RallyBaron  Samppasport

Ardic ongelma

  • 10 Vastauksia
  • 6115 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa eetukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • www.vrcf.fi
Ardic ongelma
« : 27.09.2011, 22:31:34 »
Eli Ardic ilmeisesti 952-D malli kyseessä (autona V70 2.5D mk2).

Kokeilin käynnistää ja polttoainepumppu naksuttaa, paloilmapuhallin lähtee hurisemaan mut ei taho syttyä tulille.

No vaihdettiin uus hehku, turbulaattori ja putsaukset päälle, mut sama juttu. Polttoainetta tulee eikä ilmaa näkyny(kirkas letkunpätkä välissä), hehku kuumenee mut ei syty kunnolla. Tuhahtelee ja sit ku purkkia hiukan ravisteli ni rupes palamaan tasasemmin ::) Mut käy tosiaan ylimäärästen kohahtelujen ja tuhahtelujen kera.

Se vaimenninkalvo/suutin jutska mikälie on irti "kiinnitys lirpakkeista". Vaikee selittää mut se lanka pitäs olla sen kupin pohjassa semmosilla pienillä kynsillä kiinni niin ne kynnet on poikki. Voisko vika olla tossa et pääsee liikkumaan ja ei oo seokset oikeet :idiot2:

Ja saakohan tota osaa vielä jostain irrallaan?

Vaikeesti selitetty mut toivottavasti joku hiffas ku en ite paljon tosta purkista ymmärrä :facepalm:

Ajossa: XC90 D5 AWD -04, 855 2.0 20V GLT
Ex volvot: 855 2.5 20V -95, V70 TDI -99, V70 2.5D -00 mk2, 945 classic b230FT + AW71L -98,  V40 Classic 1,9D HP -04,  965 b6304 aut.-96, V70 D5 Geartronic -05

Showroom: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=85133.msg1061174798#msg1061174798

Poissa pptalo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • Volvoja vuodesta 1989
Vs: Ardic ongelma
« Vastaus #1 : 28.09.2011, 21:24:43 »
Tarkoitat ilmeisesti suutin putken kiinnikkeitä?
Multa voisi löytyä kyseinen rungon osa, tarkistan.
Vika voi olla siinä jos polttoaine menee mihin sattuu niin tuskin palaa tasaisesti.

Eli Ardic ilmeisesti 952-D malli kyseessä (autona V70 2.5D mk2).

Se vaimenninkalvo/suutin jutska mikälie on irti "kiinnitys lirpakkeista". Vaikee selittää mut se lanka pitäs olla sen kupin pohjassa semmosilla pienillä kynsillä kiinni niin ne kynnet on poikki. Voisko vika olla tossa et pääsee liikkumaan ja ei oo seokset oikeet :idiot2:

Ja saakohan tota osaa vielä jostain irrallaan?

BSR vikakoodilukia Kuusankoskella
V70N 2.4T AWD -01  S60 -01  / EX Volvot
Imperial -70  Royal -59 Firebird 5.7 tpi -80

Poissa eetukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic ongelma
« Vastaus #2 : 28.09.2011, 22:29:12 »
Joo, kyllä just se mikä tulee poltinyksikön ympärille tavallaan ja suutinputki on siinä reunassa semmosessa hahlossa. Ois hyvä jos löytys oikeanmallinen. Noitakin osia on ainakin 3 erilaista hyvin pienillä eroilla :idiot2:

Itseasiassa tossa sun myynti-ilmotuksen kuvassahan noita on kaksikin kappaletta. Eli siinä turbulaattorin ja paloilma puhaltimen alla irrallaan toinen. Jos sattus olemaan oikeenlainen voisin ostaa.

Ja tohon toimimattomuuteen vielä et kannattaa varmaan seuraavaks se suutinputki vaihtaa? Tai koko pömpeli webastoon/eberiin V:>
« Viimeksi muokattu: 28.09.2011, 22:35:32 kirjoittanut eetukka »
Ajossa: XC90 D5 AWD -04, 855 2.0 20V GLT
Ex volvot: 855 2.5 20V -95, V70 TDI -99, V70 2.5D -00 mk2, 945 classic b230FT + AW71L -98,  V40 Classic 1,9D HP -04,  965 b6304 aut.-96, V70 D5 Geartronic -05

Showroom: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=85133.msg1061174798#msg1061174798

Poissa Teme

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic ongelma
« Vastaus #3 : 28.09.2011, 23:17:52 »
Joskus taannoin taistelin käy-kun-muistaa tyyppisen Ardicin kanssa. Olihan siinä vesipumpussa vikaa ja sillee, mutta menin sitte ottamaan sen ohjausboxin auki. Ja kappaskummaa, siellähän oli irronneita juotoksia. Hieman piti jotain pientä terässutia pyörittää ensin (vai oliko se sellainen lasikuituharja) ja sitten pääsi tuikkaamaan kolvilla asiat uuteen järjestykseen. Sitte pakka takaisin koneeseen ja kappas, jo lämpisi talviaamuina ;)
Mä ajan vain,
Mun Volvollain.

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: Ardic ongelma
« Vastaus #4 : 10.10.2011, 09:49:18 »
Missä lämpötilassa Ardic käynnistyy, jos käynnistyy. Vai onko kyseessä lämmitin, joka herää myös kesällä kun auton käynnistää kylmänä.

Omassa kikottimessa on tuo murikka vasemmassa etukulmassa ja eilen nappasin sulakkeen paikalleen kun alkaa olla näitä talvikelejä ootettavissa. Sulake oli kesän pois kun minulla ei ole kellolaitetta asennettuna. Entisen omistajan mukaan lämmitin on pelannut. Huoltokirjassakin on peräti merkinnät, että lämmitintä on huollettu auton historian aikana.

Ardicista ei ole kokemusta minkään vertaa, joten mielenkiinnolla olen lukenut näitä juttuja toimimattomista lämmittimistä. Entisessä Mondeossa oli Eberi kellolla ja se toimi kuin kuuluisa "junan vessa". Jos tuon Ardicin muistissa on vikakoodeja niin se ei vissiin käynnisty?

Toisaalta, automaattisesti toimivan lisälämmittimen tarve on aika pieni. Nopeuttaa varmaan moottorin lämpenemistä, mutta omat ajot kun pidempää matkaa niin moottori ehtii kyllä lämmetä.

Lämpöähän tuossa TDI padassa riittää kun sen saa lämpimäksi. 3:s TDI eikä yhdessäkään ole kylmä tullut. Eihän tuo niin nopeesti lämpene kuin esim MB:n OM60X sarjan koneet, mutta minkäs teet...

Varmaan haulla löytyisi vaikka ja mitä, mutta näin talven kynnyksellä aattelin herätellä keskustelua. Ihan vaan sen vuoksi, ettei talvi pääse yllättämään.
 :)
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic ongelma
« Vastaus #5 : 10.10.2011, 13:41:57 »
+8 tai alle niin käynistyy.
jos vikakoodien takia lukkiutunut, korjattava ja käytettävä Volvolla vikakoodien nollauksessa jotta saa uudelleen käyntiin.
kovalla pakkasella kone ei lämpene matka-ajossakaan normaaliin käyntilämpötilaan jos Ardic ole käynnissä.
nopeuttaa lämpenemistä huomattavasti.

