Race.fi  Puotilan autokorjaamo

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678181 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Samu Heinonen

  • Vieras
Tuo korjatun linkin auto on pre-facelift ilman driver supportia ja momentum-varusteilla. Skippaisin.

Keskimmäisestä (https://www.nettiauto.com/volvo/s60/11971736) driver support löytyy ja siinä on muutenkin parhaat varusteet. Siinä oli myös tieto jakohihnan vaihdosta ("✭ Jakohihna vaihdettu 23.10.2018 / 96 154km"), eli vaihto tulee kaiketi eteen vasta lokakuussa 2023, ellei kilometrien perusteella sitä ennen. Minun mielestäni tuosta saisi selvästi eniten vastinetta rahalle.

Kolmas on todella vähän ajettu, mutta otettu käyttöön maaliskuussa 2017, eli jakohihnan vaihto tulee eteen jo maaliskuussa 2022 kilometreistä riippumatta (olettaen tietenkin, että VEA-moottoreilla on sama huolto-ohjelma kuin viisisylinterisillä).

Jos V60 ei ole täysin poissuljettu, tässä olisi melko täydellisesti varusteltu yksilö (siinä olisi myös harman/kardon):

https://www.nettiauto.com/volvo/v60/11879163

Tuossa ensimmäisessä se kiinnostavuus linkittykin lähinnä hintalappuun ::) Kiitos taas kommenteista. Enpä tiennyt, että jakohihnan vaihto on riippumaton kilsoista..

Kyllä se V60 on kokolailla poissuljettu, mutta kieltämättä herkullinen paketti tuo jollekkin!

Poissa volvo v70 legend

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi xc60 vm2010 ja s80 vm2008
Eihän tuo jakopään remonttikaan, niin kallis ole, että sen takia jättää ostamatta.  Ainakin viisi sylinterisiin dieseleihin saa vaihdettua alle 400e vesipumpun kanssa.

Poissa Jameson73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 234
  • www.vrcf.fi
Miten yleistä mahtaa olla, että porukka on vaihdattanut Geartronicin tai haldexin öljyt? Kun olen asiaa myyjiltä tiedustellut niin kommentit on olleet lähinnä "Ei tietoa vaihdoista." tai "Jos ne kuuluisi vaihtaa niin kyllä valmistaja olisi sen ohjeistanut."
XC60 AWD 2,4 D4 Momentum -14  a.k.a "Konjamiini"
"Mutta älä huolehdi äläkä valvo, rahat on loppu, mutta rahat on loppu, mutta myydään Volvo."

Poissa gubbe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 393
Netistä kun varaa merkkiliikkeseen huoltoajan niin siellä on kyllä vaihtoehto automaattilaatikon öljynvaihdolle, 60 000km tai 90 000km.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Miten yleistä mahtaa olla, että porukka on vaihdattanut Geartronicin tai haldexin öljyt? Kun olen asiaa myyjiltä tiedustellut niin kommentit on olleet lähinnä "Ei tietoa vaihdoista." tai "Jos ne kuuluisi vaihtaa niin kyllä valmistaja olisi sen ohjeistanut."
Minulla ei ollut ainuttakaan merkintää voimansiirron öljyjen vaihdoista kun auton ostin n. 188tkm ajettuna. Mutta koska kaikki vaikutti toimivan ok ja tiesin että autolla on ajettu käytännössä ainoastaan matka-ajoa tein kaupat ja sen jälkeen olen teetättänyt vaihdot koko voimansiirtoon aina 60tkm välein eikä ongelmia ole ollut. Riskihän se aina on ja huonommastakin tuurista on saanut lukea. Paskapuhetta jos mikään mekaaninen laite ei mukamas tarvitse öljynvaihtoja, ja onhan Volvollakin "suosituksena" 60tkm.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa ak0891

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Moro. Uusi täällä ja päätin kysyä nyt, kun on ajankohtainen juttu. Eli olemme perheautoksi ostamassa noin 180000 ajettua V70 2013 D3 etuvetoista automaatti volvoa.
Ei ole vaihdettu vaihteiston öljyjä kertaakaan. Sovin alustavasti, että vaihteiston öljyt vaihdetaan ennen, kuin annetaan oma bmw vaihdossa. Eli jos suunnilleen kuten ylemmässä viestissä menis, niin ois ok. En kyllä tiedä, onko sillä ajettu vain matka-ajoa.

Huomenna pitäisi lähteä sitä koeajamaan. Onko mielipiteitä asiaan? Mitä pitäisi katsoa läpi koeajon aikana? Vaikuttaa muuten ok, saksasta tuotu.
Ja jos kaupat tehdään, niin kannattaako siihen moottorin ohjelmaan koskea, jos tarkoitus on se 500 000 km saavuttaa?
-ade

Poissa Räde1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Laatikon toiminnasta, ainakin että vaihtaako sujuvasti ilman ylimääräisiä ääniä.
Reilun mittainen koeajo, että laatikko lämpenee kunnolla. Yleensä oireilevat lämpimänä.

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Moro. Uusi täällä ja päätin kysyä nyt, kun on ajankohtainen juttu. Eli olemme perheautoksi ostamassa noin 180000 ajettua V70 2013 D3 etuvetoista automaatti volvoa.
Ei ole vaihdettu vaihteiston öljyjä kertaakaan. Sovin alustavasti, että vaihteiston öljyt vaihdetaan ennen, kuin annetaan oma bmw vaihdossa. Eli jos suunnilleen kuten ylemmässä viestissä menis, niin ois ok. En kyllä tiedä, onko sillä ajettu vain matka-ajoa.

Huomenna pitäisi lähteä sitä koeajamaan. Onko mielipiteitä asiaan? Mitä pitäisi katsoa läpi koeajon aikana? Vaikuttaa muuten ok, saksasta tuotu.
Ja jos kaupat tehdään, niin kannattaako siihen moottorin ohjelmaan koskea, jos tarkoitus on se 500 000 km saavuttaa?
-ade

Laatikon öljyjen vaihto kannattaa tarkistaa, että tehdään kunnolla eli huuhtelemalla.

Sitten kun koeajat, niin käy tosiaan pitemmällä lenkillä. Kun auto on lämmennyt kunnolla, niin pysäytä auto mutta annan moottorin pyöriä ja vaihtele vaihteita hissuksiin eestaas. Jos tuntuu nykäisyjä, niin se voi olla merkki jostain ikävämmästä. Itse jätin yhden tällaisen lämpimänä paikallaan vaihdellessa nykineen ostamatta. Tarkkana saa olla. Mutta yleensä nämä kestävät. Toki tuontiautosta kannattaa ajokilometrejä tarkistella mahdollisuuksien mukaan.

Itse ostin 214 tkm ajetun V70 D3 vm. 2011, johon oli laatikkoöljyt vaihdettu vain kerran, noin 100 tkm sitten. Pelotti ostaa, mutta vaihdatin laatikkoöljyt heti ja sain tutulta autokauppiaalta lupauksen, että "tulevat vastaan jos jotain yllättävää ilmenee". Onneksi ei ole ilmennyt! On ollut loistopeli ajella.  8) 8)

Poissa Rytkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • www.vrcf.fi
Juuri näin. Itsekin ostin vuosi sitten 175tkm ajetun D5 XC60:n ja oston yhteydessä vaihdatin myyjän piikkiin laatikon öljyt. Hyvin tuo on vuoden pelannut ja n. 20tkm ajan. Nyt ekoilla lämpimillä kelillä tuli jotain nykimistä 3-->2 vaihteelle vaihdettaessa, mutta meni sitten ohi (ihmettelin tätä toisessa ketjussa). Katsotaan mitä tuleman pitää. Ei nämä Volvon laatikot mitään hienokäytöksisimpiä ole, mutta kaikki on tähän mennessä kestäneet. V70 -98 300tkm ajettuna pelasi edelleen kuten pitikin.
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

Poissa ak0891

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Hei, kiitos paljon nopeista vastauksista. Täytyy olla huomenna tarkkana ja muistaa mainita sitten tuosta huuhtelusta, tiedustella miten siitä saisi varmennuksen, että niin tekevät. Eivät varmaan korona aikana päästä ketään työympäristöön katsomaan ainakaan tuota, tai miten sen muuten valvoisi.
Vähän jännittää tuon V70:sen koeajo. Ennen tätä olen vain vaimon vanhaa 2013 V40CC T5:sta ajanut Volvoista, se oli ihan kiva ja näppärä peli valoissa, etenkin talvisin  ;D
-ade
« Viimeksi muokattu: 16.04.2021, 20:55:22 kirjoittanut ak0891 »

Poissa ak0891

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Kävimme kokeilemassa, olikin D4 se Volvo. 20 km jälkeen 100 km/h -> 20 km/h jarruttaessa pomppas aika kovaa vaihde pienemmälle, koko auto nytkähti. Muutenkin oli ajotuntumaltaan vähän sellanen, kuorma-auton oloinen. Valoissa myös mietti selkeesti yli sekunnin, ennen ku reagoi kaasuun, jätettiin se yksilö kaupan pihaan ja kerroin kokemuksistani myyjille. Jarrut varmaan menossa kanssa, kun ei ollut ihan napakka jarrutustahti.

