Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

XC60 MY18->

  • 345 Vastauksia
  • 96485 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #195 : 04.01.2018, 22:03:04 »
Hyvältä xc vielä tänäänkin tuntui ja kaupat tuli. D4 ja R design malli. Ilmajousituksen otin, hiukan kyllä TM:n testin jälkeen mietityttää, olikohan hintansa väärti? Nykyisessä, Audi a6 allroadissa se on ja toimii kyllä todella hyvin. Onko kokemuksia Volvon ilmajousista?
Onnittelut maukkaasta pelistä :P
0,1 pisteen erolla 8)
Volvo oli ainut joka sai kaksi 10. Audi ei saanut yhtään ja Mersu sai muistaakseni yhden täyden 10. Helvetin kallis tuo XC60:nen oli muihin verrattuna. Halvimpaan vertailuautoon nähden 14k€ :o
Uusi X3 olisi voinut sekoittaa pakkaa, jos olisi kerinnyt tuohon testiin. Tosin ei ”menestystä” tullut Teknikens Världin testissä..

Viimeisimmässä Teknikens Världissä on vertailussa XC60 D4, Q5 2.0 TDI, uusi X3 20d ja Stelvio. Loppupisteet tuossaj ärjestyksessä 79, 77, 75 ja 65. Volvosta kirjoittivat, että se ei ole miltään osin huonompi kuin saksalaiset (tosin automaattisen kaukovalonvaihdon osalta saksalaisten sanottiin toimivan hienostuneemmin).

Volvossa oli ilmajousitus, joka todettiin kovaksi, mutta mukavaksi ja mainittiin, että siitä kannattaa lisähinta maksaa vakiojousitukseen verrattuna. Volvo sai parhaan arvosanan mukavuusosiosta, johon vaikutti myös melutaso. Volvossa oli laminoidut lasit. Audi todettiin meluisaksi nastarenkailla. BMW:n alusta mainittiin mukavuuspainotteiseksi ja valiteltiin ajotuntuman heikentyneen edeltäjään verrattuna. BMW:n ohella Volvon automaattivaihteiston toimintaa kehuttiin. Volvon autonominen ajo mainittiin kehittyneemmäksi kuin saksalaisten. BMW:n moottorin ääntä haukuttiin ja sen testikulutus oli Audia ja Volvoa suurempi.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #196 : 05.01.2018, 07:33:32 »
Saa sitä Suomestakin, alkaen noin 130 k €.

Saa varmasti ja jenkkeihinkin laivattu parisataa. Mutta tosiaan kohdemarkkina on kiina. Länsimaissa nelipaikkainen bling bling XC90 voi olla aika nihkeä myytävä. Jopa äänimaailma oli tuunattu kiinalaiseen pimpelipom tyyliin :)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #197 : 12.01.2018, 21:12:59 »
Kyllä tämä jäi mietityttämään, mutta aika vähän T8-väki täällä kirjoittelee kokemuksia.

Minua jäi askarruttamaan:

- onko tulossa lisää akkukapaa uuden mallivuoden myötä
- saako ilmastoinnin ja lämmityksen etänä päälle, jos on latauksessa? Sähkö, ei polttoaine
- lämpiääkö sähköllä, jos ajaa vain sähköllä ja on webasto pois päältä
- kuinka helppo koodata, voisiko adaptiivisen cruisen asetuksia saada eri etäisyyksille jarrutus- ja kiihdytystilanteissa?
- saako itseohjautuvuutta koodattua pidempikestoiseksi?

Poissa JPN_V70D3OR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 400
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #198 : 12.01.2018, 21:24:19 »
..
- saako itseohjautuvuutta koodattua pidempikestoiseksi?
Kokeilin V90:llä, laitoin lomakon ratin puolalle painoksi, eikä aikavalvonta katkaissut itseohjaista. Voihan siihen puolan taakse laittaa pysyvän painon, hardcoding - lompasani ei ole niin kovin painava:-)

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6871
  • Kaikkee sitä...
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #199 : 12.01.2018, 23:19:20 »
Itseohjautuvuus tunnistaa käden ratilla ja pysyy silloin päällä. Ilman käsiä toimii vaan sen reilu 10 s koska laki ei anna toimia itsenäisesti pidempään.
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #200 : 12.01.2018, 23:35:44 »
Itseohjautuvuus tunnistaa käden ratilla ja pysyy silloin päällä. Ilman käsiä toimii vaan sen reilu 10 s koska laki ei anna toimia itsenäisesti pidempään.

Mikäs laki tällaista vaatii, kun kuskin ei ole pakko edes olla ratin takana?

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #201 : 12.01.2018, 23:42:31 »
Mikäs laki tällaista vaatii, kun kuskin ei ole pakko edes olla ratin takana?

Ei varsinaisesti mikään laki, mutta suomen laki ei tunne itsestään ohjaavia ajoneuvoja. Vaikka istuisit repsikan paikalla ja ajoneuvo ajaa itse, kaadetaan syy sinun niskaasi tavalla tai toisella

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6871
  • Kaikkee sitä...
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #202 : 12.01.2018, 23:50:55 »
Mikäs laki tällaista vaatii, kun kuskin ei ole pakko edes olla ratin takana?

Niin se Volvon myyjä kesämiitissä sanoi ettei saa ohjata itsestään kuin tietyn aikaa.
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #203 : 13.01.2018, 09:01:09 »
Kyllä on laiska maailma, ei enään ees ratista jakseta pitää kiinni.  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #204 : 13.01.2018, 09:30:41 »
Niin se Volvon myyjä kesämiitissä sanoi ettei saa ohjata itsestään kuin tietyn aikaa.

Ei varsinaisesti mikään laki, mutta suomen laki ei tunne itsestään ohjaavia ajoneuvoja. Vaikka istuisit repsikan paikalla ja ajoneuvo ajaa itse, kaadetaan syy sinun niskaasi tavalla tai toisella

Niin, laki ei kiellä ja tuo 10 s on autovalmistajien oma varovaisuus siitä ettei syyllisyyskysymyksessä olisi epäselvää.

Kuten todettua, monia autoja voi jo ajaa vaikka ei istuisi auton sisälläkään ja laki ei sitäkään kiellä.

Näin ollen pidempi itseohjautuvuus ei pitäisi olla monenkaan klikkauksen takana :)

Kun laki muuttuu, päivitetäänkö tuo? Varmasti ainakin Tesloihin päivitetään.

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #205 : 13.01.2018, 09:37:57 »
Tällä hetkellä Teslan AP2 pyytää silloin tällöin satunnaisesti koskettamaan rattia. Välillä menee minuutti, välillä useita. Vaikka nämä on autopilotteina markkinoituja niin ihmisen läsnäoloa ja valvontaa vaativat. Ja voihan Teslaa "ajaa" Summonilla esim autotalliin/tallista kännykän appsilla.

<Tesla mainos päättyy>
Tesla S75D '17

Poissa Taky

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 289
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #206 : 13.01.2018, 10:28:26 »
Itseohjautuvuus tunnistaa käden ratilla ja pysyy silloin päällä. Ilman käsiä toimii vaan sen reilu 10 s koska laki ei anna toimia itsenäisesti pidempään.

Tuo on muuttunut - ainakin V90 ohjelmistojen päivityksen myötä, alkuun 1/2017 rekisteröity pääsi HML motarilla kolmatta kymmentä km ilman että otti ratista kiinni - jos vain muuten hermot kestää eikä tule merisairaaksi, mutta uusimmalla 8/2017 päivitetyllä softalla ei mene minuttiakaan kun pyytää jo ohjaamaan.
Audi Q4 40

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6871
  • Kaikkee sitä...
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #207 : 13.01.2018, 23:25:20 »
Tuo on muuttunut - ainakin V90 ohjelmistojen päivityksen myötä, alkuun 1/2017 rekisteröity pääsi HML motarilla kolmatta kymmentä km ilman että otti ratista kiinni - jos vain muuten hermot kestää eikä tule merisairaaksi, mutta uusimmalla 8/2017 päivitetyllä softalla ei mene minuttiakaan kun pyytää jo ohjaamaan.

Ok eli auton valmistaja tullut jostain syystä varovaisemmaksi...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa AnttiiK

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #208 : 14.01.2018, 07:10:55 »
Moi!Minulla on viikon vanha Xc60.Onko kukaan törmännyt seuraavaan ongelmaan:

Päivitin suomi-kartan latauskeskuksen kautta.Latauksen jälkeen tuli ilmoitus,että päivitys on asennettu,mutta lataussymboli jäi kuitenkin pyörimään.Joka kerta kun käynnistän auton ja auto menee verkkoon tulee ilmoitus suomi-sovellus asennettu ja lataussymboli pyörii.Nähtävästi karttapäivitys on jäänyt jollakin tavalla tilttiin.Mitään muita sovelluksia ja päivityksiä ei pysty tällä hetkellä lataamaan,kun karttapäivitys on tiltissä.Mitenhän tämän asennuksen saisi ”nollattua” tai latauskeskuksen buutattua.Palautin jo kerran tehdasasetukset mutta ei auttanut asiaan.

Poissa JJ-Race

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #209 : 15.01.2018, 19:32:53 »
Kokeile USB-tikkupäivitystä Suomen osalle jos se asentaisi jumiohjelman yli...

JJ
Tilattuna: EX90 Twin Performance Ultra
Ajossa: XC90 MY18 T8 R-Design, Polestar Engineered
Ajossa: XC40 MY21 P8 AWD Recharge
Ex: XC60 12 D3 Summum AWD, Rica Stage 2, S80 08 D5 Summum, Rica Stage 1, V70 99 20-valve 2,5 L

 

Ateho  Elekma