Race.fi  Puotilan autokorjaamo

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678196 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6024
Veikkaan että jos etupyörät siirtäisi taakse siirtyisi tärinä myös ja saisi pyöriin liitettyä tärinän. Tärinää en vähättelisi se syö nivelet nopeasti
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 770
  • www.vrcf.fi
Sininensen myyjä oli erittäin haluton selvittämään tai ratkaisemaan asiaa. Autossa olisi toisena renkaina kitkat minulla kävisi ihan hyvin, että kitkat paikalleen ja koeajo. Mutta ei voi kuulemma semmoistakaan tehdä. Tuota renkaiden kierrätystä en tajunnutkaan kysyä, sehän voisi paljastaa syyn jo paljon helpomminkin. Mullakin on ollut joskus vähän epätasapainossa jotkut renkaat missä toinen pari ei taka-akselilla toimi kokonaisuutena huomaamattomasti.

Edellinen omistaja kertoi ettei häneltä lähtiessään tärissyt pätkääkään. Nyt oli ihan rehellinen tutina ja tärinä satkun vauhdissa ja mulle ei semmoista tutinaa autoon tule, jos ei renkaiden vaihdolla lähde pois.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6024
Ota uudestaan koeajoon ja kierrätä ne pyörät itse, jos ei helpolla löydy vähemmän epäilyttävää v60-yksilöä/myyjää ;) Ja toki voihan tuo olla myös jumiva jarru/laakeri jonka huomaa jos vanne kuumenee kun ajaa 15km motaria.
« Viimeksi muokattu: 22.08.2021, 13:21:39 kirjoittanut Mustalaatikko »
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 770
  • www.vrcf.fi
Juu, näin se on tehtävä :)
Enköhän mä huomenna menee liikkeeseen uudelleen. Jospa saisi aukioloaikojen puitteissa pidemmän koeajo rupeaman nyt. Lauantaina oli kiire ja sain vain tunnin ajoaikaa ja viikonlopuksi eivät antaneet autoa. Samalla voisi pyytää sen renkaiden kierrätyksen. Jos vaan hallipaikkaa on vapaana, niin siinä nyt ei montaa minuuttia mekaanikolla mene.

Hyvä vinkki tutkia myös tuo vanteiden lämpötila, sekään ei tullut mieleen, kun koskaan ei ole ollut varsinaisesti pyörälaakeriongelmaa tai ongelmallisia jarruja. Aina olen havainnut vialliset tai loppuunkuluneet osat renkaiden vaihdossa tai muuten ja niistä ei ole aiheutunut sen kummempaa oiretta.

edit:
Sininen käytti mun odotellessa renkaat tasapainotuksessa ja liki kaikki tutina hävis. Renkaat tosissaan vaihtokypsät mun makuun, niin eiköhän loput tärinät lähde siinä sitten. Akku siinä oli finaalissa ja myyjä vaihtaa uuden akun ja katsastaa auton. Sen jälkeen se on valmis mulle, itselle jäi uusien renkaiden vaihto.
« Viimeksi muokattu: 23.08.2021, 17:40:06 kirjoittanut Itsok »

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
V70 mk3 hankinta on suunnitteilla. Perheessä on ennestään jo n.9,5 vuotta ollut V70 -09 D5 summum aut, ajettu nyt n.492 Tkm. Jotain samanlaista olisi harkinnassa, 5 sylinteriä, diesel ja automaatti, Xenon valot ja kokonahat. D3 koneistakin (163 hp) olen harkinnut.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
V70 mk3 hankinta on suunnitteilla. Perheessä on ennestään jo n.9,5 vuotta ollut V70 -09 D5 summum aut, ajettu nyt n.492 Tkm. Jotain samanlaista olisi harkinnassa, 5 sylinteriä, diesel ja automaatti, Xenon valot ja kokonahat. D3 koneistakin (163 hp) olen harkinnut.

Tällainen 307 tkm 2010 V70 2,0D Momentum tuli taloon  :)



Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa hohvu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Morjesta, kovasti tekisi mieli siirtyä v70mk2 —>s80, alkaen 08vm-> Eniten kiinnostaisi tuo D5 malli. Isäukolta löytyy T5:nen niin joku tuntuma autosta on. Lukenut tuosta viisipyttyisen harmillisesta vaivasta että liian useilla on pyörhtänyt apulaitehihna jakopään väliiin. Onko kaikkiin D5 moottoreihin saatavilla suojaa tätä varten? Oikeastaan ainut syy mikä mietityttää kyseisessä konemallissa. Ilmeisesti 2.0 litraisissa ei tätä pelkoa olisi?

