KL-varaosat  Race.fi

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678195 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Sigu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Tommoset tuotteet on pihassa sekä automaattina että manuaalina. Molemmissa on puolensa. Käy ajamassa kumpaakin niin saat paremmin selville kumpi olisi just sulle oikea vaihtoehto.

Omaan makuun manuaali 2.5T on kaupungissa tosi vaivalloinen ajettava eli aja koeajolla vähintään 30min ihan pelkkää keskustarinkiä ja mieti miltä tuntuu  ;D Manuaali on jotenkin hidas ja kankea monen muun merkin manuaaliin verrattuna. Mitään ripeitä vaihtoja tolla manuaaliaskilla ei oo miellyttävää tehdä missään nopeuksissa ja loota on jotenkin tunnoton muutenkin, vaihteet ei mene tarkasti sisään vaan jostain siitä suunnilleen, vaikea selittää  ::)

Automaatti taas luistattaa etenkin 1 ja 2 vaihteilla, sekin käy kyllä hermoon pidemmässä keskustarallissa. Automaatti on jotenkin sellanen kulmikkaan oloinen ja teho/vääntö tuntuu pienillä vaihteilla hukkuvan jonnekin manuaaliin verrattuna. Ja hitaan puoleinen on vaihtamaan automaattikin. Raskaan tuntuinen, kankea.

Mikäli ajat paljon kaupungin keskustoissa ota automaatti, jos haluat koneesta paremmin tehon/väännön taajamanopeuksissa ja vauhdissa tehdyn risteyskäännösten jälkeen, niin ota manuaali. Valtatieajoon en oikein osaa valintaa tehdä, ehkä manuaali jos enemmän ohittelee ja ajelee rivakammin vaikkakin 3 vaihteella 100+ vauhdissa molemmat etenee persdynolla samaa tahtia. Jos siis pelkkää ajettavuutta ajatellaan ja moottorin luonteeseen sopivaa vaihtoehtoa, niin ei oo kyllä hirveästi kehuttavaa kummassakaan vaihdelaatikossa.

Poissa Jussitee

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Terve! Tässä on nyt viikonlopun ajan testissä Xc60 D3 2.4d 163hv 2010. Mittarissa 308tkm. Automaatti. Huoltokirja löytyy ja on aika hyvin täytetty. Laatikko öljyt vaihdettu säännöllisesti.
Onkos pahaa sanottavaa? Tuntuuhan tämä vähän kömpelöltä A4 Audin jälkeen mutta on tasainen kyyti!

Poissa HiekkaHeikki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • www.vrcf.fi
Terve! Tässä on nyt viikonlopun ajan testissä Xc60 D3 2.4d 163hv 2010. Mittarissa 308tkm. Automaatti. Huoltokirja löytyy ja on aika hyvin täytetty. Laatikko öljyt vaihdettu säännöllisesti.
Onkos pahaa sanottavaa? Tuntuuhan tämä vähän kömpelöltä A4 Audin jälkeen mutta on tasainen kyyti!

 Kai se on AWD?
Hyvällä huollolla kestää kyllä kilometrejä reilusti. Minun edellinen -10 XC60 lähti vaihtoon 331tkm ajettuna ja liikkuu näköjään Parikkalan suunnalla vieläkin.
Oli minulla kerran Audikin, A4 -08 2.0TDI pumppusuutin koneella eikä jäänyt sitä ikävä.
Kolme kertaa hinausauton lavalla 220tkm matkalla. Kahdesti meni suutin (vaihtoivat sitten kaksi ehjääkin takuuseen) ja kerran jäätyi imukanava ja meno hyytyi. Sen jälkeen vielä poikani käytössä öljypumpun akseli pyöristyi ja voitelu loppui. Onneksi tajusi sammuttaa välittömästi niin selvisi uuden akselin vaihdolla. 
XC60 D4 AWD -16

Poissa Kasikymppiukko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Kävin koeajolla 07 s80 autom. 2.5T:llä ja siinä kuulu jostain suhina kun käänti rattia. Lisäksi kiihdyttäessä tai liikeelle lähdössä ykkösvaihde vinkui/ulisi vaimeasti mutta ääni loppui kun laatikko vaihtoi kakkoselle. Laatikon öljyt oli vaihdettu n. 90t välein huoltokirjan mukaan
Osaako joku sanoa mistä nuo äänet vois johtua ja onko kalliita remppoja tiedossa?
Mites noiden tuon ikästen volvojen pohjat ja helmat, ruostuuko ne yleensä helposti?

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Suhinasta en osaa sanoa mutta ykkösvaihteen vinkuminen on ominaisuus.

Ja kyllähän nämä ruostuu jos ei ole ruostesuojattu. On mennyt jo helmoja ja apurunkoja uusiksi.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5049
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Siinäpä se, alle 2006 pitäis olla jos haluaa ruosteetonta ja yksinkertaisempaa ja toimivaa alustaa. (P2)
2006----> oli jo P3 mikä on fordia ja pellit kans samaa luokkaa kuin mondeo.

Jos kääntäessä suhinaa kuuluu niin voi olla vaan nesteet vähissä tehostimessa ja mistähän se taas johtuu... V:>
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Ykkösvaihteen ulina on ominaisuus, kuten Huikkoster kertoi. Meillä ollut kolme kuusivaihteista ja kaikissa ulisee, vaikka öljyt vaihdettu säännöllisesti.

Siinäpä se, alle 2006 pitäis olla jos haluaa ruosteetonta ja yksinkertaisempaa ja toimivaa alustaa. (P2)
2006----> oli jo P3 mikä on fordia ja pellit kans samaa luokkaa kuin mondeo.
P2:stakin löytyy varmasti ruostetta, kun ottaa takaa sisälokasuojat pois ja katsoo, miltä näyttää helman pääty. ::)

Poissa Kasikymppiukko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Siinäpä se, alle 2006 pitäis olla jos haluaa ruosteetonta ja yksinkertaisempaa ja toimivaa alustaa. (P2)
2006----> oli jo P3 mikä on fordia ja pellit kans samaa luokkaa kuin mondeo.

Jos kääntäessä suhinaa kuuluu niin voi olla vaan nesteet vähissä tehostimessa ja mistähän se taas johtuu... V:>

No kerrotko mistä se johtuu? Jos osaisin arvata niin en kyselis asiasta. Harmi kyllä kun päälle päin ruosteeton ja virheetön auto helmasta sitte ruostunu ja kun muovikotelon alle kun ei pääse kurkkimaan.

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
No kerrotko mistä se johtuu? Jos osaisin arvata niin en kyselis asiasta. Harmi kyllä kun päälle päin ruosteeton ja virheetön auto helmasta sitte ruostunu ja kun muovikotelon alle kun ei pääse kurkkimaan.
Paljonko autolla on ajettu? Minkä väriset nesteet on tehostimen säiliössä ja onhan sitä riittävästi?

Parashan tietysti olisi, kun saisi auton nosturille ja tutkittua pohjan tarkemmin.

Onko katon reuna minkänäköinen tuulilasin yläpuolelta? Näissä on todella herkkä ruostumaan kiveniskujen johdosta.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5049
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
No kerrotko mistä se johtuu? Jos osaisin arvata niin en kyselis asiasta. Harmi kyllä kun päälle päin ruosteeton ja virheetön auto helmasta sitte ruostunu ja kun muovikotelon alle kun ei pääse kurkkimaan.
No JOS ohjaus suhisee niin se neste voi olla vähissä ja mikähän sen nesteen sieltä olis hävittänyt?
Varmaankiin vuoto. Voi vuotaa hammastangon suojakumin sisään niin ei edes näy.
Ainahan sen nesteen määrän voi tarkistaa niinkuin ylempänä todettu.

Tämä nyt vain yksi vaihtoehto, vaikeaa on arvailla kun ei näe itse.

P2 tuo ruoste nyt on pieni vaiva...

Jos oli liikkeessä niin käske korjaan suhinat, ei ne sinne kuulu vaikka myyjä vähättelis vikaa. (Tietenkin)
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa Kasikymppiukko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
No JOS ohjaus suhisee niin se neste voi olla vähissä ja mikähän sen nesteen sieltä olis hävittänyt?
Varmaankiin vuoto. Voi vuotaa hammastangon suojakumin sisään niin ei edes näy.
Ainahan sen nesteen määrän voi tarkistaa niinkuin ylempänä todettu.

Tämä nyt vain yksi vaihtoehto, vaikeaa on arvailla kun ei näe itse.

P2 tuo ruoste nyt on pieni vaiva...

Jos oli liikkeessä niin käske korjaan suhinat, ei ne sinne kuulu vaikka myyjä vähättelis vikaa. (Tietenkin)
Okei, kiitti. Pitää ens kerralla vähä tarkemmin kattoa auto läpi niin ei mee hyvä peli sivu suun. Stressaavaa näin tietämättömänä ostaa käytettyä autoa ku tuntuu että jokainen pikku suhina tai vinkuminen tietää monen tonnin pommia.
No jätin sen takia ostamatta ku väitti ettei sieltä mitään kuulu ja meinas että ehkä se suhisi sen takia ku kylmä auto.
Nuo helmamuovit on pahat ku näytti että oli massat lähteny parista kohtaa joskus kauan sitte ja saanu rauhassa ruostua niin ei tiedä miten pahasti se helma on muhinu siellä muovin alla.

Onko muuten tietoa missä vuosimallissa on diesel volvoihin tullu nämä dpf ja egr viritykset? Ja onko niiden kans yleensä ollu ongelmia? Että Uskaltaako sitä ostaa jotain 270t ajettua dieseliä vai pitääkö jemmata 5000e remppoihin.

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Onko muuten tietoa missä vuosimallissa on diesel volvoihin tullu nämä dpf ja egr viritykset? Ja onko niiden kans yleensä ollu ongelmia? Että Uskaltaako sitä ostaa jotain 270t ajettua dieseliä vai pitääkö jemmata 5000e remppoihin.
Suomi-autoihin DPF taisi tulla 2006, kun tuli uudempi versio D5:sta.

Sanoisin, että uskaltaa, kunhan varmistaa, että auto on Volvon omalla moottorilla, eikä millään PSA:n ykskutosella ompelukoneella. Ensimmäisissä versioissa taisi olla DPF:n vaihtovälin suositus 180tkm. Volvon omissa moottoreissa ei ole erikseen mainittu mitään tiettyä vaihtoväliä DPF:lle.

Poissa Kasikymppiukko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Suomi-autoihin DPF taisi tulla 2006, kun tuli uudempi versio D5:sta.

Sanoisin, että uskaltaa, kunhan varmistaa, että auto on Volvon omalla moottorilla, eikä millään PSA:n ykskutosella ompelukoneella. Ensimmäisissä versioissa taisi olla DPF:n vaihtovälin suositus 180tkm. Volvon omissa moottoreissa ei ole erikseen mainittu mitään tiettyä vaihtoväliä DPF:lle.
Eli vapari 2.4 ja d5 sekä 2.5 t5 ilmeisesti on ainaki luotettavia?
Lisäksi kiinnostais mitä noissa on suositeltu öljyn vaihtovälit automaatille, perälle, haldexille jne? Entä jakopään vaihtoväli ja vaihdetaanko samalla yleensä moniurahihna?
Aika huonosti on monet isojen volvojen omistajat huoltaneet autojaan ku kattelee huoltokirjan merkintöjä. Ei paljo laatikon öljyjä ole vaihdeltu ja haldexista harvoin näkee mitään mainintaa. Hassua että on pitäny säästellä huolloissa vaikka ostaneet noinkin kalliin edustusauton..

Poissa Kasikymppiukko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Suomi-autoihin DPF taisi tulla 2006, kun tuli uudempi versio D5:sta.

Sanoisin, että uskaltaa, kunhan varmistaa, että auto on Volvon omalla moottorilla, eikä millään PSA:n ykskutosella ompelukoneella. Ensimmäisissä versioissa taisi olla DPF:n vaihtovälin suositus 180tkm. Volvon omissa moottoreissa ei ole erikseen mainittu mitään tiettyä vaihtoväliä DPF:lle.
Miten esim. Tommonen 2.4 d5 -07? Miten isoihin remppoihin kannattaa alkaa henkisesti valmistautumaan jos ostaa 270t ajettuna? Paljo tuommosesta kannattaa maksaa jos tuntuu kaikki toimivan ok?

