Kulkukoira  Proturbo

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678175 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Autoon olisi heti kättelyssä sijoittaa noin 2000€ lastuun, vvsuodattimeen, sporttiputkistoon + takadiffuusoriin. Jos joku heittäisi vinkkiä saisiko etelä-Suomesta / Lahden seudulta yhdestä putiikista tuon koko hela hoidon? Uusien alujen metsästys alkaa sitten talvella ja äänentoiston päivityksen jätän suosiolla myöhemmälle.
ei taida V70 malliin löytyä valmista diffuusoria, joudut tekemään sen itse. Vvsuodatin ei kuin lisää ääntä. Hyvä softa ja putkisto niin tulee sopivasti tehoa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Vilbour

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Tuollainen olisi tarkoitus saada aikaiseksi. Eli meneekö esim bsr:n putkisto pienellä loveamisella nätisti paikoilleen?

http://www.bsr.se/bilder/_/art_x788y1024_4002033_2.jpg

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Tuollainen olisi tarkoitus saada aikaiseksi. Eli meneekö esim bsr:n putkisto pienellä loveamisella nätisti paikoilleen?

http://www.bsr.se/bilder/_/art_x788y1024_4002033_2.jpg
tuo näyttää kuin olisi ihan vakio helma. Siis mallista missä on tupla ulostulot vakiona.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa JuhaV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
No niin. Elämän ensimmäinen laina otettu ja V50 1.8 kinetic man vm. 2005 vaihtui V60 D3 momentum aut vm. 2011:n. Ensin mainitulla rullattu 270 tkm, jälkimmäisellä takana aikaisemman omistajan jäljiltä 68 tkm. Toki alkuperäinen hankintabudjetti ylittyi, kun nälkä kasvoi syödessä... 27 k€ oli maksimi, 33 k€ meni... Että näin.

Mutta kyllä on autoilla eroa kuin yöllä ja päivällä. Ekat 150 km uudella autolla alla ja kuski on yhtä hymyä! Tämän päivän ajon perusteella keskikulutus putosi 7,5 litrasta bensaa 5,5 litraan kiisseliä. Kun parin viime vuoden aikana on mittariin kertynyt yli 40 tkm/v, voidaan sanoa, että oli jo aikakin vaihtaa jo taloudellisuuden vuoksi. Lisäksi tuo ajamisen helppous tomaatilla ja vakkarilla, joista olen jo hetken haaveillut... Ja D3:ssa riittä ihan tarpeeksi potkua meikäläisen tarpeisiin - perusmunistelijoista pääsee tarvittaessa ripeästi ohi.

Tänään ohjelmassa polttoainetoimisen lämmittimen opiskelu ja koekäyttö. Ja tietysti vois suunnitella jotain kevyttä tuunausta...
XC60 B4 Insc. 2021, ex. XC60 D4 Sum 2017, ex. V60 D3 Mom 2011, ex. V50 1.8 2006

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Tuli vaihto mielessä käytyä ajamassa tuollaista S80 2012 D5 AWD excecutivea jossa oli polestarin softa.. Muutamia huomioita verrattuna V8:iin.
-Rengas melu V8:ssa selvästi oli pienempi vaikka samanlaiset Nokian nastat alla molemmissa.
-D5 "rynkyttää" tyhjäkäynnillä niin että selkään asti tuntee tärinän.
-Voimaa oli normaali tilanteisiin  riittävästi D5:ssa.
-Kulutus on tietenkin hieman pienempi kuin V8:ssa  ;)
-Tuntuma jotekin vaan parempi V8:ssa joka suhteessa.

2000e menisi pienemmällä vuodessa mutta mutta ei tiedä raskiiko luopua. S*
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Kannattavuushan riippuu kuinka paljon joutuu sijoittamaan, että pääsee säästämään.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Tuli vaihto mielessä käytyä ajamassa tuollaista S80 2012 D5 AWD excecutivea jossa oli polestarin softa.. Muutamia huomioita verrattuna V8:iin.
-Rengas melu V8:ssa selvästi oli pienempi vaikka samanlaiset Nokian nastat alla molemmissa.
-D5 "rynkyttää" tyhjäkäynnillä niin että selkään asti tuntee tärinän.
-Voimaa oli normaali tilanteisiin  riittävästi D5:ssa.
-Kulutus on tietenkin hieman pienempi kuin V8:ssa  ;)
-Tuntuma jotekin vaan parempi V8:ssa joka suhteessa.

