Futurez  Kulkukoira

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678174 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Onko S/V/XC60:ssä sitten kahdenlaisia aktiivisia xenoneita? Jos on niin, milläs niitä käytettyjen myynti-ilmoituksista pystyy perkaamaan toisistaan? Vai pitääkö driver supportilla varustettu Kuuskymppinen sitten aina tuon häikäisyneston?
2014 vuosimallista eteenpäin Driver support paketti taitaa pitää sisällään nuo automaattiset pitkätvalot. En osaa sanoa mikä olisi hyvä tapa erottaa. En tiedä kääntyvätkö nämä uudemmat valot kun ainakin niihin on tullut erilliset kulmavalot jos oikein muistan lukeneeni.

edit: piti käydä Volvon sivuilta lukemassa. Eli kääntyvät uudemmatkin. Samassa paketissa tulee paljon tekniikka.
Lainaus
Active Bending Lights (ABL) ja Dual Xenon Technology
Tunnetko tilanteen, jossa ajat mutkaista maantietä yöllä, eivätkä ajovalot näytä kunnolla sitä, mitä on tulossa seuraavan mutkan takaa? Me olemme miettineet, että mitäpä jos ajovalot voisivat kääntyä kuten silmät, jolloin autosi voisi auttaa sinua näkemään mutkan taakse. Joten kehitimme Active Bending Lights -valot – moottorikäyttöiset lamput, jotka voivat kääntyä jopa 15 asetetta molempiin suuntiin – ne noudattavat ohjausliikkeitäsi. Käyttämällä erityisen kirkkaita Dual Xenon -valoja (lähi- ja kaukovalot) näet kaarteisiin 90 prosenttia paremmin yöaikaan. Tämä merkitsee, että jarrutusmatka pitenee 45 metrillä. Järjestelmän lähivalot valaisevat tehokkaasti kapeilla, mutkaisilla teillä ja kaukovalot ovat erittäin tehokkaat moottoritiellä – tunnistin kytkee mukautuvan toiminnon pois päiväaikaan kulumisen vähentämiseksi. Tämä on myös hyvin älykäs järjestelmä – ajovalot säätyvät auton kuorman mukaan oikeaan kulmaan tiehen nähden, myös voimakkaassa kiihdytyksessä tai jarrutuksessa.
Lainaus
Kääntymisvalot
Lisävarusteena saatavat kääntymisvalot valaisevat 30 km/h nopeuteen saakka aluetta, johon olet kääntymässä, enintään 15 astetta auton ympärillä. Tämä helpottaa ohjausta – esimerkiksi kääntyessäsi pikkutielle tai ajaessasi kapean porttikäytävän läpi yöaikaan.
Lainaus
Active High Beam (AHB)
Matkustamisesta pimeällä on tullut paljon miellyttävämpää – ja turvallisempaa – uuden Active High Beam -järjestelmämme ansiosta, saatavana lisävarusteena. Kun autossasi on tämä järjestelmä, sinun ei tarvitse enää alinomaa vaihtaa lähi- ja kaukovalojen välillä*, mikä ei ole pelkästään ärsyttävää – useiden tutkimusten mukaan se on myös pääasiallinen syy yöajan onnettomuuksiin. Uusi järjestelmämme pitää ajovalosi kaukovaloina koko ajan. Kun toinen auto lähestyy vastakkaisesta suunnasta, järjestelmä estää toisen kuljettajan häikäistymisen varjostamalla kaukovaloa juuri tarvittavan määrän – ei enempää eikä vähempää. Sama koskee edelläsi ajavia autoja. Järjestelmä voi havaita myös jalankulkijat ja pyöräilijät ja estää myös niiden häikäisemisen – se pystyy seuraamaan kymmentä eri kohdetta samanaikaisesti. Koska järjestelmä on älykäs, kaukovalot kytkeytyvät pois saapuessasi kaupunkiin, mutta jos ohitat valokilven – kuten huoltoaseman tai supermarketin kilven – ne pysyvät päällä, jotta voit nähdä mitä on tulossa. Tällä tavalla järjestelmä lisää turvallisuuden lisäksi myös mukavuutta.