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Eli vapari 2.4 ja d5 sekä 2.5 t5 ilmeisesti on ainaki luotettavia?
Lisäksi kiinnostais mitä noissa on suositeltu öljyn vaihtovälit automaatille, perälle, haldexille jne? Entä jakopään vaihtoväli ja vaihdetaanko samalla yleensä moniurahihna?
Aika huonosti on monet isojen volvojen omistajat huoltaneet autojaan ku kattelee huoltokirjan merkintöjä. Ei paljo laatikon öljyjä ole vaihdeltu ja haldexista harvoin näkee mitään mainintaa. Hassua että on pitäny säästellä huolloissa vaikka ostaneet noinkin kalliin edustusauton..
Yksilöitähän tämän ikäiset autot jo alkaa olla. Lisäksi on hyvä pitää mielessä, että jos D5:sta havittelee, niin kannattaa katsella vuosimallin 2010, ja siitä uudempia autoja, jos vaan paukut riittää. 2006-2009 vuosimallin moottoreissa on monesti nostinvikoja. Tämä johtuu 30tkm huoltovälistä, joka on moottorin yläkerralle ja venttiilikoneistolle myrkkyä. Öljy menee jo niin ohueksi, ettei enää kunnolla voitele myös hiukkassuodattimen tyhjennyspolton takia, koska dieseliä pääsee öljyn sekaan. Toki, jos löytää auton, johon on jo nostinremppa tehty, tai ajettu lyhyemmällä huoltovälillä, eikä moottorin yläkerrasta kuulu ylimääräistä metakkaa, niin kyllähän tuollaisenkin voi melko huoletta ostella. Tuon ikäluokan moottoreissa on myös pullonkaulana imusarjan pyörreläppien säätötangon löystyminen. Monet ovat nippusiteellä lukinneet tangon, ettei pääse liikkumaan, mikä poistaa ongelman. Vuosimallista 2010 lähtien pyörreläpät ja nostinviat jäivät pois. Itse tosin silti vaihdan moottoriöljyt tiheämmin kuin 30tkm. Yleensä tulee vaihdettua 15-20tkm välillä.

Voimansiirron rasvat on hyvä vaihdella siinä 60tkm välein. Haldexin öljytilavuus ei ole edes litraa, niin kyllähän siinä öljy on kovilla jo tuollaisilla ajomäärillä. Omaan autoon oli ensimmäisen kerran vaihdettu muistaakseni 117tkm lukemassa ja nyt vaihdoin itse 182tkm ajettuna. Melko mustaa öljyä oli vaihteistossa ja Haldexissa.
Harmillista on se, ettei voimansiirron öljyjen vaihto kuulu huolto-ohjelmaan, vaan on erikseen tilattava lisätyö, kuten on myös esimerkiksi jakopään huolto. Monilla ei varmaan käy edes mielessä, että öljyjä olisi hyvä vaihdella muuallekin, kuin moottoriin ja jos huoltomyyjäkään ei sitä osaa suositella, niin helposti ne jää vaihtamatta.

Jakohihnan vaihtoväli taitaa olla 180tkm / 4 vuotta. Moniurahihnoilla ei kannata ryskäistä samaa matkaa, vaan Volvon väkikin suosittelee vaihtoa 90tkm välein. Surullisen kuuluisaa on se, että hihna menee poikki ja syöksyy jakohihnan väliin. Meidän talouden toiseen autoon tuli tästä kuittien mukaan 7000 euron remontti. Täälläkin joku myi niihin itse tekemää suojarautaa, jonka pitäisi estää kyseinen tapahtuma.

Miten esim. Tommonen 2.4 d5 -07? Miten isoihin remppoihin kannattaa alkaa henkisesti valmistautumaan jos ostaa 270t ajettuna? Paljo tuommosesta kannattaa maksaa jos tuntuu kaikki toimivan ok?
No ensimmäisenä tulee tietysti se nostinjumppa. Kannattaa vilkaista huoltokirjasta paljonko on ollut huoltoväli ja moottorin käydessä ottaa moottorin päältä suojamuovi pois ja kuunnella tarkkaan, ettei venttiilikoneistosta kuulu säksätystä tai tikitystä.

Kyllä se kai jossain siinä 6000-10 000€ välillä vissiin on? Ei ainakaan yli kympin, tai sitten pitää olla ihan viimeisen päälle hyvässä kunnossa.

 

Elekma  Autoracing