Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Aiheen aloitti: Vellari - 03.12.2021, 12:20:25
-
Tuli vaihdettua laatikkoon öljyt "ylä propun" kautta. Eli alhaalta pois ja yläpuolelta täyttö.
Ilmeisesti ei olisi saanut irroittaa yläproppua kun se pitää 3 vaihteen pantaa kiinni.
Onko jollakin kokemusta minkäverran pitää laatikko purkaa että sen pannan saa takaisin kiinni?
Vain asiattomia vastauksia.
Kaverin puolesta kyselen.
-
Pannan saa vedettyä takaisin paikoilleen, kun irroittaa b4 servon mäntineen ja vetää sieltä koukulla (tehty jäykästä rautalangasta tmv.)
Eli:
-pannan ankkuripultti irti
-servon kansi ja mäntä irti(puhdista hyvin ensin)
-asetetaan koukku paikoilleen männän reiän kautta, vedetään panta kohdalleen ja ankkuripultti kiinni
-tarkasta servon reiän kautta, että panta on kiinni ja kiristyy ja löystyy oikein
-servo paikoilleen(katso että servon kansi ja tiivisteet on ehjät, jos ei niin uutta tilalle)
-voi joutua tekemään adaptaation uudelleen jos on hetki ajeltu ilman 3-vaihdetta
Tuolla topicissa havainnollistavia kuvia:
https://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?t=79032
-
Se "yläproppu" olis valmistajan toimesta pitänyt jotenkin sinetöidä ja laittaa siihen joku lehmän kokoinen lätkä jossa lukee do not touch, massive damages may occur.
On liian houkuttelevasti siinä jos ei tiedä juonta. :knuppel2:
Tämä on nyt se asiaton vastaus mitä pyysit. :)
-
Se "yläproppu" olis valmistajan toimesta pitänyt jotenkin sinetöidä ja laittaa siihen joku lehmän kokoinen lätkä jossa lukee do not touch, massive damages may occur.
Oliskohan ollu joskus 2001-2002 alkaen valmistetut laatikot, kun ankkuripultti on muutettu 5 kulmaiseksi jotta tavalliset avaimet ei siihen enää sovi.
Itsellenikin tapaus tuli aikoinaan autokorjaamolta koneellisesta öljynvaihdosta, mutta olivat siltikin avanneet pultin jostain syystä ::) ja väittivät huollon jälkeen, että on jokin maasiivinen pa*kat kiertoon ja ventiilipöytä tukossa tapaus.