeajaa ihan muu auto, mut sit vähän ylläriksi itsellenikin koetettiin ylle linkattu. Olin siitä yksilöstä ja autosta ihan silleen vau, en tiennyt, et niin eleettömän sutjakkoja automaatteja on.

Aattelin sit, et kun V60 olisi ehkä vähän ahdas tavaroille, pitäis myös V70 kokeilla. Ajatuksena, et se olisi yhtä hyvä, mut isompi. Vaan koeajetun yksilön automaatti toi mieleen vanhat kokemukset, jossa vaihtamisen tuntee nykäyksinä isommin kuin vaikkapa vag dsg-askeihin verraten. Nimenomaisesti tämä https://www.kamux.fi/vaihtoautot/volvo/v70/ipz-498. Jotenkin siitä ei tullut samanlainen vaikutelma. Rattiin välittyi enemmän vetelyä ja automaatti ei ollut yhtä eleetön. Ohjauksen tarkkuuden tuntuma oli myös tyystin poissa V60:aan verrattuna, mut tätä on hankala arvioida, auto varotteli rengaspaineista ajon alusta asti. Eikä 30 minuutissa (parin tunnin kokeilusta oli puhe alun perin, mutta jostain syystä myyjä lopulta antoi lapun vain 30 minuutille) oikeen kunnollisempaan, paineiden tarkastukseen jne. olisi ehtinyt. Toisaalta tuli sellainen tuntuma, ettei tuota sen enempää ole tarpeen edes koittaa, siitä ei tullut hyvä fiilis.

Mietin, et onko noissa ollenkaan sama laatikko. Luulin, että olisi, mut tuntuivat kovin erilaisilta. Samoin moottoreita luulin suunnilleen samoiksi (hiukan eroa tehossa, mut kulutukset, koko, pytyt aika samaa), mut jotenkin V60 oli noista kahdesta tuossakin sivistyneemmän oloinen. Voi toki vaikuttaa, et pienemmän Volvon alle ajettiin muutamat kilsat octavialla ja isomman alle tuttua omaa. Oma ei mitenkään ole kummoinen, mut sen käyttäytyminen ja piirteet ovat tuttuuden kautta niin neutraalia.

Sit tätä kirjoittaessa mietin, et horisenkohan ihan ufon kuuloisia. Mut jooh, pitää ettiä joku muu kiinnostavan oloinen V70 kokeiluun.

EDIT: ei ansaitse uutta viestiä, joten päivitän lopputuloksen tähän. Lopulta valikoiduksi päätyi 7-hengen ihmiskuljetin, jonka merkki ei ole ruotsalainen. Isot kiitokset avusta. Tuo ratkaisu ei ole kuin joiksikin vuosiksi, ehkä siitä 2-5 vuoden päästä jatketaan Volvistiksi.
« Viimeksi muokattu: 29.11.2020, 13:41:51 kirjoittanut Volvokuumeella_papaksi »

Poissa ZimKörk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Kyllä itse olen ainakin huomannut V60 ja V70 käytöksen poikkeavan toisistaan hyvinkin paljon. En sen kummemmin osaa nyt eritellä, mutta kun olin ostojalalla niin jokaisesta V70:stä tuli vähän sellainen olo että tällä ei ole kiva ajaa. V60 taas oli aina sopivan tuntuinen - niistä sitten valitsinkin omani.

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Kiitokset esitelinkeistä. Hyvä, et voi niihin perehtyä, saa helpommin kuvaa siitä, millasia vaihtoautoja ylipäänsä voisi olla ja mihin joku tietty sijoittuu.

Tässä V60:n ja XC70:n hinnastot vielä, niin on, mistä verrata:

V60 vm. 2015: https://drive.google.com/file/d/1CafUA3LqbYfL01icAIJQ64twM4_IoSO-/view?usp=sharing
V60 vm. 2016: https://drive.google.com/file/d/1fE5Tp0qiBCT0NlJTnDHT7yk6fkiVthEt/view?usp=sharing
V60 Cross Country vm. 2016: https://drive.google.com/file/d/1Xeeefl78c-OSw5WJkq4ddv5mDGAEFh29/view?usp=sharing
XC70 vm. 2015: https://drive.google.com/file/d/10qDDtOF4fKZFBf0Ad5NtbuFdbb1euxRs/view?usp=sharing
XC70 Classic: https://drive.google.com/file/d/1cjvZrbU2AVdYCSsY0F3KrL58KrCruyLc/view?usp=sharing

