Samppasport  Futurez

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678197 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Alvari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Hankintaa suunnitteleville,v70 2.4d  vm 2009 ajovälillä 75-155tkm vaati huoltojen lisäksi seuraavanlaiset korjaukset: ohjausakseli (85tkm, takuuseen) termostaatti (90tkm) jarrulevyt ja palat(90tkm). Takatukivarsien etuhelat olisi pitänyt uusia 145 tkm huollossa, lisäksi iskarit alkoi olemaan vaihtokunnossa. Autossa kuului laakerivikaan viittaava ääni jo 125tkm tienoilta lähtien mutta huollossa ei löytäneet vikaa joten jäi laakeri vaihtamatta(olisi muuten myynnissä). Korissa oli lisäksi ruostetta tuulilasin yläreunassa.
Muuten voisi autosta sanoa että loistava matka-auto, lisäksi talvella lämmin+ hyvät valot. Miinuksena löysä alusta ja laivamainen fiilis, tietty korkeahkojen ylläpitokulujen lisäksi. Automaattilaatikon luistamisominaisuus ei haitannut omistusaikana, nyt saksalaismerkissä huomaa että automaatti voi toimia paljon huomaamattomammin. Ainakin mökkireissulla tulee vielä Volvoa ikävä.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Taitaa ainakin meidän ajotavat / -olosuhteet poiketa melkoisesti. Mitään korjattua tai korjattavaa ei ole n. 200tkm ajetussa. Jarrupalatkin ovat alkuperäiset, ruostetta ei ole edes kolhaistussa paikassa, josta lohkesi maali. 5 volvon mallisarjan kokemuksella, nämä uusikoriset ovat ehdottomasti laadukkaimmat ja vähävikaisimmat autot, mitä mulla on ollut alkaen 740...

Poissa volvesteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Mistäs tuo Alvarin auto oli hankittu? Kuulosti vähän siltä, että olisi joku kolarikorjattu tai muuten mittariruuvattu tuontivehje?

220tkm tuli nyt mittariin. Alkuperäiset jarrupalat ym. Taakse vaihdoin uudet Bilsteinit ja vasen raidetanko vaihdettu.
-12 V60 D3A

Poissa Alvari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Ihan suomiauto oli, itsehän hankin auton 75 tkm ajettuna entisenä liisarina ja silloin oli jo jarrupalat ja levyt aikalailla vaihtokunnossa. Onmuuten kolaroimaton auto, toki tuossa oli suht reilusti naarmuja ym joten aika huolettomalla pidolla oli ollut ennen minun omistusta. Omassa ajossa kestää varmaankin sen 150tkm vaihtamatta jarrut.  Vielä sen verran että tilalle hankitussa saksalaisessa on mittarissa 77 tkm ja edessä uudet jarrulevyt. Tämäkin 3v vanha entinen leasingauto Suomesta(Helsingissä ollut). Volvossa katon kiveniskemät jostain syystä ruostuu herkemmin, tuossakaan ei pikkulohkeama lokasuojassa alkanut kukkimaan.
Muuten kai tuo V70 oli mielestäni melkolailla perusluotettava, ohjausakseli&termari meni myyntiliikkeen takuuseen joten ne ei suuremmin harmittaneet. Kyllä nykyautoilla vaan tilanne on se että osien vaihtoon joutuu varautumaan jo ennen 200 tkm lukemia.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Kyllä nykyautoilla vaan tilanne on se että osien vaihtoon joutuu varautumaan jo ennen 200 tkm lukemia.
Ennen vanhaa tuollaisilla km moni auto meni suoraan paalaamoon ;)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
220tkm tuli nyt mittariin. Alkuperäiset jarrupalat ym. Taakse vaihdoin uudet Bilsteinit ja vasen raidetanko vaihdettu.