* Koskee Dual Xenon Technology -tekniikalla varustettua ABL-järjestelmää. Jos autossa on halogeenivalot, ne vaihtuvat automaattisesti kaukovaloilta lähivaloille ja päinvastoin.
« Viimeksi muokattu: 10.11.2014, 11:42:20 kirjoittanut Ribbe »
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa JKR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Onko S/V/XC60:ssä sitten kahdenlaisia aktiivisia xenoneita? Jos on niin, milläs niitä käytettyjen myynti-ilmoituksista pystyy perkaamaan toisistaan? Vai pitääkö driver supportilla varustettu Kuuskymppinen sitten aina tuon häikäisyneston?

Luullakseni näissä on kolmenlaisia aktiivisia xenoneita (jos pikkueroja ei huomioida):

1) Aktiiviset Xenon ajovalot - kääntyvät ratin mukaisesti ja ainakin uudemmissa vuosimalleissa on lisäksi kulmavalot.

2) Aktiiviset Xenon kaukovalot - edellisen kohdan lisäksi vaihtaa automaattisesti lyhyiden ja pitkien välillä. Tälläiset on nyt V70/S80 Driver Support -paketissa ja muistaakseni 60-sarjassa ennen faceliftiä.

3) Täysaktiiviset Xenon kaukovalot häikäisynestoautomatiikalla - edellisten lisäksi xenoneita käännellään ja varjostetaan niin, että voi ajaa pitkät päällä vaikka on muuta liikennettä. Apukaukovaloissa ei ole varjostimia eikä kääntöä, joten ne sammuvat kun on edelläajavia tai vastaantulijoita.

Jos on niin, milläs niitä käytettyjen myynti-ilmoituksista pystyy perkaamaan toisistaan? Vai pitääkö driver supportilla varustettu Kuuskymppinen sitten aina tuon häikäisyneston?

Etsimällä vuosien 2013-2015 malleja ja kuvien perusteella valikoi facelift-yksilöt, joissa on tutka nokalla. Nykyinen tutkamalli näkyy kuvissa huonosti, mutta myös ratissa vakionopeudensäätimen nappien keskellä oleva keinuvipu paljastaa driver support-paketin olemassaolon. 2014 ohjekirjassa on kyllä vielä kuva myös vanhasta näppäinasettelusta, jossa ei ole keinuvipua, joten ehkä sellaisiakin on olemassa.

Sitten kun hyvä yksilö on löytynyt, niin pitää vielä varmistaa, että autossa todella on "täysaktiiviset" valot. Varminta on koeajaa auto pimeällä. Ehkä se valikoiden sanamuodoista tai umpioiden tyyppikoodeista selviäisi, mutta tässä kohtaa loppuu minulta tietämys. Periaatteessa kaikissa facelift+driver support-yksilöissä pitäisi olla, mutta aina voi olla vaikka johonkin muuhun maailmankolkkaan konfiguroitu auto. Ainakaan aikaisemmin kaikkien maiden valosäännöt eivät sallineet moisia valoja.

Mielipiteenä täysaktiivi-xenoneista sanoisin samaa kuin driver support -paketista muutenkin: toimii hämmästyttävän hyvin, mutta ihan kaikki eivät näistä pidä. Eikä kaikille ole mitään iloakaan. Suurin osa nykyisistä ominaisuuksista perustuu siihen, että liikkeellä on muitakin autoja tai ihmisiä. Jos ajelee hiljaisia teitä joissa ei ole kaistaviivoja tai ne ovat lumen alla, niin yksikään toiminto ei ole käytössä.


Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Luullakseni näissä on kolmenlaisia aktiivisia xenoneita (jos pikkueroja ei huomioida):

1) Aktiiviset Xenon ajovalot - kääntyvät ratin mukaisesti ja ainakin uudemmissa vuosimalleissa on lisäksi kulmavalot.