2000e menisi pienemmällä vuodessa mutta mutta ei tiedä raskiiko luopua. S*
meluun voi vaikuttaa onko toisessa kuluneemmaat renkaat -> isompi nastaulkonema. Sisältä tuo 2012 executive on kyllä hieno. Äänet on vanhassa varmasti hienommat :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
meluun voi vaikuttaa onko toisessa kuluneemmaat renkaat -> isompi nastaulkonema. Sisältä tuo 2012 executive on kyllä hieno. Äänet on vanhassa varmasti hienommat :)
Yhtä äkkiä katsottuna oli ihan saman kuntoiset renkaat. Juu oli se ja varusteet kohdillaan digi tv yms.  Dieselissä työkonemaiset äänet ei hyvä.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Se on Volvon outous, että moottorin äänet on jätetty niin kuuluville. Rengasmeluasia on outo tai sitten joku ovi tms. on ollut väärässä asennossa ja pästänyt melun sisään? Tuskin v8:ssa on mitään, mitä ei exestä löytyisi.


Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Se on Volvon outous, että moottorin äänet on jätetty niin kuuluville. Rengasmeluasia on outo tai sitten joku ovi tms. on ollut väärässä asennossa ja pästänyt melun sisään? Tuskin v8:ssa on mitään, mitä ei exestä löytyisi.
Jep tuo hyppäsi kun en ole juurikaan noilla D5 malleilla ajellut heti silmille. Niin luulisi että ei eroa olisi ainakaan noin päin ollut. Entinen taksi oli ja oli 70 000km enemmän ajettu kuin tuo omani.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Jep tuo hyppäsi kun en ole juurikaan noilla D5 malleilla ajellut heti silmille. Niin luulisi että ei eroa olisi ainakaan noin päin ollut. Entinen taksi oli ja oli 70 000km enemmän ajettu kuin tuo omani.
meinasin kysyä että onko entinen taksi. Oulussa ollu semmoinen myytävänä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
meinasin kysyä että onko entinen taksi. Oulussa ollu semmoinen myytävänä.
Sitä juuri kävin ajamassa.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa rasanttu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi

Auton päivitittäminen pyörii mielessä ja yhdeksi vaihtoehdoksi tullut mieleen v70 drive. Hiukan mietityttää se onko tuo 1.6 diesel ihan liian pieni kone tuohon autoon. Auto tulisi normaali lapsiperhe käyttöön. Netistä löysin vain suoli24 jutustelua tuosta kone-auto yhdistelmästä joten kokemukset v70 drivestä kiinnostaisi.

Itse olen ajellut V70 2011 Momentum DRIVe:llä vuodenpäivät. DRIVe on Suomen olosuhteisiin suorastaan ylitehoinen. Todella harvoin siitä saa otettua irti niitä kaikkia sinänsä paperilla vaatimattomia kaakkeja jos nyt ei oteta huomioon niitä moottoritien ramppeja mutta niissäkin on yleensä joku kakkimassa jollain corollalla :D

Mutta joo, itse ostin ja olen todella tyytyväinen. Auto on aivan riittävän ripeä normaaliin ajoon niin moottoritiellä kuin kaupungissa. Onpa tuolla vedetty asuntovaunua ja sekin tulee mukana oikein mukavasti. Kone on sitkeä ja miellyttävä tapaus. Ei sammu kaupunkiajossa edes vahingossa. Ainakaan tässä 2011 mallissa ei ole myöskään sitä sairaan ärsyttävää sammutusautomatiikkaa.

Moottorina tuo PSA-Fordin käsialaa oleva 1.6 on aivan hemmetin hyvä paketti. Turbovikoja ei Volvon pikkudieseleissä ole ollut, toisin kuin HDI ja Fordin versioissa. Syynä on Volvon öljynkiertoon tekemät muutokset. Edullinenkin on ylläpitää ja ajaa. Jos moottori kokee syystä tai toisesta täystuhon Saksasta saa vaihtomoottorin todella edullisesti jos verrataan Volvon isompiin motteihin. Ja kulutus, se saa hymyilemään. Itse ajelen reilua nopeutta aina kun siihen on mahdollisuus ja keskikulutus ei vielä auton omistamisen aikana ole ylittänyt 5 litran /100km rajaa. Paitsi vaunua vetäessä.

Sinänsä mitään huonoa sanottavaa tuosta ei ole, suosittelen koeajamaan ja ostamaan. Pienimunaisten toki kannattaa tämä kulkupeli kiertää kaukaa ja hakea lohtua muualta.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Drive on ihan houkutteleva, varsinkin nämä uudet, nelipyttyiset joissa tehoakin on reilummin - tarvitsi sitä tai ei.

Uteliaisuudesta: paljon ton driven co2+käyttövoimavero on yhteensä? Allekirjoituksen lintta taisi olla 701 eur/vuosi ja kulutukset eri oloissa näkee tuolta alta, jos kiinnostaa

Poissa rasanttu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Se nyt vaan on fakta ettei uusia isoja viisi - tai kuusisylinterisiä moottoreita ole enää juurikaan luvassa. Joten niitä kaipailevat saavat jatkossa pysytellä vanhoissa vehkeissä. Mersukin laittoi uuteen C-sarjaan PSA:n 1.6 litraisen dieselin. Volvon koko mallisto on jatkossa nelisynterisiä.


 

Ateho  Elekma