Elekma  Autoracing

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678186 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sujakka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
Kun kilometrejä on lähemmäs 300tkm niin kannattaa varata taskunpohjalle rahaa vähintään 3000€ äkillisiä korjauksia varten. Missäpäin muuten merkkiliike myy noin paljon ajettuja ajoneuvoja. Ei ainakaan pk-seudulla, kyllä nuo menee suoraan jobbareiden ruuvattavaksi.

Ei 300tkm ajettu volvo ole vielä "paljon ajettu".. Tietenkin riippuu minkä mieltää paljon ajetuksi mutta minulle tämä tuleva Volvo on ensimmäinen alle 380tkm ajettu mitä mulla on ollu ja yhessäkään ei ole ollut mitään perushuoltoja kummempaa.. Eikä näillä meikäläisen palkoilla ostella alle 2markkaa ajettuja volleja.. :D Paikkakuntaa en ala huutelee sen kummemmin, erittäin palvelualttiita myyjiä joka tapauksessa verrattuna muihin ketjuihin jossa palvelu ollut olematonta..
Volvo XC90 -05 D5 awd geartronic

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Kyllä 300 tkm on paljon. Tuon rajapyykin jälkeen on turha vedota virhevastuuseen minkään osan kannalta ;D Vaikka auto varmasti kestääkin enemmän kilometrejä.

Poissa Sujakka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
Siis tarkoitin nyt lähinnä sitä että se ei ole minulle paljon.. En ole ostamassakaan sillä asenteella että jos jotain särkyy niin juoksen heti liikkeeseen itkemään. Nämä on semmosia asioita jotka pitää aina ottaa huomioon käytettyä ostaessa. Se on vaan perseen kestettävä jos jotain laukee, eipä sille mitään mahda. Kaikista autoista hajoo joskus jotaki, eikä se aina ikään ja kilometreihin kato.. :D Kiitos ja anteeks.. ;)
Volvo XC90 -05 D5 awd geartronic

Poissa rasanttu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Siis tarkoitin nyt lähinnä sitä että se ei ole minulle paljon.. En ole ostamassakaan sillä asenteella että jos jotain särkyy niin juoksen heti liikkeeseen itkemään. Nämä on semmosia asioita jotka pitää aina ottaa huomioon käytettyä ostaessa. Se on vaan perseen kestettävä jos jotain laukee, eipä sille mitään mahda. Kaikista autoista hajoo joskus jotaki, eikä se aina ikään ja kilometreihin kato.. :D Kiitos ja anteeks.. ;)

Äsken selitit ettei 300tkm ole paljon ajettu ja sitten selität että kyllä ne voi hajota.  :idiot2: Sitähän minä tuossa yritin selittää että noin paljon ajettuun autoon kannattaa varata rahaa taskun pohjalle. Jos ostaa alle 100tkm ajetun niin tuskin on tarvetta varata korjauksiin rahaa. Tosin hajosi minun 150tkm ajetusta Volvosta EGR ja sen korjaus maksoi lähemmäs 1000€, meni kyllä liikkeen piikkiin. Siinä suhteessa pidän 300tkm ajettua autoa kyllä paljon ajettuna ja vika-alttiina. Nykyautot (Volvotkaan) ei enää kestä samaan malliin kuin ennen.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Äsken selitit ettei 300tkm ole paljon ajettu ja sitten selität että kyllä ne voi hajota.  :idiot2: Sitähän minä tuossa yritin selittää että noin paljon ajettuun autoon kannattaa varata rahaa taskun pohjalle. Jos ostaa alle 100tkm ajetun niin tuskin on tarvetta varata korjauksiin rahaa. Tosin hajosi minun 150tkm ajetusta Volvosta EGR ja sen korjaus maksoi lähemmäs 1000€, meni kyllä liikkeen piikkiin. Siinä suhteessa pidän 300tkm ajettua autoa kyllä paljon ajettuna ja vika-alttiina. Nykyautot (Volvotkaan) ei enää kestä samaan malliin kuin ennen.
Mitenkäs ne entiset autot kesti enemmän, kun nykyiset?
Koneremontit, venttiili, kytkinremontit yms. taisi olla noissa " kuin ennen" malleissa hyvinkin yleisiä remontteja versus nykypäivän kulkineet!
Moni 70-80 luvun auto oli 100tkm kohilla valmis romuttamolle ;)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa volvesteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Äsken selitit ettei 300tkm ole paljon ajettu ja sitten selität että kyllä ne voi hajota.  :idiot2:

Ja sitten:
Lainaus
Jos ostaa alle 100tkm ajetun niin tuskin on tarvetta varata korjauksiin rahaa. Tosin hajosi minun 150tkm ajetusta Volvosta EGR ja sen korjaus maksoi lähemmäs 1000€, meni kyllä liikkeen piikkiin.

Eli itse teit ihan samoin  :D Meillä meni myös 110tkm ajetusta Pösöstä EGR. Maksoi 900€ eikä liike maksanut penniäkään. Samoin kävi ex-Volkkarin jarrusatuloille jne. Useasti on forumeilla juttua vuoden pari vanhoista autoista, misä laukeaa automaattia ja pumppua ja niistä sitten tapellaan oikeutta myöden. Myyjä kun haluaisi panna kulut "puoliksi", eli tehdas maksaisi osat, asiakas työt ja myyjä ottaisi voiton.

Sanoisin, että auto kuin auto, varaa 1000€ per vuosi korjauksiin. Ei pääse niin pahasti pettymään.
-12 V60 D3A

Poissa Sujakka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
En ole väittänyt missään vaiheessa että 300tkm ajettu auto ei hajoa..  :nohnoh Ei semmosta autoo oo tehtykkään joka ei hajois jossain vaiheessa.. Mut enivei, ajan ennemmin paljon ajetulla volvolla kuin vähän ajetulla Pösöllä. 8) Vuosi on nyt autoiltu pökötillä ja se saa riittää. Sitä ennen 6 vuotta volvoilua. Ei oo ollu patongin kanssakkaan ongelmia mutta ei oo vaan mun auto..
Volvo XC90 -05 D5 awd geartronic

Poissa rasanttu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Mitenkäs ne entiset autot kesti enemmän, kun nykyiset?
Koneremontit, venttiili, kytkinremontit yms. taisi olla noissa " kuin ennen" malleissa hyvinkin yleisiä remontteja versus nykypäivän kulkineet!
Moni 70-80 luvun auto oli 100tkm kohilla valmis romuttamolle ;)

Entiset autot oli yksinkertaisia vailla elektroniikkaa ja päästövempaimia, eivät välttämättä paljon kestävämpiä noin yleensä mutta halvempia korjata.Tuskin sinne esim. 240 Volvoon montaa osaa oli laittaa jotka maksoi yli 500€. Itse laskeskelin, että omassani on repullinen erilaisia antureita ja kaikki maksavat varmasti vähintään 100€/kpl. Kalleimmat varmaan useamman satasen. Ja jotkut osat kuten tuo EGR venttiili, hiukkassuodatin ym. on siellä lähempänä tonnia puhumattakaan niistä lukuista ohjausyksiköistä joista jokainen on aina vähintään 400€/kpl. (+työt)

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Aika muuttuu, 90-luvun alussa 850 oli peli, johon ei enää voinut tehdä mitään itse.. Nyt osaaminen on toisella tasolla ja kasvaa kokoajan. Ei nykyautojen korjaaminen ole vaikeampaa kuin ennen ja internetin ansiosta tiedon jakamisen lisäksi osien hintakilpailukin toimii, globaalisti. Ja täytyy sanoa että uusikoriset XC70 ja V70 ovat olleet "viattomimmat" Volvot, mitä mulla on yli 20v aikana ollut.

