Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Tome- - 01.11.2011, 22:45:52

Otsikko: S80 D5 '07
Kirjoitti: Tome- - 01.11.2011, 22:45:52
S80 D5 (185hv) 2007, Summum Business -varustelulla. Kuvia (http://photobucket.com/S80pub)

(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/S80/IMG_0084.jpg)
Talvilook 9.11.2011


(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/S80/IMG_0092.jpg)
VRCF kilventausta asennettuna 11.12.2011

(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/S80/2012-07-17125355.jpg)
Hirvi -Executive 17.7.2012


9.11.2011 Sain Biliasta auton varustetiedot, Auto on myyty uutena Lohjalle taksiksi ja hintaa on ollut 57.800€

Varustetasoksi ilmoitetaan Summum, tässä listaus varusteista jota autossa on ollut uutena:

- 1/3 - 2/3 osittainen takaistuimen selkänoja
- 12v sähköpistorasia takana
- 2 valaistua meikkipeiliä
- ABS-jarrut
- Ajotietokone
- Ajovalonpesurit
- Automaattinen taustapeilin himmennys
- Bi-Xenon valot
- DSTC-Ajovakaudenhallintajärjestelmä
- ECC automaattinen ilmastointi
- Ensiapulaukku
- Etuistuim, kallistuksen + korkeuden säätö
- Etuturvavöiden korkeussäätö
- IC-turvaverhot
- Immobiliser-käynnistyksenesto
- Isofix-turvaistuimen kiinnitysvalmius
- Kauko-ohjattu keskuslukitus
- Kojelaudan jalopuukoristus (pun.pähkinä)
- Kyynärnoja edessä
- Lämmitettävät etuistuimet
- Mukiteline keskikonsolissa
- Mukiteline takakyynärnojassa
- Nahkainen vaihdekepin nuppi (aut.)
- Nahkaverhoilu
- Niskatuet kaikilla paikoilla
- Ohjauspyörä nahkaa
- Ohjauspyörän korkeus- ja syvyyssäätö
- Ohjaustehostin
- Ostoskassin pidin
- Polttoainetoiminen lämmitin
- Radion kauko-ohjaus
- Raitisilmasuodatin
- Saattovalot
- Sadetunnistin
- Salpalukitus
- SIPS-sivuturvatyynyt
- SIPS-sivutörmäyssuoja
- Sisäilman laatujärjestelmä
- Sivuhuomiovalot
- Sumuvalot
- Sähköisesti kääntyvät takaniskatuet
- Sähköisesti kääntyvät ulkopeilit/maavalot
- Sähkötoimiset ja lämmitteiset ulkopeilit
- Sähkötoimiset etuistuimet
- Sähkötoimiset ikkunat edessä ja takana
- Turvatyynyt; kuljettaja ja etumatkustaja
- Turvavöiden esikiristimet edessä ja takana
- Ulkolämpötilanmittari
- Vakionopeussäädin
- WHIPS-järjestelmä
- IDIS-järjestelmä
- Sävylasit
- Pysäköintiapu taakse
- Korinväriset alahelmat
- Renkaan ilmakompressoritäyttöpakkaus
- Takasivuikkunoiden tuuletussuulakkeet
- EBA hätäjarrutehostin
- AUX ulostulo keskikonsolissa
- Kyynärnoja takana
- Lukuvalot edessä ja takana
- Audio Performance, 1-lev, CD, 4x20w
- Lämmitettävä takaistuin
- Sähkötoiminen kuljettajan istuin muistilla
- Alumiinivanteet Regor 17"
- Geartronic-vaihteisto
- Metalliväri
- Etumatkust. turvatyynyn poiskytkentä
- Alumiinivanteet Canicula 17"
- Bluetooth systeemi

Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Paul t4 - 01.11.2011, 22:50:31
Onnittelut uudesta autosta  O0
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Tonskulii - 01.11.2011, 22:51:20
Onnittelut, vaihdoit kerralla vähä tuoreempaan! Komeelta näyttää! S* O0
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: pomo - 01.11.2011, 22:52:19
Onnittelut.
Onks tää sama mitä linkittelitkin tuolla aikaisemmin?
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Tome- - 01.11.2011, 22:57:43
Kiitos kaikille tasapuolisesti. -H-

pomo: Juuri se sama auto. Innostuin teidän puheiden jälkeen vielä lisää, niin pitihän se lähteä hakemaan  :idiot2: :D

Ainiin, kävin hakemassa avopuolison töistä, niin siellä se huuti työkaverilleen että "ei helvetti se on menny ostamaan uuden auton!". Olis kai pitäny informoida etukäteen. ::)
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: pomo - 01.11.2011, 22:59:48
Kiitos kaikille tasapuolisesti. -H-

pomo: Juuri se sama auto. Innostuin teidän puheiden jälkeen vielä lisää, niin pitihän se lähteä hakemaan  :idiot2: :D
Mielikuva vaan oli niin samanlainen että aavistin.
Itekkin oisin tollasen siihen hintaan, kilometreistä huolimatta, jos olis varaa/tarvetta nyt vaihtaa. 
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Tome- - 01.11.2011, 23:03:19
Mielikuva vaan oli niin samanlainen että aavistin.
Itekkin oisin tollasen siihen hintaan, kilometreistä huolimatta, jos olis varaa/tarvetta nyt vaihtaa.

Jep. Hyväähän tossa on mm. 300tkm kieppeillä uusittu loota. Muutenkin ollut todella hyvällä pidolla, täydellinen huoltokirja edelleen, 95% merkkiliikkeissä. Toki, onhan siinä jotain pientä mitä laittaa, mutta niistä lisää joku toinen päivä.

ps. saa antaa vinkkiä mistä löydän listoja sisustaan korvaamaan noi jalopuut, alumiiniset olis kivat tilalle..
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: pomo - 01.11.2011, 23:54:30
Jep. Hyväähän tossa on mm. 300tkm kieppeillä uusittu loota. Muutenkin ollut todella hyvällä pidolla, täydellinen huoltokirja edelleen, 95% merkkiliikkeissä. Toki, onhan siinä jotain pientä mitä laittaa, mutta niistä lisää joku toinen päivä.

ps. saa antaa vinkkiä mistä löydän listoja sisustaan korvaamaan noi jalopuut, alumiiniset olis kivat tilalle..
Hienoa kuulla tollasta. Toi omanikin oli huollatettu ihan kivasti ja hyvin on pelannu.

Tuli sellanen mieleeni että mikä on rekisteröintipäivä kun meidän rekisterit on suht lähellä toisiaan? Mulla 8.9.2006.
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Tome- - 02.11.2011, 07:16:52
Hienoa kuulla tollasta. Toi omanikin oli huollatettu ihan kivasti ja hyvin on pelannu.

Tuli sellanen mieleeni että mikä on rekisteröintipäivä kun meidän rekisterit on suht lähellä toisiaan? Mulla 8.9.2006.

Täytyy kattoa tarkka päivä samalla kun lisäilen muuten tietoja autosta, mutta 10/2006.
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Carcha - 02.11.2011, 07:29:19
Onnea täältäkin suunnasta :hello: Lisää bongailtavaa ::)
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: T-T - 02.11.2011, 08:13:21
Onnewa kasikympistä! :hello:
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Ribbe - 02.11.2011, 08:51:34
Tämä taitaa olla se paljon ajettu versio minkä linkitit tuonne nettiauto topicciin? Nätti Volvo :)
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Tome- - 02.11.2011, 09:25:44
Kiitoksia jälleen =)

Ribbe: Sisäänajettu ;) Mutta kyllä, juuri se sama auto.
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Ribbe - 02.11.2011, 09:30:54
Kiitoksia jälleen =)

Ribbe: Sisäänajettu ;) Mutta kyllä, juuri se sama auto.
Tuohan on just hyvä varsinkin jos oli laatikkokin vaihdettu. Ei muuta kuin kovaa ajoa.
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Antti S - 02.11.2011, 12:45:16
ps. saa antaa vinkkiä mistä löydän listoja sisustaan korvaamaan noi jalopuut, alumiiniset olis kivat tilalle..

Kannattanee kysyä täällä foorumilla nimimerkiltä GHOST. Kyseiseltä henkilöltä itse ostin vastaavat listat kun halusin jalopuusta eroon ja ainakin jotain listoja hänellä oli kahdet.

Hieno autovalinta ;)
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: pptalo - 02.11.2011, 19:17:06
Paljon on pajon ajettu?
Itse ostin samanlaisen viime perjantaina tosin vasta sisäänajettu  ;) 470 tkm. tässä myös toka loota menossa.
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Tome- - 02.11.2011, 21:21:45
Kannattanee kysyä täällä foorumilla nimimerkiltä GHOST. Kyseiseltä henkilöltä itse ostin vastaavat listat kun halusin jalopuusta eroon ja ainakin jotain listoja hänellä oli kahdet.

Hieno autovalinta ;)

Täytyypä kysellä, nyt ei oo vaan pelimerkkejä ylimääräisiin herkkuihin, mutta jos sitä keväällä :)

Paljon on pajon ajettu?
Itse ostin samanlaisen viime perjantaina tosin vasta sisäänajettu  ;) 470 tkm. tässä myös toka loota menossa.

463tkm tulee kohta.

Auto ollu vajaan vuorokauden ja sellanen 400km ajettu  :idiot2:


Auto kävi myös tänään volvopajalla, kyllähän sieltä tuomio tuli;
- Xenonit vaihtokunnossa, huomasin itsekin että ei oo enää valoteho ihan huippu
- Moottorin alapuolinen muovisuoja (mikäsenytoli nimeltään) on jäänyt joskus matkalle
- Etujarrulevyt on kuluneet, seuraavaan katsastukseen/keväällä vaihtoon
- Vaihteiston öljyillä ajettu about 80tkm, joten öljyjen vaihto sinne olis eessä
- Jakopäähän n. 20tkm
- Parkkivalot pimeenä
- Moottorin vikakoodi jäänyt yhden turbon anturin korjaamisen jälkeen palamaan (pitäs vaan nollata, tuolla ei ollu uus testeri hengissä)
- Tupakansytyttimen sulake on pimeenä, en oo kerenny vielä kattoa mistä löytyy. (Ei muuten, mutta ois kiva luuria ladata..)

+ Ei mitään vuotoja missään
+ Ei korjattu mistään, pellit suorat ja alkuperäiset
+ Kaikki alustan osat timmissä kunnossa
+ Todella siistissä kunnossa sisältä ja päältä, ei kuulemma uskois että noin paljon ajettu
+ Täydellinen huoltokirja, 95% merkkiliikkeissä
+ Ruosteeton
+ Joku johtosarjavika näytti olevan jo ennalta korjattu?
+ Startti oli uusittu tovi sitten
+ Webasto laulaa iloisointujaan
+ Automaatti vaihtaa todella nätisti (vaikka mun mielestä 3-4 vaihteella turhan pitkää kestää että vaihtaa isommalle jos lättä pohjassa)
+ samaa rataa vois vielä jatkaa, mutta pointtina se, että kehuja tuli paljon enemmän kuin osasin odottaa!

Mitään isompaa ei siis todellakaan löytynyt, lähinnä vain tollaista pientä normaalia huoltoa. Sekin aika vähäistä noille kilsoille :D

Oli muuten ensirekisteröinti 27.9.2006, perkale kun mulle sanottiin että lokakuun puolella oli :P Eipä tolla kyllä taida mitään merkitystä olla. Renkaita on merkitty rekisteröintitodistukseen ainakin riittävästi :D Jopa erikseen 1. ja 2. akselille?

Edit: ei varmaan kauas heitä 2000km ekan viikon aikana tulevista ajoista :P
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Tome- - 03.11.2011, 18:04:19
466tkm olikin lukema mikä kohta tulee.. Eihän sitä kaikkea voi muistaa.

Tänään tuli laitettua ehjä sulake tupakansytyttimeen, nyt voi taas luuria ladata ja invertterin saa ottaa tulevalle pohjoisen reissulle. Pääsee avopuoliso läppäriä käyttämään matkan ajan. Samalla myös tuli uusittua polttimoita, ne sivussa olevat "äärivalot" palaa, mutta en saanut parkkeja vaihdettua. En vaan millään saanut sitä johtoa irti että olis saanut umpion kouraan :idiot2:. Vaikka kuinka painoi sitä klipsiä ja yritti johtoa heilutella, mutta kun ei niin ei..

Muistinpa oikean nimen sille moottorin alle tulevalle suojalle, eli pohjapanssarihan se sieltä uupuu!

Kävihän volvo piuhankin päässä Hämeen Autossa. Vähän iski harmitus kun kuulin mitä kaikkea on edessä. :-\ Vikakoodilista oli niin pitkä, että ei sitä edes alettu käymään läpi sen paremmin siinä. Katsottiin tärkeimmät ja korjailtiin ne.

- 1. suuttimelle tulevan putken oli joku käyttänyt ilmeisesti irti jossain vaiheessa ja se vähän vuoti. Tämä korjattiin, eli uusi 1-3 suuttimille tuleva väliputki suutintukista(?).
- Ajovalojen korkeudensäätö ei toimi, ilmeisesti etupyörälle menevästä anturista johto poikki.
- Sitten joku imusarjaa ohjaava pyörreläppä, tms. on paskana. Siitä on ihan säätöakseli poikki. Tämä vaatii koko venttiilikoneiston ottamista pöydälle ja sitten vielä tää akselihässäkkä erikseen. Hinta arvio korjaukselle 500-600€ + sen akseliston hinta. :'( Saakohan näitä käytettynä/kannattaako katsoa edes käytettynä.
- Ja pitkä lista kaikkea muuta epämääräistä. Vikakoodit nollattiin nyt ja katsotaan jos sais ens viikolla tarkistukseen että mitä viikonlopun reissun jäljiltä tulee esille. Onneksi tuo isompi remontti ei ole ihan päivän polttava, koska se läppä on kaikesta päätellen auki. Kulkupuoli on kunnossa ja sikäli toimii hyvin. Pitäähän se korjata, mutta pelimerkkejä ei vaan ihan just tällä hetkellä oo liikaa.

Näistä huolimatta oon ihan positiivisella fiiliksellä, sillä muuten tuossa ei ole mitään varsinaista vikaa tiedossa. Käytetty autohan tämä on, eikä näistä koskaan tiedä mitä tulee vastaan. Jospa se tästä nyt kun päästään auton kanssa samalle aaltopituudelle ja sekin ymmärtää miten hyvälle pidolle pääsee. S* :)

Kilsoja nyt jotain 500 ja keskinopeus 56km/h. keskikulutus näytti ajotietokoneen mukaan 6,7l/100km. Eihän tohon 100% voi luottaa, mutta ihan hyvältä vaikuttaa kuitenkin.
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Ribbe - 03.11.2011, 20:30:39
Eihän tuossa pahojakaan vikoja ole ottaen huomioon kilometrit. Kansiremppa noissa taitaa olla aika yleinen kun on paljon ajeltu. Voihan noita osia kysellä purkaamoilta. Eiköhän noita ole jonkin verran ole sinne tullut. Voivat vain sielläkin maksaa maltaita (jopa enemmän kuin volvolla :) ). Kuten sanoit käytetty auto ja ei kai sitä voi olettaa että olisi ihan viaton auto noilla kilometreillä. Se kallein osa eli laatikko sulla taisi olla uusittu?
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Tome- - 03.11.2011, 20:53:03
Eihän tuossa pahojakaan vikoja ole ottaen huomioon kilometrit. Kansiremppa noissa taitaa olla aika yleinen kun on paljon ajeltu. Voihan noita osia kysellä purkaamoilta. Eiköhän noita ole jonkin verran ole sinne tullut. Voivat vain sielläkin maksaa maltaita (jopa enemmän kuin volvolla :) ). Kuten sanoit käytetty auto ja ei kai sitä voi olettaa että olisi ihan viaton auto noilla kilometreillä. Se kallein osa eli laatikko sulla taisi olla uusittu?

Täytyy alkaa viikon-parin päästä kyselemään kun vähän toivottavasti elämäntilanne rauhottuu.. Laatikko on tosiaan 300tkm kieppeillä uusittu, onneks. Mitä noi muuten maksaa? Tuli kylmät väreet kun sanoit että "se kallein osa". ELK
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Ribbe - 03.11.2011, 22:19:27
Täytyy alkaa viikon-parin päästä kyselemään kun vähän toivottavasti elämäntilanne rauhottuu.. Laatikko on tosiaan 300tkm kieppeillä uusittu, onneks. Mitä noi muuten maksaa? Tuli kylmät väreet kun sanoit että "se kallein osa". ELK
Moottori taitaa olla kallein osa uutena, mutta laatikko taitaa tulla hyvänä kakkosena. Taitaa useamman tonnin maksaa uutena Volvolta ostettuna. Mutta eiköhän noitakin korjata pysty. Ja jos on öljyt vaihdettu ajoissa.
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Tome- - 09.11.2011, 16:17:38
Nyt on auto pesty (parikin kertaa jo) ja kilometrejä mun käsissä ehkä 1500 tullut. Tuore kuva ekassa postauksessa ja löytyy myös tästä (http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/S80/IMG_0084.jpg).
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: viiksivallu - 09.11.2011, 17:56:19
Tänään tuli laitettua ehjä sulake tupakansytyttimeen, nyt voi taas luuria ladata ja invertterin saa ottaa tulevalle pohjoisen reissulle. Pääsee avopuoliso läppäriä käyttämään matkan ajan.
Tuli muuten mieleen, että voiko 240/260 sarjasessa ladata esim. puhelinta tupakansytyttimessä?
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Elk - 09.11.2011, 18:13:59
Tuli muuten mieleen, että voiko 240/260 sarjasessa ladata esim. puhelinta tupakansytyttimessä?
Voi ladata.
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Tome- - 10.11.2011, 10:47:43
Jokohan pitää huolestua: pari peräkkäistä käynnistyskertaa (kone lämpöisenä) kuulosti ja tuntui siltä, että startti pyöräytti vähän konetta, mutta jäi yksinään sen jälkeen huutamaan. Tässä kyllä piti tosiaan olla startti vaihdettu, ainakin siitä päätellen, miltä se ulospäin näytti ja mitä mekaanikko sanoi.
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Tome- - 10.11.2011, 19:52:25
Tulipa aloitettua auton historian selvittäminen, tilaisin autorekisteri.fi sivuilta autosta historiatiedot. Tämän jälkeen vähän googlettamista ja laitoin edelliselle omistajalle sähköpostia jos voisi auttaa historian selvittämisessä. Tästä järjestyksessä on tarkoitus käydä läpi auton koko historia mahdollisimman tarkasti, aina ensimmäiseen omistajaan asti. Liikkeet jätän välistä, joten 3 omistajaa vielä jäljellä.

Eihän tässä nyt näin tuoreesta autosta hirveen isoa historiikkia vielä saa aikaiseksi, mutta jostainhan se on aloitettava. Mitä enemmän tietoa, sitä enemmän tietoa. :)

Edit: katsastushistoriassa mainitaan 18.10.2007 katsastuslajiksi Teknisten tietojen korjaus. Tämä on tehty normaalin määräaikaiskatsastuksen yhteydessä, mutta mikä ihme tämä voi olla?
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: pomo - 10.11.2011, 19:57:10
Kerrothan sitten meillekkin?   :)
Kiinnostaa kuitenkin että miten mahdollisesti tuo ajomäärä on kertynyt. Olisiko ollut mahdollisesti uutena taksissa?
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Tome- - 10.11.2011, 20:05:09
Kerrothan sitten meillekkin?   :)
Kiinnostaa kuitenkin että miten mahdollisesti tuo ajomäärä on kertynyt. Olisiko ollut mahdollisesti uutena taksissa?

Tottahan toki kerron, tänne on tarkoitus kaikki kirjoittaa ylös :)

Sen verran on jo tiedossa, että ollut uutena käytössä taksina Lohjan alueella 27.9.2006-11.6.2008.
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: nmmake - 11.11.2011, 17:47:44
Voisiko tuo "teknisten tietojen korjaus" liittyä taksikatsastukseen?
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Tome- - 11.11.2011, 18:09:26
Voisiko tuo "teknisten tietojen korjaus" liittyä taksikatsastukseen?

Voisihan se ollakin. Pitää sitten kirjoitella kun selviää.

Tuli muuten toissapäivänä, kuvien oton yhteydessä, kierrettyä auto läpi ulkoa. Vain ihan muutama pieni kiveniskemä keulassa, jotka meikkikynällä oli paikattu, pieni painauma parkkipaikalla olosta näkyi vasemmassa etulokasuojassa ja umpiot on nähneet jonkin verran hiekkapuhallusta. Niin ja takapuskurin päällä on naarmuja, kun tavaraa on lastattu laiskasti konttiin.

Muuten tosi siistissä ja hyvässä kunnossa ulkokuori, kuten auton ikä huomioonottaen tuleekin olla. Vaikka kilometrejä on takana, niin näkee että siistissä kunnossa se on. Toivois vaan että saa sen auto(halli)paikan pian, että olis auto omassa pihassa, oman valvovan silmän alla. C:-) Autohallipaikkahan se unelma olis, pääsis yötä päivää puunaaman autoa. Kävis vaan töissä/koulussa ja yläkerrassa kotona syömässä. :D
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Tome- - 11.11.2011, 23:03:28
PUUTUU. Niin, 3000rpm kohdilla/sen jälkeen on jotain puutumista havaittavissa, tuntuu että moottorinohjaus rajoittaisi tai joku muu. Pykältää seuraavaa vaihdetta niin johan taas meno maittaa kunnes tulee n. 3000rpm.. Mistähän tää vois johtua?

Huolto on kyllä tulossa, samalla vähän avataan ja katsotaan mitä se kone on syönyt tähän mennessä. Menee kuitenkin joulu/tammikuulle tämä vielä.
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Tome- - 02.12.2011, 13:23:27
Kävin tänään kyselemässä hintaa pyörreläpän korjaukselle, kun mulla on se akseli tosiaan tosta poikki. 7.12. olis huolto, osat n.500€ ja työtä 2,5h. Työn hinta oli muistaakseni 250€.