2) Aktiiviset Xenon kaukovalot - edellisen kohdan lisäksi vaihtaa automaattisesti lyhyiden ja pitkien välillä. Tälläiset on nyt V70/S80 Driver Support -paketissa ja muistaakseni 60-sarjassa ennen faceliftiä.

3) Täysaktiiviset Xenon kaukovalot häikäisynestoautomatiikalla - edellisten lisäksi xenoneita käännellään ja varjostetaan niin, että voi ajaa pitkät päällä vaikka on muuta liikennettä. Apukaukovaloissa ei ole varjostimia eikä kääntöä, joten ne sammuvat kun on edelläajavia tai vastaantulijoita.

Etsimällä vuosien 2013-2015 malleja ja kuvien perusteella valikoi facelift-yksilöt, joissa on tutka nokalla. Nykyinen tutkamalli näkyy kuvissa huonosti, mutta myös ratissa vakionopeudensäätimen nappien keskellä oleva keinuvipu paljastaa driver support-paketin olemassaolon. 2014 ohjekirjassa on kyllä vielä kuva myös vanhasta näppäinasettelusta, jossa ei ole keinuvipua, joten ehkä sellaisiakin on olemassa.

Sitten kun hyvä yksilö on löytynyt, niin pitää vielä varmistaa, että autossa todella on "täysaktiiviset" valot. Varminta on koeajaa auto pimeällä. Ehkä se valikoiden sanamuodoista tai umpioiden tyyppikoodeista selviäisi, mutta tässä kohtaa loppuu minulta tietämys. Periaatteessa kaikissa facelift+driver support-yksilöissä pitäisi olla, mutta aina voi olla vaikka johonkin muuhun maailmankolkkaan konfiguroitu auto. Ainakaan aikaisemmin kaikkien maiden valosäännöt eivät sallineet moisia valoja.

Mielipiteenä täysaktiivi-xenoneista sanoisin samaa kuin driver support -paketista muutenkin: toimii hämmästyttävän hyvin, mutta ihan kaikki eivät näistä pidä. Eikä kaikille ole mitään iloakaan. Suurin osa nykyisistä ominaisuuksista perustuu siihen, että liikkeellä on muitakin autoja tai ihmisiä. Jos ajelee hiljaisia teitä joissa ei ole kaistaviivoja tai ne ovat lumen alla, niin yksikään toiminto ei ole käytössä.
Mulla on tuo kohdan 1 valot ;)
Driver Support pakettia en raaskinut ostaa, joten tuota kohdan 3 valoja ei löydy. Kulmavalot olen laittanut valikosta pois, kun en tykkää, että valot kääntyvät risteyksessä selvästi kääntyessä ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa zuki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
Terve
V70 (2009 2.5T summum) olisi nyt tarkoitus päivittää XC 60 (2011 D5 summum). Autoa en ole vielä edes nähnyt, mutta tulee liikkeeseen tammikuussa. Sain sen verran hyvä tarjouksen, että taitaa mennä kaupanteoksi.
On ensimmäinen dieselkone minulle ikinä. Merkkiliike huollettu ja 120 000 ajettu. Mitä pitää tarkastaa ennen nimen kirjoittamista kauppakirjaan tuosta autotyypistä ja voimalinjasta?

Autossa on myös Polestar päivitys ja kuulemma tulossa erittäin tarkalta kaverilta vaihtoon. Siinä mielessä olen luottavainen. Summum varusteiden lisäksi on driver support, ajonnopeuden mukaan säätyyvä ohjaustehostin, webasto kaukokäytöllä, lämmitettävät pesusuuttimet sekä parkkitutka eteen ja taakse.

Pitäisikö tuossa olla blutooth automaattisesti vaikkei sitä varusteissa mainita? Samoin samanikäisissä näyttäisi olevan se näyttöruutu, mutta tuossa ei myyjän mukaan? Tämä on rek. 10/2010.

Onko XC 60 omistajat itse laittaneet eteen ja taakse jälkiasennuksena R-design lisämaskeja? Löytyykö miten hyvin netistä ja onkohan  kuinka hyvin itse asennettavissa?
Neuvot ja vinkit erittäin tervetulleita.
« Viimeksi muokattu: 09.12.2014, 13:01:30 kirjoittanut zuki »
V70MY08

Poissa remolux

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
xc60 2009
« Vastaus #394 : 04.01.2015, 21:40:26 »
huomen aamulla pitäs päättää ostanko 2009 mallin xc60 2.4D awd aj.250tkm businesvarustuksella hintaan rapiat 20tonnia. osaasko joku kertoo hätävinkkinä mihin kiinnittää huomioo. oon ajanu autolla nyt 500km  enkä o huomannu kun pientä nykimistä mut sopeutuuko toi automaattiloota ajeluuni ja siks nykii vai onks noissakin jo dpf hiukkasloukku joka alkaa täyttyä ja aiheuttaa ongelmaa?
pientä vinkkiä uudelle foorumilaiselle  :)
« Viimeksi muokattu: 04.01.2015, 23:02:00 kirjoittanut Hurm0s »

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Terve
V70 (2009 2.5T summum) olisi nyt tarkoitus päivittää XC 60 (2011 D5 summum). Autoa en ole vielä edes nähnyt, mutta tulee liikkeeseen tammikuussa. Sain sen verran hyvä tarjouksen, että taitaa mennä kaupanteoksi.
On ensimmäinen dieselkone minulle ikinä. Merkkiliike huollettu ja 120 000 ajettu. Mitä pitää tarkastaa ennen nimen kirjoittamista kauppakirjaan tuosta autotyypistä ja voimalinjasta?

Autossa on myös Polestar päivitys ja kuulemma tulossa erittäin tarkalta kaverilta vaihtoon. Siinä mielessä olen luottavainen. Summum varusteiden lisäksi on driver support, ajonnopeuden mukaan säätyyvä ohjaustehostin, webasto kaukokäytöllä, lämmitettävät pesusuuttimet sekä parkkitutka eteen ja taakse.

Pitäisikö tuossa olla blutooth automaattisesti vaikkei sitä varusteissa mainita? Samoin samanikäisissä näyttäisi olevan se näyttöruutu, mutta tuossa ei myyjän mukaan? Tämä on rek. 10/2010.

Onko XC 60 omistajat itse laittaneet eteen ja taakse jälkiasennuksena R-design lisämaskeja? Löytyykö miten hyvin netistä ja onkohan  kuinka hyvin itse asennettavissa?
Neuvot ja vinkit erittäin tervetulleita.
Voimalinja on hyvä tuossa D5 varsinkin, kun on Polestari päivitys lisänä ;)
Bluetooth on vakiona ja näyttöruutu kyllä löytyy Summum varustetasosta!
Vakio koko on 5" mutta paremmissa varustetasoissa tuli 7", joten väittäisin, että sun tulevassa on tuolla isommalla näytöllä!
Niin ja jos tarkoitat sitä pienempää näyttöä, niin se oli vain vanhemmissa malleissa :pomo:
Uudempi 2010-2013

Ja vanhempi 2008-2010
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Voimalinja on hyvä tuossa D5 varsinkin, kun on Polestari päivitys lisänä ;)
Bluetooth on vakiona ja näyttöruutu kyllä löytyy Summum varustetasosta!
Vakio koko on 5" mutta paremmissa varustetasoissa tuli 7", joten väittäisin, että sun tulevassa on tuolla isommalla näytöllä!
Niin ja jos tarkoitat sitä pienempää näyttöä, niin se oli vain vanhemmissa malleissa :pomo:
Uudempi 2010-2013
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Ja vanhempi 2008-2010
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Keskikonsoli vaihtui vasta 2012 malliin, ratti vaihtui 2010 mallissa. Siihen asti näyttö tuli vasta kun oli rastinut navigaattorin. 2012 mallista eteenpäin vakiona on 5" ja stereoita päivittämällä se kasvaa kuvan 7" kokoon. :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Keskikonsoli vaihtui vasta 2012 malliin, ratti vaihtui 2010 mallissa. Siihen asti näyttö tuli vasta kun oli rastinut navigaattorin. 2012 mallista eteenpäin vakiona on 5" ja stereoita päivittämällä se kasvaa kuvan 7" kokoon. :)
Muistin tosiaan, että tuo "ylimääräinen" pömpeli olisi poistunut jo 2011malliissa (loppuvuoden 2010)
Kiitos tarkennuksesta ;)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa kabel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Ajossa on nyt V70 mk2 ja mielessä vaihto uudempaan korimalliin.

