Autodiagnoosi  Carcom Oy

Xahhyn S40 2.0D

  • 26 Vastauksia
  • 16833 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Xahhy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
Vs: Xahhyn S40 2.0D
« Vastaus #15 : 30.05.2013, 19:12:46 »
Pakko kysyä, miten toteutit tuon vahvistin+subwoofer asennuksen? Olen koittanut pähkäillä ja etsiä tietoa, miten se on parhain tehdä, kun on tuo vesiputous soitin. Meneekö kaikki kaiuttimet vahvistimen kautta vai mitenkä?

Loppujen lopuksi se on melkoisen helppo homma. Tuosta nyt on jo jonkin aikaa kun tuon tein, joten ihan tarkkoja johtojen värejä ym en muista (mutta löytyy mm. swedespeed forumilta).

1. Virtakaapeli akulta suoraan takakonttiin.
2. Maa johto vahvistimelta runkoon.
3. Takakontista vasemmalta löytyy auton alkuperäinen vahvistin (mikäli on näitä "alkupään malleja" huonoimmalla audiotasolla. Sieltä ryöstää signaalin (ite otin etukaiuttimien johdoista, koska vahvistimen tarkoitus syöttää virtaa etukaiuttimille + subbarille). Vedin kyseiset johdot 2-kanavaiselle aktiiviselle linjamuuntimille.
4. Linjamuuntimelta RCA vahvistimelle. Itselläni 4-kanavainen vahvistin (sillattu 3-kanavaiseksi), joten laitoin haaroittimella etukaiuttimien signaalin kaikille kanaville (etupää + sub).
5. Herätteen otin itse linjamuuntimesta, koska siinä sellainen ominaisuus on.
6. Ei muuta kuin johto vahvarilta subbarille (+mahdollisille etukaiuttimille) ja säädöt kohdalleen, niin johan rokkaa!

Siinäpä varmaan ne tärkeimmät. Kysy toki, jos jotain jäi epäselväksi.  8)
« Viimeksi muokattu: 30.05.2013, 19:14:42 kirjoittanut Xahhy »
Volvo V70 2.4D vm. 2009 / ex. Volvo S40 2.0D vm. 2004

Poissa Xahhy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
Vs: Xahhyn S40 2.0D
« Vastaus #16 : 30.05.2013, 19:15:57 »
Hienonnäköinen peli :) On vissiin ihan orkkiskorkeudessa?

Kiitos noista hiilikuituteippauksista, oon tässä itse vähän arponut mitä omilleni tekisin. Ne kun on sitä ah-niin-hienoa jalopuuta ((Kuva poistettu lainauksesta.)), niin mietin et vaihtaisko alumiiniseen vai teippaisko. Tän pohjalta siis alumiiniset!

Niin ja on orkkiskorkeudessa.

Lastutus on ollut mielessä. Saisi sillä kivasti tehoja, mutta ei noi väännöt niin huikeasti nouse.. Mielipidekysymys saako rahoille vastinetta. Olisihan se houkuttelevaa, mutta saa nähdä..  ;)
Volvo V70 2.4D vm. 2009 / ex. Volvo S40 2.0D vm. 2004

Poissa Peedder

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: Xahhyn S40 2.0D
« Vastaus #17 : 02.06.2013, 16:47:52 »
Loppujen lopuksi se on melkoisen helppo homma. Tuosta nyt on jo jonkin aikaa kun tuon tein, joten ihan tarkkoja johtojen värejä ym en muista (mutta löytyy mm. swedespeed forumilta).

1. Virtakaapeli akulta suoraan takakonttiin.
2. Maa johto vahvistimelta runkoon.
3. Takakontista vasemmalta löytyy auton alkuperäinen vahvistin (mikäli on näitä "alkupään malleja" huonoimmalla audiotasolla. Sieltä ryöstää signaalin (ite otin etukaiuttimien johdoista, koska vahvistimen tarkoitus syöttää virtaa etukaiuttimille + subbarille). Vedin kyseiset johdot 2-kanavaiselle aktiiviselle linjamuuntimille.
4. Linjamuuntimelta RCA vahvistimelle. Itselläni 4-kanavainen vahvistin (sillattu 3-kanavaiseksi), joten laitoin haaroittimella etukaiuttimien signaalin kaikille kanaville (etupää + sub).
5. Herätteen otin itse linjamuuntimesta, koska siinä sellainen ominaisuus on.
6. Ei muuta kuin johto vahvarilta subbarille (+mahdollisille etukaiuttimille) ja säädöt kohdalleen, niin johan rokkaa!

