Autodiagnoosi  Carcom Oy

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678184 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Kasikymppiukko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi

Kyllä se kai jossain siinä 6000-10 000€ välillä vissiin on? Ei ainakaan yli kympin, tai sitten pitää olla ihan viimeisen päälle hyvässä kunnossa.

No 8-9 tonnia onkin pyyntö noissa mitä oon harkinnu. Tuntuu se silti hurjalta pistää 10k autoon jolla on jo ajettu melkeen 300tuhatta. Mutta toisaalta mitä näitä ajanu niin eihän niitä voi verrata normaali autoihin vaikka miten yrittäis. Se hiljaisuus, mukavuus ja ainakin bensakoneisessa se tasaisuus ja kaiken tärinän poissaolo pisti kyllä suun hevosenkengälle heti liikkeelle lähtiessä.

Hienoa että täällä on asiantuntevaa porukkaa, jotka jaksaa jakaa tietoa meille muilleki. P>

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Aika huonosti on monet isojen volvojen omistajat huoltaneet autojaan ku kattelee huoltokirjan merkintöjä. Ei paljo laatikon öljyjä ole vaihdeltu ja haldexista harvoin näkee mitään mainintaa. Hassua että on pitäny säästellä huolloissa vaikka ostaneet noinkin kalliin edustusauton..

Johtuu varmaan siitä, ettei vaihteistoöljyjen vaihto kuulu huolto-ohjelmaan, ellei auto ole ollut taksikäytössä. Muussa tapauksessa ei vaihdeta, kun vie määräaikaishuoltoon, ellei omistaja itse tajua pyytää.

Yksilöitähän tämän ikäiset autot jo alkaa olla. Lisäksi on hyvä pitää mielessä, että jos D5:sta havittelee, niin kannattaa katsella vuosimallin 2010, ja siitä uudempia autoja, jos vaan paukut riittää.

D5:n osalta kannattaa myös huomata, että se eka 185-hevosvoimainen malli kuluttaa selvästi enemmän kuin uudemmat 205- ja 215-hevosvoimaiset. Vuosimalliin 2011 asti oli vanha keskikonsoli ilman Sensusta (ja mahdollinen RTI-navi kojelaudasta nousevalla näytöllä), 2012-2013 tavallinen Sensus ja 2013 eteenpäin Sensus Connect. Jos haluaa käyttää Volvon omaa navigointia, niin kannattaa ehdottomasti ostaa sellainen, jossa on Sensus, niin karttoihin saa vielä päivityksiä. Tavallisen Sensuksen karttapäivityksiä tulee hieman harvemmin, Connectiin useammin. Sekä vuoden 2008 että 2012 mallit omistaneena katsoisin ehdottomasti uudempaa, jos asia olisi ajankohtainen ja budjettiin mahtuu.
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa Ande92

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 399
  • www.vrcf.fi
Tosiaan kun tuossa aiemmin oli puhetta tämän Ford pohjalevyllä ovevien mk2/mk3 ruostumisesta, niin kannattaa huomioida juurikin, että kaikki on yksilöitä ja auton pesulla, säilytyspaikalla sekä missä autolla on ajettu on merkitystä. Auto kun viihtyy paljon sorateillä, saa helmamuovit sekä auton takaosa kyytiä. Maantiellä sitten taas tuo tuulilasin yläreuna on arka lentäville kiville ja nastoille.

Omasta vuoden 2007 s80 kävin pohjaa läpi, niin ruostetta löytyi eniten varapyöräkotelon ympäristöstä ja vähän takakaarien etureunasta. Helmamuovien alta en omastani ruostetta löytänyt.

Tässä sitten myös ääripäätä, millaiselta helmamuovien alta voi näyttää. Kyseessä "tutuntutun" vuoden 2008/2009 xc70.

« Viimeksi muokattu: 07.09.2022, 08:04:03 kirjoittanut Ande92 »
Volvo s80 D5 Summum-11
Volvo s80 D5 Summum-07
Volvo s80 2,4i Momentum -05

Poissa Vulvisteli

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Puoliso hankkimassa bensa S60 Volvoa. N. 2010 vuotista. Niitä näkyy olevan T3 ja T4 koneilla. Kumpi parempi?
https://m.nettiauto.com/volvo/s60/13047126 ja esim https://m.nettiauto.com/volvo/s60/12977072

mitä näissä pitää ottaa huomioon ja miten vikavapaita nämä muutenkin on?

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Puoliso hankkimassa bensa S60 Volvoa. N. 2010 vuotista. Niitä näkyy olevan T3 ja T4 koneilla. Kumpi parempi?
https://m.nettiauto.com/volvo/s60/13047126 ja esim https://m.nettiauto.com/volvo/s60/12977072


Noista tuo jälkimmäinen, jossa on driver support = adaptiivinen cruise ja BLIS.
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa Kir ka

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Olisi tarkoitus mennä katsomaan tollasta 400tkm rullattua vm12 v70. Koneena 1.6d sillä ilmaisesti "paremmalla" d4162t versiona. Varmaan on hyvin huollettu kun noin pitkään jo rullailtu mutta mihin kannattaa kiinnittää erityisesti huomiota huoltokirjassa jos tollasella meinaisi ite vielä hyvän tovin ajella? Varmaan tulis olla kytkintä/vauhtipyörää jo uusittuna sekä entäs se hiukkassuodatin tossa versiossa? Kestääköhän sekään ihan loputtomiin uusimatta.

Poissa Torppa80

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Tässä on nyt edessä pirssin vaihto bensakoneelliseen ja pikkusen halvempaankin. Ollaan katottu bensakoneellisia V70 tällä alustalla, ihan hirveestihän niitä ole markkinoilla, nyt on 2014 D3 V60 joka on kyllä tosi kiva auto. Merkkiä ei haluaisi vaihtaa ja pienempään ei voi vaihtaa. 10000-15000 budjettina. Mitä niistä koneista pitää tietää? Varmaan T3 tai T4, T2 menee jo varmaan aika pieneksi niin isolle autolle.

Kiitos!

Poissa -mek-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
2-litrainen Volvon oma VEA T4 on mulla kyllä pelannut 2016 S60:ssä mainiosti. Rauhallisella ajolla yllättävän pikkuruokainen, tarvittaessa voimaa riittää. Ainut huono puoli on, että tuon T4 perässä on Aisinin 6-vaihteinen automaatti, T5 olisi huomattavasti modernimmalla 8-vaihteisella.

Poissa Torppa80

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
2-litrainen Volvon oma VEA T4 on mulla kyllä pelannut 2016 S60:ssä mainiosti. Rauhallisella ajolla yllättävän pikkuruokainen, tarvittaessa voimaa riittää. Ainut huono puoli on, että tuon T4 perässä on Aisinin 6-vaihteinen automaatti, T5 olisi huomattavasti modernimmalla 8-vaihteisella.

Ei varmaan VEA-koneet tule tällä budjetilla kyseeseen, kiitos vaan vastauksesta. Meillä tuossa V60 kans Aisinin 6v loota, enpä ole nuin eleettömäksi viritetyllä automaattilootalla ennen ajanut. Etenkin kun ihan perus momentinmuunnin laatikko. Tosi pehmeä käytöksinen. Ainut jos vaimo ajanut pitempään autolla niin moottorijarrutuksissa tökkää alaspäin vaihtaessa kun minä seuraavan kerran ajan. Äkkiä loota sitten mukautuu minun ajotyyliin.

Poissa ttatsee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Nuin!

Ympyrä sulkeutuu. Liikeestä tänään haettu Volvo V70 T5 Automaatti vm.2015, ja bemarista siirrytty takaisin volvon pariin.
Seuraillaan miten lähtee kehittymään.  :)
Volvo V70 T5 -15
Ex.BMW e60 3.0d -04, BMW e61 3.0d -04, Volvo V70 2.4d -08, Volvo V50 2.0d -04, Volvo 965 3.0L Aut. -95, Volvo 940 2.3t

Poissa Frust

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
Olis autonvaihto ajankohtasta pikkuhiljaa mutta en osaa päättää mihin malliin sitä kallistuis, V70/S80 ainakin mutta siihenpä se sitten jääkin. Toiveissa ois alle 300tkm ajettu ja max 10te hintaa. Tehokaskin pitäs olla ku nykynen on s80 D5 -03 että ei sitä huonompaa ainakaan. Vuosimalli 2010 etiäppäin. Kertokaas nyt ehotuksia mitä kannattas lähtä harkitseen. Nettiautossa ei vaan tunnu löytyvän sopivaa.  :-\
« Viimeksi muokattu: 15.12.2022, 11:12:55 kirjoittanut Frust »
S80 D5 -03

