Kulkukoira  Proturbo

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678197 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvesteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Volvosta nimenomaan. Katsoppas kolmatta kuvaa tässä ilmoituksessa (alunperin linkkaamassani ilmossa ei näy tätä kohtaa): http://www.nettiauto.com/volvo/s80/6144029. Siellähän se poljin seisoo vasemmassa reunassa.

No perkele. Siellähän se. En ollut ikinä kuullutkaan, että poljettavia seisontajarruja olisi muualla kuin Meseissä :D Mikähän tämän kokeilun takana on ollut?

Itselleni kyllä kelpaisi edelleen se manuaalinen kässäri. Nimim. Passatissa jäi päälle ja lavetilla pois...
« Viimeksi muokattu: 18.02.2014, 14:09:19 kirjoittanut volvesteri »
-12 V60 D3A

Poissa Tiku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
No perkele. Siellähän se. En ollut ikinä kuullutkaan, että poljettavia seisontajarruja olisi muualla kuin Meseissä :D Mikähän tämän kokeilun takana on ollut?

Itselleni kyllä kelpaisi edelleen se manuaalinen kässäri. Nimim. Passatissa jäi päälle ja lavetilla pois...

Samasta syystä itsekin koitan nyt metsästää mallia, missä olisi tuo manuaalinen. Olisi yksi vikapaikka vähemmän.
XC70 2013 D5 Polestar

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Tuskin tota kannattaa pitää valintaperusteena, aika vähän sähköiseen käsijarruun liittyviä kysymyksiä on näkynyt ja ne harvatkin liittyneet kuinka jarrupalat vaihdetaan ilman huollon testeriä.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Tuskin tota kannattaa pitää valintaperusteena, aika vähän sähköiseen käsijarruun liittyviä kysymyksiä on näkynyt ja ne harvatkin liittyneet kuinka jarrupalat vaihdetaan ilman huollon testeriä.
Samaa mieltä. Vähemmän liikkuvia ja kuluvia osia kuin mekaanisessa jarrussa.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Taksari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Riippuu täysin käytöstä!
Taksikäytössä pääosin taajamassa ajettu/tolpalla käynnissä 300tkm ajettu ei välttämättä ole samassa kunnossa, kun jonkun "kaupparatsun" 300tkm ajettu auto, jolla on ajeltu vaikka Tampere-Hesa väliä päivittäin ;)
Taksit muuten huolletaan suuremmasta tyhjäkäynnistä johtuen lyhyemmällä huoltovälillä (20 tkm) ja vaihteistoöljyt vaihdetaan 60 tkm välein. Jarrutkaan eivät ole jumissa kuten maantieautoissa ;)
« Viimeksi muokattu: 20.02.2014, 15:48:17 kirjoittanut Taksari »

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Taksit muuten huolletaan suuremmasta tyhjäkäynnistä johtuen lyhyemmällä huoltovälillä (20 tkm) ja vaihteistoöljyt vaihdetaan 60 tkm välein. Jarrutkaan eivät ole jumissa kuten maantieautoissa ;)
Pitää paikkansa, mutta ei mikään kiellä yksityisen ihmisen huollattamasta samoilla km ;)
Esim tuo mun V70 saa sisuksiin puhtaat öljyt n10tkm välein.
Taksikäytössä pitäisi myös olla tuntimittarit, niin kuin työkoneissa, niin nähtäisiin montako tuhatta tuntia tyhjäkäyntiä autot käyvät :pomo:
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Laskeehan tietokone tunnitkin, ne vain on piilossa, kuten kaikki kiva knoppitieto.

Poissa Sujakka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
Morjens!

Saapuvan kevään kunniaksi kauhee autokuume päällänsä ja kova aikomus ois vaihtaa tuo pösön partner tepee Volvoon, tarkemmin V70 mk3 dieseliin.. On jo kaksi varteenotettavaa vaihtoehtoa joista tarjouksetkin on pyydetty..

Vaihtoehto 1: V70 -08 2.0D Kinetic, manuaali, valkoinen, aj. 280tkm, siisti peli kaikinpuolin ja huollettu.

Vaihtoehto 2: V70 -08 2.4D Kinetic, automaatti, musta, aj. 290tkm, samoin siisti ja hyvällä huoltohistorialla.

Kysymys kuuluu, kumpi olisi parempi vaihtoehto? Minkälaisia ovat kestämään noi psa pannut? Onko ollut kaksoismassa ongelmia näissä manuaaleissa? Ja automaatin kestävyys kiinnostaa kanssa. Edellinen v70 -03 oli automaatti ja sillä oli ajettu 450tkm ku möin pois eikä laatikko oikutellu ollenkaan ja oli alkuperänen.
Volvo XC90 -05 D5 awd geartronic

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Jos ajattelet lompakolla tuo 2-litrainen on valinta, mukavuudesta nauttivalle taas automaattiversio. Riskit llienee molemmissa samaa luokkaa. 300 tkm. ajetut ei ole uusia. Tuskin millään osa-alueella on eroja kestävyydessä, molemmat moottorit ovat hyväksi havaittuja.

Poissa Sujakka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
Jep. Kyllä me vaimon kans päädyttiin tuohon 1. vaihtoehtoon. Pienenä porkkanana oli vielä uudet talvi- ja kesärenkaat. Toki löyty pari puutetta mutta ne myyjäliike aikoi laittaa kuntoon mukisematta, esimerkillistä toimintaa myyjältä ja liikkeeltä,  :) Kerrottakoon vielä että oli merkkiliike..
Volvo XC90 -05 D5 awd geartronic

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Onhan toi valkoinen väri ja "eko" moottori muodikaskin ;) Toivottavasti valinta osui oikeaan myös ajan kanssa, ikinä ei tiedä millainen milei on viikon päästä.

Poissa Sujakka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
Sepä se. On kyllä ihan komeen näkönen valkosenakin, pidettävä vaan puhtaana.. :)
Volvo XC90 -05 D5 awd geartronic

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Onneksi valkoinen on helpompi kuin musta..

Poissa rasanttu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Kun kilometrejä on lähemmäs 300tkm niin kannattaa varata taskunpohjalle rahaa vähintään 3000€ äkillisiä korjauksia varten. Missäpäin muuten merkkiliike myy noin paljon ajettuja ajoneuvoja. Ei ainakaan pk-seudulla, kyllä nuo menee suoraan jobbareiden ruuvattavaksi.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Kun kilometrejä on lähemmäs 300tkm niin kannattaa varata taskunpohjalle rahaa vähintään 3000€ äkillisiä korjauksia varten. Missäpäin muuten merkkiliike myy noin paljon ajettuja ajoneuvoja. Ei ainakaan pk-seudulla, kyllä nuo menee suoraan jobbareiden ruuvattavaksi.
Tampereella Käyttöauto ei "huolinut" mun vaihdossa antamaani 160tkm ajettua vm2004 V40 mikä,oli sieltä uutena ostettu ja kaikki huollot oli myös siellä tehty.
Auto oli täysin lommoton ja mitään isoja naarmuja ei päivänvalossakaan löytynyt.
Laittoivat sen Lempäälään pienemään autoliikkeeseen, mistä se myytiin muutamassa päivässä.
Pienemmillä paikkakunnilla merkkiliikkeet varmaan myyvät itse enemmänkin ajettuja autoja ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

 

Futurez  Kulkukoira