Päästövehkeet on hyvä esimerkki - en mistään hinnasta enää ottaisi moottoria autooni ilman saastelaitteita, pelkästään nenällä havaitsee miksi. Turhaan pelätään uutta teknologiaa, aikoinaan katti oli vain rikkoontuva ja kallis värkki, nyt sama viitta on hiukkassuodattimella - vaikka todellisuus on mainetta valoisampi.

EDIT: vanhojen autojen ylistämiselle on oma topiki, ettei uudempien hankinta topikissa tarvitse vanhempia kehua  ;D

Poissa rasanttu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Pienenä vinkkinä sanoisin kaikille, jotka aikoo hankkia 1.6D/DRIVe tai 2.0D moottoreilla varustettuja, niin tarkistakaapa että hiukkasloukku (hiukkassuodatin, DPF, FAP rakkaalla lapsella on monta nimeä )on vaihdettu ajallaan. Ja hiukkasloukun vaihto ei näemmä tarkoita sitä, että ELYOS säiliö täytettäisin (joissakin malleissa) siitä puskee vikaa sitten 60tkm välein kun neste loppuu.

Vaihtoväli on 120tkm ainakin tuossa V70 2011 DRIVe mallissa. Vaihtoineen maksaa noin 1000€ Biliassa. Monia autoja joita koeajoin vaivasi pitkittyneet poltot, vajaatehoisuus ja nuhaisuus ym. viat jotka kielivät hiukkassuodattimen tukkeutumisesta tai pian tukkoon menemisestä.

Toinen vikapaikka on EGR ainakin tuossa DRIVe:ssä se antautui 150tkm kohdalla ja samaa luin Duratorq / HDI palstoilta. Se maksaa 500€+vaihtotyö. Seuraavana varmaan menee sitten ilmamäärämittari ja muita antureita.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Pienenä vinkkinä sanoisin kaikille, jotka aikoo hankkia 1.6D/DRIVe tai 2.0D moottoreilla varustettuja, niin tarkistakaapa että hiukkasloukku (hiukkassuodatin, DPF, FAP rakkaalla lapsella on monta nimeä )on vaihdettu ajallaan. Ja hiukkasloukun vaihto ei näemmä tarkoita sitä, että ELYOS säiliö täytettäisin (joissakin malleissa) siitä puskee vikaa sitten 60tkm välein kun neste loppuu.

Vaihtoväli on 120tkm ainakin tuossa V70 2011 DRIVe mallissa. Vaihtoineen maksaa noin 1000€ Biliassa. Monia autoja joita koeajoin vaivasi pitkittyneet poltot, vajaatehoisuus ja nuhaisuus ym. viat jotka kielivät hiukkassuodattimen tukkeutumisesta tai pian tukkoon menemisestä.

Toinen vikapaikka on EGR ainakin tuossa DRIVe:ssä se antautui 150tkm kohdalla ja samaa luin Duratorq / HDI palstoilta. Se maksaa 500€+vaihtotyö. Seuraavana varmaan menee sitten ilmamäärämittari ja muita antureita.

Dpf:n ja egr:n saa ohjelmasta pois, joten turha sellaista autoa on pelätä, jossa vaihto lähestyy tai on ylittynyt, puhumattakaan pitkittyneistä poltoista. Poisto maksaa kuitenkin sen verran vähän vrt hyöty, että itse en ainakaan sen vuoksi hylkäisi muuten hyvää autoa. Eri asia on jos haluaa sellaisien kikottimien olevan auton varusteissa, mutta se on varma, että mitä enemmän ajettu auto on niin herkemmin nuo osat uusimisen jälkeen tulevat uudestaan vaihtokuntoon, johtuen moottorin ja mm. turbon väljyydestä = öljyä kulkeutuu dpf:ään, joka tukkii sen lopulta ennen aikaisesti.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vaihtoväli on 120tkm ainakin tuossa V70 2011 DRIVe mallissa. Vaihtoineen maksaa noin 1000€ Biliassa. Monia autoja joita koeajoin vaivasi pitkittyneet poltot, vajaatehoisuus ja nuhaisuus ym. viat jotka kielivät hiukkassuodattimen tukkeutumisesta tai pian tukkoon menemisestä.