Sellainen asia tuli mieleen, onko noissa isommissa Volvoissa mitään urheiluistuimia tms, mitkä olisivat lähellä esim. BMV tai Skodan sportti-istuimia (kokeilin samalla 2.0 TDI 190 hv Superbia)? Volvossa tuntui selkänojan ja ratin etäisyys oudolta, sekä vasemman jalan asento tuen päällä liian lähellä jos istuin oli rattia lähempänä. Tuli fiilis, ettei ole mun fysiikalle tuo kappale ainakaan.

Poissa Nahkiainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Kävimme kokeilemassa, olikin D4 se Volvo. 20 km jälkeen 100 km/h -> 20 km/h jarruttaessa pomppas aika kovaa vaihde pienemmälle, koko auto nytkähti. Muutenkin oli ajotuntumaltaan vähän sellanen, kuorma-auton oloinen. Valoissa myös mietti selkeesti yli sekunnin, ennen ku reagoi kaasuun, jätettiin se yksilö kaupan pihaan ja kerroin kokemuksistani myyjille. Jarrut varmaan menossa kanssa, kun ei ollut ihan napakka jarrutustahti.

Sellainen asia tuli mieleen, onko noissa isommissa Volvoissa mitään urheiluistuimia tms, mitkä olisivat lähellä esim. BMV tai Skodan sportti-istuimia (kokeilin samalla 2.0 TDI 190 hv Superbia)? Volvossa tuntui selkänojan ja ratin etäisyys oudolta, sekä vasemman jalan asento tuen päällä liian lähellä jos istuin oli rattia lähempänä. Tuli fiilis, ettei ole mun fysiikalle tuo kappale ainakaan.

Ainakin V60 sporttipenkit sähkösäädöllä ovat loistavat. Ajaa vaikka Suomen päästä päähän kropan puutumatta.  8)

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Sellainen asia tuli mieleen, onko noissa isommissa Volvoissa mitään urheiluistuimia tms, mitkä olisivat lähellä esim. BMV tai Skodan sportti-istuimia (kokeilin samalla 2.0 TDI 190 hv Superbia)? Volvossa tuntui selkänojan ja ratin etäisyys oudolta, sekä vasemman jalan asento tuen päällä liian lähellä jos istuin oli rattia lähempänä. Tuli fiilis, ettei ole mun fysiikalle tuo kappale ainakaan.

Onhan niissä, tosin ne isommalla sivuttaistuella varustetut tosin taisivat olla otsikon mukaisista ainoastaan 60-sarjalaisissa. Penkin korkeussäätöhän on (ainakin sähkösäädöillä varustetuissa penkeissä) etu- ja takareunan osalta erikseen, niillä saa passattua sen vasemman jalan paikan paremmin.

Ristiselänkivuilta välttyy / kipuihin auttaa, kun hankkii selkänojaan ylimääräisen ristiseläntuen, vastaavan kuin tämä:

Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa nicce

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
Kävin kaverini kanssa koeajamassa 2017 Classic Summum D4 awd:tä, oli muutoin kaverini mieleen mutta taajamanopeuksilla ajettaessa loivaan ylämäkään auto käytti mielestäni 5-vaihdetta ja tuntui selvää tärinää ennen kuin laatikko vaihtoi pienemmälle. Onko tässä kenties odotettavissa jotain isompaa remonttia ja parempi kääntää katseet toiseen autoon?
XC60 T6 Recharge R-design 2022

Poissa Jarkkima

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Täällä ensikertalainen kyselee apua: Olen vaihtamassa Volvo S40 autoa S80 sarjan autoon. Huoltokirjassa mainintoja "öljyt+suodatin" mahtaako toi pitää sisällään vaihteiston öljyt? Liike ei oikein osannut ottaa kantaa. Oletteko ikinä muuten käyttänyt autoa autotohtorilla tarkistettavana? Mahtaako olla mitään apua?

Tätä yksilöä menossa huomenna koeajamaan:

https://www.nettiauto.com/volvo/s80/12052808

Onko jotain muuta tiettyä mitä kannattaisi katsoa tarkkaan läpi?
« Viimeksi muokattu: 25.04.2021, 20:03:02 kirjoittanut Jarkkima »

 

Kulkukoira  Proturbo