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Olis autonvaihto ajankohtasta pikkuhiljaa mutta en osaa päättää mihin malliin sitä kallistuis, V70/S80 ainakin mutta siihenpä se sitten jääkin. Toiveissa ois alle 300tkm ajettu ja max 10te hintaa. Tehokaskin pitäs olla ku nykynen on s80 D5 -03 että ei sitä huonompaa ainakaan. Vuosimalli 2010 etiäppäin. Kertokaas nyt ehotuksia mitä kannattas lähtä harkitseen. Nettiautossa ei vaan tunnu löytyvän sopivaa.  :-\

Nettiautosta löytyy noilla kriteereillä 17 tulosta, joukossa useampi D5 ja 2.5(F)T sekä automaattina että manuaalina, joten vähän vaikea lähteä ehdottamaan, kun et kerro, mikä esim. näistä tekee epäsopivia?

https://www.nettiauto.com/volvo/s80/13254007
https://www.nettiauto.com/volvo/v70/13300394
https://www.nettiauto.com/volvo/v70/13267239
https://www.nettiauto.com/volvo/v70/13261173
https://www.nettiauto.com/volvo/v70/13118725
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa Frust

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
Nettiautosta löytyy noilla kriteereillä 17 tulosta, joukossa useampi D5 ja 2.5(F)T sekä automaattina että manuaalina, joten vähän vaikea lähteä ehdottamaan, kun et kerro, mikä esim. näistä tekee epäsopivia?

https://www.nettiauto.com/volvo/s80/13254007
https://www.nettiauto.com/volvo/v70/13300394
https://www.nettiauto.com/volvo/v70/13267239
https://www.nettiauto.com/volvo/v70/13261173
https://www.nettiauto.com/volvo/v70/13118725

Joo oli siinä semmosia mitä oon muistiin laittanu. Joissaki vaa päästöt isot niin ne tuntuu hurjalta. Siitä kun on yli kymmenen vuotta kun nykyisen auton ostin niin tuntuu että Volvot on muuttunut niin paljon ettei tiedä mikä olisi oikeasti hyvä vaikka miten niihin perehtyisi. Tai sitten teen vaan asiasta nyt liian vaikeaa  :idiot2:
S80 D5 -03

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Joo oli siinä semmosia mitä oon muistiin laittanu. Joissaki vaa päästöt isot niin ne tuntuu hurjalta. Siitä kun on yli kymmenen vuotta kun nykyisen auton ostin niin tuntuu että Volvot on muuttunut niin paljon ettei tiedä mikä olisi oikeasti hyvä vaikka miten niihin perehtyisi. Tai sitten teen vaan asiasta nyt liian vaikeaa  :idiot2:

D5:n päästöt ovat viimeisissäkin vuoden 2015 malleissa (V70) 126g manuaalina ja 164g automaattina, eikä viimeisiä vuosimalleja saa pienillä kilometreillä vielä pitkään aikaan alle kymppitonnin. Jos haluaa pieniä päästöjä, niin sitten kannattaa katsoa D2/DRIVe-malleja, esimerkiksi vm. 2015 V70 D2 109g manuaalina ja 111g automaattina. Sitten tosin tehoakaan ei ole kuin 115 hv, eli aika ikävä kompromissi.
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa D5204T7

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Olis autonvaihto ajankohtasta pikkuhiljaa mutta en osaa päättää mihin malliin sitä kallistuis, V70/S80 ainakin mutta siihenpä se sitten jääkin. Toiveissa ois alle 300tkm ajettu ja max 10te hintaa. Tehokaskin pitäs olla ku nykynen on s80 D5 -03 että ei sitä huonompaa ainakaan. Vuosimalli 2010 etiäppäin. Kertokaas nyt ehotuksia mitä kannattas lähtä harkitseen. Nettiautossa ei vaan tunnu löytyvän sopivaa.  :-\

Kannattaa käydä kokeilemassa myös 5-sylinterisellä D3/D4 moottorilla olevia yksilöitä. Omaan makuun ainakin automaattivaihteinen V60 D3 2014 on ollut toimiva ja miellyttävä tekniikka ja suorituskykykin on varmasti lähellä samaa luokkaa vanhan 2003 mallin D5 kanssa sallituissa nopeuksissa. Ja ohjelmoinnilla 185 hv tarvittaessa saatavissa ;)

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo