Elekma  Autoracing

Polestar

  • 291 Vastauksia
  • 135779 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ishvan

  • Vieras
Vs: Polestar
« Vastaus #60 : 19.01.2012, 20:02:09 »

Jotenkin kuvittelisin, että minulla on tässä asiassa jonkinlainen fakta taustalla, eikä pelkkää mutua, kuten sulla, mutta ei siitä sen enempää.

Onpa hyvä, että olet asiasta varma. Voisitko jakaa tämän faktan jollakin tapaa mikä todistaa sen oikeaksi ettei minun tarvitse pidempää "mutuilla" ?.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6347
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Polestar
« Vastaus #61 : 19.01.2012, 20:08:09 »
Onpa hyvä, että olet asiasta varma. Voisitko jakaa tämän faktan jollakin tapaa mikä todistaa sen oikeaksi ettei minun tarvitse pidempää "mutuilla" ?.

Mutuile vaan. Ja kinastele ja vänkää, jos siitä kerran tykkäät. Minä olen katsos köyhä ja minulla ei ole niin paljoa velkaa, että ajelisin sellaisella autolla, mihin tämä Polestar-päivitys olisi mahdollista tehdä, niin ei tämä asia minua koske.

Ishvan

  • Vieras
Vs: Polestar
« Vastaus #62 : 19.01.2012, 20:13:41 »
Mutuile vaan. Ja kinastele ja vänkää, jos siitä kerran tykkäät. Minä olen katsos köyhä ja minulla ei ole niin paljoa velkaa, että ajelisin sellaisella autolla, mihin tämä Polestar-päivitys olisi mahdollista tehdä, niin ei tämä asia minua koske.

Tehdään näin. En ole köyhä enkä rikas, eikä minullakaan ole paljoa velkaa. <--Onha meilläkin siis jotain yhteistä mielipide-eroista huolimatta.

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar
« Vastaus #63 : 19.01.2012, 23:32:02 »
On ihan turha väitellä huipputehoista, vääntökäyrän malli ratkaisee. Suosittelen lämpimästi tutustumista fysikaalisiin ilmiöihin ja suureisiin. Vääntöö voi tulla kovastikkin lisää keskirekisteriin, ilman että se juurikaan näkyy numeroina huipputehossa

Poissa XC60 D3 AWD

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar
« Vastaus #64 : 20.01.2012, 00:06:01 »
Älkää nyt hyvät ihmiset lopettako keskustelua, mutta pysytään aiheessa, eikä ruveta vertailemaan velkataakkojen suuruuksia... Olen kysynyt asiaa Käyttöautosta, lupasivat ottaa selvää. Kerron, mikä oli vastaus, kun sen saan.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Polestar
« Vastaus #65 : 20.01.2012, 06:27:21 »
Kun kirjoitin, että tässä keskustelussa sotketaan takuu ja katsastettavuus keskenään, viittasin ennen kaikkea tähän kirjoitukseen, luurilla on vain hankala tehdä lainauksia:

Näinhän se lisävarustepolitiikka tottakai normaalisti toimii, mutta nyt on kyse Suomen lakiin kirjoitetusta erillisestä kohdasta jossa Trafin pitää hyväksyä muutokset autoon, jotka voivat vaikuttaa auton päästöihin ja sitä kautta sen verotusarvoon. Tämän vuoksi  tilanne ei ole ihan sama, kuin vaikkapa alustanmuutoksissa, koska nämähän eivät edellämainittuihin asioihin vaikuta.

Tuossa edellä VT86 kirjoitti nimenomaan takuuasioista. Takuuseen ei vaikuta Trafin hyväksynnät, päästöt tai suomen verokummallisuudet. Jos Ŕuotsissa asennettava Volvon alkuperäislisävaruste (tässä tapauksessa Polestar virisofta) säilyttää takuun Ruotsissa, säilyttää se takuun myös Suomessa. Takuuhan on valmistajan myöntämä vapaaehtoinen etu, sitä ei suomen veroasiat tai päästölainsäädännöt säätele. EU:n sisämarkkinasäädökset kylläkin.

Sen sijaan hieman uskottavampi Ishvanin väite on tuon muutoskatsastuksen suhteen, koska tähän vaikuttaa Suomen veroasiat ja päästöjutut. Tosin aika monelta taholta myös se on kiistetty hyvin perustein. Toivottavasti Käyttöautolta saadaan vastaus. ;)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Titanium

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
Vs: Polestar
« Vastaus #66 : 22.01.2012, 08:45:12 »
Käyttöauton vastausta odotellessa, mitä virisoftaa ehdotatte meille onnettomille joilla on koneena tuo 2,4 D ?
Unohdetaan takuut ja Trafit, mutta joku luotettava paja se saisi tietysti olla.
Toivon vastauksia todellisilta tietäjiltä tai niiltä joilla on omakohtaisia kokemuksia asiasta.
Mutumiesten vastauksista en ole kovin kiinnostunut  ;)
« Viimeksi muokattu: 22.01.2012, 08:47:37 kirjoittanut Titanium »
PV -62, PV-64, Amazon -66, 1800s -65 x 2 , 244 -77, 245 -81, 740 -89, 850 -93, 855 -95, v70R -98, v70 -00, v70 -03, XC 90 -03, v70 -05, C70 -98, XC 60 -10, 244 Turbo -82 Nykyiset: XC 60 -20, Amazon -69, Amazon hgv -69, P1800-62, 244 -90

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13506
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Polestar
« Vastaus #67 : 22.01.2012, 09:01:27 »
Käyttöauton vastausta odotellessa, mitä virisoftaa ehdotatte meille onnettomille joilla on koneena tuo 2,4 D ?
Unohdetaan takuut ja Trafit, mutta joku luotettava paja se saisi tietysti olla.
Toivon vastauksia todellisilta tietäjiltä tai niiltä joilla on omakohtaisia kokemuksia asiasta.
Mutumiesten vastauksista en ole kovin kiinnostunut  ;)
Tämä olis enemmän yleisen lastututksen puolelle sopiva kysymys, mutta esim foorumilla pyörivä banneri Debil on yksi hyvinkin ehdotettava paikka ja Nurmon autopiste tais olla toinen mainos joka myy sit medusa motorsportin lastuja.
Debil ja medusa sillei luotettavia kun sama jamppa on ohjelmien takana... on tehny mullekkin softan mut mulla ei ole iso diiseli vaan pikku.

(E: muutin nimen Nurmon autosähkö nimeksi: Nurmon autopiste, niin ei mee yht.työ kumppanin nimi väärin :)  T: Miksu)
« Viimeksi muokattu: 22.01.2012, 12:39:38 kirjoittanut (Miksu) »
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6347
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Polestar
« Vastaus #68 : 23.01.2012, 16:39:10 »
Palaan tähän nyt vielä kuitenkin, vaikka jo päätin etten kirjoittaisi enää tänne mitään ;) Eli seuraavanlaista faktaa olisi tarjolla:

Suomesta ei saa ohjelmia muihin, kun mallisarjan tehokkaimpiin malleihin, johtuen siitä, että auton alustan, eli jousien, jarrujen ym. on vastattava tehokkainta mallia. Nämä edellytykset aiheuttavat sen, että Suomessa ei ole mahdollista muutoskatsastaa Ruotsissa ohjelmoituja alunperin tehottomampia malleja.

Takuun säilymisestä ulkomailla ohjelmoidussa autossa ei ole tietoa, mutta kuten jo tässä aiemminkin on todettu, sen luulisi kuitenkin olevan voimassa, koska se on valmistajan vastuulla, eikä Suomen lakiin perustuva juttu.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Polestar
« Vastaus #69 : 23.01.2012, 19:18:07 »
Suomesta ei saa ohjelmia muihin, kun mallisarjan tehokkaimpiin malleihin, johtuen siitä, että auton alustan, eli jousien, jarrujen ym. on vastattava tehokkainta mallia. Nämä edellytykset aiheuttavat sen, että Suomessa ei ole mahdollista muutoskatsastaa Ruotsissa ohjelmoituja alunperin tehottomampia malleja.
Teoriassa jos auto on ollut ruotsin rekisterissä ja on siellä softattu jonka jälkeen suomalainen ostaa sen. Trafin on pakko hyväksyä auto kilpiin, ihan vain EU säädösten takia.  Mutta muuten tuo on kyllä ihan järkeen käypä selitys miksi ei suomesta noita saa :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: Polestar
« Vastaus #70 : 23.01.2012, 19:39:13 »
Palaan tähän nyt vielä kuitenkin, vaikka jo päätin etten kirjoittaisi enää tänne mitään ;) Eli seuraavanlaista faktaa olisi tarjolla:

Suomesta ei saa ohjelmia muihin, kun mallisarjan tehokkaimpiin malleihin, johtuen siitä, että auton alustan, eli jousien, jarrujen ym. on vastattava tehokkainta mallia. Nämä edellytykset aiheuttavat sen, että Suomessa ei ole mahdollista muutoskatsastaa Ruotsissa ohjelmoituja alunperin tehottomampia malleja.

Takuun säilymisestä ulkomailla ohjelmoidussa autossa ei ole tietoa, mutta kuten jo tässä aiemminkin on todettu, sen luulisi kuitenkin olevan voimassa, koska se on valmistajan vastuulla, eikä Suomen lakiin perustuva juttu.
Tämä on muuten hyvä peruste, mutta D5 ei ole mallisarjan tehokkain ja siihen kuitenkin saa polestarin ohjelman Suomessa  :)
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6347
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Polestar
« Vastaus #71 : 23.01.2012, 20:02:59 »
Tämä on muuten hyvä peruste, mutta D5 ei ole mallisarjan tehokkain ja siihen kuitenkin saa polestarin ohjelman Suomessa  :)

No ehkä se mallisarja oli vähän väärä sana. Pitäisikö sitten sanoa moottorisarjan tehokkain ;) Pointti kuitenkin lienee ymmärretty?

Sanotaan sitten mallisarjan tehokkaimpiin bensa- tai dieselmoottorivaihtoehtoihin.
« Viimeksi muokattu: 23.01.2012, 20:04:59 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: Polestar
« Vastaus #72 : 23.01.2012, 20:31:26 »
Jos laittaa polestarin ohjelman vaikka V60 D5 -12 (215hv-->230hv) niin sen alustan pitää vastata silloin T5 (240hv) mallia. +20% lisää tehoa alustaan koskematta koskee vain mallisarjan tehokkainta mallia ja siinä ei dieseleitä ja bensoja erotella.

E: D5 ja T5 voi tietenki olla samanlaiset jarrut jne jo tehtaalta lähtiessä, jolloin pitää vaan osoittaa katsastusmiehelle, että ne on samanlaiset.
« Viimeksi muokattu: 23.01.2012, 20:36:35 kirjoittanut pukema »
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6347
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Polestar
« Vastaus #73 : 23.01.2012, 20:36:12 »
Jos laittaa polestarin ohjelman vaikka V60 D5 -12 (215hv-->230hv) niin sen alustan pitää vastata silloin T5 (240hv) mallia. +20% lisää tehoa alustaan koskematta koskee vain mallisarjan tehokkainta mallia ja siinä ei dieseleitä ja bensoja erotella.

Ei tässä nyt ole kyse näistä normaaleista 20% säännöistä, vaan valmistajan ohjeista ja Trafin tulkinnoista.


Siksi ei esim. D3:seen saa Suomessa Polestaria, koska sitten alustan pitäisi vastata D5 mallia ja samat systeemit koskee bensamalleja. En nyt muista miten niissä meni ne merkinnät :-\

Poissa Överi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar
« Vastaus #74 : 24.01.2012, 09:56:41 »
D5244T10
B6304T4
D5244T15
D5244T11
D5244T4
D5244T10
B6304T4
D5244T15
D5244T11
D5244T10
B6304T4
D5244T15
D5244T11
D5244T15
D5244T4
D5244T10
D5244T11
B6304T4
D5244T4
D5244T10
B6304T4
D5244T15
D5244T11
D5244T4
D5244T4
D5244T10
B6304T4
D5244T15
D5244T11
D5244T4

Siinä moottori variantit mihin polestarin saa LAILLISESTI suomessa JA PISTE! Kaikki muu on laitonta.  :)
Parempi olla volkkari perheessä siltä varalta jos kuitenkin volvo menee rikki ;)

 

RallyBaron  Samppasport