Löytyykö jostain sisämittoja mk2:sta ja mk3:sta? Erityisesti kiinnostaa sisämitat etu+takapenkki ja takaluukku.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Ajossa on nyt V70 mk2 ja mielessä vaihto uudempaan korimalliin.

Löytyykö jostain sisämittoja mk2:sta ja mk3:sta? Erityisesti kiinnostaa sisämitat etu+takapenkki ja takaluukku.
Kyllä ainakin matkustamon puoli on selvästi tilavampi mk3. Tavaratila taitaa olla myös syvempi, mutta korkeus on siinä ja siinä.
Tuolta löytyy uudemman sisämitat. Tosin tavaratilan mittoja ei löytynyt.
http://www.volvocars.com/fi/all-cars/volvo-v70/specifications/pages/technical-spec.aspx
Tuolta pystyy ladata myös vanhempaa matskua, jos se auttaa yhtään ;)
http://support.volvocars.com/fi/downloads/manuals/Pages/owners-manuals.aspx

Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa kabel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Kyllä ainakin matkustamon puoli on selvästi tilavampi mk3. Tavaratila taitaa olla myös syvempi, mutta korkeus on siinä ja siinä.
Tuolta löytyy uudemman sisämitat. Tosin tavaratilan mittoja ei löytynyt.
http://www.volvocars.com/fi/all-cars/volvo-v70/specifications/pages/technical-spec.aspx
Tuolta pystyy ladata myös vanhempaa matskua, jos se auttaa yhtään ;)
http://support.volvocars.com/fi/downloads/manuals/Pages/owners-manuals.aspx

Kiitos! Jokainen lisäsentti on plussaa :)

Toinen kysymys - löytyykö jostain vm. 2008 Summun - varustetason vakiovarusteita? Kiinnostuksen kohde on ko. vuosimallin D5 awd.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Kiitos! Jokainen lisäsentti on plussaa :)

Toinen kysymys - löytyykö jostain vm. 2008 Summun - varustetason vakiovarusteita? Kiinnostuksen kohde on ko. vuosimallin D5 awd.
Tiedä sitten onko tuosta mitään apua ;)
http://www.ajovalo.net/Koeajot/V70.html
Luultavasti AWD on samat varusteet, kuin vajaavetoisessa (toki alamäkihidastin on pelkästään AWD varuste) ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Kaide

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 349
Onko uuden XC70 D4 Classicin hankkiminen etuvedolla kuolleena syntynyt ajatus ?

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Onko uuden XC70 D4 Classicin hankkiminen etuvedolla kuolleena syntynyt ajatus ?
Ei oo.
Itse eilen kävin piruuttani koeajamassa etuvetoista XC60 uudella laatikolla, niin ei mitään ongelmaa ollut vaikka liukasta oli(alla HKP7 suv)
Myyjä kehui, että etuvetoisena ollut todella suosittu malli, ja pääsee heikompikuntoisellakin tiellä yllättävän hyvin isojen rankaiden ja ison maavaran ansiosta.
Toki omaan AWD verrattuna vilkutteli kiihdytyksessä jäisellä tiellä luistonestoa, mutta yllätyin kuinka hyvin se lähti esim liikennevaloista ;)
Saikos tuota XC70 D4 uudella 8v laatikolla ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa HulluJaYlpee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
Eli kertokaa kokemuksenne xc70 sestä. Ollaan tekemässä tarjousta xc70 jolla ajettu pikkusen yli 200000km. Automaatti ja neliveto löytyy.

Kertokaa kyseisen auton plussat ja miinukset.. onko ajettavuuden kannalta eroa nykyiseen 08 v70seen.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron