Carcom Oy  Ateho

Lisää tehoa 1998 V70 R automaattiin...

  • 33 Vastauksia
  • 17648 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: Lisää tehoa 1998 V70 R automaattiin...
« Vastaus #15 : 18.08.2011, 21:23:31 »
Ei V70R mallia ole tehty kuin -98 vuosimallista eteenpäin :). -99 vuosimalliin taisi tulla 18 kun automaattiinkin tuli 250hv tehoiksi.

Älä ny, onhan tuo omanikin -97  :idiot2: malli vuosi kyllä -98.

Enkä mä näistä tiedä, tänään vaan kyselin useammasta paikasta tarjousta tuosta 19 ahtimesta.
Ja sanovat kirjojen mukaan siinä olevan 18 mitsu.
Sittenhän sen näkee, kun raapasee vanhan pois mikä siellä on. :hello:
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa T4R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisää tehoa 1998 V70 R automaattiin...
« Vastaus #16 : 27.08.2011, 22:06:54 »
245 kulki näköjää tuo automaatti ärrä.. Mitä ootte muut päässy noilla? Loppu kyl vähä suora keske..
Volvo 240 GL 2.3 1988 B230K (BJL-XXX) Myyty
Volvo S60 T5 2001 (RJZ-XXX) Myyty
Volvo S60 T5 2002 Käyttis

Poissa romax2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisää tehoa 1998 V70 R automaattiin...
« Vastaus #17 : 03.09.2011, 14:48:05 »
Kun tomaatiin vaihtaa tarpeeksi usein öljy, IPD suosittelee 30-40t mailia, niin kyllä se laatikko kestää. Useimmat laatikkorikot johtuu ylikuumentuneista vanhoita öljyistä. Uudemmissä malleissa lauhduttimen alaletku irti ja siihen jatkoletku kympin kannuun, missä 2 litran välein merkit, sitten kone käyntiin ja 2 litraa ulos, sitten sammuksiin ja lisäät 2litraa uutta ja näin kun pistät läpi 10-12 litraa, niin öljyt on kokonaan päässyt vaihtumaan. Sit vaan letku kiinni, uudella o-renkaalla ja sillä lukitsevalla muoviklipsillä. Jos vielä pelottaa, niin Lubeguardilta löytyy ihmeaineita, mutta on sitten törkeen hintaisia.

Poissa Odemaster

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
Vs: Lisää tehoa 1998 V70 R automaattiin...
« Vastaus #18 : 23.09.2011, 14:19:14 »
Ei V70R mallia ole tehty kuin -98 vuosimallista eteenpäin :). -99 vuosimalliin taisi tulla 18 kun automaattiinkin tuli 250hv tehoiksi.

Itellä ainaki lukee rekisteriotteessa vuosimalli -97 ja kesällä rekisteröity (jos en nyt ihan väärin muista ulkoa. Vuosimalli on varma! Ei ole niin paljon tutkiskeltu tuota paperia :D)
Ei mun auton hevoset oo hävinny mihinkää. Ne on vaa laitumella.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Lisää tehoa 1998 V70 R automaattiin...
« Vastaus #19 : 23.09.2011, 14:23:04 »
Itellä ainaki lukee rekisteriotteessa vuosimalli -97 ja kesällä rekisteröity (jos en nyt ihan väärin muista ulkoa. Vuosimalli on varma! Ei ole niin paljon tutkiskeltu tuota paperia :D)
Pitää erottaa kaksi asiaa. Vuosimalli ja mallivuosi.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Odemaster

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
Vs: Lisää tehoa 1998 V70 R automaattiin...
« Vastaus #20 : 23.09.2011, 14:25:04 »
Missä kannattaisi käydä lastuttamassa -97 R AWD automaatti? Itse asun Lahdessa. Olisi siis myös mukava saada penkitettyä kyseinen laitos samalla? Ei taida hirveästi noita penkkejä nelivetoisille olla?! Vai olenko aivan väärässä?
Ei mun auton hevoset oo hävinny mihinkää. Ne on vaa laitumella.

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: Lisää tehoa 1998 V70 R automaattiin...
« Vastaus #21 : 23.09.2011, 21:12:30 »
Missä kannattaisi käydä lastuttamassa -97 R AWD automaatti? Itse asun Lahdessa. Olisi siis myös mukava saada penkitettyä kyseinen laitos samalla? Ei taida hirveästi noita penkkejä nelivetoisille olla?! Vai olenko aivan väärässä?

Itse meinasin tuonne Debiliin Espooseen mennä, optimointiin ja penkkiin.
Tosin joutunee kardaanin irroittelemaan, kun ei ole nelivedolle penkkiä.