Hinta n. 750e, onko tää tosiaan noin jumalattoman kallista?

Samalla menee laatikon öljyt vaihtoon ja ajovalojen anturi korjaukseen.

12.12. auto menee neljäksi päivää sitten maalaamolle ilkivallan vuoksi. :peetu: Katto vedetty avaimella tms. naarmuille ja sama vasempaan takakulmaan. Saas nähdä mitä kaikkea maalaavat. Pelkän katon maalaus oli arviolta 950€. Onneks on vakuutus kunnossa, ei tarvi maksaa "kuin" omavastuu. Ottaa päähän silti aika huolella.

12tkm päästä edessä olis 480tkm huolto, eli 60tkm välein tapahtuva huolto. Mitähän kaikkea tohon kuuluu ja onko kuinka pirun kallis?
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Tome- - 23.12.2011, 10:53:58
Doddii.. n. 1400€ remontti takana auton käytös muuttui täysin.

mm. Pyörreläppäsysteemi uusittu ja vaihdelaatikon öljyt vaihdettu.

Edellinen omistaja (?) oli repinyt pyörreläppäsysteemin kiinnikkeet irti ja laittanu paskaksi kaiken mahdollisen. Venttiilikoneiston kansi oli jollain ihmeliimalla kiinni, eikä meinannut irrota millään. Noh, lähti se irti mutta uusiksi joka tapauksessa meni. Kiinnikkeiden rikkomisen vuoksi ja siksi, että se venttiilikoneiston kansi ei lähtenyt irti vaurioitumatta.

Tehoja tuli huomattavasti lisää (eli palasi varmaan ns. normitehot). Ei sitä normaaliajossa huomannut että voimaa puuttui, mutta kiihdytyksissä tuntuikin hieman tahmealta. Nyt sitä voimaa sieltä löytyy, kuten mielestäni pitääkin löytyä.

Vaihdelaatikon öljyillä taisi olla n. 90tkm takana, joten oli aikakin ne vaihtaa. Laatikon käytös muuttui selvästi, vaihteet vaihtuu paljon tarkemmin ja ylimääräinen nykiminen, yms. on jäänyt pois. Ainoastaan kylmänä kun lähtee liikkeelle, kestää hetken että hakee vaihteen silmään ja silloin pikkasen nykäsee.

Välillä kerkesin (pakon sanelemana) ajamaan vapaavirtaus-suodatinkartiolla n. 120km. Auton käytös muuttui aika radikaalisti. Kyseessä oli BSR filtteri, joka oli tarkoitettu S70 2.5T mottiin (BSR opti-flow kitin suodatin). Paljon herkemmin liikkui ja ei jäänyt miettimään vaihteiden vaihtoa rajummassakaan kiihdytyksessä, haitaksi tuli tosin pienemmillä nopeuksilla ja "normikiihdytyksissä" sellainen todella terävä vaihteen vaihto. Sen huomasi selvästi kun nappasi isomman vaihteen ja se ei voinut tehdä millään tapaa hyvää. Ilmansuodattimen kotelon pesun jälkeen uusi suodatin paikalleen ja homma tasaantui. Jäi vaan harmittamaan se pirteys mikä moottorin luonteessa tuli esille tuon kartiosuodattimen kanssa. Parempi kuitenkin näin. Tuntuu tosin siltä, että kolmoselta neloselle tuo auto ei osaa vaihtaa kun reippaammin kiihdyttää :D

Tuli tossa ajettua 474km JKL-Tornio väliä, sis. 2 kylmäkäynnistystä, yhden tauon ja webaston käyttöä n. 45min. Keli noin luokkaa nollassa. Ajoa paljon vakkarilla, noin 5 reippaampaa ohitusta ja muutama rauhallisempi. Kaupungissa/vast. ajoa noin 25km. Todellinen nopeus n. +4-6km/h yli rajoituksen. Laskettu kulutus 6,17l/100km Ei taida olla paha tolle geartronicille?
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: make84 - 31.12.2011, 17:46:12
minkäslaiset oli imuäänet???  *kahvia->
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Tome- - 01.01.2012, 13:29:58
minkäslaiset oli imuäänet???  *kahvia->

Sellaset melko "korkeat" imuäänet tuli, kabiiniin ei kuulunut juuri mitään. Ikkuna kun oli auki, niin kyllä se ihan veikeältä kuulosti. :) Kyllä sieltä myös hukkiksen äänet kuuluivat välillä, vaikka automaatti onkin. Ääni meni korkeammalle kuin tuossa entisessä S70:ssä, mutta silti ei ollu niin miehekkäät äänet. Siinä oli "mehukkaampi" imu. :D Vaikea sitä on kyllä kuvailla, olis pitäny ottaa videoklippi.
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Tome- - 02.01.2012, 21:46:06
Oli ihan jotain asiaakin mitä piti kertoa, mutta unohdin.

Jottei ihan menisi OT:n puolelle, niin sain tiedon että 4.1. alkaen olis tossa 4 kerrosta alempana autotallipaikka. *taavih->

Helmikuun puolella alkanee sitten jotain tapahtumaan, alkuun nyt sisustan ja ulkokuoren puunausta, eli pesua, hoitoa, vahaa, jne. :pomo:

Saas nähdä mitä avopuoliso tuumaa kun iltasin kuuluu "meen talliin"... ::)

Edit: tiedossa myös polttimoiden vaihtoa, vaihtoehtoisten (ja parempien korvaavien) osien vaihtoa, jne.
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: pomo - 02.01.2012, 21:49:35

Saas nähdä mitä avopuoliso tuumaa kun iltasin kuuluu "meen talliin"... ::)
Aikansa se sanoo että *jaa taas*. Kunnes se muuttuu, *hyvä kun meet*   ;)
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Tome- - 04.01.2012, 22:07:08
Aikansa se sanoo että *jaa taas*. Kunnes se muuttuu, *hyvä kun meet*   ;)

Tulipa tämäkin testattua, kyllä se oli näin "Mitä sä meet sinne tekemään?" Sillein epäuskoisesti "et oo tosissas" -tyyliin. :D

Tuli siellä sitten jotain saatu aikaankin, myös yksi uusi kysymys (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=14153.msg261379#msg261379). Kontin valot ei toimi.

Vähän muutakin sain aikaiseksi, tuli vaihdettua taakse vilkun polttimot.

(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/S80/SAM_0978.jpg)
Uudet polttimot.


(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/S80/SAM_0980.jpg)
Vanha vs. Uusi.


(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/S80/SAM_0983.jpg)
Ennen.


(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/S80/SAM_0981.jpg)
Jälkeen.


Valotehossa en huomannut mitään eroa. Oli muuten Osramin vastaavissa selkeesti vähemmän tuota kromausta... Polttimot hain Tokmannilta, hinta 9,90€/pkt.
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: pomo - 04.01.2012, 22:12:01
Tulipa tämäkin testattua, kyllä se oli näin "Mitä sä meet sinne tekemään?" Sillein epäuskoisesti "et oo tosissas" -tyyliin. :D
Meillä on hyvä kun sanon eukolle meneväni talliin, sanoo *ok*. Jos koitan selittää mitä teen niin sanoo, *mä mitään ymmärrä*.

 :D
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Tome- - 04.01.2012, 22:37:31
Lisäsin ensimmäiseen viestiin (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=11808.msg216809#msg216809) vähän tulevaisuuden suunnitelmia. Katsotaan mitä muuta jatkossa.
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Tome- - 05.01.2012, 17:43:04
Tänään kävin kantamassa 107€ Hämeen Autoon.