Toinen vikapaikka on EGR ainakin tuossa DRIVe:ssä se antautui 150tkm kohdalla ja samaa luin Duratorq / HDI palstoilta. Se maksaa 500€+vaihtotyö. Seuraavana varmaan menee sitten ilmamäärämittari ja muita antureita.

Miten totesit pitkittyneet poltot? 1,6 drive ei liene kovinkaan raketti, joten nuhaisuus lienee vakiona? Toki ilman putsarinkin likaisuus vaikutta pirteyteen, miksei suodattimen tukkoisuuskin. (eri malli, nyt 200tkm täysin huolettomia kilometrejä dpf:n suhteen, jossain foorumilla on topikki, jossa noiden huolettomuudesta oli enemmän.) Oma käsitys on, että jos pönttö menee tukkoon, vika on jossain muualla, kuten volvotdi tuumaili.

Eipä noista kovin montaa ongelmajuttua tälläkään foorumilla ole, joten tuskin ne täysiä paholaisen vehkeitä ovat. itse en noiden poistoon lähtisi - enemmän poiston jälkeisistä ongelmista on juttuja osunut silmiin, kun hommaa ei ole osattukaan tehdä "juuri siihen malliin".
« Viimeksi muokattu: 07.04.2014, 16:45:39 kirjoittanut D5GT »

Poissa volvesteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Ja onhan siinä poistossa se ikuisuusongelma, että auto ei sen jälkeen ole enää tieliikennekelpoinen. Katsastuksesta kai yleensä menee läpi, mutta jos ei mene, niin sitten taas maksaa.
-12 V60 D3A

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Ja onhan siinä poistossa se ikuisuusongelma, että auto ei sen jälkeen ole enää tieliikennekelpoinen. Katsastuksesta kai yleensä menee läpi, mutta jos ei mene, niin sitten taas maksaa.

niin kaikella on puolensa, mutta jos ei mene läpi niin todennäköisesti reputtaa päästöissä eli savuttaa. Mitäpä luulet dpf:n tykkäävän tällöin jos se olisi paikallaan? No tukossa se olisi ja näin ollen entinen kapistus ja se maksaa. Jos ei ole dpf:ää ja reputtaa savutuksen vuoksi niin sitten riittää korjaus, esim. ahtovuodon korjaus eli tulee yhden dpf:n verran halvemmaksi.  ;)
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa rasanttu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Dpf:n ja egr:n saa ohjelmasta pois, joten turha sellaista autoa on pelätä, jossa vaihto lähestyy tai on ylittynyt, puhumattakaan pitkittyneistä poltoista. Poisto maksaa kuitenkin sen verran vähän vrt hyöty, että itse en ainakaan sen vuoksi hylkäisi muuten hyvää autoa. Eri asia on jos haluaa sellaisien kikottimien olevan auton varusteissa, mutta se on varma, että mitä enemmän ajettu auto on niin herkemmin nuo osat uusimisen jälkeen tulevat uudestaan vaihtokuntoon, johtuen moottorin ja mm. turbon väljyydestä = öljyä kulkeutuu dpf:ään, joka tukkii sen lopulta ennen aikaisesti.

Ei muutakuin kiinan saastesavuja katsomaan niin mieli muuttuu sen hiukkassuodattimen poistosta. Kyllä minä lähtökohtaisesti haluan että auto on täysin siinä kokoonpanossa kuin se on tehtaalta lähtenyt.

Olen aika varma, että noita hiukkaspäästöjä aletaan mittamaan meilläkin pakollisena toimenpiteenä tässä luvattujen säädösten maissa. Sittenpä onkin tenkkapoo niillä jotka ovat jo poistaneet EGR:n ja hiukkassuodattimen ilman niitä kun autolta jää leima saamatta. Saa maksaa taas softaamisen toiseen kertaan + nuo kilkkeet.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy