Elekma  Autoracing

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Yleinen keskustelu / Nopeudenrajoitin?
« Uusin viesti kirjoittanut Hirsipilari tänään kello 10:14:42 »
Helou,

Näkeekö Autocom:lla onko autossa nopeudenrajoitin kytkettynä päälle tai pois? Suomessahan tuolla ei ole mitään väliä, mutta jos ja kun Saksaan tulee menoa omalla autolla, olisi kiva tietää onko se rajoitettu vai ei.
2
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: V60 / V90 harkinnassa
« Uusin viesti kirjoittanut Kassu69 tänään kello 09:49:38 »
Ihan hyvä neuvo pitää säiliö melko täynnä, mutta on virhe tankata se talvella täyteen. Adblue jäätyy. Säiliö, putket, pumppu tai suutin halkeavat, jos järjestelmä ei pysty pumppaamaan itseään tyhjäksi liian täyden säiliön takia. Kondenssi ei ole ongelma, kun Adblue on enimmäkseen vettä.

Volvoista on kuulunut aika vähän murheita, mutta yleisesti Adblue tuottaa melkoisesti jälkimarkkinaa korjaamoille.

Eiköhän näihinkin ole samanlailla suunniteltu, kuin raskaassakin kalustossa, että säiliötä ei pysty tankkaamaan liian täyteen, ettei jäätyessään ja laajetessaan halkeaisi.


Työni puolesta noiden adblue-järjestelmien kanssa pelaan aika paljon raskaassa kalustossa ja yksi suositus minkä voin käyttäjälle antaa on se, että pitäkää se säiliö suht täynnä koko ajan. Vaikka puolenvälin tienoilta kun lirauttaa pytyn täyteen niin ei ole liioiteltua. Paljon vähemmän kondensoituu lämpötilan vaihteluista kosteutta säiliöön ja pysyy ainekin keskimäärin vähän tuoreempana.

Juuri näin.
3
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: V60 / V90 harkinnassa
« Uusin viesti kirjoittanut hessu80 tänään kello 09:32:06 »
Työni puolesta noiden adblue-järjestelmien kanssa pelaan aika paljon raskaassa kalustossa ja yksi suositus minkä voin käyttäjälle antaa on se, että pitäkää se säiliö suht täynnä koko ajan. Vaikka puolenvälin tienoilta kun lirauttaa pytyn täyteen niin ei ole liioiteltua. Paljon vähemmän kondensoituu lämpötilan vaihteluista kosteutta säiliöön ja pysyy ainekin keskimäärin vähän tuoreempana.
Ihan hyvä neuvo pitää säiliö melko täynnä, mutta on virhe tankata se talvella täyteen. Adblue jäätyy. Säiliö, putket, pumppu tai suutin halkeavat, jos järjestelmä ei pysty pumppaamaan itseään tyhjäksi liian täyden säiliön takia. Kondenssi ei ole ongelma, kun Adblue on enimmäkseen vettä.

Volvoista on kuulunut aika vähän murheita, mutta yleisesti Adblue tuottaa melkoisesti jälkimarkkinaa korjaamoille.
4
Projektipäiväkirjat / Vs: Ristus Garage: S40 Racing
« Uusin viesti kirjoittanut Ristus tänään kello 09:14:53 »
On. Vakio 3 pistevyöt panoksilla ja 6 pistevyöt.
Näin muistelin ja sama oli itellä työnalla
5
Renkaat ja Vanteet / Vs: p2 rengas kysymys
« Uusin viesti kirjoittanut Maxxxed tänään kello 09:03:49 »
Ostin talvella 2005 v70 p2 Mukana tuli kesärenkaat vanteilla. Ne ei ole ollut tässä autossa kun keskireikä on 63,4
Renkaat näissä on 245/40/18 ja rengaskauppias meinasi ettei mahdu, saattaa ottaa lokasuojaan kiinni.
Tietysti voisi kokeilla mutta kumet on pois jo päältä. Eikö tuo 63,4 keskireikä viittaa seuraavaan korimalliin.
Onko jollain ollut näitä alla tässä koossa. Ofsettiä ei tietysti nyt ole saatavilla.

https://aijaa.com/XWLbfm%5D%5Bimg%5Dhttp://img.aijaa.com/t/00599/15241482.t.jpg%5B/img%5D%5B/url
https://aijaa.com/51oqWy%5D%5Bimg%5Dhttp://img.aijaa.com/t/00890/15241483.t.jpg%5B/img%5D%5B/url


Kyllä. P3 pohjaisissa on 63.4mm keskireikä. Ja P2 65.1 sekä XC90sesssä 67.1

245/40R18 ei mahdu P2 koriseen edes kirveellä.
6
Projektipäiväkirjat / Vs: Ristus Garage: S40 Racing
« Uusin viesti kirjoittanut Maxxxed tänään kello 09:01:15 »
Oliko sulla vielä kolmipistevyöt? muistelen että leimaan ei saa jos on 4, 5 tai 6-pistevyöt? tarkotan sisi että valjaitten lisänä vakio vyöt?

On. Vakio 3 pistevyöt panoksilla ja 6 pistevyöt.
7
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: V60 / V90 harkinnassa
« Uusin viesti kirjoittanut 8-pätkä tänään kello 08:38:05 »
Omassa -20 mallisessa ilmeni pian oston jälkeen ulospäin vuotava adblue-suutin, joka myyjäliikkeen piikkiin vaihdettiin. Olisiko saanut joskus osuman tms. Ei kuitenkaan ollut mikään älyttömän kallis paukku, noin 400e muistaakseni. Muuten ei mitään ongelmia millään kelillä vajaan vuoden omistusaikana.

Työni puolesta noiden adblue-järjestelmien kanssa pelaan aika paljon raskaassa kalustossa ja yksi suositus minkä voin käyttäjälle antaa on se, että pitäkää se säiliö suht täynnä koko ajan. Vaikka puolenvälin tienoilta kun lirauttaa pytyn täyteen niin ei ole liioiteltua. Paljon vähemmän kondensoituu lämpötilan vaihteluista kosteutta säiliöön ja pysyy ainekin keskimäärin vähän tuoreempana.
8
Oihan auto varmasti ns. "virrat päällä" ?
Joutuu pitämään aika kauan virtakytkintä käännettynä että jää virrat päälle.
9
Myydään varaosat / myynnissä kaasuläppäkotelo
« Uusin viesti kirjoittanut pakuk tänään kello 08:18:49 »
Olisi myynnissä uusi käyttämätön läppäkotelo. Tarkistus sopivuus autoon jää ostajalle. Omaan autoon ei sovi sillä pitää olla magneti marelli. Hinta, 120€ plus postikulut.


10
Showroom / Vs: 240 B230FT
« Uusin viesti kirjoittanut jar-ii tänään kello 07:56:04 »
Kyllä se pappamallin kehys passaa pappapellin kanssa. Konepellin vaihtohommiksi menee, jotta tuo flätti istuu  :D
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
KL-varaosat  Race.fi