Elekma  Autoracing

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678196 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ErkkiXC

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1013
  • XC70 D4 AWD -16, aito ruotsalainen
Tuskinpa se pitää muuta sisällään kuin moottoriöljyt ja suodatin, varsinkaan jos ei myyjäkään sitä vahvista.
Joko muuten ostit, kun "Poistettu myynnistä"?

Poissa Jarkkima

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Tuskinpa se pitää muuta sisällään kuin moottoriöljyt ja suodatin, varsinkaan jos ei myyjäkään sitä vahvista.
Joko muuten ostit, kun "Poistettu myynnistä"?

Joo no ei se taida kuitenkaan olla maailmanloppu vaikka ei ole vaihdettu? Voi sitten tarvittaessa itse vaihtaa.

Onko kokemuksia tuosta autotohtorista mitä jotkut katsastusasemat tarjoaa.

Maksoin varausmaksun aiemmin ja sen takia on poistettu myynnistä.

Poissa marko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
  • Volvo XC60 D4 2014
Tuskinpa se pitää muuta sisällään kuin moottoriöljyt ja suodatin, varsinkaan jos ei myyjäkään sitä vahvista.

Ainakin itselläni on huolto kirjannut huoltovihkoon "vaihdelaatikon öljyt vaihdettu" merkinnän ja kilometrimäärän.
Volvo XC60 D4 2014
Entiset Volvot:
Volvo S80 D5 2010, Volvo S60 2.5T 2005,Volvo S40 2.4 2004, Volvo S40 1.8i 1998, Volvo 242L 2.0 1975

Poissa TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1960
  • S60 T6 AWD -11


Onko kokemuksia tuosta autotohtorista mitä jotkut katsastusasemat tarjoaa.


Kyllä kannattaa käyttää varsinkin jos ei itse tunne tekniikkaa hyvin. Saadun vikalistan kanssa neuvottelemaan kaupoista. Korjasivat viat ennen kauppojen tekoa.
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Poissa Jameson73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 234
  • www.vrcf.fi
Mikä on raadin mielestä kohtuullinen hinta vähän alle 300 tkm ajetulle, -12 malliselle D3 AWD XC60:lle? Auto sinänsä on ihan nätti ja ainakin perushuollot tehty OK, mutta muutaman vuoden käytön jälkeen sillä olisi siis jo 400 tkm mittarissa. Oma mutu on että vähän yli kympin tuosta voisi yksityiselle maksaa mutta ei kyllä paljoa enempää.
XC60 AWD 2,4 D4 Momentum -14  a.k.a "Konjamiini"
"Mutta älä huolehdi äläkä valvo, rahat on loppu, mutta rahat on loppu, mutta myydään Volvo."

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Täällä ensikertalainen kyselee apua: Olen vaihtamassa Volvo S40 autoa S80 sarjan autoon. Huoltokirjassa mainintoja "öljyt+suodatin" mahtaako toi pitää sisällään vaihteiston öljyt? Liike ei oikein osannut ottaa kantaa.

Lähes varmasti moottoriöljyihin pelkästään. Ainakin Autoservia on merkinnyt huoltokirjaan erikseen, kun vaihteistoöljyt on vaihdettu.
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa Jarkkima

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Kyllä kannattaa käyttää varsinkin jos ei itse tunne tekniikkaa hyvin. Saadun vikalistan kanssa neuvottelemaan kaupoista. Korjasivat viat ennen kauppojen tekoa.

Kaupat tuli tehtyä ja olen ollut erittäin tyytyväinen! Autotohtorilla käytin ja ainut vika oli ettei rekisterikilven valot toimi. Lisäksi huomasin ettei oikeanpuoleinen blis toimi. Myyjäliike lupasi nämä korjata ennen kauppoja.

Poissa AksuPee

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Onko näissä V70 AWD automaatti 2.4D 2013-2015 mitään yleisiä, hyvin tiedossa olevia tyyppivikoja? Vaihdelaatikoista täältä lueskelin, niissä on sattunut huonojen öljynvaihtojen seurauksena ongelmia, lisäksi laatikko saattaa nykiä hieman vaikka mitään isoa vikaa ei olisi.

Näitä autoja näkyy +400tkm ajettuna myynnissä nettiautossa, joten laatuvaikutelma on kyllä hyvä.

Poissa Polestar92

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Kertokaapa viisaammat onko D3 120kw (5cyl) ja 2.4d 129kw lähtökohtaisesti samalla viivalla luotettavuuden suhteen, vai onko jommassa kummassa syytä ottaa huomioon jotain erityistä? Muutamassa myynti-ilmoituksessa on pistänyt silmään, että nimenomaan tässä 2.4d "isolohkossa" on tehty kansiremppa jo 250tkm  :idiot2: Dieselvolvoista ei ole aikaisempaa kokemusta, mutta kasvaneen tilantarpeen ja pidentyneen työmatkan vuoksi olen pohtinut V70 hankintaa ikähaarukassa 2010-2012.

Poissa volvo v70 legend

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi xc60 vm2010 ja s80 vm2008
Oisko jakopää mennyt sekaisin noissa, joissa on tehty remonttia.
Apulaitehihna hypännyt jakopäähän.
Luotettavuus on samalla tasolla kummassakin.

Poissa Jussitee

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Morjens! :) Auton vaihto ois tässä syksyn päälle edessä. Tällä hetkellä alla A4 Quattro audi vm. 2013. Tässä on nyt pohdittu Volvoon siirtymistä, ja katseltu V60/XC60 neliveto malleja vm. 2013->. Moottorivaihtoehtoja lukuisia, Dieselhybridistä pelkkiin Dieseleihin. Uskaltaako noihin vajaa 200tkm ajettuihin D4/D6 hybrideihin sekaantua? Ilmeisesti takuu akustolle on Volvolla 5 vuotta tai 100 000 km? Paljonkos olette päässeet kaupunkiajossa talvikelillä täydellä akulla? Onko näistä D4-D6 dieselmoottoreista joku ylitse muiden? Mitenkäs Volvolla automaatti laatikot kestää?

-Jussi

Poissa juksii

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Tässä olisi taas auton ostaminen ajankohtaista. Minulla oli joskus 2008 XC70, joka jätti hiukan pahan maun suuhun. Taisin saada siinä kaikki mahdolliset tyyppiviat. Kardaani, perä, suuttimien johtosarja ja pari suutinta vaihdettiin, eikä tullut ihan halvaksi.

Nyt kuitenkin haaveilisin XC70:stä uudelleen. Farmareita korotetulla alustalla, nelivedolla ja kohtuullisella vetokyvyllä ei oikein liikaa ole tarjolla. Volvon hiljaisuus on erityisesti mieleen kanssa.

Haussa olisi ehkä noin vuosimallia 2011 - 2014 oleva auto. Onko näissä jotain mitä pitää erityisesti huomioida? Mites moottorien luotettavuus D5, D4 ja D3? Peräongelmat ja johtosarjaongelmat lienee jo näissä korjattu?
Vai saako luotettavimman, jos katselee ennen 2008 valmistettuja classikkeja?

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Tässä olisi taas auton ostaminen ajankohtaista. Minulla oli joskus 2008 XC70, joka jätti hiukan pahan maun suuhun. Taisin saada siinä kaikki mahdolliset tyyppiviat. Kardaani, perä, suuttimien johtosarja ja pari suutinta vaihdettiin, eikä tullut ihan halvaksi.

Nyt kuitenkin haaveilisin XC70:stä uudelleen. Farmareita korotetulla alustalla, nelivedolla ja kohtuullisella vetokyvyllä ei oikein liikaa ole tarjolla. Volvon hiljaisuus on erityisesti mieleen kanssa.