Onko auto ollut sinulla uudesta saakka? Vai 100tkm ajettuna ostettu, jolloin kierros alustan osia vaihdettu... Jos uutena ostettu niin pitkää matkaa ajettu ja ennakoiden tuo onnistuu :)
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Aika rajua käyttöä tai satunnaisia valmistevikoja pitäisi olla, että 100tkm ajetusta olisi alustan osia vaihdettu. Vanhemmissa malleissa se oli todennäköisempää, mutta nämä "uudet" on selkeästi parempia.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Kohta 180thkm ajettu V70:nen ja alkuperäiset alustanosat.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa volvesteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Onko auto ollut sinulla uudesta saakka? Vai 100tkm ajettuna ostettu, jolloin kierros alustan osia vaihdettu... Jos uutena ostettu niin pitkää matkaa ajettu ja ennakoiden tuo onnistuu :)

Ostin 180tkm ajettuna, mutta huoltohistoria on tiedossa. Edellinen omistaja ajoi pelkkää motaria ja minä maantietä. Eipä siinä paljoa jarrut kulu ;) Tietty puslat alkavat olemaan löysiä, mutta minimoin kuluja enkä vaiha ennen kuin kolahtelee.
-12 V60 D3A

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 743
  • www.vrcf.fi
En tiedä nyt näiden uusien niin paremmasta alustanosien kestosta ja sähköjenkään... Itselläni S80 3.2 AWD vm 07/08.

Vaihdettu jarrupalat eteen 80tkm kohdalla, taakse 110tkm kohdalla. Etuiskunvaimentajat 130tkm kohdalla ja samalla koiranluut eteen. Takapyörän laakeri meni 150tkm kohdalla. 160tkm kohdalla vaihdoin taakse koiranluut. 185tkm kohdalla vaihdettu eteen alatukivarret (alapallot väljät). 190tkm kohdalla vaihdettu kuskinpuolen ulompi raidentangonpää sekä iskarin kääntölaakerit. Nyt taas etuiskunvaimentajat kolisevat, lasissa 210tkm... Kestihän  noi Bilsteinin B6 sportit sen 80tkm...
Sähköosista: Hälyttimen yksikkö 130tkm, apparin puolen kummankin oven keskuslukitusmoottorit rupesi renkkaa about 160tkm kohdalla ja nyt vaihdettu. Taakse uusittu kaksi parkkianturia samassa km lukemassa. Myös nelivedon haltexin paineanturi vaihdettu. 185tkkm kohdalla vaihdettu ilmamassa mittari. Nyt välillä lähtee lämpimänä huonosti käyntiin tai saattaa samantien sammua kun käynnistyy. Testeri antaa polttoainepumpun releen vikaa ja sehän on yllättäen CEM:issä juotettuna... joten menee varmaan CEM yksikön korjaukseen tai yksikön vaihtoon. Niin ja autolla ajettu pääasiassa matkaa, huollot ajallaan aina tehty, suodattimien ja öljyjenkin vaihdot puolitettu (15tkm). Ensiviikolla siis etuiskarit vaihtoon, etujarrupalat, taakse jarrupalat ja levyt...
V90 T8 2020 Inscription

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Etkös joskus kirjoitellut, että noita alustan osia vaihtelemalla etsittiin kolahtelun syytä ja kun iskarit vaihtui niin silloin hiljeni?

Mulla oli sama ongelma jo 130tkm kohdalla. Uusin "koiranluut" ja ei vaikutusta. Yritin etsiä välyksiä alapalloista, raidetangon päästä yms mut ei mitään vikaa niissä. Viimein uusin uudet iskunvaimentajat niin siihen loppui kolahtelut etupäästä :D

Niin ja jos tuohon malliin joutuu ostamaan uudet etuiskarit niin orkkikset maksaa 289€/kpl. Ns. tarrvikkeena ei saa mitään mallia(siis sacsh, tai kyb tai monroe etc). Konilta löytyy ja Bilsteiniltä, ja itsekin päädyin bilstein B6 malleihin eikä ole kaduttanut pätkääkään. 184e/kpl Bilsteinin B6 niin ei tarvinnut alkuperäistä miettiä.

EDIT: Muisti palailee pätkittäin - uutena muuten lonksahteli mullakin. Bilia lisäsi jotain jousiin, jolla auto hiljeni.

Peruutustukan anturit kumittelee pakkasella, jossain epäiltiin pakokaasupilveä sopivalla kelillä syylliseksi, kun vaihtamallakaan ei parantunut. Mullakin on vasemman takanurkan anturi kummitellut - mutta aina kokee ihmeparantumisen p-hallissa tai kun pakkaset lauhtuu.

Muistelen, että jenkeissäkin noita alkupään 3,2 versiota kehuttiin "luotettaviksi".