Etuvetoinen, VEA-moottorilla varustettu XC70 on aika harvinainen, Nettiautossa näkyisi olevan myynnissä koko maassa vain muutama yksilö, joista suurin osa Momentumeja. Summumeita löytyi peräti kaksi:

https://www.nettiauto.com/volvo/xc70/11776007 -> tuossa olisi Driver Support ja kattoluukkukin!
https://www.nettiauto.com/volvo/xc70/11748155

Noiden lisäksi yksi Dynamic Edition (Suomen hinnastoista ei löydy, auto tuotu Ruotsista) näkyisi löytyvän ok varusteilla (mm. Driver Support, peruutuskamera ja kattoluukku):

https://www.nettiauto.com/volvo/xc70/11757180

Sanoo olevansa "Polestar Engineered", mutta spekseissä on tavallinen 181 hv Polestarin mukaisen 200 hv sijasta. Tiedä sitten, onko vai ei.

Kävin tässä yksi päivä koeajolla, V60:aa koittamassa. Oli tarkoitus koeajaa ihan muu auto, mut sit vähän ylläriksi itsellenikin koetettiin ylle linkattu. Olin siitä yksilöstä ja autosta ihan silleen vau, en tiennyt, et niin eleettömän sutjakkoja automaatteja on.

Aattelin sit, et kun V60 olisi ehkä vähän ahdas tavaroille, pitäis myös V70 kokeilla. Ajatuksena, et se olisi yhtä hyvä, mut isompi. Vaan koeajetun yksilön automaatti toi mieleen vanhat kokemukset, jossa vaihtamisen tuntee nykäyksinä isommin kuin vaikkapa vag dsg-askeihin verraten. Nimenomaisesti tämä https://www.kamux.fi/vaihtoautot/volvo/v70/ipz-498. Jotenkin siitä ei tullut samanlainen vaikutelma. Rattiin välittyi enemmän vetelyä ja automaatti ei ollut yhtä eleetön. Ohjauksen tarkkuuden tuntuma oli myös tyystin poissa V60:aan verrattuna, mut tätä on hankala arvioida, auto varotteli rengaspaineista ajon alusta asti. Eikä 30 minuutissa (parin tunnin kokeilusta oli puhe alun perin, mutta jostain syystä myyjä lopulta antoi lapun vain 30 minuutille) oikeen kunnollisempaan, paineiden tarkastukseen jne. olisi ehtinyt. Toisaalta tuli sellainen tuntuma, ettei tuota sen enempää ole tarpeen edes koittaa, siitä ei tullut hyvä fiilis.

Ainakin omassa XC70:ssä on säädettävä ohjaustehostin. Asetuksiin pääsee painamalla keskikonsolista My Car ja valitsemalla Asetukset -> Ajoneuvoasetukset -> Ohjauspyörän voima. Vaihtoehtoina Alhainen, Keski ja Voimakas. Jos pistää maksimaalisen tehostuksen, niin ohjaus on varsin tunnoton. Keskimmäinen asetus on hyvä ainakin omaan makuuni. Myös rengastuksella on iso vaikutus ohjaustuntumaan.

Mietin, et onko noissa ollenkaan sama laatikko. Luulin, että olisi, mut tuntuivat kovin erilaisilta. Samoin moottoreita luulin suunnilleen samoiksi (hiukan eroa tehossa, mut kulutukset, koko, pytyt aika samaa), mut jotenkin V60 oli noista kahdesta tuossakin sivistyneemmän oloinen. Voi toki vaikuttaa, et pienemmän Volvon alle ajettiin muutamat kilsat octavialla ja isomman alle tuttua omaa. Oma ei mitenkään ole kummoinen, mut sen käyttäytyminen ja piirteet ovat tuttuuden kautta niin neutraalia.

Jos kumpikin oli nelisylinterisellä moottorilla varustettu etuveto, laatikko on sama kahdeksanvaihteinen. Laatikon toiminnan osalta laatikkoöljyjen vaihdoilla (tai vaihtojen tekemättömyydellä) voi olla merkitystä. Nelivedoissa on vanhempi 6-vaihteinen laatikko ja aina viisisylinterinen moottori, jos siis dieseleistä puhutaan.
« Viimeksi muokattu: 24.11.2020, 09:24:58 kirjoittanut NNH »
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy