Carcom Oy  Ateho

Hybridistä takaisin dieseliin

  • 37 Vastauksia
  • 3502 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Hybridistä takaisin dieseliin
« : 16.12.2023, 11:10:33 »
5 vuotta hybridi-volvoilla nyt takana. Muuten tosi hyvät kokemukset, mutta hiukan kyrsii nämä isot yllättävät korjauskulut. V60 D6 ilmastoinnin kompura hajosi monta kertaa vuodessa, onnekseni takuu korvasi. Mutta hermot ei sitä kestäneet. Vaihdoin V90 T8 :iin. Taas erittäin hieno auto ajaa. Mutta takaoven lukot uusittava ja takavalon sisään pääsee vettä. Lisäksi pelottaa että Erad hajoaa jossain vaiheessa ja sen joutuu sitten itse maksamaan.
Niinpä ajattelin että jos vaihtaisi vielä dieseliin , kun niitä vielä saa suht uusia. Tarkemmin sanottuna V60 tai V90 Cross Country kiinnostaa. Niitä on näköjään ainoastaan D4 versioina , ei lainkaan D5 myynnissä alle 40 t€ hinnoilla, joka on ylärajani.
Joka automallissa on tietysti omat kiusansa. Näissä on se ureasysteemi ja pakokaasunkierrätyshässäkkä ainakin. Ja jotkut raportoi öljyn sekaan kertyvästä polttoaineesta.
Jos nyt vaihdan tuollaiseen dieseliin , niin kuinka todennäköistä on , että joudun painimaan uusien ongelmien parissa? Onko käyttökokemuksia kellään tuosta V60 /V90 CC dieselistä? Konehan on sama kuin perus D4. Puhutaan vuosimallista 2019-20. Niin ja asuntovaunuhommien takia juuri diesel on tähtäimessä.
« Viimeksi muokattu: 16.12.2023, 11:42:54 kirjoittanut Moottoripää »

Poissa Kassu69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
« Vastaus #1 : 16.12.2023, 15:41:12 »
Ei sitä millään voi tietää etukäteen, tai kai siihenkin joku bittinikkari laskisi todennäköisyyden, mitä vikoja tulee.

Reilu 3v ollut V60 D4 Awd, perushuoltoa, mittarissa 80tkm. Lukko- ongelmia oli eka talvena, mutta uudet lukot tuli takuuseen ja sen jälkeen toimineet. Takaluukun sähkökäytön moottorit meni uusiksi, muovisten tilalle tuli metalliset.
50tkm kohdalla kaikki voimansiirron öljyt vaihdettiin, sen lisäksi pelkkää perushuoltoa.
Vaunua meilläkin vedetty, viime kesänä oltiin Costa Bravalla asti. Perässä vajaa 2t leveä Kabe, hyvin liikkuu Volvolla.
Mä oon päättänyt jättää noi plugarit väliin, täyssähkö sitten kun sen aika tulee.
Volvo V60 D4 AWD -19

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
« Vastaus #2 : 16.12.2023, 15:55:34 »
Näin minäkin ajattelin , että sähkö sitten kun on latauspisteita joka paikassa ja mielellään vielä nopeammat lataukset. Tulipa nyt tehtyä kaupat ja sillä ehdolla , että automaattivaihteisto- ja haldex-öljyjen vaihto sisältyy hintaan.

Poissa McCloud

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
« Vastaus #3 : 16.12.2023, 17:17:06 »
Mainitsit, että joko V60 tai V90 D5:na - käsittääkseni näissä uudemmissa ei V60:stä ole koskaan ollutkaan D5:na.

Itselläni 2020 käyttöönotettu V60 D4 ja ainoastaan yksi vika on ollut ja sekin aivan uutena eli polttoainetta vuosi yhden suuttimen ja suutinputken välisestä kierreliitoksesta ja ne molemmat uusittiin takuuna. Muutoin on menty pelkillä öljyjen ja suodattimien vaihdoilla.

Mitään lukkojen jäätymis tms. ongelmia ei ole koskaan ollut.

Hienosti on pelannut ja minäkin ajattelin jättää suosiolla hybridit väliin, ei nimittäin lompakko kestä tuollaisia useiden tuhansien eurojen hybridi (ERAD yms.) remontteja.

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
« Vastaus #4 : 17.12.2023, 22:13:06 »
Juu , tämmöinen fiilis minullakin oli , eli volvon dieseleitä on liikenteessä valtavasti, eikä niistä mitään erityistä valitusta ole kuulunut. Tuokin josta kaupat tein , sen ääni on hiljaisempi kuin T8-bensakoneen! Ja kiitoksia ylläpidolle tuosta De Luxe - tittelistä! Mitähän tarvitaan , että pääsisi Grand Luxe-kerhoon?