Koodasivat avaimet uusiksi, kun edelliseltä omistajalta asti ei mulle kulkeutunut kolmas avain.. Nyt on turvallisesti koodattu omistuksessa olevat kaksi avainta tuohon ja sillä kolmannella ei enää autoa saa liikkeelle.

Samalla korjasivat valojen anturin oikealta edestä, jostain päin ripustuksia. Tarkemmin en katsonut kuittia, mutta ilmeisesti siellä oli johto/liitin korjattu kutistesukalla + irtoliittimillä.

Oli myös puhetta että kalibroivat vaihdekepin asennon vidalla, kun siinä on välillä ollut häikkää. Ei meinaa antaa avainta eikä lähde käyntiin jos ei keppiä töni. Mitään tästä ei kuitissa mielestäni ollut, mutta eipä ole vikakaan tullut esille. Seuraillaan tilannetta.


Edit: Mittarissa näillä näppäimillä 472tkm, joten onhan tässä ajoakin tullut jo ihan kivasti..
Edit2: Parin viikon päästä pitäs olla uus väri volvon "tukassa", eli ainakin nyt katto menee maalattavaksi.
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Tome- - 05.01.2012, 19:56:15
Tulipa käytyä Motonetissa hakemassa sellainen halpis yleismittari. Kai toikin ihan hyvin näissä harrastelijahommissa toimii?
Täytyy tänään varmaan tutustua vielä ihan käyttöohjeisiin, :juhau: jos muilta harrastuksilta kerkeää.  <Kippis> V:>


(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/S80/yleismittari.jpg)
Tuotenro: 49-3127 (http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=49-3127) hintaan 8,90€

Huomenna tutkiskelemaan talliin että miten siellä tosiaan se sähkö kulkee konttiin ja jos sais vaikka valot pelaamaan! Ensin asiat kuntoon/toimimaan ja sitten katsotaan sitä tuunausta = tässä tapauksessa ledien hommausta.
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: heikinheimo - 05.01.2012, 20:00:10
Tulipa käytyä Motonetissa hakemassa sellainen halpis yleismittari. Kai toikin ihan hyvin näissä harrastelijahommissa toimii?
Täytyy tänään varmaan tutustua vielä ihan käyttöohjeisiin, :juhau: jos muilta harrastuksilta kerkeää.  <Kippis> V:>


(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/S80/yleismittari.jpg)
Tuotenro: 49-3127 (http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=49-3127) hintaan 8,90€

Huomenna tutkiskelemaan talliin että miten siellä tosiaan se sähkö kulkee konttiin ja jos sais vaikka valot pelaamaan! Ensin asiat kuntoon/toimimaan ja sitten katsotaan sitä tuunausta = tässä tapauksessa ledien hommausta.

Juu, turha mitään tarkkaa lukemaa toivota mutta toimii indikaatorina aivan loistavasti! Itselläninjoku samantyylinen ja hyvin pärjää  O0
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Ribbe - 05.01.2012, 20:00:56
Tulipa käytyä Motonetissa hakemassa sellainen halpis yleismittari. Kai toikin ihan hyvin näissä harrastelijahommissa toimii?
Täytyy tänään varmaan tutustua vielä ihan käyttöohjeisiin, :juhau: jos muilta harrastuksilta kerkeää.  <Kippis> V:>


(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/S80/yleismittari.jpg)
Tuotenro: 49-3127 (http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=49-3127) hintaan 8,90€

Huomenna tutkiskelemaan talliin että miten siellä tosiaan se sähkö kulkee konttiin ja jos sais vaikka valot pelaamaan! Ensin asiat kuntoon/toimimaan ja sitten katsotaan sitä tuunausta = tässä tapauksessa ledien hommausta.
Itsellä on samanlainen. Kyllä sillä perussähköjutut mittaa. Taidettu pariin traktoriin tehdä sähköt uusiksi tuon kanssa. Samoin tullu etsittyä mystisiä sähkövikoja.
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Tome- - 05.01.2012, 20:22:01
Pari kysymystä tuli mieleen;
Missä näistä pitäis löytyä se umpion merkintä, että onko mille hyväksyntä?
Miten ajovalojen säätö tulisi tehdä? Nyt olis tasanen alusta ja selkeä tasanen seinä johon valot kohdistaa.. Näyttää oikea ajovalo reilusti alemmas kuin vasen, eikö se pitäs olla ennemmin toisinpäin?
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: pomo - 05.01.2012, 21:05:03
Ne pitäs näyttää tasan. Jos ei ole kukaan vilkutellu valoja niin säädä alemmas näyttävä ylemmäs.

Merkinnästä sen verran että yleensä se siinä lasissa on mutta tiedä sitten näistä uusista.
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Tome- - 05.01.2012, 21:29:54
Ne pitäs näyttää tasan. Jos ei ole kukaan vilkutellu valoja niin säädä alemmas näyttävä ylemmäs.

Merkinnästä sen verran että yleensä se siinä lasissa on mutta tiedä sitten näistä uusista.

Ei oo valoja vilkuteltu ja kyllä ne muutenkin vaikuttaa että aika alas näyttää. Oliko se 1cm/m kun pitäs laskea kuvion? Vois huomenna ihan mittailla tuota tarkemminkin.

Laseissa ei merkintää, vaan olikohan "zkw" logo, eli vissiin valmistaja.

Edit: taitaa tulla huomenna tallipäivä.. ::)
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: pomo - 05.01.2012, 21:34:16
Ei oo valoja vilkuteltu ja kyllä ne muutenkin vaikuttaa että aika alas näyttää. Oliko se 1cm/m kun pitäs laskea kuvion? Vois huomenna ihan mittailla tuota tarkemminkin.

Laseissa ei merkintää, vaan olikohan "zkw" logo, eli vissiin valmistaja.

Edit: taitaa tulla huomenna tallipäivä.. ::)
1cm/m joo.

Joku joka tietää paremmin saa sit neuvoo merkinnästä.
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Tome- - 05.01.2012, 21:45:21
1cm/m joo.

Onneks toi valokuvio on aika tarkka, saan keulan ehkä max. 1,5m päähän seinästä johon valot heijastuu...
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: revote - 06.01.2012, 10:49:35
Kukaan ei vastaa tuolla hankinta-ketjussa, kysyn täällä:

Millaiset takatilat tällaisessa on, takapenkki ja takakontti? Jos vertaa S60:een tai vanhempiin S80:iin?
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Ribbe - 06.01.2012, 11:29:29
Takatilat on paljon paremmat kuin S60. :) Vanhaan S80 verrattuna ei varmasti ole isoja eroja tiloissa.
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Ribbe - 06.01.2012, 11:32:42
Pari kysymystä tuli mieleen;
Missä näistä pitäis löytyä se umpion merkintä, että onko mille hyväksyntä?
Miten ajovalojen säätö tulisi tehdä? Nyt olis tasanen alusta ja selkeä tasanen seinä johon valot kohdistaa.. Näyttää oikea ajovalo reilusti alemmas kuin vasen, eikö se pitäs olla ennemmin toisinpäin?
Hyväksynnät löytyy tarrasta umpion päältä konehuoneen puolelta. Eiköhän ne ole xenoneille hyväksyty :). Molemmat valot pitää olla säädettynä samalle tasolle. Autoissa joissa on vasemmalla ohjaus valokuviossa on oikeaan reunaan suunnattu kirkkaampi alue sen takia voi näyttää että oikean valon kuvio lähtee matalammalta kuin mihin vasemman loppuu.
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Tome- - 06.01.2012, 13:33:45
Tättärätättättäää... Aika antoisa aamupäivä ollut tallilla.

Valoja tuli säädettyä ja aika paljon niissä olikin heittoa, kirjottelen illemmalla tästä vielä tarkemmin.

Tavaratilasta ja takajalkatiloista otin muutamia kuvia, jotain mittojakin. Nämä tulee myös illalla nähtäville. :)

Löytyi myös vihdoin syy miksei takaluukku aukea kuin avaimella ja kontissa ei valot pala. Purin koko takaluukun lukkopesänkin auki, kahvaa yritin irroittaa, mutta oli ilmeisesti yhtä ja sama sen kromilistan kanssa (?) niin en lähtenyt sitä irroittamaan kokonaan. Kaikki oli niiltä osin kunnossa ja putsauksien jälkeen takasin kasaan.

Rupesin tutkimaan läpi sitä johtosarjaa tarkemmin joka tulee takaluukulle, niin sieltä löytyi heiluttelemalla kohta, jonka sisältä johtoja on varmasti poikki. Sain nimittäin myös välähtämään takakontin valot. Nyt vaan on ongelma, että mistä se johtosarja lähtee auton päässä irti? Olisko kellään kuvaa tai vinkkejä tästä? Jonnekkin hattuhyllyn väliin/alle se näyttää menevän, mutta ei mitään hajua missä liitin.. Ilmeisesti osanro: 30786217 volvopartsonline.com (http://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=244093&ukey_make=865&ukey_model=12010&modelYear=2007&ukey_category=0&ukey_driveLine=0&ukey_TrimLevel=0&ukey_modelRange=0&searchString=trunk)

Edit: HCR ja DCR merkinnät löytyi umpioista, oli siinä päällä merkintä.
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Tome- - 06.01.2012, 22:07:04
Kuvat hukku johonkin kun siirsin kamerasta koneelle.. :-\

Tänään ei siis enempää päivityksiä luvassa, vaan menee huomiselle. Ihan vaan infona niille, joille lupailin tänään kuvia ja lisätetoa. :hello:

Ainiin, oli muuten aika merkittävä ero valoissa. Niistä voisin lähtötiedot kirjoittaa kun ovat puhelimessa tallessa;
V alku seinä 64,5cm
V alku auto 66,5cm
O alku seinä 57,5cm
O alku auto 66,0cm
V loppu seinä 64,5cm
O loppu seinä 64,0cm

Nyt näkee ajella, eikä ainakaan 30km ajon aikana kukaan vilkutellut valoja, ajoa keskustassa, taajamassa ja päätiellä. Sivuttais suuntauksessa on vielä vähän hakua, oikealle näyttää hyvin, mutta vähän pitää säätää kun valoa ei juuri mene edes keskiviivan kohdalle.

Edit: rupeaako toi auto kuinka itkemään / meneekö vikatila moottorinohjaukseen päälle jos hiukkas-suodattimen tyhjää? Vaatiiko heti ohjelmoinnin?
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Tome- - 07.01.2012, 15:04:38
Vähän updatea viimeaikaisista.

Samalla kun vaihdoin taakse vilkkujen polttimot, löysi nämäkin tiensä paikalleen:

(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/S80/SAM_0989.jpg)
Volvo -venttilinhatut. Vähän on sottaset vanteet...


(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/S80/SAM_0992.jpg)
12 tuntia +15 astetta tallissa. Lukema akulta.


Edellisessä postauksessa laitoinkin jo tietoja ajovalojen säädöstä ja tässä enne & jälkeen -kuvat.


(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/S80/SAM_1009.jpg)
Sivusta ennen säätöä.


(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/S80/SAM_1010.jpg)
Keskeltä ennen säätöä.


(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/S80/SAM_1011.jpg)
Sivusta säädön jälkeen.


(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/S80/SAM_1012.jpg)
Keskeltä säädön jälkeen.


Tuli myös koitettua tuon takaluukun kahvan irroittamista, mutta on yhtä ja samaa tuon kromilistan kanssa. Sen kuitenkin sain selville, että se mikrokytkin on ihan "irrallinen" osa tuossa kahvassa, eli varmasti voi sen uusia ilman että tarvii koko kahvapakettia. Osa vaan irti ja elektroniikkaliikkeestä kyselemään sopivan kokoista mikrokytkintä. Täytyy ottaa tarkemmat mitat, ym. sitten kun kerkeää tuon kahvan irroittaa.

(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/S80/SAM_1016.jpg)
Kahva kiinni 4 ruuvilla.

Siinä etsiessä miksei luukku aukea ja valot toimi kontissa, tuli avattua ja putsattua myös kontin lukitusmekanismi. Se suojakuori on jotenkin hassusti tuossa, nimittäin on juuri sillein että sinne kun vettä ja muuta kuraa pääsee niin varmasti välistä imee sisälle sontaa.


(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/S80/SAM_1023.jpg)
Takaluukun lukitusmoottori.


Löytyihän se todellinenkin vika sitten vihdoin, eli takaluukun johtosarja oli aika huonossa hapessa.

(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/S80/SAM_1029.jpg)
Kuoren alta paljastui tälläinen "suojakangas" vielä.

(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/S80/SAM_1030.jpg)
Paremmin avattuna.

(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/S80/SAM_1031.jpg)
Johtoja poikki.

(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/S80/SAM_1032.jpg)
Tältä se sisältä näytti.


Huonoa noissa johdoissa on se, että ne on tosi jäykkää tavaraa. Kaiken hyvän lisäksi kaikki ovat yhtä lukuunottamatta aivan samanlaisia. Irroittaminen sieltä hattuhyllyn välistä olevasta liittimestä oli aikatuskaista, mutta kyllä sinne käsi hyvin mahtuu. Siellä on vaan joku kolaritunnistin tiellä ja sai varoa ettei sitä hirveän kovakouraisesti käsittele.

Joudun hommaamaan uuden johtosarjan jossain vaiheessa, pitää sitten mittailla että mikä johto kuuluu mihinkin ja laittaa tiedot. Saa askarrella vaikka taipusammasta uuden ja paremman tilalle jos/kun on tarvetta. ::)

Laittelen kohta seuraavaan kirjoitukseen niitä lupaamiani kuvia/tietoja takapenkistä ja kontista.
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Tome- - 07.01.2012, 15:26:19
Tässä olis jotain kuvia takamatkustajan tiloista + kontista. Lisää kuvia täällä (http://photobucket.com/S80pub). Siellä mm. mittoja miten kuskin penkki oli säädetty, jne.


(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/S80/SAM_0993.jpg)
Yleiskuva takapenkistä.


(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/S80/SAM_0994.jpg)
Jalkatilaa eteen.


(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/S80/SAM_0996.jpg)
Jalkatilaa sivulle.


(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/S80/SAM_0998.jpg)
Kontin pituus.


(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/S80/SAM_1002.jpg)
Kontin leveys.


(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/S80/SAM_1003.jpg)
Lastausaukon korkeus.


(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/S80/SAM_1004.jpg)
Lastausaukon leveys.


(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/S80/SAM_1039.jpg)
Matkatavaroita, 2kpl isoa lentolaukkua, yksi pienempi kassi ja yksi isompi. Vieläkin olis hyvin tilaa.

