Samppasport  Futurez

volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar

  • 523 Vastauksia
  • 178369 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
sikaturpa haettu lpr  :)  takalaakerit pitää sietämättömän kovaa melua :2funny:  ja puoltaa hirmusesti oikeelle johtuen siintä et on kolaroitu ja rengas sojottaa mihin sattuu muuten siisti peli ajettu 50tkm ja hyvässä maalissa  :)
kuvia huomenna! hyvin tuntuu sladissa jaksavan tulla  :D
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Onko musta josta poliisi vei kilvet johtuen eturenkaan kulmasta?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Onko musta josta poliisi vei kilvet johtuen eturenkaan kulmasta?

tummansininen valkoisella vaipperin viivalla  ;)  ja spoilerilla  ;D  ei oo kukaa kilpiä vieny..
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Nettiautossa joku kaupitteli tuon minun kuvauksen mukaista sianpäätä mut ei se sit ollu sama :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
oli tääkin nettiautossa myynnissä..  :)  tänään tuli oiottua eturipustus tuli vähän parempi ajaa  :P  tää on uskomattoman härski auto ajaa tulee ihan kokoaika kylki edellä vaikkei edes yritä  :D  samalla lisäsin peräöljyä 4dl.. ja kattelin et kaasarinjalan tiiviste vuotaa.. pitää vielä uusia se tiiviste ja molemmat takalaakerit sit on hyvä käyttöpirssi.. lisäksi jotain pientä siistimistä löytyy kuten penkit ei kippaa ja kuskinovenkahva rikki.. etulippa solmussa jne.. pikkuvikoja
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Mitäs 242 kuuluu?
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
242 on työpaikan pihassa odottamassa uusia seosruuveja  :) jotka tuli tänään haen ne postista huomenna..

en oo viittiny ajaa taikka käynnistellä näin kovilla pakkasilla sitä kun vetää kaasarit jäähän ja rökii.. , lisäksi ilmeisesti tekemäni muokattu sytytys vetää ahdoilla liian myöhäselle josta johtuu röpeltäminen 6000rpm ja 0,7 bar paineella vasta vetoja tosin löytyy jo kivasti  8)  elikkä pitää laittaa saastekelloon raijoitintappi ettei se anna myöhästää liikaa.. ja autosta edelleen katto maalaamatta  :D  eikä sillä oikein kiva ole tarvella ajaa kun ei saa tehoja tiehen  ;)
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
....eikä sillä oikein kiva ole tarvella ajaa kun ei saa tehoja tiehen  ;)

Totta totta.. onkos tietoa paljonko tuossa nyt pitäisi suurinpiirtein olla tehoa?? onko menossa penkkiin?

E: hyvännäköistä työtä oot tehny lyhyessä ajassa. pisteet siitä.
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Totta totta.. onkos tietoa paljonko tuossa nyt pitäisi suurinpiirtein olla tehoa?? onko menossa penkkiin?

E: hyvännäköistä työtä oot tehny lyhyessä ajassa. pisteet siitä.

Kiitoksia  :)  vaikee noista heposista vielä tässä vaiheessa sanoo  ::)  vääntöä tuntuu olevan rutkasti jo ilman ahtojakin mutta ei oikein vielä tunnu kunnolla vetävän kun hukkaportti fuskaa ( pitää käydä koneistamolla sorvauttamassa uusi tiivisterengas männän juureen)  lähtee vetämää suht napakasti jossain 4000rpm kohdalla.. mutta just kun meno on parhaimmillaan ni rupee rötäämään  :-[  ahtopaineet nousee hirmu hitaasti kierrosten mukana ja hukkiksessa senkus roplatus käypi.. mut on enemmän heppoja jo kun vakiossa  :P  penkkiin menee säädettäväksi kunhan sais muuten valmiiks tuon ja eipä miulla ole tuon kanssa mikään kiire, parempi tehdä silloin vaan kun on motivaatiota  :)  tuuppaa syömään kiinnostusta kun korjaa autoja ainakin 8h päivässä.. ja viimeaikoina vielä ollut melkein joka päivä ylitöissä kun tuli nää PAKKASET  :2funny:  ei oikein jääny aikaa levätä saati sitten laittaa vollea..

tuossa vielä maistiainen siasta  ;D en saanu ku naamakuvan ku oli niin ahdasta hallissa..

« Viimeksi muokattu: 16.12.2010, 22:39:23 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa niksude`

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Kyllä se sitten osaa olla söpö.... ja hirmusen ketterä kulkemaan kylkimyyryssä ja varsinkin...siaksi !!!  ;D 8)
Eihän sitä tiiä vaikka perjantai iltana saatas hullu idea mennä volvon kimppuun pienissä... vai? :nohnoh :2funny:
Yhteiskuva pitää siun ottaa noista molemmista rasseista ja liittää tänne ! (=
Volvo 240 GL b200k "talvi-projekti"
Bmw E39 M5 "käyttöauto"

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Kyllä se sitten osaa olla söpö.... ja hirmusen ketterä kulkemaan kylkimyyryssä ja varsinkin...siaksi !!!  ;D 8)
Eihän sitä tiiä vaikka perjantai iltana saatas hullu idea mennä volvon kimppuun pienissä... vai? :nohnoh :2funny:
Yhteiskuva pitää siun ottaa noista molemmista rasseista ja liittää tänne ! (=

jos kuitenkin aamulla rapulassa vaihetaan ensi laakerit  ;)


340 vaihettu takalaakerit.. oli hitusen hankala vaihtaa tiedätte varmaan takaakselirakenteen  :D

lisäksi viilasin kaasarinjalan suoraksi ja vedin läjälle uusilla tiivisteillä.. nyt ei enää ole imuvuotoja :)

« Viimeksi muokattu: 19.12.2010, 20:25:24 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
saimpas tänään vihdoin 242 kaivettua lumenalta ja helposti lähti tulille vaikka oli seisonut melko pitkään  :)  kaivoin vanhat 3 seosruuvia pihalle yksi oli lentänyt jo aikaisemmin tärinästä irti.. laitoin kaikki uudet ruuvit ja jouset sekä O-renkaat ja säädin parhaiten käyvän seoksen  :)  sit säädin uudelleen synkat kohalleen ja kävin koeajolla.. tulostakin tuli sillä vastaa puolet paremmin alhaalta kaasuun kun ei fuskaa enää ruuvien välistä  :pomo: 

seuraavaks sit pitäs ottaa hukkis irti ja viedä koneistamolle kun se vuotaa..

ja taas kerran sit koitin saada 340 sikaa käymään kunnolla.. näyttää mahdottomalta tehtävältä sillä väljällä siksak kaasarilla  :D
se vaan booaa ja jättää kaasua jumiin ja käy epätasaisesti vaikka mitä tekis ja vasta viilasin laipankin suoraksi ja pulttasin takaisin uusilla tiivisteillä toimi jopa 2 päivää nyt on ilmeisesti laippa taas kierona kun fuskaa taas jalasta ( taikka pakeliitti muovi halki)  pitää kehitellä sille jotain..
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7970
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Muistutus myös kaikille projektipäiväkirjan kommentoijille, että pidetään projektit projekteina ja aloitetaan tarvittaessa muista kiinnostavista aiheista omat ketjut.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=101.0
« Viimeksi muokattu: 21.12.2010, 10:11:00 kirjoittanut JuHaU »

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
okei selvä ja anteeksi  :) 

tänään tarttui matkaan m90 loota 242  :P  siinä on vain pientä vikaa kuten: 1 rusahti vaihtaessa ja 5 ei meinannu pysyä päällä?

purin lootan irti ni ei siellä ollut öljyä tarpeeksi mutta ei aivan kuiva ollut.. päälaakerit ilmeisesti ottaneet myös siipeensä jäykkä pyörittää  ::) tuon laatikon voisi purkaa ja katsoa mitä on syönyt sekä hitsata 3 synkron kiinni..

mitäs muuta joutuu muokkaamaan laittaessa lootan 242?  :) ja saako varaosia käytettyjä ? uusia ei kuulemma saa..
« Viimeksi muokattu: 21.12.2010, 20:38:48 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7970
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
mitäs muuta joutuu muokkaamaan laittaessa lootan 242?  :)

Jos haluaa pitää nestekytkimenä, niin mm...

Kytkinpoljin muokattava
Pääsylinteri ja apusylinteri esim 940 Volvosta
Tehostajan jarrunestesäiliö vaihtoon, että saa syötön nesteelle kytkimen sylintereihin
Kardaanin etupätkä muistaakseni 69 cm pitkä
Laatikon tukipalkin muokkaus
Vaihdekepin muokkaus

FAQ osiossa on ohjeet 3:sen syncron vahvistukselle

Täällä kuvia muutoksista

http://kuvablogi.com/blog/22197/2/


 

KL-varaosat  Race.fi