Haussa olisi ehkä noin vuosimallia 2011 - 2014 oleva auto. Onko näissä jotain mitä pitää erityisesti huomioida? Mites moottorien luotettavuus D5, D4 ja D3? Peräongelmat ja johtosarjaongelmat lienee jo näissä korjattu?
Vai saako luotettavimman, jos katselee ennen 2008 valmistettuja classikkeja?

2011: D5 = 205 hv, D3 = 163 hv. Vanha keskikonsoli (samanlainen kuin siinä vuoden 2008 mallissasi), jossa mahdollinen navi nousevalla näytöllä eikä naviin saa enää päivityksiä.

2012: D5 = 215 hv, D3 = 163 hv. Uusi Sensus-keskikonsoli, joko 5" näytöllä leveillä muovireunuksilla (hinnat alkaen -mallit) tai 7" näytöllä (High Performance Multimedia / Premium Sound). Naviin saa edelleen karttapäivityksiä.

2013: D5 = 215 hv, D4 = 163 hv. Muuten kuin 2012, mutta vaihdekeppi on samanlainen kuin facelifteissä 2014->.

2014: D5 = 215 hv, D4 = 163 hv. Facelift, eli edessä kennomaski, uudet kirkkaat takavalot alareunan kromireunuksella ja kromilista takavalojen välissä. Etuvaloissa vielä oranssit nurkat (poistuivat vuosimallissa 2015), mutta LED-päivävalot etusumuvalojen paikalla vakiona. Mittaristo joko digitaalinen tai hinnat alkaen -malleissa susiruma halpisversio analogisesta yhdellä pyöreällä mittarilla.

Johtosarjaongelma ei muistikuvani mukaan vaivaa kuin aivan ensimmäisiä tämän korimallin vuosimalleja, ei siis näitä enää. Dieselmoottorien luotettavuudessa ei D3/D4 vs. D5 välillä ole eroja, koska kyse on samasta moottorista eri softalla, ja D3/D4 päivittyy Polestar-softalla D5:n teholukemiin.

Itse ost(ais)in vuosimallin 2012 tai uudemman jo sen takia, että niissä on uusi keskikonsoli ja navi edelleen päivitettävissä, toisin kuin 2011 ja vanhemmissa. 2014 ja uudemmat vuosimallit ovat käytettyinä yleensä hieman kalliimpia, koska facelift. Sekä digimittariston, facelift-takavalot että vaihdekepin voi päivittää vanhempiinkin facelift-mallisiksi jälkikäteen itse, jos haluaa, osia löytyy mm. varaosahaku.fi -sivuston kautta.

Kaksi edellisen korimallin XC70:ä (vm. 2004 ja 2006) omistaneena suosittelen lämpimästi uudempaa korimallia. Huomattavasti tilavampi ja laadukkaamman tuntoinen auto, eikä edellisessä korimallissa ollut tarjolla mm. Driver Support -pakettia (adaptiivinen cruise, jonoavustin ja kaistavahti), jota ilman ei halua elää, kun adaptiivisella cruisella on kerran ajanut.

Oma vm. 2012 XC70:ni (D5 Summum erittäin hyvillä varusteilla, mm. Driver Support, Premium Audio, kauko-ohjattava webasto, parkkitutkat molemmissa päissä + kamera takana sekä jälkikäteen asennettuina faceliftin LED-päivävalot ja digitaalimittaristo) olisi parhaillaan myynnissä, koska tulin siihen tulokseen, että tarvitsen harrastusteni takia Land Roverin. Kallein huolto eli jakopää tehty 18.3.2021 ja vaihteistoöljytkin vaihdettu 10.9.2020, eli tiedossa on huolettomia kilometrejä. Kysele lisää, jos kiinnostaa.
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa Nostin

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Terve,

V60 '12, T4, 1.6 bensa, automaatti, ajettu n. 300 000km. Tuollaista tarjottiin ostettavaksi. Mihin kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota? Minkälaisia tyyppivikoja näissä on?

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 770
  • www.vrcf.fi
Kauhee autokuume päällä ja halu vaihtaa vanhakoppanen S60 farkkuun. Nettiautoa selailessa on yksi sopiva löytynyt https://www.nettiauto.com/volvo/v60/11988777 ja kävinkin sen nopsaan koeajamassa. Kaikki tarvittavat varusteet löytyi ja auto tuntui olevan sopivassa kunnossa, mutta pari kyssäriä jäi mieleen.

En hirveästi perehtynyt S/S systeemiin, mutta mielestäni se oli päällä, muttei missään vaiheessa sammuttanut autoa. Auto oli varmasti lämmin ja sisätilaa ei tarvinnut jäähdytellä tai lämmitellä erityisesti. Tutkiselkin kertomuksia ja tämä voisi ehkä kieliä myös akusta mikä on loppusuoralla. Mun paras veikkaus tutkimatta on, että käytössä saattaisi olla jopa alkuperäinen akku. Muistaakseni huoltokirjassa ei ollut mainintaa aiheesta ja edellinen omistaja sanoi ajaneensa vain pitkää matkaa harvakseltaan, eikä oikeastaan ollenkaan pätkää. Oli ollut siis edellisellä omistajalla pitkään. Ei ollut kuulemma tarvinnut tehdä mitään ekstrahuoltoja tai vaihdella juurikaan kuluvia osia. Sen puolesta kuluvia osia voisi olla aika lopussa kohta. Sininen oli vaihtanut laatikkoöljyt samalla kun oli tullut heille vaihdokisi. En kyllä ihan kauheesti tykännyt tuosta Aisinin 6v laatikosta. Paljon paremmin ja siistimmin vaihdot tuntuu toimivan mun 390 tkm ajetussa 5v-laatikossa. Melkoinen kuminauhahan se vanha laatikko on mutta toi uudempi dinosauruslaatikko töksähtelee. Sinällään toimi kyl mun mielestä ihan normaalisti, mikään nykyaikainen ja sivistynythän se ei kyllä ole.
Webastoakaan ei taida oikein päästä testaamaan näissä uudemmissa kun on niin lämmintä.

Olikohan vaan user error S/S käytössä vai voisikohan tässä olla jotain muutakin takana?

Pahin oli kuitenkin että motarilla reilussa satkussa auto alkoi täristämään ja vakkarilla ajaessa ratti jopa vähän vatkasi. Myyjä ei oikein mun kommenttia ottanut tosissaan ja vähätteli kovasti asiaa. Väitti että kun on pitkään seisonut pihalla, niin renkaat voi vähän täristää alkuun. Ihan en kyllä moista purematta niele. Mutta toisaalta yksi autoharrastajakaveri sano, että sen mersu kyllä tekee ihan samaa. Tää tärinä jos ei selviä niin kaupat jää tekemättä.

Onko ajatuksia tärinästä? Kesärenkaat oli kyllä aika loppu jo, mutta omalla riskillä en halua tätä selvittää vaihtamalla uusia kumeja.

Hieno auto kaiken puolein, mutta pakko sanoa, että hemmetin hyvä on vanha S60 -05 D5 ollut. 390tkm mittarissa ja alustan kun on pitänyt kunnossa  niin ajoltaan se oli mun mielestä jopa parempi. Jotenkin tuntuu, että monissa asioissa on menty taaksepäin. Harmi kun vanhat V70 on tosi löllöjä ja alkaa olemaan muutenkin remonttikypsiä pahasti ja mieleistä tekniikkayhdistelmää ei löydy tai ole ja uudemmatkaan ei oikein sytytä sitäkään vertaa.

Oudosti oli Sinisellä vähän halutonta myydä autoa siten, että se olisi täysin kunnossa. Tai että vaikeammat tekniset ongelmat selvitettäisiin.

Millasia nämä V60 mallit on ollut huoltaa itse? Olen liki kaikki perushuollot ja osien vaihdot opetellut tekemään vanhaan ikiliikkijaan ja halua olisi uudempaakin autoa huoltaa ainakin jossain määrin itse. Joku vähän parempi testeri ainakin olisi nopeasti hankintalistalla.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo