Race.fi  Puotilan autokorjaamo

960 -95, Toinen yritys. E85!

  • 679 Vastauksia
  • 148875 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #120 : 18.09.2015, 15:01:21 »
Nyt molemmat takarenkaat on alkuperäiset tehtaan vararenkaat. :D
Ovatpa vähän liukkaat :D. Perän saa irti kakkosella ilman kytkinpommia. Aamulla mentiin luisussa risteyksessä ja nyt se multilink ilmoitti olemassa olostaan. Ei mitenkään kivaa luisua...
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #121 : 18.09.2015, 22:05:13 »
Ovatpa vähän liukkaat :D. Perän saa irti kakkosella ilman kytkinpommia. Aamulla mentiin luisussa risteyksessä ja nyt se multilink ilmoitti olemassa olostaan. Ei mitenkään kivaa luisua...
Älä nyt, sehän on todistetusti musta tuntuutm -menetelmää hyödyntäen todettu paremmaksi ja rauhallisemmaksi kuin jäykkäperä aivan kaikissa mahdollisissa ajotilanteissa.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #122 : 18.09.2015, 22:29:31 »
Juu ei. Jos olisi ollut 940, meno olisi ollut luokkaa "Wheeeeeeeeeee". Nyt se oli "Eiiiiii peeeerkeee... Pysyy pysyy älä nosta" ;D. Loistava silti jos on pitoa.

Ensimmäinen käyntihäiriö tullut. Tyhjäkäynnillä tuntee kuinka käynti muuttuu raskaaksi ja tyhjäkäyntimoottori joutuu koko ajan säätämään että saa pidettyä 750rpm. Ehkä joku alipaineletku vuotaa tms ::).
« Viimeksi muokattu: 18.09.2015, 22:34:18 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #123 : 21.09.2015, 13:36:54 »
Kävin ostamassa alapallonivelen ja koiranluut motonetistä. Alapallo on "alkuperäislaatuinen" TRW ja koiranluut Meyle HD 4v takuulla. Jätin ne halvemmat vaihtoehdot suosiolla kokeilematta.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #124 : 21.09.2015, 21:15:55 »
Etralla kävin testaamassa metritavara tiivistettä kattoluukkuun. Se ei mennyt riittävän syvälle reunaan joten ei toimi.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #125 : 21.09.2015, 22:22:44 »
Etralla kävin testaamassa metritavara tiivistettä kattoluukkuun. Se ei mennyt riittävän syvälle reunaan joten ei toimi.
Eli kävi juuri se mitä mutuiltiin... luukun rakenne senverran erilainen mitä mulla.


Ootkos googletellut? Kyllä tommosta nukkapintaista tiivistettä saa 100% varmuudella tästä maailmasta jostain edukkaammin mitä marmorilta...

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #126 : 24.09.2015, 13:20:31 »
Aika kiven takana sopivat. Pitää jotain patenttia kehittää.
Tämmöistä tänään.

Molemmille puolille uudet koiranluut ja oikealle alapallonivel. Samalla käytin jarrusatulat irti. Männät liikkui kevyesti mutta vasemmalla alempi liukutappi oli jumissa. Nitkutin irti, puhdistin, hioin kiiltäväksi ja jarruvaseliini pintaan.

Kaikki kolinat loppui, ratti on taas suorassa, menee suoraan ja jarrut lopetti ravistuksen. *taavih->
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #127 : 25.09.2015, 10:43:33 »
Harjoittelin takalaakeri remonttia. Meinasin että liotan ja lämmittelen tukivarren puslaa että saan irti ehjänä. Pultti auki ja siellä oli uutuuttaan kiiltävä puslan holkki. 2 napautusta vasaralla ja irtos :o. Mikään ei ollut jumissa.

Kuulin tutulta että oli vaihtanut laakerin 960:ssä paikallaan. Keskimutteri auki, pyörän napa irti, hitsasi pultin laakeriin ja massavasaralla nykien pois. Voisiko se olla noin helppo? ???
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #128 : 25.09.2015, 14:50:24 »
Suunnitelmien muutos. Ekan kerran oli riittävän hiljaista jotta kuulin tuon puretun navan laakerin rohisevan kum pyöritin pöydällä, eli kuiva. :(.

En ala vuoden päästä tekemään uusiksi joten laakeria tilaukseen.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #129 : 25.09.2015, 16:03:07 »
Topautosta tilasin SKF laakerin posteineen 75€
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #130 : 25.09.2015, 18:28:07 »
Pari laakeria on töissä tullut vaihdettua lekalla, että kaitpa tuo massavasara-viritys toimii. Kunhan uutta asentaessa kahtoo että menee suoraan.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #131 : 25.09.2015, 18:35:30 »
Ei se asennus jännitä mutta irroitus on ongelma kun ei ole a) hitsauslaitteita, b) massavasaraa ;D.

Pitää kai silti repiä napa irti ja mennä jonnekkin missä on laitteet tai prässi.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #132 : 25.09.2015, 18:55:36 »
Ei se asennus jännitä mutta irroitus on ongelma kun ei ole a) hitsauslaitteita, b) massavasaraa ;D.

Pitää kai silti repiä napa irti ja mennä jonnekkin missä on laitteet tai prässi.
No eihän sulta puutu kuin työkalut... :2funny:

Ei sitä napaa kannata repiä irti. Helpommalla pääsee kun vain nätisti purkaa että osat säilyy ehjänä...

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #133 : 25.09.2015, 18:59:26 »
Pitää etsiä jostain riittävän iso hylsy napamutteriin ja jotain tietoa kiristysmomentista. Varmaan luokkaa "2m jatkovarsi"?
Edit:
Vain 140Nm :o
http://www.volvotips.com/service-manual/volvo-960/Volvo-960-rear-suspension-service-repair-manual.html

Monissa muissa vastaavissa rakenteissa on 200-400Nm
Edit2:
Jaa. Pienellä präntättynä (+60 astetta) ;D

Eli 140Nm+60astetts
« Viimeksi muokattu: 10.01.2016, 15:31:47 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #134 : 29.09.2015, 22:29:52 »
Laakeri lähti tänään matkaan.

Tutkailin kattoluukun tiivistettä. Tiiviste on siis ehjä mutta aivan lytyssä. Sen saa kuntoon laittamalla täytettä joka avaa tiivisteen profiilin. Kokeilin 5mm halkaisijaista vaijerinkuorta. Olisi mennyt tuskailemalla mutta olisiko ollut liian isoa ja liian vähän joustavaa. Ei olisi välttämättä mennyt enää luukku kiinni.

Hyviä ideoita?

Ps. Nyt jos olisi s80t6 pihassa...
Ois varmasti mahtava yhdistelmä mut ennenkuin joku sanoo miten sen saa leimattua niin ei.  :(
« Viimeksi muokattu: 29.09.2015, 22:37:49 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

 

Futurez  Kulkukoira