Poissa Rytkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • www.vrcf.fi
Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
« Vastaus #5 : 19.12.2023, 21:30:44 »
Juu , tämmöinen fiilis minullakin oli , eli volvon dieseleitä on liikenteessä valtavasti, eikä niistä mitään erityistä valitusta ole kuulunut. Tuokin josta kaupat tein , sen ääni on hiljaisempi kuin T8-bensakoneen! Ja kiitoksia ylläpidolle tuosta De Luxe - tittelistä! Mitähän tarvitaan , että pääsisi Grand Luxe-kerhoon?
Minkäslainen Volvo tuli tilalle? Nimim. Itsekin nettiautosta katsellut täyssähköjä ja toisesta päästä sitten neliveto-dieseliä.
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5052
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
« Vastaus #6 : 19.12.2023, 23:14:59 »
Ja kiitoksia ylläpidolle tuosta De Luxe - tittelistä! Mitähän tarvitaan , että pääsisi Grand Luxe-kerhoon?
Vähä lisää viestejä. En tiiä noita rajoja, joku mode vois ne tänne laittaa jos jotakin sattuu kiinnostaan  ELK
Oisko grand luxe jotain 300 viestin luokkaa?
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa von Berg

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
« Vastaus #7 : 22.12.2023, 08:39:08 »
Eipä dieseleistä juuri ole moitteita kuulunut, konerikkoja ei kait sen sukkelammin kuin muillakaan valmistajilla. Päädyin itsekin vielä D4:een vaikka ajoa tulee 30 tkm vuodessa, toisaalta ajoprofiili ei hybridille paras mahdollinen olisikaan. Maantiepainotteisessa reippaassa ajossa V90 mennyt 5,3-5,6 l keskikulutuksella, mitä en isolle laivalle pidä pahana. Vitoskoneen ääniä tietysti kaipailee, suorituskykyä saa viimeistään softalla ihan riittävästi.

Venttiilikopan tiiviste tuntuu monessa vanhemmiten hiukan hikoilevan, EGR taidettiin näihin ysikymppeihin päivittää jo parempaan malliin. Pikkujuttuja hybridien ERAD- ym. murheisiin nähden mitä on tässä kuulostellut T8-omistajilta. Iso osa varmasti pelaa ihan hyvin, en sitä sano, muttei houkuttanut minuakaan touhutonnin sijaan varata kymppitonnin vipua tuplatekniikan mahdolliseen remontointiin kun on takuuajan ylittäneistä laitteista kyse. Vaihtelee sitten vaikka niitä takaoven lukkoja sillä rahalla näihin premium-autoihin, jollei (minunkaan) CRC-suihkuttelut ratkaise ongelmaa lopullisesti...  :D
945 Turbo Classic -98 | V90 D4 Polestar R-Design -18 | Yamaha XV535 -89
(Ex: S60 D5 -12, S60 T5 -03, C70 T5 -99, 240 GL -87)

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
« Vastaus #8 : 23.12.2023, 03:52:53 »
Minkäslainen Volvo tuli tilalle? Nimim. Itsekin nettiautosta katsellut täyssähköjä ja toisesta päästä sitten neliveto-dieseliä.
2019 V90 Cross Country tuli tilalle. Vasta parikymmentä km takana , niin en voi vielä sen kummempa sanoa , kuin että hyvää on kyyti. Ja kun auto tuotiin pihaan , huomasin umpihangessa peruuttaessa, että "raapi myös takakulmasta".

Poissa Rytkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • www.vrcf.fi
Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
« Vastaus #9 : 23.12.2023, 13:15:17 »
2019 V90 Cross Country tuli tilalle. Vasta parikymmentä km takana , niin en voi vielä sen kummempa sanoa , kuin että hyvää on kyyti. Ja kun auto tuotiin pihaan , huomasin umpihangessa peruuttaessa, että "raapi myös takakulmasta".
Onnea! V90CC on kyllä todella hieno auto.
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
« Vastaus #10 : 23.12.2023, 20:23:13 »
Onnea! V90CC on kyllä todella hieno auto.
Kiitos! Nyt tuli parisataa km ajettua maantiellä , ja odotetusti kulutus on hiukan T8 Twin Engine - bensakonetta pienempi. 6L/100 km näyttää keskinäyttö, mutta se sisältää myös kaupunkipyöritystä. T8 vei ehkä 7 l/100 km matka-ajossa. Mielenkiinnolla odotan mikä on kulutus asuntovaunua vetäessä sitten kesällä. T8 plugari vei 12,5 l/100 km. Tämä CC on parisataa kiloa kevyempi kuin T8, mutta tässä on kunnon kierrejouset ja ehkä vähän paremmat joustot + paksummat renkaat. Ei T8 mitään valittamista ollut vetohommissa ja voimaa riitti. Mutta tämä ehkä vielä parempi , sen näkee sitten.

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
« Vastaus #11 : 26.12.2023, 21:15:37 »
2019 V90 Cross Country tuli tilalle. Vasta parikymmentä km takana , niin en voi vielä sen kummempa sanoa , kuin että hyvää on kyyti. Ja kun auto tuotiin pihaan , huomasin umpihangessa peruuttaessa, että "raapi myös takakulmasta".
Onnea hienosta autosta! Meillä oli 2017 vuosimallin D4-moottorilla vähän piristetty V90CC n. 3,5v ja oli kyllä paras diesel mitä olisi voinut toivoa. Nyt mennään T8 plugarilla ennen sähköautoilua...
1. XC60 T8 TE MY2020 108tkm Inscription Denim Blue 19" Volvo alut/Michelin X ICE Snow suv kitkat! 2 Volvoa nykyiseen :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
« Vastaus #12 : 27.12.2023, 21:31:26 »
Moro taas. Kaikki mennyt toistaiseksi hyvin, paitsi mitä nyt Webasto ei toimi. Vähän ikävää näin talvella , kun on noita töihin lähtöjä aika paljon. Mutta myyjäliike kyllä lupasi hoitaa. En ostaessa pystynyt webaa kokeilemaan , kun oli diesel-tankki matalan pinnankorkeuden hälytyksellä. Tässä on uutena laitettu  Polestar- ohjelmointi, eli kuullostaa hyvältä , lieneekö todellisuudessa mitään hyödyllistä.

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
« Vastaus #13 : 28.12.2023, 15:57:36 »
Moro taas. Kaikki mennyt toistaiseksi hyvin, paitsi mitä nyt Webasto ei toimi. Vähän ikävää näin talvella , kun on noita töihin lähtöjä aika paljon. Mutta myyjäliike kyllä lupasi hoitaa. En ostaessa pystynyt webaa kokeilemaan , kun oli diesel-tankki matalan pinnankorkeuden hälytyksellä. Tässä on uutena laitettu  Polestar- ohjelmointi, eli kuullostaa hyvältä , lieneekö todellisuudessa mitään hyödyllistä.
No onpa perin outoa, että noinkin uudessa vm 2019 autossa jo webasto rikki...! Meillä oli tosiaan 2017 V90CC D4 ilman ureatankkiakin ja webasto toimi kuin unelma koko ajan. Ainoa mikä tuohon webaston toimintaan liittyi oli että piti laittaa melko heti uusi akku, kun alkoi herjailla sen takia ettei webastoa voitu käynnistää tms. Akun vaihdon jälkeen kaikki herjat hävisivät kokonaan. Omasta mielestä tuo Volvon oma Polestar-ohjelmointi on ollut aika turhake hintaansa nähden, nostiko V90ssä tehoja "peräti" +10hv ja väännöt +40nm (ainakin D4 moottorissa muutos vain 190hv->200hv ja 400nm->440nm). Meillä oli 230/470 heti aika lailla alusta joten käytännössä oli kuin D5 ja hyvin kulki... Se liike missä itse tuon aikanaan laitatin sanoi, että melko monet noita Polestar-ohjelmointeja kävivät vielä lisääkin piristämässä :2funny:
1. XC60 T8 TE MY2020 108tkm Inscription Denim Blue 19" Volvo alut/Michelin X ICE Snow suv kitkat! 2 Volvoa nykyiseen :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 743
  • www.vrcf.fi
Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
« Vastaus #14 : 28.12.2023, 19:41:28 »
Mä tein päinvastoin. Oli aikaisempi V90 D5 AWD inscription, vm2018. Meni kaukosäätimen ohjausboksia (onneksi takuuseen), takaovien lukkojen kanssa sai taistella, useampi meni takuuseen. öljyäkin maistui se 1l/1000km jo 90tkm kohdalla. Powerpulsen letkua, Myös omassa ajossani sekä matkassa kuten motareilla ei se paljon alle 7L mennyt. Aikaisempi XC60 D5 AWD 2014 meni pienemmällä kulutuksella. Nykyisestä V90 inscription T8 2020 mallisesta on kerran vaihdettu takamoottorin invertteri, siinä on ainoa normi huoltojen lisäksi olevat korjaukset nyt olleet, sekin takuuseen kyllä kun oli select vielä voimassa. Kulutus matkassa noin 6L luokkaa ja nykyisessä sekapyörityksessä mennään nelosen lukemissa kun pääsee aina yöt lataa. Ja tottakai vielä sekin että ei ole diesel veroa ja alkaa diesel olemaan kalliimpaa kuin bensa sekä kulutusero. Tuolla muutaman vuoden diesel verolla jo remonttejakin maksaa. Itse ainakin näissä uudemmissa arvostan että on takuu ja joka Volvon valtuutetuissa on toiminut hyvin. (Select takuu). Sen takia tulee ennemmin vaikka se tonni tai kaksi pistettyä autoon enemmän että sen vaihtaa aina Volvolta ja saa lisätakuun mukaan. Tosin viimeiset kolme autoa mitä olen vaihtanut, niin parhaan hyvityksen/pienimmällä välirahalla olen päässyt Volvon valtuutettujen liikkeiden kanssa, mikä on ollut yllättävää. Eroa voi olla paljonkin, milloin on Bilialta saanut paremman hyvityksen entisestä, milloin Autosalvalta. Eroa on osannut näiden välillä olla paljonkin.
« Viimeksi muokattu: 28.12.2023, 20:06:24 kirjoittanut Niclashki »
V90 T8 2020 Inscription

 

Futurez  Kulkukoira