Futurez  Kulkukoira

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678197 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Huoltoväleistä / hihnavaihdoista löytyy tarkemmin FAQ-osiosta ja haku "2.0 huolto" antaa sekä markkinointimiesten totuuden ja käytännön näkemyksisä;)

Toi 175hp koneella oleva on parempi valinta, pienemmät päästöt ja kulutus...

EDIT: Ilmeisesti melkein kaikkiin kaskoiin kuuluu hinaus ja sijaisautopalvelu.
Ei taida monessa peruskaskossa tuo sijaisautoa kuulu hintaan?
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vakuutustopikissa on varmasti enemmän tietoa, oikea sanamuoto olisi ollut "matkan keskeytysturva".. No ei ole sekään ole ihan kaikissa.

Lerppu86

  • Vieras
Totta. Taitaa tuo matkanjatkumis turva olla minullakin vakuutuksen kautta. Äh, luulimpas olevani nokkela ja toisin kävi. Noh, saan autoliiton jäsenenä ainakin sen moottorin lehden  :D

Poissa Tiku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Tämmöiseen pirssiin törmäsin nettiautossa: http://www.nettiauto.com/volvo/s80/6051572. Laatikko kai tuossa on se ensimmäinen huolenpaikka, kun moottori on jo vaihdettu? Onko näissä sähköinen vai mekaaninen seisontajarru? Onko jossakin tyyppivikalistaa, tai mitkä ovat keskeisimmät ongelmat? Tuota co2-päästölukemaa pidän aika matalana, mutta mitähän tuo tarkoittaa käytännön kulutuksena kun ajaa pelkkiä pitkiä työmatkasiivuja? Ilmeisesti pitäisi päästä alle 6 litralla sata kilometriä?
XC70 2013 D5 Polestar

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Suomessa tuntuu olevan joitain tosi taloudellisia...  Kulutushaarukkaa isommalla otoksella löydät esim. www.spritmonitor.de -sivustolta.

Poissa Tiku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Joo tutustuinkin tuohon spritmonitoriin. Aineisto on kattava. Mietin noita kulutuksia lähinnä ilmoitettujen co2-päästöjen mukaan, sillä esimerkiksi samankokoisella automaattimersulla, jossa on lähes samat päästöt, pääsee todella helposti alle kuuteen litraan pitkällä, yli 50 tkm tarkkailuvälillä.
XC70 2013 D5 Polestar

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi

Poissa Tiku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Kaikki nämä sankarit eivät tunne spritmonitoria...  ;) Omalla automaattimesellä 80 litran tankilla ajoin yleensä 1400-1500 kilometriä. Selitys löytyy päivittäisistä pitkistä maantiepätkistä, kaupunkiajot ovat erikseen. Tarkoitus oli ihan neutraalisti kysyä, onko Volvon D5+automaatti yhtä taloudellinen? Kaikki autothan saa syömään vaikka kuinka paljon polttoainetta kun polkee päättömästi.
XC70 2013 D5 Polestar

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Ninipä - ei tunne ei. Ihan varmasti samat sankarit saa menemään Volvonkin vähintään yhtä pienillä lukemilla ;) Dieselin kulutustopikissa on enemmän aiheesta ja sen sivusta - sieltä löytyy mm. Peugeot, jonka kulutus kaupungissa on 3 litraa ja maantiellä 2,5, jos en väärin lukuja muista. Eiköhän sieltä kaivamalla joltain löydy 4 litran Volvokin ;D

Itse katsoisin verrokit tuolta spirtmonitorista, poistaisin poikkeuksellisen taloudelliset ja vertaisin lukuja. Ei kukaan osaa tuohon sun kysymykseen vastata pätevästi. harvalla on noi autot ollut ajossa niin pitkään, että voisi aidosti vertailla.

Poissa Ville500

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Kaikki nämä sankarit eivät tunne spritmonitoria...  ;) Omalla automaattimesellä 80 litran tankilla ajoin yleensä 1400-1500 kilometriä. Selitys löytyy päivittäisistä pitkistä maantiepätkistä, kaupunkiajot ovat erikseen. Tarkoitus oli ihan neutraalisti kysyä, onko Volvon D5+automaatti yhtä taloudellinen? Kaikki autothan saa syömään vaikka kuinka paljon polttoainetta kun polkee päättömästi.

Mä oon laskenu noita kulutuksia säännöllisesti ja D5:n automaatin olen pienimmilläni saanu menemään 5,3l/100km. Sen alle en oo päässy. Tietokone tosin voi näyttää neljän lukemia..  :D

Poissa Tiku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Hyvä vinkki, kiitos. Tuo kysymys on käsitelty, joten palaan vielä muihin, eli tyyppivikoihin ja laatikon kestoon kun sitä on huuhdeltu säännöllisesti. Sen verran jo  opin, että käsijarru on mekaaninen.  :)
XC70 2013 D5 Polestar

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Käsijarru on sähköinen näissä uudemmissa - oletko oikeassa topikissa?

Edelliseen lisäys: tehoero ei takuulla tule ilmaiseksi..

Onko toi ville500:n auto näitä uudempia? Ainakin myynnissä oleva on aika kaukana S80 2007->.. tai V70 2008->
« Viimeksi muokattu: 17.02.2014, 13:48:42 kirjoittanut D5GT »

Poissa Ville500

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Käsijarru on sähköinen näissä uudemmissa - oletko eikeassa topikissa?

Edelliseen lisäys: tehoero ei takuulla tule ilmaiseksi..

Onko toi ville500:n auto näitä uudempia?

Eikai -03:nen. Ja 405tkm ajettu. Ja mittaus on tehty joka kerta samalla asemalla ja pumpulla. Yleensä mun reissuilla on päästy aina takas kotiin yhdellä tankilla. Pisin reissu oli 1170km ja sillon valo sytty just ennen asemaa, kulutus 5,4l/100km.

Poissa Tiku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Käsijarru on sähköinen näissä uudemmissa - oletko oikeassa topikissa?

2008 malleissa käsijarru on kai mekaaninen? Vai onko kuskin vasemman jalan vieressä jokin muu poljin?
XC70 2013 D5 Polestar

Poissa Ville500

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Kato vaa liian vanhalla kikkailen tässä topiikissa... Sorry en huomannu..

 

Samppasport  Futurez