RallyBaron  Samppasport

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678194 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Rengasmelu, moottorin äänet jne. Paremmin ääntä absorboiva lasi vaikuttaa kaikkeen. Toki olisi mukava tietää miten paljon, mutta onhan lasi lähinnä korvaa ja sitä kautta tulee varmasti ääntä.

Völvöxc70, eihän jollain sun kaverilla ole täsmälleen samanlaista ilman laminoituja laseja, samanlaisilla renkailla jne. että alkeellisen mittauksen voisi tehdä? Heheh. Tilaukseen vain, ei se ainakaan jää vaivaamaan.

Poissa rasanttu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Jaa että S80, V70, XC60, S60/V60 pöntöt vaihtokunnossa 120tkm kohdalla ::)
Näistä autoistahan me keskustelemme :hello:

Volvo V70 DRIVe MY11 huolto-ohjelmassa on hiukkassuodattimen vaihto 120tkm ja 240tkm kohdalla. Juuri siitä puhutaan.

Poissa rasanttu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Uskallat kuitenkin auton alle laittaa muun merkkiset kumit kuin esinasennusrenkaat?


Se että onko suomalaisessa autossa hiukkassuodatinta ei vaikuta pätkääkään Kiinan savusumuihin. Hesan kokoisessa kylässä huonolla kelillä vähän voi olla autoista tullutta nokea ilmassa, mutta Suomen mittakaavassa ilma pilataan muulla. Joten en hirveästi syyllistäisi jos joku haluaa päästä eroon tuosta kulutusta lisäävästä pömpelistä.

Itseasiassa en laita muita rengaskokoja alle kuin ne mitä valmistaja käyttää / mitä rekisteriotteessa lukee. Renkaan merkillä ei sinänsä ole mulle mitään väliä.

Kiinan savusumuihin ei tosiaan ole mitään vaikutusta, mutta hiukkassuodattimen pääasiallinen tehtävä on poistaa ajoneuvon pakokaasuista ne paikalliset pienhiukkaset jotka jäävät lähistölle leijailemaan jalankulkijoiden keuhkoihin.

En tiedä missä kirjoittajat vaikuttavat, jos jossain landella niin sitten varmaan ihan sama repiä ne pöntöt pois, muuthan niitä ei siellä juuri hengittele kuin omistaja itse.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Volvo V70 DRIVe MY11 huolto-ohjelmassa on hiukkassuodattimen vaihto 120tkm ja 240tkm kohdalla. Juuri siitä puhutaan.

Onneksi Volvon omaa valmistetta oleviin 5 sylinteriisin on laitettu sellainen suodatin, jota ei tarvitse vaihtaa tai poistaa, edes ns. landella. Koskahan joku on tottelematon ja itsepäisesti jättää tuon vaihdon tekemättä. Olisi mukava tietää onko vaihto-ohjelma enimmäkseen rahastusta. Noiden moottoreiden valmistajan merkkifoorumeilta voisi löytyä jotain?

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Volvo V70 DRIVe MY11 huolto-ohjelmassa on hiukkassuodattimen vaihto 120tkm ja 240tkm kohdalla. Juuri siitä puhutaan.
Niin tosiaan tuohan on tuolla 1.6 koneella mitä käytetään noissa pienemmissä malleissakin ::)
Taitaa olla aika hyvän hintainen tuollainen 120tkm huolto..
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Taksari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Taitaa olla aika hyvän hintainen tuollainen 120tkm huolto..
Ekologisuus maksaa...

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Ekologisuus maksaa...
Pitää kai jonkun olla maksaja, että Kiinaan saadaan uusia kivihiilivoimaloita ;D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 418
  • www.vrcf.fi
Pitää kai jonkun olla maksaja, että Kiinaan saadaan uusia kivihiilivoimaloita ;D

Hiukkassuodatin vaikuttaa onneksi omaan hengitysilmaamme. Ei siis paranneta maailmaa vaan omaa ympäristöä.

Ymmärrän kyllä, että osaa automiehistä sekin jurppii aivan periaatteellisista syistä. Itse toivon, että katsastukseen tulevat tiukat hiukkastestit olisivat käytössä niin pian kuin mahdollista. Mahtaa siinä monella hiukkaspönttönsä tuhonneella olla veetutus päällä. Entäs, kun autojen nykyiset omistajat alkavat peräämään tyhjättyä pönttöä entieltä omistajaltaan.  ???

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Ymmärrän kyllä, että osaa automiehistä sekin jurppii aivan periaatteellisista syistä. Itse toivon, että katsastukseen tulevat tiukat hiukkastestit olisivat käytössä niin pian kuin mahdollista. Mahtaa siinä monella hiukkaspönttönsä tuhonneella olla veetutus päällä. Entäs, kun autojen nykyiset omistajat alkavat peräämään tyhjättyä pönttöä entieltä omistajaltaan.  ???
Onneks ei yksityisten välisessä kaupassa ole virhevastuuta. Todennäköisesti joskus voi tulla hyvät testit tuolle nokiloukulle.

Eniten itseä ihmetyttää miksi täällä vedetään pultteja siitä että joku haluaa säästää polttoainekuluissa heittää tuon keksinnön pois.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 418
  • www.vrcf.fi
Onneks ei yksityisten välisessä kaupassa ole virhevastuuta. Todennäköisesti joskus voi tulla hyvät testit tuolle nokiloukulle.

