Ateho  Elekma

Rentun Ruusu, 760 Turbo -84

  • 112 Vastauksia
  • 45896 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #45 : 17.07.2015, 16:09:12 »
Se vasen jarruvalo on typerä juttu, siitä valosta on polttimon kannan kiinnikekynnet (nimenomaan valon puolelta) rikki ja joskus tyrkkäsin sinne polttimoiden suojakopan alle rätin painamaan kantaa paikalleen "hätäkorjauksena leimalle". Voinet arvata korjasinko vikaa ikinä kun se kerta toimi....
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Paikalla Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #46 : 17.07.2015, 18:48:44 »
Mä itseasiassa heitin ne rätit mäkeen kun ihmettelin että mikä virka niillä on. Korjasin tuon taittamalla polttimokannan kynsiä vaan ulospäin ja hioin kontaktipinnat. Repsikan puolelle asensin uuden satulan ja ilmasin takajarrut. Nyt saa ajella sen 13kk  :smitten:

Paikalla Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #47 : 19.07.2015, 15:17:01 »
Kiilahihnojen konsertti alkoi häiritsemään siinämäärin että otin asian työnalle. Tehostinhan tässä on ollut linjaukseltaa ns. ihan päin persettä ja se selittyykin osiltaan surkeilla puslilla ja lattaraudasta itse väännetyillä kannakkeilla. Oikean telineen laitoin pumpulle, mutta tarvitsee vielä puslajumppa tehdä tonne. Työkaveri saa sorvailla ne puuttuvat holkit puslien väliin niin on sitten vähän pitkäikäisemmat puslat. Itse puslat ovat matkalla Skandixilta tänne kaiken muun rojun mukana.

Vinkuminen ei kuitenkaan vähentynyt juuri nimeksi joten seuraavaksi silmätikuksi kompressorille menevä remmi joka osoittautuikin aivan löysäksi. Remmin putsasin ja nappasin hihnapyörästä pari shimmilevyä pois. Nyt on tiukka, mutta ujeltaa silti eli remmikaupoille sitten alkuviikosta. Yksi mikä voisi vähentää noiden meteliä on jos toi huohotus ei tunkis öljykäryä suoraan remmien taakse. Tarvis saada aikaiseksi mitata koneesta puristukset niin tietää sitten millä eväillä sitä lähtee ratkomaan. Lähinnä siis jos mosa on täysin horo niin chinabayn ihmeellisestä maailmasta keruusäiliötä etsimään. Tarvitsee myös rakentaa semmoinen imuputki johon saa sekä bypassin että huohotuksen ellei sitten vaihda ahdinta jossa on integroitu pässi. Tuokin Garretti kun pitää jo suht miehekästä öljykäryä tyhjäkäynnillä...  ::)


Muokkaillaas tähän loppuun pari kuvaa kun kerta showroomissa ollaan. Tälle se näyttää nykyasussaan mikroauton renkailla:









Viikonloppuna tuli autoon enismmäinen lommokin. Pari kaveria alkoi yllättäen painimaan ja toinen sitten lensi suoraan etulokaria päin. Loksu menee muutenkin vaihtoon ja merkin oikasee käsin. Eniten nauratti kaverin olkapäässä peilikuvana lukeva VOLVO  :D



Konttori:
« Viimeksi muokattu: 02.10.2017, 18:36:51 kirjoittanut Kalamies »

Paikalla Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #48 : 23.07.2015, 21:27:25 »
Sitä voi imuroida auton vaikka kuinka hyvin, mutta silti se jaksaa yllättää. Jostain syystä joku on joskus saanut tonne tuuletuskanaviin kaikenlaista jännää joka sitten pikkuhiljaa hiipii esiin. :idiot2:



Skandixin tilaus saapui. Oleellisimmat asiat lienee kuulerille menevä silari, tehostimen puslat, kepin puslat ja etutuhkiksen valomuovi.