Poissa HiekkaHeikki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • www.vrcf.fi
Lukenut tuosta viisipyttyisen harmillisesta vaivasta että liian useilla on pyörhtänyt apulaitehihna jakopään väliiin. Onko kaikkiin D5 moottoreihin saatavilla suojaa tätä varten? Oikeastaan ainut syy mikä mietityttää kyseisessä konemallissa.

Tuohon apulaitehihnan katkeamisen riskiin voi myös itse vaikuttaa. Silloin tällöin auton käynnissä ollessa katsoo että hihna kulkee tasaisesti, hyppimättä eikä mitään kitinöitä kuulu. Kitinä kuuluu todennäköisesti laturin vapaakytkimestä joka on syytä vaihtaa. Olen myös vaihdattanut apulaitehihnan n. 60 tkm välein huollon yhteydessä.
 
XC60 D4 AWD -16

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Morjesta, kovasti tekisi mieli siirtyä v70mk2 —>s80, alkaen 08vm-> Eniten kiinnostaisi tuo D5 malli. Isäukolta löytyy T5:nen niin joku tuntuma autosta on. Lukenut tuosta viisipyttyisen harmillisesta vaivasta että liian useilla on pyörhtänyt apulaitehihna jakopään väliiin. Onko kaikkiin D5 moottoreihin saatavilla suojaa tätä varten? Oikeastaan ainut syy mikä mietityttää kyseisessä konemallissa. Ilmeisesti 2.0 litraisissa ei tätä pelkoa olisi?

Kannattaa sitten perehtyä eri vuosimallien eroihin tarkkaan. D5-nimellä on myyty ainakin kolmea eri moottoria: 185 hv (2007-2008), 205 hv (2009-2011) ja 215 hv (2012-2015). Päästöt automaattivaihteisena pienenevät 193 g -> 178 g -> 159 g  ja yhdistetty kulutus 7.3 -> 6.7 -> 6.1 noiden kolmen eri version välillä.

Lisäksi facelifteissä (2014-) on ollut tarjolla 2.0-litrainen, nelisylinterinen VEA-perheen D4 (181 hv), jonka yhteydessä automaatti oli 8-vaihteinen, yhdistetty kulutus vain 4.3 litraa satasella ja päästöt 113 g. Jos olisin ostamassa S80:ä, niin harkitsisin vakavasti vm. 2014 tai uudempaa D4:ää, jos vain lompakko antaa myöten. Jos haluaa ehdottomasti D5:n, niin vm. 2012 alkaen sisusta on faceliftattu ja D5:nkin kulutus on pienempi.
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa hohvu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Kannattaa sitten perehtyä eri vuosimallien eroihin tarkkaan. D5-nimellä on myyty ainakin kolmea eri moottoria: 185 hv (2007-2008), 205 hv (2009-2011) ja 215 hv (2012-2015). Päästöt automaattivaihteisena pienenevät 193 g -> 178 g -> 159 g  ja yhdistetty kulutus 7.3 -> 6.7 -> 6.1 noiden kolmen eri version välillä.

Lisäksi facelifteissä (2014-) on ollut tarjolla 2.0-litrainen, nelisylinterinen VEA-perheen D4 (181 hv), jonka yhteydessä automaatti oli 8-vaihteinen, yhdistetty kulutus vain 4.3 litraa satasella ja päästöt 113 g. Jos olisin ostamassa S80:ä, niin harkitsisin vakavasti vm. 2014 tai uudempaa D4:ää, jos vain lompakko antaa myöten. Jos haluaa ehdottomasti D5:n, niin vm. 2012 alkaen sisusta on faceliftattu ja D5:nkin kulutus on pienempi.

No joo eipä tuo D5 nyt mikään välttämätön ole mutta nykyinen v70 vapari ei oikein isolla tiellä tee ohituksista tarvittaessa kovin miellyttäviä.  Kiitokset kattavista vastauksista. Chättiautossa jokunen varteen otettava D4 ja yksi oikein mielenkiintoinen D3:nenkin. Pitääpä googletella ja perehtyä mitä eroa noissa.

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
No joo eipä tuo D5 nyt mikään välttämätön ole mutta nykyinen v70 vapari ei oikein isolla tiellä tee ohituksista tarvittaessa kovin miellyttäviä.  Kiitokset kattavista vastauksista. Chättiautossa jokunen varteen otettava D4 ja yksi oikein mielenkiintoinen D3:nenkin. Pitääpä googletella ja perehtyä mitä eroa noissa.

Jos löytyy sopivia ehdokkaita, tänne voi aina postata linkkejä ja kysyä mielipiteitä  :)  Katso yv:t, laitoin muutaman vuosimallin tallessa olleet suomiesitteet jakoon.
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa hohvu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
https://saka.fi/fi/vaihtoauto/volvo-s80-189144/

Onko tuo D3 yhtä hyvässä maineessa kestävyydeltään kuin D5? Ilmeisesti tässä on jo uudempi vaihteisto, 8 vaihteinen? Onko sama aski mitä bmw käyttää, kuvissa näyttäisi siltä? Mp?
« Viimeksi muokattu: 13.09.2021, 23:29:12 kirjoittanut hohvu »

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Tuo on vielä perinteinen lähes pomminvarma 5 sylinterinen ja 6 vaihteisella laatikolla. Eli ihan sama kuin D5 mutta pienemmällä iskutilavuudella.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
https://saka.fi/fi/vaihtoauto/volvo-s80-189144/

Onko tuo D3 yhtä hyvässä maineessa kestävyydeltään kuin D5? Ilmeisesti tässä on jo uudempi vaihteisto, 8 vaihteinen? Onko sama aski mitä bmw käyttää, kuvissa näyttäisi siltä? Mp?

Tuo on vm. 2013, eli 5-sylinterinen ja vaihteisto 6-vaihteinen TF-80SC:

Lainaus
VOLVO S80 II (AS) D3 2013 136hv

Korimalli:
Sedan
Moottorityyppi:
Diesel
Käyttövoima:
Diesel
Polttoaineen syöttö:
Suoraruiskutus
Vetotapa:
Etuveto
Sylinteriluku:
5
Sylinteritilavuus:
1984
Vuosimalli:
2013
Rekisteröintipvm.:
20120928
Vaihteisto:
Automaattinen
Alustanumero:
YV1AS31A0D1167854
Moottorikoodi:
D5204T7
Ryhmäkoodi:
VO Fi0560
Ajoneuvotyyppi:
PB
Omamassa kg:
1725
Pituus mm:
4851
Kokonaismassa kg:
2200
Moottoriteho kW:
100
Moottoriteho hv:
136

Tuo 100 kW / 136 hv on tuon painoiseen autoon todella vähän. Jos tuohon päädyt, jonkinlaista optimointia voi suositella lämpimästi, esim.

Lainaus
ST2 (156-kW Power, 480-Nm Torque)   €299.00 excl. VAT

(https://d5t5.com/search/YV1AS31A0D1167854)

4-sylinteriset moottorit ja 8-vaihteiset automaatit tulivat vuosimalliin 2014 D4 ja pienempiin etuvetoihin.
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa kreme

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
XC60 harkinnassa, kaupat jo aika pitkällä, mutta kysytään täältä, silläkin riskillä, että joku muukin autokuumeinen kyseisen yksilön löytää https://bit.ly/3hJwZHG
XC60 D4 AWD Business manuaali. 240 tkm ajettu. Käyttöönotto 11/2013 (MY14) ja Trafin tietojen perusteella D5244T17 moottorilla.
Nelivedon huollosta 130tkm merkintä 08/2018.
Jakopääremontti 158 tkm 04/2019, että ei vielä ainakaan yliajalla, kilsat lähenee.
Aika maltilliset varusteet, mutta olennaiset löytyy. Herkkuna mm. sähkötoiminen takaluukku, lisälämppäri, navigaattori (liekö kuinka ajantasaiset päivitykset) ja VOC näyttäisi nappien puolesta löytyvän, mutta ei mainintaa myyntitiedoissa tai nettiauton järjestelmästä (maksullisista) saatavista tiedoista, että onko otettavissa käyttöön. Edellinen omistaja ajanut ~90 tkm, mutta ei löytynyt nimen avulla varmuudella yhteystietoja, että saattaisi lähteä soittelemaan.

Olisko vinkkiä mitä pitäis osata kysyä tai koeajolla testata, tai mihin kiinnittää huomiota, ennen kuin kättelee?
Volvo V70 '14 D3 Momentum A
Volvo V70 '09 2.0 D Momentum

 

Futurez  Kulkukoira