RallyBaron  Samppasport

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678188 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Kaide

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 349
Ei oo.
Itse eilen kävin piruuttani koeajamassa etuvetoista XC60 uudella laatikolla, niin ei mitään ongelmaa ollut vaikka liukasta oli(alla HKP7 suv)
Myyjä kehui, että etuvetoisena ollut todella suosittu malli, ja pääsee heikompikuntoisellakin tiellä yllättävän hyvin isojen rankaiden ja ison maavaran ansiosta.
Toki omaan AWD verrattuna vilkutteli kiihdytyksessä jäisellä tiellä luistonestoa, mutta yllätyin kuinka hyvin se lähti esim liikennevaloista ;)
Saikos tuota XC70 D4 uudella 8v laatikolla ::)

Kyllähän sitä saa  mikäli hintalistaa luen oikein http://nitroservice.fi/customers/volvo/hinnasto/hinnastoXC70_classic_business.pdf

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Eli kertokaa kokemuksenne xc70 sestä. Ollaan tekemässä tarjousta xc70 jolla ajettu pikkusen yli 200000km. Automaatti ja neliveto löytyy.

Kertokaa kyseisen auton plussat ja miinukset.. onko ajettavuuden kannalta eroa nykyiseen 08 v70seen.

Minulla on XC70 D5 AWD vm. 2012, summum varusteet. Olen itse ajanut sillä nyt 75 000km.

- Todella hiljainen matkustamo, Lexuksen (IS) ja Mersujen (2 x C) jälkeen vaikuttavan hiljainen.
- Alusta on volvoa, ei varmaan yllätä V70:sestä siirryttäessä, eli pehmeä ja kallisteleva. Verrattuna V70:een kallistelee korkean painopisteen takia vielä enemmän. Maantieajossa miellyttävän rauhallinen ja jämäkkä.
- Ohjaus on tunnokas vaikka auto on tuollainen "lossi", kunhan asetuksista laittaa ohjauksen Voimakas -tasolle. Ne kaksi muuta valintaa vievät tuntuman.
- Auto etenee aika hurjissakin olosuhteissa, itselläni paljon jahtikäyttöä.
- Sisätilat on laadukkaat ja takakontti vetää metsästyskoiran lisäksi älyttömästi kampetta - matkustamo jää ihmisille.
- 6 vaihteinen Geartronic on oikein miellyttäävä vaihtamaan, hiukkasen hidas muttei häiritsevästi.
- Sähkölaitteet toimivat moitteettomasti, ei ongelmia.
- Turvallisuusvarustuksista adaptiivinen cruise todella pätevä, samoin tykkään kuolleen kulman ilmaisimesta (BLIS). Myös etäisyys/törmäysvaroitin on ihan toimiva kun sen laittaa kaikkein passivisimpaan asetukseen. Muuten edestä kääntyvistä tulee liian herkästi varoitus. Olen ottanut äänet pois noista varoituksista, ei jaksa sitä pimputusta mutta valomerkki tuulilasissa on hyvä. Kaistalta poistumisvaroituksen ja kuskin vireystilavalvonnan olen laittanut pois päältä, niistä en saanut mielestäni mitään irti - en ole kova nukkumaan ratissa...  ;)

Itse olen korjauttanut määräaikaishuoltojen lisäksi alipainepumpun, takalevyt sekä taka-akselin etummaiset helat. Mittarissa 127 tkm. Keskikulutus pyörii 7l tuntumassa, ajan paljon maantietä.

Nyt jos kysyttäisiin että ostaisitko saman auton niin ostaisin. Luotettavuus, miellyttävä ajokäytös, etenemiskyky ja sisätilojen toimivuus tekee XC70:sestä minun tarpeisiin pätevän.
Tesla S75D '17

Poissa HulluJaYlpee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
Minulla on XC70 D5 AWD vm. 2012, summum varusteet. Olen itse ajanut sillä nyt 75 000km.

- Todella hiljainen matkustamo, Lexuksen (IS) ja Mersujen (2 x C) jälkeen vaikuttavan hiljainen.
- Alusta on volvoa, ei varmaan yllätä V70:sestä siirryttäessä, eli pehmeä ja kallisteleva. Verrattuna V70:een kallistelee korkean painopisteen takia vielä enemmän. Maantieajossa miellyttävän rauhallinen ja jämäkkä.
- Ohjaus on tunnokas vaikka auto on tuollainen "lossi", kunhan asetuksista laittaa ohjauksen Voimakas -tasolle. Ne kaksi muuta valintaa vievät tuntuman.
- Auto etenee aika hurjissakin olosuhteissa, itselläni paljon jahtikäyttöä.
- Sisätilat on laadukkaat ja takakontti vetää metsästyskoiran lisäksi älyttömästi kampetta - matkustamo jää ihmisille.
- 6 vaihteinen Geartronic on oikein miellyttäävä vaihtamaan, hiukkasen hidas muttei häiritsevästi.
- Sähkölaitteet toimivat moitteettomasti, ei ongelmia.
- Turvallisuusvarustuksista adaptiivinen cruise todella pätevä, samoin tykkään kuolleen kulman ilmaisimesta (BLIS). Myös etäisyys/törmäysvaroitin on ihan toimiva kun sen laittaa kaikkein passivisimpaan asetukseen. Muuten edestä kääntyvistä tulee liian herkästi varoitus. Olen ottanut äänet pois noista varoituksista, ei jaksa sitä pimputusta mutta valomerkki tuulilasissa on hyvä. Kaistalta poistumisvaroituksen ja kuskin vireystilavalvonnan olen laittanut pois päältä, niistä en saanut mielestäni mitään irti - en ole kova nukkumaan ratissa...  ;)

Itse olen korjauttanut määräaikaishuoltojen lisäksi alipainepumpun, takalevyt sekä taka-akselin etummaiset helat. Mittarissa 127 tkm. Keskikulutus pyörii 7l tuntumassa, ajan paljon maantietä.