Poissa eetukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic ongelma
« Vastaus #6 : 10.10.2011, 15:45:27 »
No niin, nyt ois ardicci kunnossa ainakin toistaseks ::)
Vaihdettua tuli turbulaattori, hehku ja paineentasain/suutinputki ja se kuppi mihin paineentasain kiinnittyy. Kaikenkaikkiaan aika hinnakas remppa (300e, josta työn osuus 70e) mut jospa tuo ny vähän aikaa pelais V:>
Ajossa: XC90 D5 AWD -04, 855 2.0 20V GLT
Ex volvot: 855 2.5 20V -95, V70 TDI -99, V70 2.5D -00 mk2, 945 classic b230FT + AW71L -98,  V40 Classic 1,9D HP -04,  965 b6304 aut.-96, V70 D5 Geartronic -05

Showroom: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=85133.msg1061174798#msg1061174798

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: Ardic ongelma
« Vastaus #7 : 10.10.2011, 19:29:44 »
kovalla pakkasella kone ei lämpene matka-ajossakaan normaaliin käyntilämpötilaan jos Ardic ole käynnissä.

Riippuneen varmaan myös termostaatin kunnosta? Tämä on nyt kolmas TDI, eikä kahdessa edellisessä ole ollut mitään lisälämmitintä saati pahveja keulassa ---> kone normaalissa lämmössä pakkasesta huolimatta kun tovin ajaa. Molemmat edelliset vielä "tuonti Volvoja", joita ei ole tehty Suomen oloihin. Tämä kolmas on ensimmäinen aito "Suomi Volvo", jonka vuoksi varusteena myös tuo surullinen Ardic.

 8)

Kursivoitu virke = internetin keskustelupalstoilta kumpuavaa vankkaa tietoa. :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 10.10.2011, 20:31:49 kirjoittanut Pappi »
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic ongelma
« Vastaus #8 : 11.10.2011, 19:58:34 »
Riippuneen varmaan myös termostaatin kunnosta? Tämä on nyt kolmas TDI, eikä kahdessa edellisessä ole ollut mitään lisälämmitintä saati pahveja keulassa ---> kone normaalissa lämmössä pakkasesta huolimatta kun tovin ajaa. Molemmat edelliset vielä "tuonti Volvoja", joita ei ole tehty Suomen oloihin. Tämä kolmas on ensimmäinen aito "Suomi Volvo", jonka vuoksi varusteena myös tuo surullinen Ardic.

 8)

Kursivoitu virke = internetin keskustelupalstoilta kumpuavaa vankkaa tietoa. :idiot2:
minulla on tuoti Volvo jossa Ardic. termostaatin toiminnassa en ole havainnut minkäänlaista viitteitä vikaan.
tosiaan minulla on D5 moottori voi osaltaan vaikuttaa että kone ei lämpene kovilla pakkasilla kuten TDI, liekkö paremman hyötysuhteen omaava kone?
TDI Passat alkoi joutokäynnillä pudottamaan lämpöjä kun pakkasta oli enemmän.

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: Ardic ongelma
« Vastaus #9 : 14.10.2011, 08:36:05 »
 8) Aamulla oli sen verran kylmä, että Ardic halusi kokeilla käynnistymistä. Näyttihän tuo lähtevän käyntiin ja nostavan moottorin lämmöt. Aika näyttää kauanko toimii.

Haulla varmasti löytyisi infoa, mutta onko tuohon kuinka mahdoton homma laittaa katkaisija väliin, jolla ohjataan lämmittimen käynnistymistä. Turhaan tuo 5km kauppamatkan takia itseään käynnistelee. :idiot2:

Viikkokellohan se olisi luxusta 8)
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa eetukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic ongelma
« Vastaus #10 : 14.10.2011, 21:08:58 »
No ei se mahdoton ole. Itellä kytkin vaihdekepin juuressa. En tosin tiiä miten on tehty V:>
Ajossa: XC90 D5 AWD -04, 855 2.0 20V GLT
Ex volvot: 855 2.5 20V -95, V70 TDI -99, V70 2.5D -00 mk2, 945 classic b230FT + AW71L -98,  V40 Classic 1,9D HP -04,  965 b6304 aut.-96, V70 D5 Geartronic -05

Showroom: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=85133.msg1061174798#msg1061174798

 

Proturbo  Autodiagnoosi