KL-varaosat  Race.fi

XC90 T8 kokemuksia

  • 80 Vastauksia
  • 33362 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Grandi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: XC90 T8 kokemuksia
« Vastaus #75 : 20.01.2023, 11:08:22 »
Kiitos vastauksista. Toki sähkö laskee kulutusta selkeästi bensalla ajamiseen verrattuna, mutta vielä taloudellisempaan ajoon kerkesi tottua Passatilla. Ajaessa olen pyrkinyt pysymään sähköajon rajoissa mittaria lukiessa, toki voi olla että "teräviä" liikkeitä tullut tehtyä kaasulla, pitää tähän yrittää kiinnittää vielä huomiota. Sen olen huomannut, että usein pääsen sähköllä liikenteeseen, mutta ensimmäisessä pysähdyksessä (jo siis ennen liikkeellelähtöä) auto käynnistää polttomoottorin. Tämä liittynee auton lämmittämiseen vaikka Webasto lämmittää autoa? Muuten kyllä auto vaikuttanut kaikin puolin hyvältä hankinnalta.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8967
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: XC90 T8 kokemuksia
« Vastaus #76 : 20.01.2023, 11:23:00 »
Sen olen huomannut, että usein pääsen sähköllä liikenteeseen, mutta ensimmäisessä pysähdyksessä (jo siis ennen liikkeellelähtöä) auto käynnistää polttomoottorin. Tämä liittynee auton lämmittämiseen vaikka Webasto lämmittää autoa?

Juu, noin voi käydä talvikelissä. Se haluaa jostain syystä varmistella että bensamoottori on lämmin / "käytettävissä".

Käy muutaman minuutin ja sammuu jos ei pyydetä tehoa.

Paikalla Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13518
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: XC90 T8 kokemuksia
« Vastaus #77 : 20.01.2023, 11:56:04 »
tätä samaa itsekkin olen talvella manannut kun tulee aamulla ekaan risteykseen polttomoottori pärähtää käyntiin ja sit käy kunnes on toimintalämpöinen vaikka ajat sähkön vaateilla.

Mutta empä ole antanut tämän vaivata kun keskikulutus on niin mukavan pieni kuitenkin itelläkin.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Grandi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: XC90 T8 kokemuksia
« Vastaus #78 : 22.01.2023, 10:38:19 »
Kenellekään kokemuksia onnistuuko lämpimästä tallista lähtiessä talvellakin jatkuva sähköllä ajo? Meillä ajo pääosin jatkuvia lyhyitä kilometristä kahteen pätkiä, niin kulutus nousee harmittavan korkeaksi tuon jatkuvan moottorin lämmittelyn vuoksi. Webastolla esilämmitys ei taida ongelmaa poistaa, mutta ilmeisesti lyhentää polttomoottorin vaatimia lämmitysjaksoja?

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: XC90 T8 kokemuksia
« Vastaus #79 : 13.04.2023, 09:35:45 »
Lämmittää moottorin myös lämpimästä hallista lähtiessä ja se on pelkästään hyvä asia.. ei kulutus liene ihan mahdoton. Toki pakko-pure olisi ihan juttu  :)

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 743
  • www.vrcf.fi
Vs: XC90 T8 kokemuksia
« Vastaus #80 : 13.04.2023, 09:57:55 »
Mulla kävi auto huollossa Helmikuu/2023, tehtiin joku kampanja päivitys voimansiirtoon ja sen jälkeen olen kyllä päässyt käymään 10km sisällä kaupassa yms ilman että auto käynnistelee moottoria. Tosin olen Webastoa sen 10min ennen sitä käyttänyt, mutta moottoriahan tämä vm 2020 ei enää sillä lämmitä. Pakkasta ollut näissä tapauksissa hyvinkin se yli 10 astetta. Myös sen huomasin, että antaa nyt mennä moottoritielläkin pelkällä sähköllä paljon paremmin, eli voi pitää jopa 120km/h pelkällä sähköllä.
V90 T8 2020 Inscription

 

Samppasport  Futurez