Nyt jos kysyttäisiin että ostaisitko saman auton niin ostaisin. Luotettavuus, miellyttävä ajokäytös, etenemiskyky ja sisätilojen toimivuus tekee XC70:sestä minun tarpeisiin pätevän.

Kiitos paljon vastauksesta. Näytän tuon viestin emännälle niin eiköhän tuo lupa tule vaihtaa.. itsekki vähän että saattaa olla kiikkerämpi..

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Ei kestä HulluJaYlpee. Naisia varten pitää olla aina faktapohjaisia perusteluja vaikka tosiasiassa nämä hankinnat tehdään täysin tunteella.  ;)
Tesla S75D '17

Poissa Ileh

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Mites jos hankkii länsinaapurista FT-mallin, niin meneekö autovero raskaamman verotetun polttoaineen (Bensa) mukaan vai sikäläiseen rekisteriotteeseen merkityn päästömäärän (esim. 2.5FT ~189g/km) mukaan?

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Taisi Volvo päästä ensimmäisen kerran viattomimpien kärkikahinoihin?

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1422327497442.html?pos=ok-nln

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Mites jos hankkii länsinaapurista FT-mallin, niin meneekö autovero raskaamman verotetun polttoaineen (Bensa) mukaan vai sikäläiseen rekisteriotteeseen merkityn päästömäärän (esim. 2.5FT ~189g/km) mukaan?
Bensiinin mukaan ainakin tuossa omassa kulkineessa
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa masiina

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
V60 D4
« Vastaus #413 : 06.02.2015, 20:48:09 »
Moikka! Onko tässä uudessa Volvon nelisylinterisessä D4(181hv) dieselkoneessa ilmaantunut mitään harmia. Onko toimiva/luotettava kone?

Poissa Volvistiko

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Hei

Olen harkinnut alkupään V60:n hankintaa, mutta kaipaisin hiukan tietoa bensakoneista.
Vuosittaiset kilometrit jäävät noin 15tkm:n niin ehkäpä bensa olisi fiksumpi valinta?
Onko nuo T3:t minkälaisia luotettavuudeltaan ja kuluiltaan verrattuna vaikka D3 diesel malliin?

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Hei

Millaisia autoja nämä III-koriset on? Millaiset huolto ohjelmat? Toisin sanoen minkä hintainen ylläpidettävä?

Paljon on 10t€ pintaan +400tkm ajettuja, jokainenhan on oma yksilönsä, mutta kuinka kestäävät kerätä kilometrejä? Varsinkin laatikko jännittää ym kalliit kulutus osat...


Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Hei

Millaisia autoja nämä III-koriset on? Millaiset huolto ohjelmat? Toisin sanoen minkä hintainen ylläpidettävä?

Paljon on 10t€ pintaan +400tkm ajettuja, jokainenhan on oma yksilönsä, mutta kuinka kestäävät kerätä kilometrejä? Varsinkin laatikko jännittää ym kalliit kulutus osat...
Vakuutukset on ainakin edulliset ja ei ne huollotkaan muita Premium-merkkejä kalliimpia ole.
Taisi esim. TM:n viimeisimmässä testissä missä tuo S60 voitti, niin huollot ja vakuutus olla edullisin Volvossa;)
Huolto-ohjelma on yksityiskäytössä 30tkm/12kk. Jakoremmi taitaa olla 10v/180tkm.
Taitaa jo tuohon 3 koppaseen saada Motonetistakin hyvin osia ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D4
« Vastaus #417 : 19.03.2015, 14:46:23 »
Moikka! Onko tässä uudessa Volvon nelisylinterisessä D4(181hv) dieselkoneessa ilmaantunut mitään harmia. Onko toimiva/luotettava kone?

Eipä ole soro-ääniä kuulunut. Itse ajellut puolisen vuotta nyt uudella D4:lla ja 8-vaihteisella automaatilla. Todella hieno yhdistelmä tehoa, kulkua ja kulutusta.
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D4
« Vastaus #418 : 19.03.2015, 18:33:49 »
Eipä ole soro-ääniä kuulunut. Itse ajellut puolisen vuotta nyt uudella D4:lla ja 8-vaihteisella automaatilla. Todella hieno yhdistelmä tehoa, kulkua ja kulutusta.
Tuota alla olevaa listaa autoistasi katsoo, niin ei kai kauheita pettymyksiä voi V60:stä olla :D
Olikos tuo tuolla 190 heppaisella koneella?
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Vs: V60 D4
« Vastaus #419 : 19.03.2015, 20:14:14 »
Tuota alla olevaa listaa autoistasi katsoo, niin ei kai kauheita pettymyksiä voi V60:stä olla :D
Olikos tuo tuolla 190 heppaisella koneella?
ei kai sillä ole vielä toimitukset alkanu? 2016 malliin taisi vasta tulla?
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

RallyBaron  Samppasport