Autoracing  KL-varaosat

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678194 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rasanttu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Miten totesit pitkittyneet poltot? 1,6 drive ei liene kovinkaan raketti, joten nuhaisuus lienee vakiona? Toki ilman putsarinkin likaisuus vaikutta pirteyteen, miksei suodattimen tukkoisuuskin. (eri malli, nyt 200tkm täysin huolettomia kilometrejä dpf:n suhteen, jossain foorumilla on topikki, jossa noiden huolettomuudesta oli enemmän.) Oma käsitys on, että jos pönttö menee tukkoon, vika on jossain muualla, kuten volvotdi tuumaili.

Eipä noista kovin montaa ongelmajuttua tälläkään foorumilla ole, joten tuskin ne täysiä paholaisen vehkeitä ovat. itse en noiden poistoon lähtisi - enemmän poiston jälkeisistä ongelmista on juttuja osunut silmiin, kun hommaa ei ole osattukaan tehdä "juuri siihen malliin".

Ei raketti ole, mutta eri yksilöitä ajamalla huomaa eroja moottorista riippumatta. Ihan perus rivakka suomalaisessa liikenteessä toimiva moottori kyseessä kuitenkin on, josta harvemmin saa otettua täysiäkään tehoja irti.

Ilmansuodatin tai sen likaisuus ei dieselissä juurikaan vaikuta kokonaistehoihin. Enemmän merkitystä bensapeleissä. Pönttö kestää max. 200tkm, yleensä 120-150tkm ja autossa ei tarvitse olla mitään vikaa. Vaihtoväli on sen takia tuo 120tkm.

Kirjoitukseni pointti nyt oli vain se, että jos olet ostamassa tyypillisesti juuri tuon verran ajettua autoa niin tarkista se hiukkassuodatin. Siitä kun tulee helposti lisäkuluja.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Dieseliin vaihtoa tässä edelleen koittanut muttei ole vielä tärpännyt. Kovin leveä haitari on vaihtohyvityksissä V8:sta kun 8000€
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi


Ilmansuodatin tai sen likaisuus ei dieselissä juurikaan vaikuta kokonaistehoihin. Enemmän merkitystä bensapeleissä. Pönttö kestää max. 200tkm, yleensä 120-150tkm ja autossa ei tarvitse olla mitään vikaa. Vaihtoväli on sen takia tuo 120tkm.

Toi kilometrimäärä ei ole mikään yleispätevä... näyttö on varsin ohut.

Puuta heinää on myös toi ilmasuodatin juttu - jos hengitys ei olisi dieselille vähintään yhtä tärkeää, niin miksi ihmeessä dieselistä löytyy niin iso ilmansuodatin... Hengitys on vähintään yhtä tärkeä dieselille kuin bensallekin. Hengityksen tärkeyden totesit itsekin  aiemmin, kun pöntöstä kirjoitit.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Toi kilometrimäärä ei ole mikään yleispätevä... näyttö on varsin ohut.

Puuta heinää on myös toi ilmasuodatin juttu - jos hengitys ei olisi dieselille vähintään yhtä tärkeää, niin miksi ihmeessä dieselistä löytyy niin iso ilmansuodatin... Hengitys on vähintään yhtä tärkeä dieselille kuin bensallekin. Hengityksen tärkeyden totesit itsekin  aiemmin, kun pöntöstä kirjoitit.
Juurikin näin ;)
Tuon pöntön kestävyyteen vaikuttaa ihan suoraan se, että millaisella käytöllä autoa on.
Lyhyttä matkaa/tyhjäkäyntiä paljon , niin voi olla pönttö tukossa, kun ei kerkiä ikinä kunnolla polttelemaan paskoja irti.

Tosin lyhyttä
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa rasanttu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Turhapa noista on jossitella. Volvo on katsonut että suodatin on vaihtokunnossa 120tkm kohdalla joten uskon siihen enkä mutuihin. Noudatan myös muita valmistajan antamia suosituksia esim. öljynvaihdosta ja huolto-ohjelmaa muilta osin, mielummin liian aikaisin kuin liian myöhään. Korjaamo-Kallet tietysti sanoo muuta, mutta uskoisin valmistajan insinööreillä olevan osaamista heitä enemmän.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Turhapa noista on jossitella. Volvo on katsonut että suodatin on vaihtokunnossa 120tkm kohdalla joten uskon siihen enkä mutuihin. Noudatan myös muita valmistajan antamia suosituksia esim. öljynvaihdosta ja huolto-ohjelmaa muilta osin, mielummin liian aikaisin kuin liian myöhään. Korjaamo-Kallet tietysti sanoo muuta, mutta uskoisin valmistajan insinööreillä olevan osaamista heitä enemmän.
Jaa että S80, V70, XC60, S60/V60 pöntöt vaihtokunnossa 120tkm kohdalla ::)
Näistä autoistahan me keskustelemme :hello:
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Turhapa noista on jossitella. Volvo on katsonut että suodatin on vaihtokunnossa 120tkm kohdalla joten uskon siihen enkä mutuihin. Noudatan myös muita valmistajan antamia suosituksia esim. öljynvaihdosta ja huolto-ohjelmaa muilta osin, mielummin liian aikaisin kuin liian myöhään. Korjaamo-Kallet tietysti sanoo muuta, mutta uskoisin valmistajan insinööreillä olevan osaamista heitä enemmän.
Uskallat kuitenkin auton alle laittaa muun merkkiset kumit kuin esinasennusrenkaat?


Se että onko suomalaisessa autossa hiukkassuodatinta ei vaikuta pätkääkään Kiinan savusumuihin. Hesan kokoisessa kylässä huonolla kelillä vähän voi olla autoista tullutta nokea ilmassa, mutta Suomen mittakaavassa ilma pilataan muulla. Joten en hirveästi syyllistäisi jos joku haluaa päästä eroon tuosta kulutusta lisäävästä pömpelistä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Uskallat kuitenkin auton alle laittaa muun merkkiset kumit kuin esinasennusrenkaat?


Se että onko suomalaisessa autossa hiukkassuodatinta ei vaikuta pätkääkään Kiinan savusumuihin. Hesan kokoisessa kylässä huonolla kelillä vähän voi olla autoista tullutta nokea ilmassa, mutta Suomen mittakaavassa ilma pilataan muulla. Joten en hirveästi syyllistäisi jos joku haluaa päästä eroon tuosta kulutusta lisäävästä pömpelistä.
Kohta meiltä viedään Led lamputkin ;D
Mikäs siinä istuessa kynttilänvalossa..Ai niin nekin saastuttaa :pomo:
Onneksi Kiinalla on kivihiili..
http://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/artikkelit/hiilihirmu_matalaksi
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Se että onko suomalaisessa autossa hiukkassuodatinta ei vaikuta pätkääkään Kiinan savusumuihin. Hesan kokoisessa kylässä huonolla kelillä vähän voi olla autoista tullutta nokea ilmassa, mutta Suomen mittakaavassa ilma pilataan muulla. Joten en hirveästi syyllistäisi jos joku haluaa päästä eroon tuosta kulutusta lisäävästä pömpelistä.

Kyllä mulle ainakin tulisi huono omatunto ja hiukkaspäästöt kerkiää tulla seteen mukana maahan ennen kuin ehtivät Kiinaan. Eikä noissa pöntöissä taida juurikaan pahaa olla, joten antaa olla vain putkessa.

Ainakin täällä huomaa selvästi jonkun vanhan kinnerin pakokaasut, kun putkessa ei ole katalysaattoria tai muitakaan saastevehkeitä - siinä suhteessa kehitys on ollut vain positiivista.

Poissa Taksari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Jaa että S80, V70, XC60, S60/V60 pöntöt vaihtokunnossa 120tkm kohdalla ::)
Näistä autoistahan me keskustelemme :hello:
Neljä autoa pyörittänyt stadin taksissa ja yhden (edellisen korimallin V70) pönttö tukkeutui n. 250 tkm kohdalla. Muihin ei ole vaihdettu mun aikana.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
On helppo uskoa, että pöntön rikkontuminen, tukkeutuminen tms. johtuu jostain muusta viasta - jos peli on muuten kunnossa niin ei tarvitse huolehtia. Om -08 sai pari kuukautta niin pahaa kyytiä patkäajon merkeissä talvella. Kylmäkäynnistykset ilman lämppäriä, ajot pääosin alle 5 km. Varmaan kerran saattoi pisimmillään päästä jopa kehä3:ln tasolle tuulettumaan. Välillä haisi todella pahalta sammuttaessa.

Poissa mpo69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
Onko kellään kokemuksia laminoiduista sivulaseista? Olen harkinnut vaihtavani nykyisen Volleni uuteen S60 D4 automaattiin. Uuteen kärryyn saisi laminoidut sivulasit n. 360 eurolla.

Se on selvä, että murtovarkailla työläämpi rikkoa lasi, mutta enempi kiinnostaa mahdollinen melun väheneminen mitä valmistajakin mainostaa, onko tälle katetta?
S60 D5 vm. 09
"Aina ei voi voittaa"

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Ei ole kokemusta, mutta meluallergikkona varmasti laittaisin tilaukseen laminoiduilla laseilla. Esim. 8 mm kokonaispaksuinen laminoitu lasi eristää paljon paremmin ääntä kuin pelkkä 8 mm lasi. Huomaako tai kuuleeko sitä korvalla on toinen asia.

Poissa Taksari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Eipä taida vaikuttaa rengasmeluun, mitä meidän karkeat tiet runsaasti tuottaa.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Itse otin tuohon XC60 laminoidutikkunat, mutta sitä en osaa sanoa hiljentääkö ne melua ::)
Tuskin ainakaan melu lisääntyy, kun taitaa tuo laminoituikkuna olla paksumpaa..
Mazdan5 mulla oli joskus tietämättäni etuikkunoissa kalvot, jotka jouduin poliisisedän kehoituksesta poistamaan, niin ero oli korvin kuultava!
Vähän aikaa ihmettelin, että miksi renkaiden äänet/liikenteen kohina tulee yht´äkkiä niin selvästin sisälle, ennen kuin hokasin ne kalvot ;)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

 

Kulkukoira  Proturbo