Elekma  Autoracing

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678203 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Hippasuu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Automaattivaihteista ostaessa kannattaa tietenkin selvittää, onko vaihteistoöljyjä vaihdettu. Sopiva vaihtoväli on noin 60-80 tkm. Jos on menty "ohjelman mukaisilla" huolloilla eli 300-450 tkm ajettuun automaattiin ei ole vaihdettu vaihteistoöljyjä kertaakaan ja vaihteisto on alkuperäinen, niin miettisin kahteen kertaan, kannattaisiko etsiä jokin toinen yksilö.
Tämä, kun kattelin itelle ja vaimolle Volvoa niin oli kyllä tiukassa löytää -08 tai uudempaa jossa olis vaihteistoöljyt vaihettu asiallisesti. Yleisimmin oli vaihettu 80-100tkm välillä eka kerta, ja sitten seuraava vaihto oli tekemättä tai tehty yli 250tkm kohdalla yleensä liikkeessä kun auto oli otettu vaihdossa. Pidin kuitenkin periaatteesta kiinni että vähintään n. 100tkm:n välein pitää olla vaihto tehtynä ja löytyhän ne sitten, mutta pitkästi toistakymmentä yksilöä piti ensin koluta läpi:D.
S80 -08, V70 -08

Poissa Kir ka

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Moi. Mitä osasin hakutoimintoa käyttää niin mitenkään kauhean paljon en löytänyt tästä tietoa. Elikkä vakavassa mietinnässä olisi v70 vm08-09 2.0f koneella joten kokemuksia kaivattaisiin. Elikkä tuo on vissiin samaa sarjaa ton esim v50 löytyvän 1.8 koneen kanssa elikkä foordin duratecciläisiä molemmat jos olen oikein ymmärtänyt. Mutta mites onko tossa 2litrasessa ollenkaan samoja robleemia kun siinä 1.8litrasessa esim öljynsyöntiin ja muuhun liittyen? Mitä noissa kannattaa tarkastella ja ottaa huomioon vaikka tommosissa yli 250tkm ajetuissa yksilöissä? Entäs polttoaineenkulutus, paljonko jengi päässy suurinpiirtein tankillisella pelkällä bensalla tai pelkällä etanolilla? Itsellä kokemusta vain Trollhättanilaisista etanolivehkeistä mutta onko tossa koneessa jotain mitä täytyy tarkastella nimenomaan etanolilla ajamisen kannalta? Huoltoväli tietty varmaan kannattaa pitää suht lyhyenä.
Kiitos etukäteen vastauksista!

Poissa Larinetti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Morjesta

Itselläni ollut 2 vuotta -12 V70 D3 (163 hp) Summum Premium Business, kilsoja nyt 247 tkm ja hyvin on mennyt 40 tkm omassa käytössä. Voisin sanoa, että luotettavin auto mitä mulla on koskaan ollut (tähän asti)  ;D

Varusteena mm. Sensus isommalla näytöllä, mutta ilman navia. Kysymys kuuluukin, onko tuo navi saatavissa kohtuullisilla kustannuksilla toimintaan vai vaatiiko palikan vaihtoa enemmänkin? Sinänsä hassua, ettei navia ole kun kamerat ja TV kuitenkin on.

Toinen kysymys liittyy päivävaloihin. Olen täältä lueskellut, että 4-asentoisella katkaisijalla voisi saada ne toimimaan. Hommasin tällaisen katkaisijan, mutta ilman ohjelmointia kaikissa paitsi parkkiasennossa paloi kuitenkin ajovalot. Saako tämän ohjelmoitua niin, että sumuvalot toimisivat päivävaloina?

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Morjesta

Itselläni ollut 2 vuotta -12 V70 D3 (163 hp) Summum Premium Business, kilsoja nyt 247 tkm ja hyvin on mennyt 40 tkm omassa käytössä. Voisin sanoa, että luotettavin auto mitä mulla on koskaan ollut (tähän asti)  ;D

Varusteena mm. Sensus isommalla näytöllä, mutta ilman navia. Kysymys kuuluukin, onko tuo navi saatavissa kohtuullisilla kustannuksilla toimintaan vai vaatiiko palikan vaihtoa enemmänkin? Sinänsä hassua, ettei navia ole kun kamerat ja TV kuitenkin on.

Vdashilla onnistuu: Navigation activation €159.00

Tarvitset tuota varten DiCE:n tai jonkun, jolla on DiCE, jotta muutoksia pääsee tekemään. Foorumin nimimerkiltä Ahtopaine voinee kysellä. En tiedä, kuuluuko tuohon Vdashin Navigation activation -toimintoon ohjelmistopäivitys, joka mahdollistaa karttapäivitykset USB-tikulta, mutta jos ei, se kannattaa pyytää huollosta, niin voi päivitellä kartat itse, kun karttapäivityksiä ilmestyy. Maksaa muutamia kymppejä.


Toinen kysymys liittyy päivävaloihin. Olen täältä lueskellut, että 4-asentoisella katkaisijalla voisi saada ne toimimaan. Hommasin tällaisen katkaisijan, mutta ilman ohjelmointia kaikissa paitsi parkkiasennossa paloi kuitenkin ajovalot. Saako tämän ohjelmoitua niin, että sumuvalot toimisivat päivävaloina?

Sumuvalojen käyttäminen päivävaloina on dorkaa touhua. Hommaa siihen Volvon oikeat LED-päivävalot (osanumerot 31383204 vasen ja 31383205 oikea) ja käytä niitä. Sen jälkeen ohjelmointi hoituu Vdashilla. Oikea asetus, jolla neliasentoisen valokatkaisijan AUTO-asento toimii (/toimi ainakin vm. 2012 XC70:ssä), on

User configurable dedicated Day Running Light in Pos 'AUTO'

Aihetta koskeva keskustelu: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=6940.0
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa Larinetti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vdashilla onnistuu: Navigation activation €159.00

Sumuvalojen käyttäminen päivävaloina on dorkaa touhua. Hommaa siihen Volvon oikeat LED-päivävalot (osanumerot 31383204 vasen ja 31383205 oikea) ja käytä niitä.

Onhan se dorkaa, mutta lähinnä tässä oli pointtina, että saisi ne valot ohjelmoitua toimimaan ns. päivävaloina ja hommaisi DRL-valot kun joutaa. Ei kellään ois Pohjois-karjalassa tai -Savossa Vdashiä ym vaadittuja hilppeitä? Ei nyt itseä niin kiinnosta alkaa niitä virittelemään  ::)

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Onhan se dorkaa, mutta lähinnä tässä oli pointtina, että saisi ne valot ohjelmoitua toimimaan ns. päivävaloina ja hommaisi DRL-valot kun joutaa. Ei kellään ois Pohjois-karjalassa tai -Savossa Vdashiä ym vaadittuja hilppeitä? Ei nyt itseä niin kiinnosta alkaa niitä virittelemään  ::)

Sumuvalot eivät toimi alkuperäisellä johdotuksella päivävaloina. Etusumuvalot on kytketty yhteen valokatkaisijan nappuloista, sen sijaan päivävalot on kytketty olemaan päällä silloin, kun lähivalot eivät pala, muissa kuin parkkivaloasennossa.
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa Larinetti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Sumuvalot eivät toimi alkuperäisellä johdotuksella päivävaloina. Etusumuvalot on kytketty yhteen valokatkaisijan nappuloista, sen sijaan päivävalot on kytketty olemaan päällä silloin, kun lähivalot eivät pala, muissa kuin parkkivaloasennossa.

Tuossa 4-asentoisessa katkaisijassa ei edes ole nappulaa etusumuvaloille. Eli täytys varmaan tuo ryöstötoimenpide tehdä jostain, että tulee virrat oikein.

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Tuossa 4-asentoisessa katkaisijassa ei edes ole nappulaa etusumuvaloille. Eli täytys varmaan tuo ryöstötoimenpide tehdä jostain, että tulee virrat oikein.

Jos se valokatkaisija näyttää tältä



niin eikö tuon takasumuvalon yläpuolella olevan merkitsemättömän hatun takana ole mitään? Siinähän etusumuvalon katkaisija on ollut niissä malleissa, joissa etusumuvalot oli.
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa Larinetti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Jos se valokatkaisija näyttää tältä

(Kuva poistettu lainauksesta.)

niin eikö tuon takasumuvalon yläpuolella olevan merkitsemättömän hatun takana ole mitään? Siinähän etusumuvalon katkaisija on ollut niissä malleissa, joissa etusumuvalot oli.

Enpäs ole sitä niin tarkkaan tutkinut, tuollainen samanlainen se on (eri värinen kylläkin). Ajattelin vain, että siinä on "kylmä" nappula kun ei ole sumuvalon symbolia.

Poissa Isojohtaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Tuli hankittua talvella V60 MY2012. Ilmastointiongelmaa tuntuis olevan, täyttöhuolto ei auttanut.
Kylmää tulee kun laittaa LOW mutta näillä keleillä kun ulkona +5 ja aurinko paistaa niin tulee autossa lämmin. Pyynnin ollessa 21 on oikea lämpötila elohopealla mitattuna 24-25. Mistä olisi hyvä alottaa tutkimaan, sisäilmanhaistelija ja aurinkoanturi vaihtoon?

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2895
Sisäilmanhaistelija kannattaa ottaa ensiksi syyniin, eli puhdistaa pölystä. Asianmukaisella lukijalla näkisi, että antaako kyseinen anturi loogisia lukemia.

Poissa Mmh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Autonvaihto alkaisi olla ajankohtainen ja nyt on alkanut kiinnostamaan tuommoinen alkupään v60. Myöskin s60 voisi hyvän yksilön kohdalle sattuessa mennä. Kilometrit sattuisi 200-300tkm välille. Onko näissä jotain erityistä mitä pitäisi ottaa huomioon, kun menee katsomaan autoa? Koneeksi valikoitunee d4 tai d5 awd. Pieniä kulutuslukemia lupaavat noille, mutta mitähän on todellisuudessa? Volvosta en haluaisi pois vaihtaa, mutta tuo kulutus mietityttää. Myöskään nelivedosta ei kovin mielellään luopuisi, kun on kerran sellaisien erehtynyt hommaamaan.

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Autonvaihto alkaisi olla ajankohtainen ja nyt on alkanut kiinnostamaan tuommoinen alkupään v60. Myöskin s60 voisi hyvän yksilön kohdalle sattuessa mennä. Kilometrit sattuisi 200-300tkm välille. Onko näissä jotain erityistä mitä pitäisi ottaa huomioon, kun menee katsomaan autoa? Koneeksi valikoitunee d4 tai d5 awd. Pieniä kulutuslukemia lupaavat noille, mutta mitähän on todellisuudessa? Volvosta en haluaisi pois vaihtaa, mutta tuo kulutus mietityttää. Myöskään nelivedosta ei kovin mielellään luopuisi, kun on kerran sellaisien erehtynyt hommaamaan.

https://www.spritmonitor.de/en/overview/51-Volvo/1213-V60.html?fueltype=1&vehicletype=1&constyear_s=2011&constyear_e=2016&minkm=15000&powerunit=2

Tuosta voi saada jonkinlaista osviittaa todellisista kulutuslukemista. Kaikkien dieselien keskiarvo pyörii noin kuuden ja puolen litran paikkeilla, mutta pienempiä ja suurempiakin kulutuksia on. Tietysti paljon vaikuttaa erityisesti sen ikäisillä autoilla, joissa start/stopia ei vielä ole, kuinka paljon tulee maantieajoa ja paljonko kaupunkiajoa. Kaupunkipainotteiseen ajoon hybridi-D5 tai -D6 on kulutuksen puolesta pihin kuskin valinta, jos pystyy lataamaan, koska silloin kulutus jää todella pieneksi. Hybridissä on tietenkin omat ongelmansa ja tavaratila on varsin pieni.

Noilla kilometrimäärillä kannattaa tietenkin katsoa auton huoltohistoriaa ja erityisesti, milloin jakopäähuolto on tulossa. Jos paremmin (Driver Supportilla) varusteltu auto on tähtäimessä, vm. 2014-> facelifteissä BLIS on tutkilla kameroiden sijasta, adaptiivinen cruise jonoavustimella toimii selvästi vanhempia paremmin (osaa lähteä liikkeelle itse, jos jono pysähtyy) ja aktiiviset kaukovalot ovat varjostimilla pelkän automaattisen lähivaloille vaihdon sijasta. Itse katsoisin vain Summum-varustetason malleja ja katsoisin myös, että auton penkit ovat sporttiversiot, joissa on paljon parempi sivuttaistuki.

Jos joutuu ajamaan missä tahansa huonokuntoisilla teillä, kannattaa myös tiedostaa, että V60:n maavara vakiomallina on todella pieni. V60 Cross Countryn maavara sen sijaan on 20 cm, eli se sopii suomalaiselle tiestölle tavallista mallia huomattavasti paremmin.
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa kopla

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Takana 16-vuotta hyvin palvelleen bensa V70 kanssa ja nyt voisi päivittää uudempaan.

Kävin eilen koeajamassa V70 2016 D4 reilu 250tkm ajettua. Täältä olen lukenut, että ainakin alkupään D4-moottoreissa ollut tuota öljynsyönti vikaa. Miten mahtaa olla noiden loppupään mallien osalta vaivaako niitä edelleen sama? Yksi puolituttu Volvo-korjaaja arveli, että tuohon olisi tehty parannuksia ja tuo ongelma ei vaivaisi enää niinkään.

Soittelin edelliselle omistajalle joka ostanut tuon vähän ajattuna niin hän ei ollut ainakaan huomannut mitään öljynsyöntiä. Kehui ajaneensa tuolla yli 200tkm ja kuulemma paras auto mitä hänellä ollut.

Mitä muuta tulisi ottaa huomioon kyseisellä autolla? Tarkoitus nimittäin hankkia luotettava käyttöauto taas pitkäksi aikaa. Vähän ollut mietinnässä kyllä myös V90 malli.

Poissa zombiland

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 370
  • www.vrcf.fi
Hankinnassa S80 2.5T
« Vastaus #2459 : 15.08.2022, 19:12:14 »
Olen aikeissa ostaa S80 2.5t :n vm. -07- -10  aj. max.200tkm  olisiko manuaali laatikko minkälainen vaihtoehto , ajattelin lähinnä tuon moottorin luonteeseen sopivaa laatikkoa ,näyttäs olevan tarjontaa myös manuaalina vaikka suurin osa taitaa olla autom.

 

RallyBaron  Samppasport