Siinäpä varmaan ne tärkeimmät. Kysy toki, jos jotain jäi epäselväksi.  8)

Entäs sitten, kun ei löydy tuota vahvistinta tuolta missä kerroit sen olevan =D =O Tulee aikamoinen johtonippu, jos pitää vetää soittimen takaa kaiutin lähdöistä johdot ensin high input liitäntään ja vahvistimelta taas uudet johdot joka nurkkaan ja bassolle  :-\
Volvo V50 2.4 vm.2007

Poissa Xahhy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
Vs: Xahhyn S40 2.0D
« Vastaus #18 : 07.06.2013, 10:22:23 »
Entäs sitten, kun ei löydy tuota vahvistinta tuolta missä kerroit sen olevan =D =O Tulee aikamoinen johtonippu, jos pitää vetää soittimen takaa kaiutin lähdöistä johdot ensin high input liitäntään ja vahvistimelta taas uudet johdot joka nurkkaan ja bassolle  :-\

Eli tällaista sun takakontin verhoilujen takaa löydy?
http://666kb.com/i/b2b8hoojhbimwj9f9.jpg
http://666kb.com/i/b2b8i789yxgvfimph.jpg
http://666kb.com/i/b2b8ircib3go1ic1h.jpg

Onko sulla mikä audiojärjestelmä siinä?

Tämän topicin oletkin varmaan jo nähnyt (paljon hyödyllistä tietoa) http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=7474.0

Volvo V70 2.4D vm. 2009 / ex. Volvo S40 2.0D vm. 2004

Poissa Peedder

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: Xahhyn S40 2.0D
« Vastaus #19 : 07.06.2013, 15:21:43 »
Eli tällaista sun takakontin verhoilujen takaa löydy?
http://666kb.com/i/b2b8hoojhbimwj9f9.jpg
http://666kb.com/i/b2b8i789yxgvfimph.jpg
http://666kb.com/i/b2b8ircib3go1ic1h.jpg

Onko sulla mikä audiojärjestelmä siinä?

Tämän topicin oletkin varmaan jo nähnyt (paljon hyödyllistä tietoa) http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=7474.0

jaajoo sitä täytyy noin paljon purkaa ennen kun se sieltä löytyy  :D Pitääpä tsekkailla uudestaan joku päivä.  :)
Volvo V50 2.4 vm.2007

Poissa Territorial_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Xahhyn S40 2.0D
« Vastaus #20 : 28.11.2013, 01:00:41 »
Kun käytit 2 kanavaista linjamuutinta pystytkö vielä säätämään soittimesta balanssia esim vasen / oikea, eteen taakse?

Poissa Xahhy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
Vs: Xahhyn S40 2.0D
« Vastaus #21 : 30.11.2013, 14:32:00 »
Kun käytit 2 kanavaista linjamuutinta pystytkö vielä säätämään soittimesta balanssia esim vasen / oikea, eteen taakse?

Kyllä pystyy, koska linjamuunnin ja jälkiasennettu vahvistin ohjaavat signaalia ja virtaa vain etupään erillissarjalle ja subwooferille. Eli takakaiuttimet saavat virtansa alkuperäiseltä vahvistimelta/soittimelta.

Tietty tämä aiheuttaa sen, että jos haluaa vaimentaa etukaiuttimia, niin subbarikin hiljenee. Mutta kerran on laittanut säädöt kohdalle, niin eipä ole tarves ollut balansseja säädellä  ;)
Volvo V70 2.4D vm. 2009 / ex. Volvo S40 2.0D vm. 2004

Poissa Xahhy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
Vs: Xahhyn S40 2.0D
« Vastaus #22 : 10.05.2014, 11:23:57 »
Pientä päivitystä välillä tännekin. Suurempia muutoksia ei ole tähän kärryyn tullut, oikeastaan vain kilometrejä.

Xenonit vaihtui Cobran sarjaan viime syksynä, kyllästyin ajotietokoneen herjaan ja turhiin vastusviritelmiin. Nyt xenonit suoraan halogeenien johdoissa sillä erotuksella, että maadoitus on vedetty suoraan runkoon. Lisäksi valoautomatiikka kytketty pois päältä, niin ei tule sitä pulssijännitettä, joka pahimmassa tapauksessa rikkoisi pyyhkijän moottorin.

Volvo kävi katsatuksessa viime torstaina ja ainut vika mitä löytyi, oli oikean puolen taka-akselin koiranluu. Sitäkään katsuri ei meinannut löytää, mutta pyysin syynämään kyseisen nurkan tarkemmin läpi, jotta saisin tietää mikä aiheuttaa pientä kolahtelua terävissä montuissa. Löytyihän se syy sieltä.

Eikun uusi osa kouraan (hinta oli 19,90e motonetissä, moog taisi olla merkiltään). Auton perse ylös ja mies alle. Mutterit lähti suhteellisen vaivattomasti ja uusi osa meni nätisti paikalleen.











Samalla vähän fixailin pakoputken päällä olevaa lämpösuojapeltiä, joka oli päässyt irtoamaan kiinnikkeistään lähes kokonaan. Sekin saattoi mekkalaa aiheuttaa montuissa. Nyt ajomukavuus parani, kun ei kuulu mistään ylimääräisiä ääniä.

Renkaatkin kävin tasapainotuttamassa uudelleen kun pientä värinää tuntui 85km/h nopeudessa, joka kyllä katosi kun vauhti nousi yli 100km/h:ssa. Parissa pyörässä oli heittoa, jonka lisäksi renkaat olivat kuluneet sisäreunoista nopeammin kuin muualta. Pintaa on kyllä edelleen niin paljon, että uskoisin noilla tämän kesän ajavan. Ihmetyttää vain mikä rengasta syö, nelipyöräsuuntaus on tehty samoihin aikoihin kun renkaat ostettu, eli noin 1,5 vuotta sitten. Olisiko tullut heittoja jo sen jälkeen..
« Viimeksi muokattu: 10.05.2014, 11:27:10 kirjoittanut Xahhy »
Volvo V70 2.4D vm. 2009 / ex. Volvo S40 2.0D vm. 2004

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Vs: Xahhyn S40 2.0D
« Vastaus #23 : 10.05.2014, 19:41:05 »
Oliko auto pelkästään tunkkien varassa? Miehesi haluaa muille metsästysmaille :)
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: Xahhyn S40 2.0D
« Vastaus #24 : 10.05.2014, 20:03:00 »
Oliko auto pelkästään tunkkien varassa? Miehesi haluaa muille metsästysmaille :)
.....hiekkapihalla.

Jooh, ei kannata pelleillä. Toi 1300kg kun tulee päälle, ni väljä koiranluu on kovin pieni murhe.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Xahhy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
Vs: Xahhyn S40 2.0D
« Vastaus #25 : 11.05.2014, 11:13:15 »
.....hiekkapihalla.

Jooh, ei kannata pelleillä. Toi 1300kg kun tulee päälle, ni väljä koiranluu on kovin pieni murhe.

Kiitos huolenpidostanne! Oli minulla kasapäin tiiliä varmistuksena tunkkien pettämisen varalta. Ensimmäiset kuvat otettu kun auto on vasta nostettu ilmaan ja viimeisen juuri ennen auton laskua, eli nuo tiilet ja työkalut eivät ole päässeet kuviin mukaan. Mutta kyllä turvallisuudesta pidetään huoli  :pomo:

Kyllähän tiiliskivet voisi korvata ihan oikeilla metallirankenteisilla tukeilla. Laitetaanpa hankintalistalle!
Volvo V70 2.4D vm. 2009 / ex. Volvo S40 2.0D vm. 2004

Poissa Xahhy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
Vs: Xahhyn S40 2.0D
« Vastaus #26 : 15.09.2016, 18:36:14 »
Eipä ole tullut hetkeen foorumille kirjoiteltua.. Tämä kulkine kuitenkin vaihtoi omistajaa, kun tilalle tuli hankittua isompaa Volvoa. Hyvin s40 palveli reilun 5 vuotta ja noin 100tkm. Alkukankeutta oli suuttimien kanssa, mutta kun ne ja lisälämmitin saatiin huolletuksi, niin alkoi kilometrit maistua. Myyntihetkellä mittarissa oli noin 299tkm. 8)
Volvo V70 2.4D vm. 2009 / ex. Volvo S40 2.0D vm. 2004

 

RallyBaron  Samppasport