0
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Hmmm, TOTAL QUARTZ 9000 5W-40 on jo -4 lämpötilassa jäykkää.Lisäsin äitin autoon puolisen litraa öljyä, varmaan viisi minuuttia sai lirutella.
10 tai 15w tuskin tulee pullosta ulos.
Eikös aika monessa raskaammassa dieselkoneessakin ole 10W öljyt moottorissa. Tuollaista 10W öljyä on muistaakseni tuossa traktorissakin ja kyllä tuollainen 3.6 litrainen dieselkone silläkin käynnistyy hyvin pakkasestakin.
Tuollakin on ajettu varmasti yli 100h, 10W moottoriöljyllä ja hyvin toimii vieläkin, sekä käy nätisti. On tuossa yleensä yli -10c pakkasessa lohkolämmitin kiinni, mutta tuskin se öljyä öljypohjassa kauheasti lämmittää.
Kyllähän se öljyä lämmittää.
Voihan se vähän lämmittää, mutta siinä on kuitenkin moottorinlohko kiinni koneen rungossa ja öljypohja vielä erikseen alapuolella rungossa kiinni pulteilla. Kuitenkaan ei tuo ole miksikään mennyt noillakaan öljyillä ja lähtee lämmittämättä max. -10 pakkasesta hyvin käyntiin.
Ei sitä öljyä tartte palamaan saada.
Ei se lohkolämmitin niin tehokas ole ...460 turbo volvossa kun oli vakiona ajotietokoneessa öljynlämpömittari, niin aika hitaasti ne moottoriöljyt lämpenee, vaikka olisi +5 lämmintä ulkona, verrattuna jäähdytin-nesteeseen.