Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => V40/V40CC (vm. 13-19) => Aiheen aloitti: Codox - 06.04.2019, 10:02:19
-
Moikka!
Tuoreena 2014 vuoden D2 omistajana ole pistänyt merkille hieman "karkean" tyhjäkäynti tärinän. Tärinä ei ole mitenkään paha, mutta yllätyksellinen 2014 vuoden diisseliin. Dieselin tärinä tyhjäkäynnillä ei tule yllätyksenä, mutta verrattuna esim. volkkarin 1.9TDI koneeseen tärinä tuntuu olevan n. 20% kovempi. Kierrokset tyhjäkäynnillä ovat n. 900r/min luokkaa. Ovatko muut huomanneet tätä, ja onko kyseessä kenties volvon ominaisuus vai onkohan jotain menossa rikki? Tehoissa en huomaa mitään ongelmaa eikä muuta tärinää ilmene ajossa.
-
Ihan on ominaisuus. Ratti täristää tyhjäkäynnillä, mutta lakkaa heti kun antaa vähän kierroksia. Tuo 1.6d on käytössä monella merkillä ja se on erittäin hyväksi havaittu ja kestävä moottori.
-
Kiitos vastauksesta! Näin itsekkin päättelin, mutta nopeasti täältä sai tiedon että on ominaisuus. Tuttu vitsillä sanoikin että kaikki traktorit täristää tyhjäkäynnillä.. ;D
-
Meillä ollut vuoden käytössä tuollainen D2 ja hyvin on pelannut. Ainut vika mikä on ollut ,niin kuskinpenkin istuin lämmitys piti korjata. Itse en ole huomannut kyllä tuollaista tärinää, voihan siinä ollakkin mutta se on varmaan niin pientä että ei ole tullut huomattua. Takajarru levyt on alumiinia aika jännä ratkaisu.
-
Meillä ollut vuoden käytössä tuollainen D2 ja hyvin on pelannut. Ainut vika mikä on ollut ,niin kuskinpenkin istuin lämmitys piti korjata. Itse en ole huomannut kyllä tuollaista tärinää, voihan siinä ollakkin mutta se on varmaan niin pientä että ei ole tullut huomattua. Takajarru levyt on alumiinia aika jännä ratkaisu.
Onko oikeasti :o
-
Vaimolla samalainen mutta ei silläkään ole mitään tärinää ratissa ollut. Aika tasanen tyhjäkäynti.