Sireeni on selkeä tyyppivika, ilmeisesti kenelläkään ei löydy täysin priimaa? Itse myös odottelen koska oma alkaa oireilemaan.
« Viimeksi muokattu: 11.06.2014, 13:12:22 kirjoittanut D5GT »

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 743
  • www.vrcf.fi
Muistelet ihan oikein. Ne koiranluut olivat silloin oikeasti jo väljät ja toinen alapallokin. Toisen alapallon uusin ehkä turhaan silloin. Alusta hiljeni noilla jo paljon, mutta lopullisesti se hiljeni vasta kun uudet iskarit tuli ostettua.

Btw: tästä tulikin mieleeni, että onko kellään kokemuksia näiden iskareiksi Saschin supertouringit? Olisivat nyt eri varaosapuljuissa 85€ kappale. Muutama vuosi sitten ei vielä saanut tähän kuin tuota Bilsteinia, Konia, tai alkuperäistä vain.

Mutta kaikkiaan pitää sanoa että ehkä enemmän on ollut pieniä sähkövikoja tässä, kuin mitä edellisessä 2005 mallin V70:ssä oli. V70:ssä oli vain ongelmana koiranaluut etc pienet osat. Mutta ei niin pahat kuin aikaisemmissa malleissa.

Ainut on nyt vain tuo outo vika mikä välillä aiheuttaa auton huonon käynnistymisen lämpimänä. Kylmänä ei mitään ongelmaa. Autelin lukija ilmoittaa vain jotain relettä CEM: yksikössä. Auton saa kyllä aina käyntiin, mutta voi käynnistyä ja samantien sammua ja sit lähteä vasta käyntiin toisella käynnistyksellä. Tai sit se tekee sen että käynnistyy ja kierrokset on vain jotain 450-500rpm muutaman sekunnin ajan ja sit vasta nostaa normaaliin tyhjäkäyntilukemaan...

Niin ja toinenkin asia tuli mieleen minkä kanssa olen vähän tässä taistellut. Jouduin tuossa kuukausi sitten vaihdattamaan apukuskin puolelle iskarin kääntölaakerin kaikkine hiluineen kun narisi kääntäessä. Herttoniemeläinen merkkiliike vaihtoi sen eräänä perjantaina. Alkoi armoton kolina noin 50km päästä. Vein seuraavana maanantaina takas pajalle laittoon. Eivät olleet edes kattoneet sitä, vaan nostaneet nosturille vain ja jousi oli kai mennyt oikeaan asentoon ja auto pois huollosta. Narina jatkui edelleen taas... no tiistaina uusiksi samaan mestaan. Purkivat sen ja huomasivat että olivat asentaneet 45 astetta sen väärään asentoon yläpään.... eivätkä silti olleet uusineet laakeria sen jälkeen. Pari viikkoahan se kesti ja taas narina... Auto seuraavaksi kaivokselan merkkiliikkeeseen tutkittavaksi ja ihmettelivät miksi ei oltu sen asennusvirheen jälkeen laakeria uusittu. Laittoivat siellä vuorostaan uuden laakerin. Nyt mennyt reilu 2 viikkoa ja taas narisee kääntäessä iskarin yläpää :D En tiedä ilkeänkö enää sinne autoa viedä, vaikka töillä ja osilla on vuoden takuu...
« Viimeksi muokattu: 11.06.2014, 14:09:37 kirjoittanut Niclashki »
V90 T8 2020 Inscription

Poissa Taksari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
3.2 on vissiin 8-kone ja ilmeisen painavana kuluttaa Volvon ehkä hieman heppoisia alustan osia?

Volvo olisi muuten premiumia, mutta alusta on "kiinan-nipponia" kaikkine klonksuineen (uutenakin).

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
3.2 on vissiin 8-kone ja ilmeisen painavana kuluttaa Volvon ehkä hieman heppoisia alustan osia?

Volvo olisi muuten premiumia, mutta alusta on "kiinan-nipponia" kaikkine klonksuineen (uutenakin).
Se on ihan Volvon oma suorakutonen, jotka käytetty mm. Land rover Freelanderinkin keulalla. Niin ja sama alustakin pääpiirteissään autoissa on.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Taksari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
↑ No joo, 8 onkin vissiin litraa isompi.

 

RallyBaron  Samppasport