RallyBaron  Samppasport

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678203 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Kaupan päälle saa sähkövastukset lämmityslaitteeseen, jotka on webaston tilalla niillä markkina alueilla, joissa ei ole webastoa.

??? Onko Volvoissa oikeasti vastuksia? jos on tollanenhan pitää saada Weban lisäksi..

Edit: kirjoittaessa toi irviö näytti kolmelta kysymysmerkiltä..
« Viimeksi muokattu: 09.08.2012, 19:50:53 kirjoittanut D5GT »

Poissa Inha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Mun tuontimallissa on 1200 W sähkövastus lämmityslaitteessa, mutta ei weberiä. vm 2008. Asennutan weberin, mutta taidan käyttää sitä vain ennakkolämmitykseen.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Kesti pitkään keksiä mikä on pielessä, mullakaan ei ole Weberiä - veneessä on. Webasto kellolla löytyy autosta.

Hyväntahtoinen virnuilu sikseen: Miten noista sähkölämmittimistä ei ole enempää havaintoja? Kait 1200w alkaa olla riittävä sisätilojen lämmitykseen, vai jäätyykö tollasen kanssa?

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Dodiin nyt on sitte taas volle -07 kaikila herkuilla "varauksessa".  K.o. autossa on takana nuo TV-ruudut ja RTI navi systeemi.  Mites nuo oikein pelittää?  Voiko sillä katsella erikseen leffoja ja mitä mediamuotoa nuo ymmärtää AVi, jne?
Loppuviikosta tulee koeajolle mutta ilman sitäkin tiedän että ostan pelin.

En löytäny oikeen noista MY07 ohjeista mitää noihin TV-systeemeihin liittyvää.

Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa Inha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Kesti pitkään keksiä mikä on pielessä, mullakaan ei ole Weberiä - veneessä on. Webasto kellolla löytyy autosta.

Hyväntahtoinen virnuilu sikseen: Miten noista sähkölämmittimistä ei ole enempää havaintoja? Kait 1200w alkaa olla riittävä sisätilojen lämmitykseen, vai jäätyykö tollasen kanssa?

Heh. Meni eberi ja webasto sekaisin. Tuli Grilli.

Tuossa on tosiaan tollanen lämmitin (PTC, Positive Thermal Cofficient, 1200 W). Lämmittää varmasti riittävästi sisätiloja, mutta ei tietenkään moottoria muuten. Ehkä tuonne saksanmaille ihan hyvä ratkaisu. Tuossa on suht järee laturikin: 180 A. Vai onkohan tuo saman kokoinen kaikissa...

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Moni muu merkki käyttää noita vastuselementtejä - toivotaan että joku foorumilainen on elänyt tuollaisen varassa ja kertoo kokemuksia.

Tuontiautoja on runsaasti kaupan.. onkohan toi "vakio" vai erikseen tilattavissa.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Ensi viikolla vaihtuu S80:nen V70 2.5t -09 flexifueliin. Oisko tuossa jotain erityistä mitä kannattaa vilkuilla? Onkos kellään kokemuksia kulutuksesta?
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Harakiri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Ei kokemuksia, mutta ihan mielenkiintoista olisi kuulla kanssa yleisesti paljonko flexifuelit kuluttaa 95bensaa. Sitä 85han kuluu reippaasti, mutta miten käy kulutuksen jos tankkaa "normaalibensaa"?  Taitaa sitäkin kulua enemmän (verrattuna siis vastaavaan pelkkää 95/98 käyttävään ei-flexifuelautoon)?

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Ei kokemuksia, mutta ihan mielenkiintoista olisi kuulla kanssa yleisesti paljonko flexifuelit kuluttaa 95bensaa. Sitä 85han kuluu reippaasti, mutta miten käy kulutuksen jos tankkaa "normaalibensaa"?  Taitaa sitäkin kulua enemmän (verrattuna siis vastaavaan pelkkää 95/98 käyttävään ei-flexifuelautoon)?
Miksi flexifuel malli kuluttaisi enemmän 95/98:a kuin nk normimalli?
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Harakiri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Miksi flexifuel malli kuluttaisi enemmän 95/98:a kuin nk normimalli?

Kulutusarvoja ei kerrota kuin etanolista. Voisi kuvitella että jos flexifuelmalli kuluttaa saman verran bensiiniä kuin nk normimalli niin ei kannattaisi edes valmistaa kahta erillistä mallia. Hintaero on pieni, uusissa automaattivaihteisessa T4F malleissa päästötkin pienempiä.

« Viimeksi muokattu: 11.10.2012, 15:27:56 kirjoittanut Harakiri »

Ishvan

  • Vieras
Jahs. Huomenna autokaupoille  :). Sen verraan tuli Volvoon tykästyttyä, että Volvoilu saa jatkua.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Kulutusarvoja ei kerrota kuin etanolista. Voisi kuvitella että jos flexifuelmalli kuluttaa saman verran bensiiniä kuin nk normimalli niin ei kannattaisi edes valmistaa kahta erillistä mallia. Hintaero on pieni, uusissa automaattivaihteisessa T4F malleissa päästötkin pienempiä.
Bensaa ei kulu yhtään enempää kuin perus 2.5T mallissa. Etanolia menee keskikulutuksen mukaan reilu 2L/100km enemmän.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa V-O

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
Jahs. Huomenna autokaupoille  :). Sen verraan tuli Volvoon tykästyttyä, että Volvoilu saa jatkua.
Toinen kerta toden sanoo!! Joulun ja auton odotusta siis ohjelmassa 8)

Poissa JTO

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
V70D3
« Vastaus #88 : 26.12.2012, 16:57:00 »
Onko kellään ajossa V70D3 ja kertoa käyttö kokemuksia kyseisestä moottorista ja automaatista.Eikös laatikkon tyyppi vaihtunut 2010 ja webasto myös.Kiinostas tietää kestääkö yhtä paljon kilometrejä kuin 2,4D jaD5. ;).Tiedot tulisi todella tarpeeseen,vastakkai kun on BMW 5 sarja ja VOLVO V70D3

Poissa Alvari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Kannattaa  ainakin V70 hankittaessa 2.4d moottorisissa tarkastaa moottorin lämmöt jollain testerillä ennen ostamista. Omassa 2010 mallisessa meni termostaatti vaihtoon kun kilometrejä autossa n. 85tkm. On aika hankalassa paikassa joten hinta-arvio työlle merkkiliikkeen tiskillä 500e varaosan kanssa. Mitenkään muuten tuota vikaa ei huomaa kuin siitä että webasto käy jatkuvasti ja lämpö ei riitä kovilla pakkasilla.

 

Ateho  Elekma