Teräksisen imuputken tekoa aloittelin äsken. Ei vaan hirveesti viitsinyt sateessa tehdä niin viikonloppuna sitten valmiiksi. Pitää orkkispoksiin hakea ilmansuodin huomenna ja samalla napata uudet kiilahihnat kaikkialle.
« Viimeksi muokattu: 02.10.2017, 18:39:29 kirjoittanut Kalamies »

Paikalla Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #49 : 24.07.2015, 22:23:28 »
Kaverilla oli nosturi tyhjänä, niin oli pakko käyttää hyväksi ja ehostaa omaa autoa. Kiitokset lainasta jos satut lukemaan.  :)

Laikkasin siis nopeusmittarin kehästä ylimääräiset 36kpl hampaita pois ja samalla vaihtui parempi peräkoppa, anturi ja uudet öljyt. Nyt pystyy tässäkin tarkkailla omaa ajonopeutta. Parit perunalla otetut kuvatuksetkin löytyis:







Loppuun kuva miten tässä yksilössä on tuo G80 modattu. Laitetaan linkin taakse kun jotkut heikkohermoiset saattavat saada sydämen tykytyksiä. Kuvalinkki
« Viimeksi muokattu: 02.10.2017, 21:10:18 kirjoittanut Kalamies »

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #50 : 25.07.2015, 13:37:29 »
Tässä taitaa olla tuo pohja ihmeen hyvin säilynyt? Tämän ikäiset ja uudemmatkin seiskat kun on tupannu mädäntymään pohjastaan pois jo aikoja sitten.
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Paikalla Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #51 : 25.07.2015, 21:56:18 »
Pohja on juu yllättävän hyvä tässä. Osaltaan ehkä selittyy sillä, että suolaa tämä ei hirveästi kai ole nähnyt. Trafin tietojen mukaan rekisteröintikatsastus tehty 5.9.2003, eli niillä nurkilla kai tuotu tänne. Toki on tässäkin pohjassa yksi reikä, mutta se on terävä pistoreikä ja ympäriltä täysin ruosteeton. Lienee siis ajettu joskus johonkin tai laskettu tunkilta jonkun päälle. Ennen talvea olis vielä tarkotus antaa pohjalle rakkautta annitrolin, maalin ja massan muodossa. Parissa kohtaa massa poisunut ja varmasti jotain pientä ruskeuttakin löytyy.

279124: Ilmansuodatin vaihdettu. Asensin alkuperäisen suodatinkotelon paikoilleen kera uuden suodatinelementin.

Öljytkin piti vaihtaa, mutta ei ollut mitään millä avata pohjaproppua joten jääköt vielä odottamaan. Kl-racing kuuleria kokeilin pikaisesti keulalle, mutta eihän se sinne mahdu kun lootajäähy on edessä ja pahasti. Pitää sitä miettiä uusiksi manualisoinnin jälkeen.  :(

« Viimeksi muokattu: 26.07.2015, 15:52:27 kirjoittanut Kalamies »

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #52 : 28.07.2015, 11:06:02 »
näenkö minä ranskalaisia tuola tuuletusreijässä?namimami :nälkä:
joko alkaa vaihteisto olla asennusvalmis?

Paikalla Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #53 : 30.07.2015, 20:21:30 »
Homeisia ranskalaisia  :pomo:

Manuaaliswappi ei ole edennyt juuri yhtään. Nyt kun auto alkais olla hyvässä kuosissa, niin ei sillä ole kuin ajettu. Bensaa tuntuu imevän ihan ns saatanasti, mutta taitaa olla ominaisuus. Hankitoja on tehty kolmen rengassarjan ja yksien vanteiden merkeissä. Vanteet saivatkin jo väliaikaisen pikafiksin. Talven aikana kunnnostella paremmin. Olisivat muuten menneet kaikessa nuhjuisuudessaan, mutta joku urpo oli alkanut kiillotta yhtä vannetta joten piti maalata kaikki.



Huomenna renkaat päälle ja lauantaina sitten edustamaan Kouvola Night Cruisingin parkkipaikalle.
« Viimeksi muokattu: 02.10.2017, 21:11:32 kirjoittanut Kalamies »

Paikalla Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #54 : 04.08.2015, 22:21:53 »
Geminit alla ja Kouvostoliitto kruisinkeista selvitty. Jotain kuvia ja höpinääkin vois olla, mutta nyt ei jouda.



279 785: Vesipumppu vaihtui Meylen tekeleeseen ja remmit Gatesin vastaaviin






« Viimeksi muokattu: 02.10.2017, 21:13:16 kirjoittanut Kalamies »

Paikalla Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #55 : 08.08.2015, 21:05:51 »
Katselin jo Gemineitä alle laittaessani, että oikealla etuiskarilla ei enää paljoa ole elämää edessä. Niinhän siinä sitten kävi, että eilen kotiin ajaessani iskunvaimennus häipyi kokonaan oikeasta etunurkasta ja nätit mehut valuu tolppaa pitkin. Tarvii mennä kyselemään osatoimittajalta mitä löytyy ja mitä maksaa.

279 800: Tulpanjohdot vaihtuivat. Uudet ovat ProSparkin tekeleet ja nyt konehuone on virallisesti vapa sinisestä silikonista.

Paikalla dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #56 : 09.08.2015, 22:48:56 »
Katselin jo Gemineitä alle laittaessani, että oikealla etuiskarilla ei enää paljoa ole elämää edessä. Niinhän siinä sitten kävi, että eilen kotiin ajaessani iskunvaimennus häipyi kokonaan oikeasta etunurkasta ja nätit mehut valuu tolppaa pitkin. Tarvii mennä kyselemään osatoimittajalta mitä löytyy ja mitä maksaa.

279 800: Tulpanjohdot vaihtuivat. Uudet ovat ProSparkin tekeleet ja nyt konehuone on virallisesti vapa sinisestä silikonista.

O0 Sininen silikoni ei kyllä näytä oikein missään hyvältä...

Paikalla Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #57 : 14.08.2015, 17:08:46 »
Kai sillekin on aikansa ja paikkansa, mutta se vaan ei ainakaan mun mielestä ole vakio pappavolvon konehuoneessa.  :)


Pientä tiputusta ja säädettävää panhardia kaipais. Kuten myös taakse lättyä, miedompaa kalvoa ja mitä näitä nyt onkaan. Kesälook:

Puuttuvat listat vois lätkiä kun ne on olemassakin. Tarvis vaan kiinnikkeet jostain, mutta mistä? Siniselle lakki kourassa?


Varaosaputkasta tilasin Bilstein B4 iskarit eteen. Nyt odotellaan saapumista ja toivotaan että ovat oikeat. Kasineloseen kun tarjoaa kahta iskaria 82-84 ja 84->

Mistäs tätä muuten kannattais lähteä äänieristämään? Hytti humisee ja suhisee niin maan saatanasti, että pieninkin lasku äänentasossa on plussaa. Uuden auton tasolle tätä ei varmaan saa, mutta esim ysikantikas on paljon hiljaisempi vaikka perjaatteessa sama auto paremmalla eristyksellä. Puuttuvan peilikolmion hommasin ja se tekeekin jo ihmeitä, mutta mitäs seuraavaksi ja millä välineillä? Lattian vai ovien kimppuun?  ???
« Viimeksi muokattu: 02.10.2017, 21:14:39 kirjoittanut Kalamies »

Poissa Ville-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • ಠ_ಠ Onks toi Deeku?
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #58 : 14.08.2015, 17:45:36 »
Kiinnikkeet maksoi 1,5v sitten Auto-Salvassa 2,5e/kpl.
Ostin niitä sitten Alvadista pari pussia vähän edullisemmin.


940TDIC '95 ajossa , V70 D3 '11, 760GLE B28E '82 (''lievä'' projekti), 245 B200E '89 (projekti...), Saab 900 '88 (ajossa)
ex. 740 GL '86, V70 TDI '98, 740 GL '88, V70 '03 D5, S70 '98 TDI

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #59 : 14.08.2015, 23:44:05 »
Kattoluukullisessa kattoluukun ympärys ja ennenkaikkea se kattoluukun tiiviste on aika ratkasevia, sieltä kun on suora ilmayhteys kattopahvin päälle siitä tiivisteeltä.

LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Futurez  Kulkukoira