Siellä, kuitenkin tuntuisi olevan paras tietämys näistä Volvoista.

Mitä muualata kyselin, hinta tuplaantuu.
Debilissä hinta n. 450-550€, tämä mielestäni sopiva, jos aletaan tonniin tai puoleentoista mennä, on se liikaa.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Kraken

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
Vs: Lisää tehoa 1998 V70 R automaattiin...
« Vastaus #22 : 23.09.2011, 22:47:51 »
...
« Viimeksi muokattu: 28.01.2020, 14:31:27 kirjoittanut Kraken »

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Lisää tehoa 1998 V70 R automaattiin...
« Vastaus #23 : 23.09.2011, 22:53:56 »
Ei siinä päätä huimaavaa eroa ole 18 vs 19 välillä ole.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Kraken

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
Vs: Lisää tehoa 1998 V70 R automaattiin...
« Vastaus #24 : 24.09.2011, 09:21:17 »
...
« Viimeksi muokattu: 28.01.2020, 14:31:13 kirjoittanut Kraken »

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: Lisää tehoa 1998 V70 R automaattiin...
« Vastaus #25 : 24.09.2011, 14:28:52 »
Sillä 18T:llä ei saa yhtään sen enempää buustia irti kuin 16T:eelläkään. 19T:llä voi päästä tuurilla +300hv-clubiin. KKK:lla on vissiin joku hieman järeämpi ahdin malli mikä menis pikku sovittelulla tuohon turboviitosen pakosarjaan, mutta epäilen vahvasti että 1,5bar tienoilla automaattiaski antautuu  ???
Väität siis, että suuremmalla kompurapesällä/siivellä varustetulla ahtimella ei saa yhtään enempää tehoa kuin pienemmällä...?
Mutta 19T on kuitenkin jokin maaginen superahdin jolla saa....?

Ja jälleen, miten jonkin voimansiirron osan kestävyys liittyy suoraan ahtopaineeseen?
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Kraken

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
Vs: Lisää tehoa 1998 V70 R automaattiin...
« Vastaus #26 : 24.09.2011, 16:00:22 »
...
« Viimeksi muokattu: 28.01.2020, 14:30:54 kirjoittanut Kraken »

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: Lisää tehoa 1998 V70 R automaattiin...
« Vastaus #27 : 24.09.2011, 16:45:16 »
Meinaatko ihan oikeasti, että ahtopaine=teho...?
Että ilman määrällä ei ole mitään merkitystä?
Eli 16T:llä jos saat enemmän ahtopainetta kuin esim. 18T:llä, niin tehoa on tietenkin enemmän?

Tiedät varmaankin, että näissä on kaikissa sama turbiinisiipi ja CHRA eli pakopesät on ihan vaitokelpoisia keskenään.
Eli se 19T:n pesä on vähintään yhtä punainen yhden kovan vedon jälkeen...
Se suora pesä joka esim. 18T:ssä saattaa olla, on myös seiska. Omassa 18T:ssä on seiskan vino pesä.
Mulla on siis 18T ja penkissä tuli 220kW eli aika tarkaan se 300hp ja on vielä seokset persiillään, eli pirun rikkaalla. Okeanlaisilla seoksilla varmasti saisi sen vähintään 10hp lisää.
Kai tuo sitten on illuusio, sillä 18T:llä ei saa lähellekään 300hp tehoja.......

Ja tuossa voimansiirron kestävyydessä hain myöskin takaa tuota, että ahtopaineko kertoo yksiselitteisesti tehon ja vääntömomentin?
Eli ahtimen koolla tai kierrosluvulla ei ole merkitystä, vain ahtopaine kertoo voiman määrän, eli osien hajoamispisteen?
Eli 1,5bar 3500rpm on aivan sama kuin 1,5bar 5500rpm? Tai 1,5bar 16T:llä on sama kuin 1,5bar HX40 holsetilla? (näin karkeasti esimerkillistettynä)
Jos softalla rajataan paineet alas esim. alle 4000rpm, niin onko silloin koneessa 500Nm?
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Lisää tehoa 1998 V70 R automaattiin...
« Vastaus #28 : 24.09.2011, 18:25:43 »
Aikanaan oli 850:ssä suoralla lähdöllä oleva 18t ja sillä ylitettiin tuo 300hv maaginen raja. Jos ahdin ei mene tukkoon niin isompi ahtopaine=isompi teho ja sama millä ahtimella otettu.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Kraken

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
Vs: Lisää tehoa 1998 V70 R automaattiin...
« Vastaus #29 : 24.09.2011, 19:05:19 »
...
« Viimeksi muokattu: 28.01.2020, 14:30:38 kirjoittanut Kraken »

 

Samppasport  Futurez