Edit: näkyypä tossa vikassa kuvassa myös väliaikainen korjaus tuolle takaluukun johtosarjalle :D Maalarinteippiä vetelin siihen väljästi muutaman kierroksen ympärille vielä lopuksi suojaamaan.
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: -jadi- - 07.01.2012, 17:56:47
(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/S80/SAM_1012.jpg)
Keskeltä säädön jälkeen.


Kuvasta päätellen Sulla on autossasi oikeassa umpiossa epäsymmetrisyysvipu "englantilaisessa"-asennossa.
Muuta se toiseen asentoon, niin ei häiki vastaantulijoita.
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: revote - 07.01.2012, 18:56:45
Hei, kiitos kuvista ja mitoista :)

(photobucket herjaa että on priva-albumi, salasana on?)
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Tome- - 16.01.2012, 12:20:28
Hei, kiitos kuvista ja mitoista :)

(photobucket herjaa että on priva-albumi, salasana on?)

Kappas, enpä muistanutkaan. Siirrän tänään illalla kuvia julkiseen kansioon, ilmoittelen kun on katseltavissa. :)


Nyt on edessä takaluukkuun murtautuminen, jäi joku hihna tosiaan reissussa kontin lukon väliin ja luukku jumissa. Ei aukea avaimella eikä mikrokytkimestä. Onneks on jo ajatus miten tonne pääsee helpolla. ::)
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Tome- - 22.01.2012, 19:33:29
Nyt on kuvia vähän siirrelty ja kansioita muokattu. Toivottavasti kaikki kuvat vielä toimii ja nyt näkee enemmänkin kuvia (http://photobucket.com/S80pub).

Tuli tänään myös tehtyä tälläinen:
(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/S80/priva/th_Volvo_30786217.jpg) (http://s161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/S80/priva/?action=view&current=Volvo_30786217.jpg)

Siinä jos/kun jonkun tarvii uusia takaluukun johtosarjaa. Hintaa tolla oli tiskillä 50€ 19.1.2012, vissiin vähän pyöristetty hinta. Johto on todella kovaa ja suomen oloissa ei kovin pitkäikäinen IMO. Turkissa oli valmistettu. Itse ajattelin ainakin tehdä valmiiksi varaosan siitä nyt rikkinäisestä johdosta, vois korvata "hieman" taipusammalla johdolla.

Auto kävi 17.-19.1.2012 ilkivallan jäljiltä maalauksessa (onneks on ne vakuutukset kunnossa) ja pakko sanoa, että kyllä nyt katto kiiltää. 8)
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Tome- - 23.01.2012, 20:06:34
Takaluukun uusi johtosarja on nyt paikallaan, yksi kiinnike lipsahti sinne takaluukun sisälle. :( Täytyy onkia joku päivä pois, ennen ku laittaa verhoilut takaisin. Toi uus johto oli muuten aika nafti, just riitti pituus. Vaikutti että olis ollu n. 5cm lyhyempi kuin mikä siellä oli alunperin.

Takaluukkuun tuleva läpivientikumi oli myös aika mielenkiintoinen laittaa, ennen kuin hoksasi miten se sinne laitetaan. ;D Pitää ensin laittaa "väärinpäin" (eli niinkuin se ei oikein järkevästi mene) siitä reunan alta, minkä alle se loppujen lopuksi tulee. Sille leveämmän reunan puolelle ja siellä alla kun se on, niin saa käännettyä oikeinpäin ja pullautettua paikalleen. Selitys tuntuu aika hölmöltä, mutta varmasti sen ymmärtää sitten kun homma on edessä ja näkee miten vanhakin on ollut paikallaan. :)

Oli muuten maskimerkkiin iskeytynyt kivi/nasta, oli Volvo merkin kohdalla reikä.
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Tome- - 29.01.2012, 20:05:07
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=477.msg279496#msg279496 :-\

Toivottavasti ei tarvii alkaa ilmotusta vääntämään, jospa tää olis vaan kaikki turhaa ennakointia.
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Tome- - 31.01.2012, 20:14:29
Kävi vähän vahingossa niin, että tänään tuli tilattua startti eBaysta. Laitoin huudon menemään ja jäi itselle..

Ainakin tietojen mukaan pitäisi tuo D5244T startti käydä tuohon D5244T4, eikö näin? Äkkiseltään näytti, että ei olis iso homma vaihtaa, olenhan oikeassa? :D

Olisko se jotenkin näin;
1. Akulta johto irti
2. Keulaa ylös
3. Pohjapanssari pois
4. Vanha startti 2 pultilla ja pari johtoa pois
5. Uusi startti 2 pultilla kiinni taas ja johdot paikalleen
6. Pohjapanssari takaisin
7. Keula alas
8. Akun johto kiinni
9. Koekäynnistys

?

Kannattaako tuo startti käyttää jossain alan ammattiliikenteessä ensin tarkistuttamassa, että ei tuu sitten heti jotain yllätyksiä? 133tkm sillä on nyt takana ja otettu 7/2003 rekisteröidystä autosta. Toivottavasti kilsat pitää paikkansa..

Hehkut pitäis kattoa yleismittarilla, heti kun kerkee.. Kuten myös suuttimet pitäisi testata, letkua pitäs käydä vaan ostamassa ensin.
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Tumppi T - 01.02.2012, 10:17:49

Oli muuten maskimerkkiin iskeytynyt kivi/nasta, oli Volvo merkin kohdalla reikä.

Maskimerkin saa hankittua edullisesti tuolta:
http://www.ebay.co.uk/itm/260915463250?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

(kohtuu nopea toimitus ja hintakaan ei päätä rasita)
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Tome- - 01.02.2012, 13:38:52
Maskimerkin saa hankittua edullisesti tuolta:
http://www.ebay.co.uk/itm/260915463250?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

(kohtuu nopea toimitus ja hintakaan ei päätä rasita)

Kiitos. Täytyy tässä lähiaikoina laittaa hankintaan. -H-
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Tome- - 07.02.2012, 17:17:41
Posti sai vihdoin kannettua Jyväskylään asti paketin keski-saksasta. Ei menny kuin 24h paketin siirtymisessä Suomeen (DHL), mutta Suomen sisällä meni melkein viikko. :idiot2:

3 kilon edestä tavaraa tuli pahvilaatikossa:

(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/S80/th_SAM_1093.jpg) (http://s161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/S80/?action=view&current=SAM_1093.jpg)

(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/S80/th_SAM_1095.jpg) (http://s161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/S80/?action=view&current=SAM_1095.jpg)

On näissä kuvissa vielä vähän jäässä/kohmeessa tuo startti. :)

Käytin startin tosiaan myös Jyväskylä Autostartissa (www.jas.fi) tarkastuksessa ja hyvältä näyttäisi. Laitetaan paikalleen heti kun saa aikaiseksi.  *kahvia->
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Tome- - 11.02.2012, 20:13:22
Nyt harmittaa kun en tajunnut ottaa kylmäkäynnistys videota.. Auto oli reilun 1,5vrk seissyt pihalla ja olihan tossa pe-la yönä pakkasta lähempänä 30 astettakin.. Tänään illalla mittari näytti -8 astetta kun lähdin kokeilemaan, ilman lämmitystä tai mitään.

Avain pesään, jalka polkimelle ja starttinappulan painaminen... hehkutus alkoi (tässä vaiheessa jännitti!)... Startti pyörähti ja jumaliste, 2sec jälkeen auto oli käynnissä! Ihan kuin ei mitään pakkasta olisi ollutkaan! :) Taitaa se auto kunnossa olla, vaikka uusi startti vielä takapenkillä asennusta odottikin. 8) Kovilla pakkasilla en viitsinyt sitä kiusata, mutta nyt oli pakko kokeilla, kun ei ton enempää pakkasta ollut. Sit vain lisälämmitin päälle ja kävin ajamassa auton lämpöseksi. Aijaij. hjuva fiilis!

Mukavaa lauantain jatkoa kaikille! :hello:
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Dave - 11.02.2012, 20:29:12
Kyllähän sen Volvon pitääkin käyntiin lähteä talvella... :)
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Tome- - 11.03.2012, 22:15:14
Melkoisen hiljasta on pidellyt täällä suunnalla, startti odottaa vieläkin paikalleen menoa. Noin 1/10 käynnistyskerrasta vaatii uudelleen starttaamista, tänään oli havaittavissa että alkaa olla vaihdon aika kun piti muutaman kerran startata..

Webastosta moitin aiemmin, kun savutteli, yms. Sitä ei ole koko talvena enää oikeastaan tapahtunut, ainoastaan sillon alkutalvesta. Olisiko ollut ihan käytön vähyydestä? Näillä nollakeleillä en oo tarvinnut enään, mutta ihan hyvin se pöhisi kovillakin pakkasilla ja jaksoipa vielä lähteä käyntiin vaikka pakkokäytöllä oli maksimiaikojakin. Akkukin lienee kunnossa. :)

Seuraavaksi olisi tehtävä listalla tuo startin laitto, etupäähän jarruosia katsomaan (levyt+palat) ja auton pesu, vahaus + sisäsiivous. :) Niin ja kai sitä pitää dieseliäkin joskus käydä ostamassa, tuntuu vaan että aika harvoin tarvii tankilla käydä. ;)

ps. Näillä näkymin tämän/ensi kuun aikana tulee ilmoitus nettiautoon. Saa kysellä jos jotakin kiinnostaa kaupat.
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Tome- - 16.07.2012, 23:09:11
Edellisen viestin jälkeen on jonkin verran tapahtunut, on uutta starttia, jarruja, huollettu, jne. Myynnissäkin auto on parhaillaan.

Mutta, mutta.. Katsotaas nyt miten tässä käy, aika poskettomiakin tarjouksia autosta on tehty, osa sitten lähempänä totuutta. Lopetan auton aktiivimyynnin ja nettiauton ilmoituksen mennessä umpeen on myös duunit jatkuneet sen verran, että ei mun tätä kannata laittaa pois.

Mitään tavoitteita en aseta siitä, mitä autolle tulen tekemään vai tulenko tekemään mitään. Ihan käyttiksenä nyt eteenpäin ja katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

En nyt äkkiseltään löytänyt linkkiä/sivustoa, jossa oli lisävarusteiden asennusohjeita? Niin ja muitakin asennusohjeita, ainakin osanumeron perusteella, joku jenkkisivusto? Mikähän se oli?

Edit: volvopartswebstore.com se olikin, mutta ei tuolla oikein näy kaikkea. Pitäs saada vähän mittoja miten merkit laitetaan kohdalleen autoon. Esim. takapaksi, jne.
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Tome- - 17.07.2012, 13:14:13
Tänään sain vihdoin jotain aikaiseksi, joka tekee autosta enemmän oman näköisen. Olkoonkin että hirvitarroja on jo aika monella:

(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/S80/th_2012-07-17124612.jpg) (http://s161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/S80/?action=view&current=2012-07-17124612.jpg)
Hirvitarra

Jotta siihen nyt jotain erilaista saadaan aikaan, niin sijoitetaan ne näin:
(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/S80/th_2012-07-17125355.jpg) (http://s161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/S80/?action=view&current=2012-07-17125355.jpg)

Edit: laitetaas se kuvakin nyt suoraan näkyviin. ::)
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Tome- - 19.07.2012, 17:04:44
Tänään kävi jakopään, vesipumpun ja muiden kilkkeiden vaihdossa. Parkkitutkasta 3. vasemmalta oleva anturi löytyi syypääksi tuohon toimimattomuuteen. Anturi 90€, laitellaan kun keretään. Ei ole niin akuuttia itselle, että olis heti laitettava tämä.

Samalla selvisi että siellä on vähän yliahtamista ollut jossain vaiheessa ja epäilyksiä on joitakin. Hukkaportti/ohjaus, turbon paineanturi (?) tai sitten oli vielä joku kolmas, en muista enää mikä. Anturi 120€, joten sitä ei viitsi ihan vain kokeilun vuoksi hommata.

Mistähän kannattais ettiä tuo syypää? Muutenhan toi ei oo mitenkään haitannut, mutta tuo oli tullut täyskaasukiihdytyksessä esille. Tiputtaa hetkellisesti moottorin tehot ja loota alkaa soutamaan ja huopaamaan. En kyllä muista koska olis täyskaasukiihdytystä tarvinnut, mutta pitäähän kaiken olla kunnossa.
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: adrock - 19.07.2012, 17:07:43
Edit: linkin korjaus.

En jaksanut huomauttaa linkistä, mutta nyt kun näkyy, niin toihan on loistava!  :pomo:
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Tome- - 19.07.2012, 17:12:36
En jaksanut huomauttaa linkistä, mutta nyt kun näkyy, niin toihan on loistava!  :pomo:


Kiitos. Tykkään kanssa tuosta, livenä on herättänyt ainakin kohtuullisesti huomiota. Alkuperäisen executive-merkin ohjeiden mukaan on sovellettu tuon sijainti. On sen verran paljon isompi tuo hirvitarra että piti vähän miettiä miten sijainnin saa silti mahdollisimman lähelle alkuperäistä. ;)
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Tome- - 27.07.2012, 08:12:33
Tänään kävi jakopään, vesipumpun ja muiden kilkkeiden vaihdossa. Parkkitutkasta 3. vasemmalta oleva anturi löytyi syypääksi tuohon toimimattomuuteen. Anturi 90€, laitellaan kun keretään. Ei ole niin akuuttia itselle, että olis heti laitettava tämä.

Samalla selvisi että siellä on vähän yliahtamista ollut jossain vaiheessa ja epäilyksiä on joitakin. Hukkaportti/ohjaus, turbon paineanturi (?) tai sitten oli vielä joku kolmas, en muista enää mikä. Anturi 120€, joten sitä ei viitsi ihan vain kokeilun vuoksi hommata.

Mistähän kannattais ettiä tuo syypää? Muutenhan toi ei oo mitenkään haitannut, mutta tuo oli tullut täyskaasukiihdytyksessä esille. Tiputtaa hetkellisesti moottorin tehot ja loota alkaa soutamaan ja huopaamaan. En kyllä muista koska olis täyskaasukiihdytystä tarvinnut, mutta pitäähän kaiken olla kunnossa.

Jossain täällä foorumilla oli kirjoitettu että tulisi ajella 10-20km pienellä vaihteella (3-4) ja sellainen 3500-4000 kierrosta niin turbon siivet saa liikuntaa. Tämän tein tuossa tiistaina ja kyllä se tosiaan vaikutti. Ei enää ole ollut tämän kanssa mitään, toista kertaa mua "muistutetaan" että ajan liian siististi.. Pitää vissiin alkaa polkea tuota enemmän :idiot2:
Otsikko: Vs: S80 D5 '07
Kirjoitti: Tome- - 30.07.2012, 21:56:11
Se olis nyt sit myyty. Harmittaa kun oli niin pirun hieno auto, mutta minkäs teet kun ei se vastaa tarvetta.

Volvotta ei silti tarvitse jatkaa..