KL-varaosat  Race.fi

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678177 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Jameson73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 234
  • www.vrcf.fi
Moi,

XC60 2,4D aut. 2011-16 hankintalistalla. Itselle sopivan budjetin pelit ovat joko 10v vanhoja tai sitten paljon ajettuja. Millä ajokilometreillä alkaa tyypillisesti olemaan isompia remontteja tiedossa? Eli jos samaan rahaan saa esim. vähän ajetun 2011-mallisen tai reilusti enemmän ajetun 2014-mallin niin kumman itse ottaisitte?
XC60 AWD 2,4 D4 Momentum -14  a.k.a "Konjamiini"
"Mutta älä huolehdi äläkä valvo, rahat on loppu, mutta rahat on loppu, mutta myydään Volvo."

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2895
En tiedä voiko noita kahta esimerkkitapausta suoraan verrata, koska jokainen auto on tuon ikäisenä jo yksilö. Se miten autoa on pidetty, ratkaisee todella paljon. Mutta yleisesti voisi sanoa, että sinne 300 000km asti pääsee ilman suurempia remontteja, sen jälkeen on sattuman kauppaa, että mitä teen tulee. Se enemmän ajettu yksilö voi olla hyvä valinta, jos siihen on jo keretty tekemään remonttia.

Poissa Jameson73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 234
  • www.vrcf.fi
En tiedä voiko noita kahta esimerkkitapausta suoraan verrata, koska jokainen auto on tuon ikäisenä jo yksilö. Se miten autoa on pidetty, ratkaisee todella paljon. Mutta yleisesti voisi sanoa, että sinne 300 000km asti pääsee ilman suurempia remontteja, sen jälkeen on sattuman kauppaa, että mitä teen tulee. Se enemmän ajettu yksilö voi olla hyvä valinta, jos siihen on jo keretty tekemään remonttia.

Niin minäkin olen sen järkeillyt jos niistä tehdyistä remonteista ja huolloista on dokumentit tallella. Aika huonosti tuntuu kuitenkin olevan tietoa esim. tehdyistä automaattilaatikon öljynvaihdoista. Jos myynti-ilmossa sanotaan "Huoltokirja: paperinen", niin sehän kuulostaa lähinnä vitsiltä. Ja jos viisivuotiasta autoa on myymässä jo kolmas omistaja, niin ei sekään minun mielestäni mitenkään luottamusta lisää.
« Viimeksi muokattu: 06.04.2021, 15:32:29 kirjoittanut Jameson73 »
XC60 AWD 2,4 D4 Momentum -14  a.k.a "Konjamiini"
"Mutta älä huolehdi äläkä valvo, rahat on loppu, mutta rahat on loppu, mutta myydään Volvo."

Poissa HiekkaHeikki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • www.vrcf.fi
Moi,

XC60 2,4D aut. 2011-16 hankintalistalla. Itselle sopivan budjetin pelit ovat joko 10v vanhoja tai sitten paljon ajettuja. Millä ajokilometreillä alkaa tyypillisesti olemaan isompia remontteja tiedossa? Eli jos samaan rahaan saa esim. vähän ajetun 2011-mallisen tai reilusti enemmän ajetun 2014-mallin niin kumman itse ottaisitte?

Niin kuin edellä on mainittu niin käytetyt autot on yksilöitä.
Valinnassa minulle merkkaa eniten auton yleiskunto - (huoltohistoria ja siisteys) eikä ajetut kilometrit. Varustelu myös voi erota paljon vaikka hinnassa se ei näy (vetokoukku, kauko-ohjattava lisälämmitin, adaptiivinen vakkari, tutkat/kamerat, nahkapenkit, sähköinen takaluukku ym)
Tuossa -11 mallisessa pitäisi jakopäähuolto olla tehty kaksi kertaa, -14 mallisessa todennäköisesti edessä lähiaikoina, nehän on kalleimpia huoltoja.
Kunnon koeajo ja toimintojen testaus, kiirehtiä ei pidä, autoja kyllä riittää.
XC60 D4 AWD -16

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Moi kaikille. Olen suunnitellut p3 alustaisen v70/s80 hankintaa bensakoneella. Onko näissä 2.5 litraisissa bensakoneissa ollut öljynkulutus ongelmia? Dieseleissä vissiin jonkinverran sitä on ollut
Itsellä oli -08 2.5FT 219-256tkm. 3000km välein litran sai lisätä. Lisäsin öljyä ja ajelin tyytyväisenä.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Asd13

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Itsellä oli -08 2.5FT 219-256tkm. 3000km välein litran sai lisätä. Lisäsin öljyä ja ajelin tyytyväisenä.

Aika paljolta kuulostaa tuo. Minun vanha käyttis ooppelikin menee vähemmällä

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Olihan se joo mut kelpasi minulle ja kelpasi ostajalle kun rehellisesti kerroin. En koskaan tutkinut miksi sitä kului kun ei aiheuttanut ongelmaa.

960 vei 1.5l/1000km eli 5x määrän. Se pölläytti sinistäkin putkesta. Puolittui venttiilivarren kumien uusinnalla.