Ei ole kuluttajansuojalain mukaista virhevastuuta, mutta ei yksityisten välinen kauppakaan mitään villin lännen touhua ole.

Yksityisten väliseen kauppaan sovelletaan kauppalakia, jonka 17 §:n mukaan tavaran tulee soveltua siihen käyttöön, johon se on myytäessä tarkoitettu eli rekisteröidyn auton pitää olla kelpoinen maantieliikenteeseen. Jos näin ei ole, niin tavarassa on virhe, josta myyjä vastaa. Vastuu on sitäkin ankarampi, jos virhe on ollut sellainen, ettei sitä voi huolellinenkaan ostaja havaita.

Melko selvä tapaus on, jos omistaja on poistanut DPF:n ja siitä ilmoittamatta myynyt auton edelleen katukäyttöön. Käry kun käy myöhemmin, niin en kyllä alkuperäisenä omistajana uskaltaisi käräjille lähteä. Kyse kun on riita-asiasta, niin häviäjällä on vastuu vastapuolen kuluista. DPF-pönttö asennettuna + käräjäkulut = ei paljoa 10 tonnista jää uupumaan..

Toinen vaihtoehto on edetä poliisin kautta eli tutkia, onko kyseessä petos. Silloin tulee korvausten lisäksi sakkoa.

Näistä molemmista selviää ilman seuraamuksia, kunhan myydessä kertoo todistetusti DPF:n olevan disabloitu. Eli myynti-ilmoitukseen tai viimeistään kauppakirjaan merkintä, ettei sen takia ole soveltuva tieliikenteeseen.

Eniten itseä ihmetyttää miksi täällä vedetään pultteja siitä että joku haluaa säästää polttoainekuluissa heittää tuon keksinnön pois.

Jos joku pultteja on vetämässä, niin kyse on jobbareiden hämäräbisneksien paheksumisesta. Sehän on silkkaa kusettamista, jos myyt dieselin, josta olet poistanut DPF:n ja jätät asiasta kertomatta!

On se kummaa, kun mittarin rukkaajia jahdataan keskustelupalstoilla oikein miehissä, mutta DPF:n kanssa koijaajia ei nähdä samanlaisena kusettamisena, vaikka asia  on täysin sama.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Suullinen sopimus on yhtä pätevä eli mikä kumoaa edellisen. Huomaa, yhdellä lauseella  :D
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 418
  • www.vrcf.fi
Suullinen sopimus on yhtä pätevä eli mikä kumoaa edellisen. Huomaa, yhdellä lauseella  :D

Näin on, mutta suullisen sopimuksen toteennäyttäminen on vaikeaa.

Jos kaupanteon muut olosuhteet, hinta, ilmoitukset ym. ovat olleet normaalit, niin virkayskän lomassa hiljaa suhautettu maininta DPF:n poistamisesta ei välttämättä riitä käräjillä.

No, eipä sinne käräjille monikaan ostaja lähde, mutta uskokaa pois, kyllä niitä periaatteen miehiäkin vielä löytyy.


Asiaan palatakseni, haussa olisi korvike bensakoneiselle 850:lle, jolla nyt olen rullannut 50 tkm vuosittain. Nyt työpaikka on siirtymässä siten, että alkaisi tulemaan työmatkoja 75 tkm vuodessa ja dieseli kiinnostaisi.

V70II:sta joko 1,6 tai 2,0 D -koneella olen pohdiskellut. Enempää tehoa en kaipaa, kun ajan 90 %:a ajoistani tyhjällä valtatiellä. Nykyinen Volvo kulkee maantiellä ajossani 7 litralla, niin paljonkohan noilla PSA-Volvoille voisi arpoa kulutukseksi? Menisikö alle vitosella?

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Ajoin tuollaisella V70 1.6D ympäri Suomen ja aikas reilulla jalalla ja kulutus näytti 4,7L Ohittaa ei kannata tuolla koneella lähteä, aivan liian tehoton siihen touhuun. 2.0D:stä ei ole kokemuksia V70 nokalla, mutta V50:ssä n. 5,5L
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Tossa uusikoristen pienimmät kulutukset spritmonitorista - noista kun pyyhkii liian optimistiset, niin sieltä totuus alkaa löytymään:

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/51-Volvo/468-V70.html?fueltype=1&constyear_s=2008&powerunit=2

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Mitä tuosta nokiloukun poistamisesta ja sen mainitsemisesta. Todella monessa nettiauton ilmoituksessa ihan mainitaan että hiukkassuodatin poistettu käytöstä. Se on ainakin itselle ihan plussaa koska auton kulutus putoaa. Eli jos olisin hakemassa uudempaa dieselin valitsisin tuommoisen tai sitten itse poistaisin sen käytöstä. Tuo että joskus pomppaisi katsastuksesta sen takia niin on omasta mielestä vähän sama kun ostaisin auton ja kuukauden päästä veisin sen katsastukseen ja pitäisi yli tonnin remppa tehdä että saa leiman. Suodatin kun on vain yksi kuluva osa muiden joukossa. Tuo suodatin kun poistetaan monesti softallisesti niin järkevä myyjä kertoo siitä koska sen jälkeen autoon ei pysty tehdä liikkeessä softa päivityksiä ilman että menee vikatilaan.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

Autoracing  KL-varaosat