Mutta kai auto voi olla syömättäkin öljyä. Nykyinen 551tkm ajettu D4-D Avensis ei syö yhtään tai sitten korvaa kuluneen öljyn samalla määrällä dieseliä :D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6024
D4D-hiace on samanlainen. Öljy ei tunnu vähentyvän tikussa yhtään huoltovälillä. Ei ole dpf:ää ja kaikki toimii, toki puolet noista kilsoista vaan. Polttomoottorinhan pitäisi vähän syödä ja lisäksi ne usein vuotaa.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Asd13

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Eihän tässä taida uskaltaa vaihtaa ollenkaan kulkinetta kun kaikissa tuntuu olevan jotain ongelmaa mitä noista on lukenut. Taitaa jaappanilaiset enää tehdä lujia autoja

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6024
Mut jos vanhaksi haluaa pitää autonsa niin japanilaiset ruostuu
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Samu Heinonen

  • Vieras
Moi!

Ensimmäinen kirjoitus palstalle, Volvoa mahdollisesti hankkimassa :) S60 kiinnostaa, max 150 tkm ajettu. Mitä asioita kannattaa ottaa huomioon? Alla muutama vaihtoehto. Kiinnostavia kaikki, vaikka ovatkin eri hintaluokista:

https://www.nettiauto.com/volvo/s60/11872299
https://www.nettiauto.com/volvo/s60/11971736
https://www.nettiauto.com/volvo/s60/11994498





« Viimeksi muokattu: 09.04.2021, 22:55:42 kirjoittanut Samu Heinonen »

Poissa HiekkaHeikki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • www.vrcf.fi
Moi!

Ensimmäinen kirjoitus palstalle, Volvoa mahdollisesti hankkimassa :) S60 kiinnostaa, max 140 tkm ajettu. Mitä asioita kannattaa ottaa huomioon? Alla muutama vaihtoehto. Kiinnostavia kaikki, vaikka ovatkin eri hintaluokista:

https://www.nettiauto.com/volvo/s60/11971736
https://www.nettiauto.com/volvo/s60/11971736
https://www.nettiauto.com/volvo/s60/11994498

Ottamatta kantaa itse autoihin niin kannattaa myös googlata asiakkaiden kokemuksia mahdollisesta ostopaikasta.
XC60 D4 AWD -16

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Moi!

Ensimmäinen kirjoitus palstalle, Volvoa mahdollisesti hankkimassa :) S60 kiinnostaa, max 140 tkm ajettu. Mitä asioita kannattaa ottaa huomioon? Alla muutama vaihtoehto. Kiinnostavia kaikki, vaikka ovatkin eri hintaluokista:

https://www.nettiauto.com/volvo/s60/11971736
https://www.nettiauto.com/volvo/s60/11971736
https://www.nettiauto.com/volvo/s60/11994498

Tuossa on kahdessa ekassa linkissä sama auto. Sekä siinä että jälkimmäisessä on varsin hyvät varusteet, jos äänentoistoa ei lasketa. Tosin en löytänyt Nettiautosta yhtään Premium Soundilla tai harman/kardonilla varustettua S60:ä dieselinä ja noilla kilometreillä myynnissä. Tavaratilahan noissa on todella pieni. Kannattaa katsoa, milloin jakohihna on vaihdettu, jotta ei joudu tekemään sitä heti seuraavassa huollossa auton ostettuaan, sekä se, onko automaattivaihteiston öljyjä vaihdettu noin 60-80 tkm välein (jos autolla siis ajettu vähintään sen verran).
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Samu Heinonen

  • Vieras
Tuossa on kahdessa ekassa linkissä sama auto. Sekä siinä että jälkimmäisessä on varsin hyvät varusteet, jos äänentoistoa ei lasketa. Tosin en löytänyt Nettiautosta yhtään Premium Soundilla tai harman/kardonilla varustettua S60:ä dieselinä ja noilla kilometreillä myynnissä. Tavaratilahan noissa on todella pieni. Kannattaa katsoa, milloin jakohihna on vaihdettu, jotta ei joudu tekemään sitä heti seuraavassa huollossa auton ostettuaan, sekä se, onko automaattivaihteiston öljyjä vaihdettu noin 60-80 tkm välein (jos autolla siis ajettu vähintään sen verran).

Hyvä huomio, nyt linkit niin kuin piti.. Kiitokset vinkeistä :)

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Hyvä huomio, nyt linkit niin kuin piti.. Kiitokset vinkeistä :)

Tuo korjatun linkin auto on pre-facelift ilman driver supportia ja momentum-varusteilla. Skippaisin.

Keskimmäisestä (https://www.nettiauto.com/volvo/s60/11971736) driver support löytyy ja siinä on muutenkin parhaat varusteet. Siinä oli myös tieto jakohihnan vaihdosta ("✭ Jakohihna vaihdettu 23.10.2018 / 96 154km"), eli vaihto tulee kaiketi eteen vasta lokakuussa 2023, ellei kilometrien perusteella sitä ennen. Minun mielestäni tuosta saisi selvästi eniten vastinetta rahalle.

Kolmas on todella vähän ajettu, mutta otettu käyttöön maaliskuussa 2017, eli jakohihnan vaihto tulee eteen jo maaliskuussa 2022 kilometreistä riippumatta (olettaen tietenkin, että VEA-moottoreilla on sama huolto-ohjelma kuin viisisylinterisillä).

Jos V60 ei ole täysin poissuljettu, tässä olisi melko täydellisesti varusteltu yksilö (siinä olisi myös harman/kardon):

https://www.nettiauto.com/volvo/v60/11879163
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

 

Futurez  Kulkukoira